Schroef met rond gat verwijderen

08-09-2019 16:27 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al jaren mee, maar heb nog nooit iets gepost. Nu heb ik jullie hulp nodig bij een klusprobleempje. Ik ben een oud schoolstoeltje aan het opknappen en dat gaat het makkelijkst als de zitting en rugleuning van het metalen onderstel geschroefd kunnen worden. Nu zitten er schroeven met een rond gat in waarvan ik geen idee heb hoe ik die eruit krijg. Iemand tips? Foto in link hieronder. Bedankt alvast!

https://imgur.com/gallery/f1RzQ6Y
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
08-09-2019 17:21
Alleen bij een superglad rond gat werkt zoiets niet. Kijk je op de foto, dan is er genoeg grip voor zo'n sleutel.

Afbeelding


Oefen hier nog eens mee zou ik zeggen.
.
ShaunTheSheep schreef:
08-09-2019 17:22
Aalbes bedoelt denk ik een torx of inbus die net past in dat gat. Kijken of de schroef dan net grip krijgt om te gaan draaien. Maar dat wordt ‘m niet, lijkt mij
Het proberen waard. De ervaring leert dat dat meestal wel gaat.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:18
Reden: ongepast
97.60% gewijzigd
Anoniem262821034 schreef:
08-09-2019 17:23
Afbeelding


Oefen hier nog eens mee zou ik zeggen.


:lol:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:19
Reden: ongepast
96.62% gewijzigd
Als iets geen inkeping of hoekjes heeft is het gepopt of geklonken. Dan heeft het geen schroefdraad.

En kom nou niet met een blindklinkmoer. Dat is een ander systeem.
Aalbes schreef:
08-09-2019 17:39
Weet jij überhaupt wel wat een bouwmarkt is?
Je hebt iets gepost dat niet klopte, kan gebeuren, maar het is wel wat kinderachtig dat je links of rechts toch je gelijk probeert te halen, terwijl jij inmiddels ook moet hebben beseft dat een 'ronde' sleutel en een rond gat gewoon niet werkt. Ook niet met een inbus of een torx overigens, want als die past heeft die in feite dezelfde 'functie' als een 'ronde' sleutel. Of hij past niet en dan kan je er ook niets mee. On topic, denk niet uit elkaar halen het simpelste is :).
Aalbes schreef:
08-09-2019 17:39
Weet jij überhaupt wel wat een bouwmarkt is?

Eh ja. Ik renoveer momenteel een huis, heb net mijn bedrijf in renovatie en restauratie verkocht en onderhou zelf mijn oldtimers.

En jij?
GlitterCupcake schreef:
08-09-2019 17:45
Eh ja. Ik renoveer momenteel een huis, heb net mijn bedrijf in renovatie en restauratie verkocht en onderhou zelf mijn oldtimers.

En jij?
Patent aan t aanvragen op ontwerp ronde sleutels ? Sorry, word steeds meliger hiervan :)
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
08-09-2019 17:39
Weet jij überhaupt wel wat een bouwmarkt is?
:rofl: Ga je issues lekker op iets anders afreageren.

Kolere zeg.
¡Apagando las luces!
Wat een gezemel. Vrijwel iedereen begrijpt wat er met een ronde inbussleutel bedoeld wordt. Ik heb er goede ervaringen mee, TO, dus het proberen waard.
Het kan aan de foto liggen, maar het lijkt mij dat een xzn-bit ook kan passen aan de diepte van de hoekjes te zien. Die bits worden inde auto-industrie gebruikt, maar ook weleens om platen vast te maken op buizen. Ik zou met de stoel naar de bouwmarkt gaan en daar vragen of het een klinkverbinding of een schroefverbinding is. De resolutie van de foto is daarvoor te laag.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitboren met dun boortje. Nieuw popnagel tang halen bij bouwmarkt en opnieuw poppen. Let wel op welk formaat popnagels je koopt
Maar als het een popnagel is, en dat ziet het al naar uit, dan heeft die binnenin geen schroefdraad en kun je die dus niet los draaien.
Andersom schreef:
08-09-2019 18:17
Maar als het een popnagel is, en dat ziet het al naar uit, dan heeft die binnenin geen schroefdraad en kun je die dus niet los draaien.
Met die speciale ronde inbussleutels wel :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
08-09-2019 18:14
Wat een gezemel. Vrijwel iedereen begrijpt wat er met een ronde inbussleutel bedoeld wordt. Ik heb er goede ervaringen mee, TO, dus het proberen waard.

Joh je noemde het ‘Ikea’, ga nou niet doen of de rest hier gek is.
.
Suðri schreef:
08-09-2019 18:18
Met die speciale ronde inbussleutels wel :rofl:

Ik ga gelijk mijn man effe uitleggen dat hij de popnagels in onze vouwwagen voor niks heeft zitten uitboren. Hij had dus echt uren eerder klaar kunnen zijn met zijn klus.
Anoniem262821034 schreef:
08-09-2019 18:19
Joh je noemde het ‘Ikea’, ga nou niet doen of de rest hier gek is.
Misschien was het je nog niet duidelijk, maar Ikea werkt ook met inbussleutels.
Alle reacties Link kopieren
Waneer het ECHT een schroef is, dan is de enige optie die ik kan bedenken een linkse tap, wel de juiste maat gebruiken
Niet geschoten is altijd mis
elkedagiseencadeautje schreef:
08-09-2019 18:16
Gewoon uitboren met dun boortje. Nieuw popnagel tang halen bij bouwmarkt en opnieuw poppen. Let wel op welk formaat popnagels je koopt
Action heeft complete setjes, tang met nagels, geen idee of het wat is. Maar als het zo'n ouderwets schoolstoeltje is, gaat het misschien alleen om het schuren en lakken (TO is een beetje weg :)) en dan kan je beter het buizensysteem waarschjinlijk aftapen ipv het hele stoeltje uit elkaar halen.
Bitje93 schreef:
08-09-2019 18:28
Waneer het ECHT een schroef is, dan is de enige optie die ik kan bedenken een linkse tap, wel de juiste maat gebruiken


Maar hoe grijpt ie vast?
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
08-09-2019 18:23
Misschien was het je nog niet duidelijk, maar Ikea werkt ook met inbussleutels.

Je maakt me verdrietig. :'(
.
Voor een standaard popnagel is de rand te breed. Die prop jij niet in je popnageltang. Het is een klinkverbinding of je kunt een xzn-bit gebruiken. Heeft TO een foto met een hogere resolutie?
PattyJupiter schreef:
08-09-2019 18:15
Het kan aan de foto liggen, maar het lijkt mij dat een xzn-bit ook kan passen aan de diepte van de hoekjes te zien. Die bits worden inde auto-industrie gebruikt, maar ook weleens om platen vast te maken op buizen. Ik zou met de stoel naar de bouwmarkt gaan en daar vragen of het een klinkverbinding of een schroefverbinding is. De resolutie van de foto is daarvoor te laag.


Ik blijf het verwonderlijk vinden hoe mannen dan vinden dat vrouwen zo veel namen hebben voor make-up spullen en kwasten en zij doodleuk voor 1 bit tig namen bedenken. Ik moest dus googelen op xzn maar dat is dus een spline of zoals de oudjes het noemen een veeltand.
jakkiebah schreef:
08-09-2019 16:47
Het is een geheel rond gat... Het lijkt een heel gedoe om ze eruit te krijgen. Misschien toch maar opknappen zonder hem uit elkaar te halen 😬


Mja TO zegt geheel rond.. dus ik denk klinknagel.

Een scherpere foto zou wel handig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven