Vloerbedekking van de trap

06-03-2020 17:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag de vloerbedekking van onze trap verwijderen. Een klus waar ik al een tijdje tegenop zie.

Iemand tips hoe je dit het beste aanpakt? Lijmresten verwijderen?

Het liefst wil ik de trap daarna schilderen, dus ook daarvoor zijn tips zeer welkom.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk veel werk en als je pech hebt zit er de oude lijm ( van 20 jaar geleden ) eronder.
Dat was bij mij destijds het geval, ik heb weken kunnen spenderen aan de treden kaal te trekken, lijmresten verwijderen met Alabastine lijm afbijt en echt heel veel nietjes en spijkertjes eruit trekken.
Daarna kon ik schuren, schoonmaken, grondverf per om-en-om tree en daarna de glanslak.
Allemaal na mijn werkdagen en in de weekenden. Pfff, als ik er nog aan terug denk, de volgende keer koop ik gewoon een nieuwe trap :twisted:
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, we zijn in de aanval gegaan. Eerst vloerbedekking eraf met de strijkijzer tip, dat ging prima. Strijkijzer heeft het ook prima overleefd gelukkig.

Dasty getest, ging wel, maar niet heel soepel. Toen met een pot lijmoplosser, à 20,-. Eerste trede gedaan, ging supermakkelijk. Maar toen was de pot al half op! Kost dus een tientje per trede.
Daarna toch maar weer verder met Dasty. Restant lijmoplosser voor de moeilijke hoekjes bewaard. Zijn nu op de helft. We doen ongeveer 2 treden per keer, als we even tijd hebben tussendoor.

Kortom; als je veel bereid bent te betalen, is de lijmoplosser ideaal, als je minder budget en meer tijd hebt werkt Dasty ook.
Alle reacties Link kopieren
En ja, El4ra, hier ook oude lijm, dus jouw verhaal is heel herkenbaar!


Wat betreft verven heb ik nog geen definitief plan. Maar wel twee katten en twee tieners met vrienden over de vloer, dus om en om schilderen is niet echt een optie.

Ik dacht aan; in de avond katten opsluiten (doen we altijd). Dan schilderen. Maar kun je er na 8 uur weer overheen lopen?
Bij ons was het kat opsluiten, kinderen (kleintjes) naar bed en dan om en om schilderen van boven naar beneden. Zelf konden er dan wel met twee treden tegelijk naar boven lopen. Volgende dag gewoon naar beneden.

Maar bij ons zit de trap alleen nog maar in de grondverf. Weet nog niet hoe dat gaat met de lak straks, maar ook zoiets denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de lijn verwijderd met cola. Dat werkte volgens mij ook best goed. Maar misschien werkt Dasty wel beter.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
07-03-2020 06:58
Oh nee! Kan me voorstellen dat dat geen goed plan is! Wat gebeurde er?
Gratis brazilian wax..
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven