nare ervaringen met klusjesmannen

19-11-2020 10:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie deelt zijn/haar ervaringen over nare ervaringen met klusjesmannen?


Aanleiding is voor mij het volgende. Deze week voorgevallen helaas.
Klus besproken met klusjesman, meneer geeft aan dat hij dit allemaal wel kan. Data en prijs afgesproken.
Op de ochtend van de klus (om 05.30 uur) meldt de klusjesman zich af met de mededeling dat ik toch maar iemand anders moet gaan zoeken, hij kan het toch allemaal niet is de strekking van het verhaal...
Helaas zitten wij nu zonder klusjesman en is de gehuurde puincontainer, lift, aanhanger en stortkoker nu overbodig.
Hier kan ik echt ontzettend kwaad van worden. Vrije dagen opgenomen. Kosten gemaakt om dingen te huren. Planning helemaal in de soep. Geen vervanger of andere klusjesman op korte termijn beschikbaar. DRAMA!

Ik heb dus een paar dagen vrij en heb wel wat te doen maar dit is niet waar ik normaliter vrij voor zou nemen natuurlijk... misschien kunnen jullie mij opfleuren met nog veel ergere of misschien wel grappige ervaringen met klusjesmensen. :)
Alle reacties Link kopieren
Hou op over klusjesmannen. De naam zegt het eigenlijk al. Er is niks wat ze echt goed kunnen. En eigenlijk zie je dat al aan het uurtarief. Een vakman is veel duurder. Ooit toch eens laten verleiden om wat door een klusjesman te laten doen. Nooit meer. Elekriciteit laat je doen door een elektricien, leidingen voor de loodgieter, houtwerk door een timmerman etc. Misschien wat duurder maar wel beter.
Ik heb recent een klusjesman via Zoofy geregeld. Het zou niet m'n eerste keus zijn (voor wie het niet kent, het is een soort Werkspot) maar elk bedrijf dat ik benaderde zat nog maanden vol en die kwamen niet voor wat een dag werken zou zijn.

Natuurlijk betaal je teveel via zo'n bemiddelingsdienst en een Pool reageerde. Hij kwam kijken, gaf aan dat hij eigenlijk een maat wilde meenemen (zucht, nog 150 extra) maar je moet wat.

Uiteindelijk kon die maat toch niet op de dag zelf en hij heeft zich helemaal kapot gewerkt (met 36 graden). Het is allemaal prima gedaan en hij ruimde alles netjes op (radiatoren schilderen, een paar tegels vervangen, een zware plank blind ophangen en een radiator recht hangen) en ik zou 'm zo weer inschakelen.
ca726647543 schreef:
20-11-2020 15:52
Hou op over klusjesmannen. De naam zegt het eigenlijk al. Er is niks wat ze echt goed kunnen. En eigenlijk zie je dat al aan het uurtarief. Een vakman is veel duurder. Ooit toch eens laten verleiden om wat door een klusjesman te laten doen. Nooit meer.
Ik heb ook ooit de w.c. laten vernieuwen door een prutser. Ik had het zowat zelf zo kunnen doen of misschien beter. Echt zonde van de nieuwe tegels. Ik kan nog balen dat ik niet assertiever ben geweest toen.
Nare ervaringen met klusjesmannen kun je melden bij Maurice de Hond.
Alle reacties Link kopieren
1 klusjesman heeft een paar jaar geleden onze badkamer eruit gesloopt, een aanbetaling gevraagd voor materiaal en hij was gevlogen. Naar het buitenland volgens rechtsbijstand.

Hij heeft gelukkig de wc pot laten staan (appartement met 1 wc) ik heb 3 maanden zonder badkamer gezeten.

Ik was nog zwanger ook, dan zit je echt niet te wachten op meer ongemak.
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant hebben mijn ouders 2 jaar geleden door Grando een nieuwe badkamer en WC laten plaatsen die beide lekkage geven al jaren en het is nog steeds niet opgelost. Heel groot bedrijf maar ook bagger dus. Heel lastig, wij willen ook iets laten verbouwen maar ik durf gewoon bijna niet omdat er zoveel rotte appels zijn.
TiumPerfectum schreef:
22-11-2020 10:58
Heel lastig, wij willen ook iets laten verbouwen maar ik durf gewoon bijna niet omdat er zoveel rotte appels zijn.
Ik heb precies dezelfde angst.
Het was niet echt dramatisch maar heel lang geleden had ik de sleutel bij buren achtergelaten, omdat er iemand de geiser kwam repareren. Toen ik thuis kwam was er een glas gebroken, had iemand in de w.c. geplast zonder door te trekken en had iemand met vieze schoenen op een kleedje gelopen. Buh!
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
22-11-2020 11:48
Het was niet echt dramatisch maar heel lang geleden had ik de sleutel bij buren achtergelaten, omdat er iemand de geiser kwam repareren. Toen ik thuis kwam was er een glas gebroken, had iemand in de w.c. geplast zonder door te trekken en had iemand met vieze schoenen op een kleedje gelopen. Buh!

He wat rot zeg! Hier heb ik het pas juist andersom ervaren. Er waren drie mannen van een installatiebedrijf die onder ons huis moesten kruipen om lekkage op te lossen. Uiteraard kwamen ze smerig weer bovengronds en toen durfden ze eerst niet op de bank te zitten om hun koffie te drinken, ze wilden blijven staan om niks vies te maken :rolling: (terwijl mijn huis er al best uitziet alsof er gewoon een hoop mag zonder dat ik boos hoor)
Met klusjesmannen heb ik wel een goede ervaring, ik heb ze ook alleen maar kleinere klussen laten doen en ik was altijd wel tevreden.
Maar ooit heb ik ook eens een tuinman laten komen. Hij wilde een aanbetaling van 1200 euro en ik begreep dat, hij moest immers materiaal aanschaffen.
Helaas is hij maar een paar keer geweest en ook nooit op de afgesproken tijd. Dan kwam hij gewoon niet, en dan belde ik erachteraan en dan kwam hij heel even wat doen.
Het was ontzettend frustrerend en ik bleef zitten met een totaal onaffe tuin. Achteraf bleek er niets van te kloppen: de plantjes gingen allemaal dood (of ze waren al op sterven na dood toen hij ze plantte), de gelegde stenen lagen in een mum van tijd scheef...enfin, het was een ravage. Bij elkaar was ik 1600 euro kwijt voor....ja, voor wat? Niets eigenlijk.
Ik zou zó graag iemand kennen waarbij ik gewoon zeker zou weten als ik hem/haar iets laat doen dat het dan goed en netjes gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat bijzondere verhalen. Zoals de schilder die mijn huis zou verven voor een vaste prijs. Toen hij bij de dakkapel was, zei hij dat hij het toch niet aandurfde zonder steiger en of ik maar even een steiger voor hem wilde regelen. Ik had een all-in prijs afgesproken, dus dat wilde ik niet en ook niet 50/50. Goed, de schilder ging weg om een steiger te regelen en ik heb hem nooit meer gezien. Ook geen rekening overigens.
De klusser die de keuken zou voorbereiden (stukadoor met contacten met een elektricien en loodgieter). Hij wilde steeds maar contante tussendoor betalingen, ik heb dus wel het een ander ‘voorgeschoten’, op het laatst 90% van het totaalbedrag. Toen moest de elektricien nog wat kleine dingetjes doen, dus die had ik maar rechtstreeks gebeld. Gelijk een grote mond dat hij niets zou doen, zolang ik niets zou betalen. Bleek dus dat die stukadoor had gezegd dat ik nog niets betaald had, en hij daarom de elektricien niet kon betalen. De elektricien vond het ook allemaal erg rot voor mij, maar hij ging toch echt niets meer voor me doen als hij zijn geld niet kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Een aannemer regelde alles. Complete ‘ontzorgpakket’. Not.

Hij bleek allerlei ‘mannetjes’ zo strak in te plannen op vier verschillende klussen dat ik nog maar net op tijd wist te voorkomen dat het verkeerde bad werd geplaatst. De ‘mannetjes’ werkten allemaal heel hard en netjes, daar kan ik niets van zeggen. Een stukadoor die nog een strandlaken over een gare tuinstoel legt om te voorkomen dat het ding nog verder vies wordt en dat soort zaken.

Door die strakke planning hadden die mensen veel stress. Dan moest de loodgieter op plek B alvast voorwerk doen voor de stukadoor die nog bezig was op plek A, enz. En dat ging niet altijd goed. En die frustraties kwamen tot uiting in mijn woonkamer, die compleet was gestript, toen de loodgieter, stukadoor, elektricien en tegelzetter elkaar troffen. Ik heb mijn broer gebeld en de buurman laten halen door zoon want ik dacht dat ze elkaar met troffel en slijptol te lijf zouden gaan. Stond ik daar met mijn vlaai en koffie tussen de ‘Kom dan!’ Bob de Bouwers :-?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vertrouw alleen op de aanbevelingen van mijn vrienden. Toen ik het resultaat en tevreden klanten zag
Alle reacties Link kopieren
Mond tot mond reclame werkt nog altijd het beste, dat denk ik ook.
Hier vooral goede ervaringen doordat ik de mensen via-via ken, dat werkt vaak het beste. Ze hebben dus prima werk geleverd.

Toch vond ik het vervelend dat ze seksistische en racistische opmerkingen maakten. Normaal krijg je het allemaal niet mee, want dan ben je de deur uit, maar nu met corona moest ik thuiswerken en ving ik hier en daar wat op.

Schokkend dat er daadwerkelijk nog mensen bestaan die zo denken.
HawaZon schreef:
08-12-2020 16:43
Toch vond ik het vervelend dat ze seksistische en racistische opmerkingen maakten.
Dat heb ik ook meegemaakt. Schaamteloos.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
08-12-2020 17:15
Dat heb ik ook meegemaakt. Schaamteloos.
Hier ook. Corona bestaat niet, buitenlanders hebben allemaal een uitkering en vrouwtjes moeten thuis blijven.

Onze stucadoor was slordig, onbeschoft en duur. En helaas ook de enige die wel kwam opdagen maar wat was ik hem zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit dit topic geplaatst:
thuis/aannemers-haken-af/list_messages/ ... #p30065628

Inmiddels hebben we nog steeds geen nieuwe badkamer. We hebben het opgegeven. Wel heel veel tijd en frustratie gekost. De meesten kwamen kijken en stuurden nooit een offerte. Eentje een mega hoge offerte. Een ander noemde een (lage) prijs zonder te specificeren wat hij daar voor deed.

En de laatste legde eindelijk uit wat de reden was. Hij wilde alleen per uur betaald worden want er waren met ons oude huis teveel onzekere dingen waarvan hij pas kon zien hoe het precies zat op het moment dat alles eruit was, waardoor hij bang was erbij in te schieten. Tel daarbij op dat we op 2 hoog wonen en je niet altijd met je wagen voor de deur kunt parkeren.

We willen graag verhuizen naar een instapklaar huis... grappig dat de makelaar zei dat de meesten dat wilden – ja, hoe zou dat nou komen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven