Volgorde verbouwen

24-06-2019 09:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_387478 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 20:29
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:06
En dan hou je nog geen rekening met de zaken die aan het licht komen eens je begint te breken.
O ja, dit ook. Het kluswerk wordt altijd meer dan van te voren in geschat is.

Heb je wel een totaalbeeld van de nu verwachte kosten? Alleen al je vloer beneden en de elektriciteit aanpassen zijn grote kostenposten. En budget achter de hand voor extra zaken die te voorschijn gaan komen?

Een grote besparingpost is het zelf gleuven frezen in de muren voor de elektriteit. Mocht je op andere punten stopcontacten/lichtknoppen willen dan moeten daar nieuwe gleuven voor komen.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:12
Indrukwekkend. Alleen moeten zij ook de elektriciteit vervangen, dus zit je met stucwerk wat dan weer een droogtijd heeft waardoor dat opknapwerk zoals verven zal gebeuren eens ze er al wonen.

@To: over het bekostigen zou ik mij niet te veel zorgen maken. Je huis zal al verkocht zijn eens de eerste facturen binnenkomen.
Heb je eigenlijk al een idee van de totaalprijs van jullie werken?
Eens - qua stucwerk zaten wij gelukkig goed. Anders was het ook niet haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:14
Op elf dagen.
En dan zie je dat ze een steunmuur wilt verwijderen en de elektriciteit wilt vernieuwen.

Edit: @To: ik zie in je laatste opmerking dat de aannemer geen kennis is maar dat je meent dat hij zal met een team klaarstaat op 2 september. Ik hoop het voor jou, maar dan zijn de verschillen tussen onze landen groter dan ik dacht.

We willen 1 steunmuur verwijderen en al de elektra wordt vernieuwd. Ik ga er niet van uit dat dat gaat binnen 11 dagen?

Ik woon in Nederland. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Die ramen vallen wel mee idd, wij hebben twee jaar geleden het hele huis van nieuwe kozijnen laten voorzien en we woonden er gewoon.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
24-06-2019 10:19
O ja, dit ook. Het kluswerk wordt altijd meer dan van te voren in geschat is.

Heb je wel een totaalbeeld van de nu verwachte kosten? Alleen al je vloer beneden en de elektriciteit aanpassen zijn grote kostenposten. En budget achter de hand voor extra zaken die te voorschijn gaan komen?

Een grote besparingpost is het zelf gleuven frezen in de muren voor de elektriteit. Mocht je op andere punten stopcontacten/lichtknoppen willen dan moeten daar nieuwe gleuven voor komen.

De kosten zijn nu geraamd op €80.000 inclusief post onvoorzien. We hebben nog €20.000 achter de hand voor als er wat is.

Of we op nieuwe plekken elektra willen ben ik nog niet over uit. Ik vind de huidige ‘bezetting’ best goed eigenlijk maar waarschijnlijk wil mijn man extra stopcontacten.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:12
Indrukwekkend. Alleen moeten zij ook de elektriciteit vervangen, dus zit je met stucwerk wat dan weer een droogtijd heeft waardoor dat opknapwerk zoals verven zal gebeuren eens ze er al wonen.

@To: over het bekostigen zou ik mij niet te veel zorgen maken. Je huis zal al verkocht zijn eens de eerste facturen binnenkomen.
Heb je eigenlijk al een idee van de totaalprijs van jullie werken?

Dankjewel :)

We denken dat het €80.000 gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
24-06-2019 10:25
Die ramen vallen wel mee idd, wij hebben twee jaar geleden het hele huis van nieuwe kozijnen laten voorzien en we woonden er gewoon.

Oh dat klinkt al minder dramatisch dan wat ik in mijn hoofd had :biggrin:
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:29
De kosten zijn nu geraamd op €80.000 inclusief post onvoorzien. We hebben nog €20.000 achter de hand voor als er wat is.

Of we op nieuwe plekken elektra willen ben ik nog niet over uit. Ik vind de huidige ‘bezetting’ best goed eigenlijk maar waarschijnlijk wil mijn man extra stopcontacten.
Extra betekend ook nieuwe sleuven. En als je van opzetdozen naar plat wil moeten daar ook nog wat aan gedaan worden.
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:23
We willen 1 steunmuur verwijderen en al de elektra wordt vernieuwd. Ik ga er niet van uit dat dat gaat binnen 11 dagen?

Ik woon in Nederland. En jij?
België.
Reageerde op eerder bericht waarin gesuggereerd werd dat bovenverdieping klaar kon zijn op 1 september.
Als je de elektriciteit wilt vernieuwen gaan ze dit waarschijnlijk in een keer willen aanpakken omdat dit efficiënter werkt. Die zullen dus wachten tot je benedenvloer uitgebroken is om dan hun slijpschijf in gang te zetten.
Het was geen sarcasme, hoop het beste voor jou maar veel mensen onderschatten een verbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:42
België.
Reageerde op eerder bericht waarin gesuggereerd werd dat bovenverdieping klaar kon zijn op 1 september.
Als je de elektriciteit wilt vernieuwen gaan ze dit waarschijnlijk in een keer willen aanpakken omdat dit efficiënter werkt. Die zullen dus wachten tot je benedenvloer uitgebroken is om dan hun slijpschijf in gang te zetten.
Het was geen sarcasme, hoop het beste voor jou maar veel mensen onderschatten een verbouwing.


Kijk dat is een stukje volgorde waar ik naar opzoek was. Dankjewel :)

En ik onderschat het niet. Ik vind het juist eng omdat ik niet weet hoe het werkt. We zijn niet van die mensen die denken ‘oooh muurtje er uit, vloertje er in en dan kan de keuken komen’ :jump:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-06-2019 10:36
Extra betekend ook nieuwe sleuven. En als je van opzetdozen naar plat wil moeten daar ook nog wat aan gedaan worden.


Niet aan gedacht :hug:

Ik heb de foto’s er bij gepakt en zie alleen plat. Ik had anders verwacht voor een huis uit 1950.
Klusmus schreef:
24-06-2019 11:09
Niet aan gedacht :hug:

Ik heb de foto’s er bij gepakt en zie alleen plat. Ik had anders verwacht voor een huis uit 1950.
Staar je hier niet blind op.
Eerder schrijf je dat je de elektriciteit wilt vernieuwen en vervolgens heb je het over verplaatsen van stopcontacten.
Dat is slijpen en kabels vervangen, want waarschijnlijk zullen in jou huis nog stoffen kabels zitten. Dit is geen klein werkje.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 11:23
Staar je hier niet blind op.
Eerder schrijf je dat je de elektriciteit wilt vernieuwen en vervolgens heb je het over verplaatsen van stopcontacten.
Dat is slijpen en kabels vervangen, want waarschijnlijk zullen in jou huis nog stoffen kabels zitten. Dit is geen klein werkje.

Ik wil de elektra enkel vernieuwen en mijn man wil er denk ik een paar stopcontacten bij waar de tv komt te staan.

Het lijkt mij sowieso slim om de kabels te vervangen als we gaan vernieuwen. Stoffen kabels zijn wel weer hip :-P)
Alle reacties Link kopieren
Als we op de 1ste etage de stopcontacten en lichtknopjes op de locaties laten zitten kunnen we toch alvast de muren van de 1ste etage klaar maken? Er hoeft dan niet gevreesd of geboord te worden.

En gaat eerst de vloer er uit op de begane grond of eerst de draagmuur waar de latei in komt?

En is het handig om de beglazing als laatst te doen?


Dus wat zou de volgorde zijn?

1. Sleutel
2. 1ste etage strippen, schuren, verven, Fermacell platen er in, marmoleum laten leggen.
3. Vloer er uit op de begane grond
4. draagmuur er uit, latei er in
5. Elektra verplaatsen en vervangen
6. Beton in vloer, vloerverwarming er op
7. Schuifdeur in pui
8. Stuken
9. Vloerbedekking begaande grond
10. Keuken laten plaatsen
11. Glaswerk vervangen
12. Trap aanpakken
Je kan het allemaal leuk bedenken maar hou voor ogen wat de aannemer heeft gezegd...
Misschien kunnen we een verbouwtopic openen. Wij gaan binnenkort ook beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Laat het over aan de aannemer.

Bezuinig niet op stopcontacten. Plaat ze ook op plekken waarvan je nu denkt dat je ze daar niet nodig hebt. Dus ook boven, gewoon nieuwe stopcontacten plaatsen, ook al kan je daardoor pas later de muur afwerken. En zorg voor geaarde stopcontacten, de kans is groot dat degene die er nu inzitten niet geaard zijn.

Wij hebben gewoon gewoond in een kluswoning, waarbij wij nog meer hebben aangepakt dan jullie nu doen. Het is behelpen, maar het zij zo. Toen het dak eraf ging zijn wij verhuisd naar een caravan op ons eigen terrein. Zodra het dak er weer op zijn wij het huis weer ingegaan.
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:15
Klopt. Ik probeer alleen een beeld te krijgen hoe leefbaar de 1ste etage is op 1 oktober. En als ik meer inzicht krijg over planning en levertijden is dat ook fijn.

Hey klusmus,


Ik denk dat je er het meeste aan hebt, zoals je zelf ook al aangeeft, om op basis van reële verwachtingen plannen te maken.

Als ik zo overzie wat je plannen zijn en het tijdspad wat beschikbaar is, dan mag je eigenlijk niet verwachten dat een aannemer voor 1 oktober überhaupt iets gedaan heeft. Dat red je eenvoudigweg niet met opname/offertetraject/levertijd.

Ik denk wel dat je de verdieping goed leefbaar/in orde kan krijgen zonder aannemer. Vrijwel alle werkzaamheden die je omschrijft kan je zelf doen (en/of met hulp van een klusjesman). Er zijn maar een paar onderdelen die 'spannend' zijn:
- Gevelbeglazing vervangen (kan een glaszetter doen, maar kan je ook later pas doen; dat hoeft niet meteen, er zit tenslotte glas in nu).
- Vloer afwerken met fermacel: fermacelplaten kan je bestellen op basis van de oppervlakte en zijn vrij eenvoudig te leggen. Eventueel koppel je dit gewoon los van de rest van de verbouwing en laat je de aannemer dit inplannen/uitvoeren op basis van nacalculatie.
- Elektra : dit is iets wat je verder moet onderzoeken en wat afhankelijk is hoe groot/omvangrijk deze werkzaamheden zijn. Schakel hiervoor eventueel een elektricien in en niet een aannemer. Een aannemer moet dan zelf ook weer een elekrticien zoeken en is alleen maar een tussenschakel (dus niet sneller en niet goedkoper).

Als je de verdieping leefbaar hebt 1 oktober kan je na 1 oktober op de begane grond verder. Dat lijkt mij in deze situatie het meest reëel maar ook het maximaal haalbare.
Klusmus schreef:
24-06-2019 11:48
Als we op de 1ste etage de stopcontacten en lichtknopjes op de locaties laten zitten kunnen we toch alvast de muren van de 1ste etage klaar maken? Er hoeft dan niet gevreesd of geboord te worden.

En gaat eerst de vloer er uit op de begane grond of eerst de draagmuur waar de latei in komt?

En is het handig om de beglazing als laatst te doen?


Dus wat zou de volgorde zijn?

1. Sleutel
2. 1ste etage strippen, schuren, verven, Fermacell platen er in, marmoleum laten leggen.
3. Vloer er uit op de begane grond
4. draagmuur er uit, latei er in
5. Elektra verplaatsen en vervangen
6. Beton in vloer, vloerverwarming er op
7. Schuifdeur in pui
8. Stuken
9. Vloerbedekking begaande grond
10. Keuken laten plaatsen
11. Glaswerk vervangen
12. Trap aanpakken


Ik denk dat je teveel de focus legt op de volgorde van de totale verbouwing in plaats van welk deel er klaar kan zijn voor 1 oktober. De rest is eigenlijk bijzaak. Probeer te minimaliseren en concreet te maken wat er voor 1 oktober klaar moet zijn zodat je er in kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt proberen om al voor de overdracht een keer met constructeur en aannemer door het huis te gaan. Lastig is niet hetzelfde als onmogelijk en in principe heb je nog anderhalve maand voor de aannemer op vakantie gaat.

Als de huidige bewoner weinig thuis is kun je vaak ook met de verkopend makelaar afspreken.

En wat er hierboven gezegd is: bedenk wat echt noodzakelijk is voordat je erin kan. Dat is misschien niet altijd de meest logische volgorde, maar wel het meest praktisch.
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven