Malm bed en dolgedraaide schroef

14-03-2024 18:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij mijn verhuizing een Malm bed van IKEA in elkaar gezet. We hadden de houders voor de lattenbodems op de hoge stand, er niet bij stilstaand dat de matrassen enorm dik zijn.
Ik zou dit graag lager zetten omdat ik nu elke ochtend als een kleuter uit bed moet klauteren, maar de pech is dat er een schroef dolgedraaid is en ik deze niet los krijg.

De schroef zit in een soort U-vormige metalen lange vorm, dus ik kan hem niet met een ijzerzaag loszagen.

Iemand een gouden tip om die schroef los te krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even voorzichtig met iets terug duwen of trekken en dan draaien. Als het goed is pakt het schroefdraad hem dan wel...
Alle reacties Link kopieren Quote
Vader38 schreef:
14-03-2024 18:53
Even voorzichtig met iets terug duwen of trekken en dan draaien. Als het goed is pakt het schroefdraad hem dan wel...
Een vriendin van mij heeft enorm lopen duwen met een schroefboormachine, en we kregen hem er daarna niet meer uit. Ik slaap er ook al een half jaar op, maar het irriteert me inmiddels echt mateloos, dus ik wil dit anders.
Ik ben blij met je reactie, maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met terugduwen (er in duwen?) of trekken (trekken gaat niet want ik krijg geen grip door die U-vorm. De schroef zit er in en het kruiskopprofiel is uiteraard ook helemaal vernaggeld, dus daar past niets meer in (of juist alles).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag wel eens filmpjes op YouTube voorbij komen hoe je dit kan oplossen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staan meerdere, kijk maar eens;

https://youtu.be/auT7ABSQwm4?si=qJphk9Ug0VAXPYMO
Alle reacties Link kopieren Quote
Een breed elastiek wil nog weleens helpen als het profiel van de schroef vernaggeld is. Dus het bitje op het elastiek zetten en dan losboren.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
14-03-2024 20:23
Een breed elastiek wil nog weleens helpen als het profiel van de schroef vernaggeld is. Dus het bitje op het elastiek zetten en dan losboren.

Dank!
Het liefst verzamel ik zoveel mogelijk tips, zodat ik alles maar één keer helemaal uit elkaar en overhoop hoef te halen.
Jouw tips neem ik zeker ter harte (dank!) en ik ga op m’n werk ofzo of buren of weet ik niet, even vragen wat vader38 zou bedoelen met voorzichtig terugduwen etc, want dat klinkt ook professioneel.
: dan heb ik twee adviseurs 😁
Anders moet ik het hele bed weg doen, laten verwijderen en grof vuil kost me meer dan €250 (want te groot om in een stuk te verwijderen) en dan moet ik het (zelfde) bed weer kopen…

🤞🏼😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes! :D

Ik heb met die elastiektruc al veel dolgedraaide schroeven los gekregen dus hoop dat het helpt.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mocht het niet werken, dan kan je ook nog proberen (als het niet teveel in het zicht zit tenminste) een beetje hout rondom de schroef weg te halen en de schroef met een tang er uit proberen te trekken of rond te draaien zodat deze loskomt.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
14-03-2024 21:04
Succes! :D

Ik heb met die elastiektruc al veel dolgedraaide schroeven los gekregen dus hoop dat het helpt.
O top, samen met je andere berichtje denk ik dat het een combinatie wordt met het elastiek en als dat niet lukt, enig “geweld” inderdaad. Denk dat het samengeperste hout van IKEA het wel kan hebben als alle schroeven goed zitten op een (kapotgewrikte 😁) na. (Want ze moeten dus een rijtje lager vastgeschroefd worden 👍🏻).
Dank je wel! Ik ga dit weekend aan de slag 🤞🏼
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede tip die postelastiek.

Je zou anders ook nog kunnen proberen om hem verder los te boren en dan met een sterke magneet de schroef er uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
chocolol schreef:
14-03-2024 21:18
Goede tip die postelastiek.

Je zou anders ook nog kunnen proberen om hem verder los te boren en dan met een sterke magneet de schroef er uit te trekken.
Er valt helaas niets meer losser te boren, want ze heeft de schroef/kruiskopgroef volledig vernaggeld, omdat ze maar bleef doorgaan, ondanks mijn verzoek om te stoppen (was dan nog steeds vernaggeld hoor, denk ik wel 😁).
Postelastiek ga ik (zoeken) en proberen 👍🏻
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je er met een schroevendraaier bij kan,kan je er ook met een boor bij.

Met een metaalboor (iets kleiner dan de kop van schroef) uitboren, door je profiel heen.

Als je profiel los is, zou ik de rest van de schroef lekker laten zitten in het frame. Je gaat het profiel toch hoger terugplaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elastiek zo strak mogelijk aanspannen, boormachine in de losdraaistand zetten en vooral niet vergeten je hele lichaamsgewicht en al je kracht in de strijd te gooien. Dus zo hard mogelijk op het elastiek drukken die boormachine. Anders werkt het niet.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
monsieurf schreef:
14-03-2024 21:41
Als je er met een schroevendraaier bij kan,kan je er ook met een boor bij.

Met een metaalboor (iets kleiner dan de kop van schroef) uitboren, door je profiel heen.

Als je profiel los is, zou ik de rest van de schroef lekker laten zitten in het frame. Je gaat het profiel toch hoger terugplaatsen.
Ook een goeie!
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de kop kapot zodat je schroevendraaier niet meer 'pakt' en je hem dus niet kunt draaien?
Dan inderdaad met elastiek of een speciaal kopje voor dolle schroeven ... of gewoon de kop kapot boren en de schroef laten zitten.


Of is de schroefdraad binnen in het hout kapot zodat een schroevendraaier wel grip heeft, maar dat de schroef meedraait, maar niet naar buiten komt?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
monsieurf schreef:
14-03-2024 21:41
Als je er met een schroevendraaier bij kan,kan je er ook met een boor bij.

Met een metaalboor (iets kleiner dan de kop van schroef) uitboren, door je profiel heen.

Als je profiel los is, zou ik de rest van de schroef lekker laten zitten in het frame. Je gaat het profiel toch hoger terugplaatsen.
Thanks! Fijn al die opties.

Overigens ga ik het profiel lager terugplaatsen, maar daar wurm ik mijn matras wel tussen 👍🏻
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
14-03-2024 22:37
Graag gedaan.
😁

Dank je wel 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de elastiektruc niet werkt kun je een speciaal setje voor dit soort gevallen kopen, zoals bijv. https://www.bol.com/nl/nl/p/schroef-uit ... 127730160/ (ze zijn er ook veel goedkoper overigens).
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
19-03-2024 10:04
Als de elastiektruc niet werkt kun je een speciaal setje voor dit soort gevallen kopen, zoals bijv. https://www.bol.com/nl/nl/p/schroef-uit ... 127730160/ (ze zijn er ook veel goedkoper overigens).
Oh, wat goed!
Heb nog niets kunnen doen ivm lange migraine aanval, elastieken zijn in huis, maar dit ziet er ook goed uit. Dank je!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven