Verwarming blijft loeiheet

01-03-2021 00:15 19 berichten
De radiator van mijn studentenkamer begon net te branden terwijl ik deze uit had staan. Het is bloedjeheet op mijn kamer, de verwarming loeit alsof ie op stand 5 staat, maar hij staat gewoon op 0. Ik heb de handleiding van de cv-ketel geraadpleegd maar word er niks wijzer van.

De woningbouwvereniging is nu niet te bereiken. Echter staat mijn bed naast de verwarming en het is zó heet dat ik gewoon de slaap niet kan vatten.

Iemand bekend met dit probleem of een oplossing? Heb nu een raam open staan maar het blijft enorm heet..

Groetjes!
Kleppen kapot. Je kunt het beste bellen naar de onderhoudsmonteur. Als het goed is heeft je verhuurder een noodnummer of je de contactgegevens gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een keer een op hol geslagen cv ketel gehad en dus warme radiatoren omdat de batterij van de thermostaat leeg was.
Wellicht is dat bij jou het probleem? De thermostaat had dus letterlijk niet meer genoeg energie om de cv ketel uit te zetten.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toegang tot de ketel? Dan kun je hem wellicht uitschakelen. Stekker eruit desnoods. We hebben het ook eens gehad toen was de tweewegklep kapot.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, hier ook af en toe. Niet altijd, dat is het rare. Het is begonnen nadat er drie keer een monteur is geweest omdat hij het helemaal niet meer deed, de knop draaide wel maar hij ging niet aan, daarna ging hij nooit meer uit, toen lekkage. Elke keer ge-etter..
Alle reacties Link kopieren
De cv ketel al gereset?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een thermostaatkraan op je radiator?
Zo ja, dan is deze kapot moet worden vervagen.
Als je bij de ketel kunt: trek de stekker eruit.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een telefoon nr op de ketel wat je belt
Daar vragen ze wat er aan de hand is.
Eerste wat ze willen is dat je de ketel reset.
Als je niet weet hoe dat moet leiden ze je er stap voor stap door.
Dan moet je meestal een half uur tot een uur wachten om te kijken of het probleem is opgelost
Word je kachel weer heel heet, weer bellen en dan regelen ze een monteur die dezelfde dag nog komt
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Mimali schreef:
01-03-2021 06:32
De cv ketel al gereset?
Dit ja, heeft bij mij ook geholpen toen ik dit een keer had.
Als je een aparte cv ketel hebt, zou ik deze afzetten.
Mogelijks is je radiatorkraan geblokkeerd door kalk. Als je de radiatorkraan er afhaalt zie je een koperen pinnetje, zorg dat deze vlot kan bewegen (induwen etc.), kraan weer bevestigen ketel aan en controleren of je radiator op stand o nog opwarmt.
Bedankt voor jullie reacties!

CV durfde ik niet uit te zetten, ik heb vier huisgenoten en wilde niet per ongeluk voor koud water zorgen ‘s ochtends o.i.d. Ongeveer een half uur na mijn bericht stond ik bij de cv en die sloeg ineens ‘af’, er sprong een getal van 2 naar 0 en het gezoem hield op. In de twee uur daarna is m’n verwarming heel langzaam afgekoeld.

Ik bel vandaag m’n woningbouwvereniging of ze iemand kunnen langssturen om er naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan? Is er al iemand langs geweest?
Nou, de ochtend na deze post viel bij iedereen de verwarming uit en we zitten nu al twee dagen zonder warm water :cry: De cv ketel is onder telefonische hulp gecheckt maar die geeft niks aan. Morgenmiddag komt er gelukkig iemand langs.
Beetje raar dat ze zo laat komen, als je zonder verwarming en warm water zit.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan echt niet hoor! Zeker als huurder moet je bij dit soort essentiële zaken gewoon binnen een paar uur geholpen worden. Daar betaal je voor.
Klopt, gelukkig zijn ze na een belletje toch vanmiddag gekomen! Dus we hebben weer warm water :hyper:
Klinkt als dat er een driewegklep defect was, Vailliant ketel soms?

Fijn dat het opgelost is!
Hebben ze nog gezegd wat het probleem was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven