Goede boekentips a la Knausgard/ Delphine Vigan/ Jeannette

02-08-2018 17:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie tips want met dit weer kom ik tot niet veel anders dan lezen lezen en nog eens lezen en kijk niet veel tv. Ik lees erg graag en veel dus kan altijd tips gebruiken. Zelf lees ik graag boeken zoals Kate Atkinson a God in ruins en bijvoorbeeld het hart van alle dingen van Elizabeth Gilbert. Maar ook Knausgard, Dave Eggers, Jonathan Franzen of Jennifer Egan. Ik hou niet van chicklit zoals Jill Mansell of de zoveelste thriller waarin op de eerste pagina staat dat het slachtoffer onder een holle eik lag met een kruiswoordraadsel in zijn achterhoofd gekerft en een vlinderpop in zijn mond, en dit alles dient binnen 48 uur opgelost te worden want anders vallen er meer doden. Nee dank u.
Alle reacties Link kopieren
Elena Ferrante - De Napolitaanse romans (De geniale vriendin, De nieuwe achternaam, Wie vlucht en wie blijft, Het verhaal van het verloren kind).
Alle reacties Link kopieren
Boomschors schreef:
02-08-2018 18:52
Elena Ferrante - De Napolitaanse romans (De geniale vriendin, De nieuwe achternaam, Wie vlucht en wie blijft, Het verhaal van het verloren kind).
Goede tip dank je. Heb ze alle vier gelezen 😉 Maar past mooi in mijn rijtje inderdaad. De acht bergen van Paolo Cognetti of staal van Silvia Avallone is dan mss wel wat voor jou
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
02-08-2018 18:59
Goede tip dank je. Heb ze alle vier gelezen 😉 Maar past mooi in mijn rijtje inderdaad. De acht bergen van Paolo Cognetti of staal van Silvia Avallone is dan mss wel wat voor jou
Hee wat grappig! Ben zelf nu in de derde bezig, vind ze geweldig (en het past ook zo lekker bij het warme weer). De boeken die je noemt staan op mijn lijstje, en ook Strikken van Domenico Starnone (de schrijver waarvan men vermoedt dat het Elena Ferrante is).
Alle reacties Link kopieren
Nog twee aanraders:
Gail Honeyman - Eleanor Oliphant is Completely Fine en Amy Liptrot - The Outrun. Heb ook goeie dingen gehoord over Sarah Perry - The Essex Serpent.
Alle reacties Link kopieren
Zowel de essex serpent als Eleonor Oliphant is completely fine heb ik gelezen en zijn leuk. Als je de essex serpent leuk vindt moet je zeker het hart van alle dingen proberen van Elizabeth Gilbert al beschrijft ze daarin wel 20 soorten mos in ongeveer 50 pagina's. Je moet het in je hebben om dat op te kunnen brengen Die van Amy Liptrot ken ik niet dus die ga ik even opzoeken. Dank je Niets weerstaat de nacht van Delpine Vigan en het glazen kasteel van Jeannette Walls zijn ook erg mooi. En ik haal je op ik neem je mee maar die ken je denk ik al. Qua thriller een stil geloof in engelen van R.J. Ellory Was ik erg van onder de indruk
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Boomschors schreef:
02-08-2018 20:05
Bedankt voor de tips!
Jij ook, heb net het boek van Amy Liptrot gereserveerd bij de bieb 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven