waterontkalker ..werkt het?

21-12-2019 18:17 31 berichten
Hoi!

Ik las vandaag iets over een waterontkalker (en specifiek: de amfa4000). Klonk echt super! Bijna als in 'te mooi om waar te zijn'. Ik heb wel wat reviews opgezocht, en vind veel positieve, maar toch....blijft wat hangen dat het dus toch klinkt als te mooi om waar te zijn. Want meestal is dat ook zo. En dan vind ik 150 euro wel weer veel weggegooid geld....

Dus...heeft hier iemand ervaring met zo'n apparaatje? Ik hoor het heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
04-04-2020 19:15
Maar krijg je dan ook meer zout binnen?
Dat is verwaarloosbaar
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
iris71 schreef:
21-12-2019 18:17
Hoi!

Ik las vandaag iets over een waterontkalker (en specifiek: de amfa4000). Klonk echt super! Bijna als in 'te mooi om waar te zijn'. Ik heb wel wat reviews opgezocht, en vind veel positieve, maar toch....blijft wat hangen dat het dus toch klinkt als te mooi om waar te zijn. Want meestal is dat ook zo. En dan vind ik 150 euro wel weer veel weggegooid geld....

Dus...heeft hier iemand ervaring met zo'n apparaatje? Ik hoor het heel graag!
Het principe van zo'n magneet is dat het ervoor zorgt magnesium en calcium niet meer aan elkaar plakken. Maar dat effect is na een half uur weg, dus toch kalk. Nee, het werkt niet. Een echte waterontharder kost ruim 1000 euro en werkt met zout en hars.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit er eigenlijk kalk in ons drinkwater?
Athan schreef:
07-04-2020 19:56
Waarom zit er eigenlijk kalk in ons drinkwater?
Hangt er vanaf wie je dat vraagt. Het waterbedrijf zegt dat het reuzegezond is en samen met o.a. magnesium een van nature in water aanwezig product is dat goed is voor je botten etc. Maar het zit er oa ook in omdat de waterleidingen anders aangetast schijnen te raken en dat loslatende deeltjes in je drinkwater kunnen komen wat niet gezond is. En kalk dat dus van nature aanwezig is in het water er weer uit halen is een kostbaar proces wellicht. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ah helder, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Een goede waterontharder is echt een meerwaarde in je huis. Beter voor het milieu, levensduur van dure apparaten (wasmachine, droger, vaatwasser etc), scheelt enorm in het schoonmaken en daardoor de levensduur van je sanitair. Daarnaast beter voor je huid en haar.

Vraag een goede installateur naar de verschillende merken en modellen. Een eenpersoons huishouden heeft een heel ander apparaat nodig dan een gezin met meerdere kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven