Lezen jullie nog een krant?

27-01-2020 12:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lezen jullie nog een krant, en welke? En digitaal of nog lekker op papier?
cookielover wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:35
7.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, allang niet meer. Kijk wel iedere ochtend het journaal en volg het nieuws op de NOS.nl en NU.nl app.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
27-01-2020 13:32
Nee, allang niet meer. Kijk wel iedere ochtend het journaal en volg het nieuws op de NOS.nl en NU.nl app.
Dit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ja, er is heel veel interesse voor de actualiteit, maar nu post ik een belangrijk artikel uit Vrij Nederland dat we eigenlijk allemaal moeten weten en er is geen enkele interesse voor. Wel grappig eigenlijk. :hihi:
Digitaal de Volkskrant en door de week digitaal het nrc en in het weekend de papieren versie. Vaak gedacht aan het opzeggen van de krant, maar zonder kan ik niet.
Alle reacties Link kopieren
wat is een 'krant?'
Alle reacties Link kopieren
Digitaal ook makkelijk als ik met vakantie ben. Niet al die kranten meer achter je voordeur. En daarna las je toch nooit meer die hele stapel door.
Het financieele dagblad. Imho de enige kwaliteitskrant die er over is.
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:34
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een papieren zaterdagabbonement op de Leeuwarder Courant. Voor door de weeks lees ik de Leeuwarder Courant, de Volkskrant en het NRC digitaal. Het AD en Telegraaf lees ik vluchtig.
Cateautje schreef:
27-01-2020 13:39
Ja, er is heel veel interesse voor de actualiteit, maar nu post ik een belangrijk artikel uit Vrij Nederland dat we eigenlijk allemaal moeten weten en er is geen enkele interesse voor. Wel grappig eigenlijk. :hihi:
Ik snap hier niks van.
De volkskrant op papier. Goede journalistiek kost geld en ik haal er veel informatie uit. En ook wel vermaak trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
27-01-2020 16:35
De volkskrant op papier. Goede journalistiek kost geld en ik haal er veel informatie uit. En ook wel vermaak trouwens.
Ja, inderdaad, ik vermaak me er ook mee. Heel vaak zeggen mensen tegen me: 'Lees jij kranten? Oh, wat ontzettend saai!'.
Alle reacties Link kopieren
Het Parool en de Volkskrant. Doordeweeks digitaal en in het weekend papier.
Op de dagen dat ik werk lees ik daar ook nog Trouw en NRC.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
De Volkskrant op papier en het AD digitaal. Het abonnement op de Volkskrant loopt nog tot eind dit jaar, daarna stop ik ermee, omdat ik er steeds minder aan toe kom om de krant helemaal te lezen.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
27-01-2020 12:47
Wat let je om weer een abonnement te nemen? Mijn ouders hebben hem ook opgezegd en zij hebben later toch weer de krant in het weekend genomen.
Ga ik ook doen! Beetje afgewacht omdat ik dacht dat het zou wennen.
(voor TO: De Tijd en De Morgen)
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Het NRC zit gratis in de PressReader-app. Net als duizenden andere kranten en tijdschriften.

Deze app kun je in Japan waarschijnlijk ook gebruiken, er zitten ruim 40 Japanse tijdschriften in.

https://biblionetgroningen.nl/pressreader
snoesje666 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 20:05
27.03% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja, nu digitaal, dan heb ik 'm bij me als het uit komt een stukje te lezen. Zonder kleine kinderen was het op papier, en ik denk dat als de kinderen groot genoeg zijn om bij het ontbijt de krant te kunnen lezen, er weer een papieren komt.
De NRC, vanwege de goede onderzoeksjournalistiek.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-01-2020 13:05
Nog een tip, de cultuur-bijlage van NRC is heel goed, elke dag een ander thema. Maandag leven, dinsdag media, woensdag film, donderdag cultureel supplement en vrijdag boeken.

Als je graag over sport leest is De Telegraaf een goeie, NRC niet.
Dank voor de tips! NRC klinkt goed met die bijlage. Denk dat ik van elke krant eerst een proef abonnement neem (bestaat dat nog?) Sla de sportsectie altijd over dus niet belangrijk voor mij.

Nu lees ik de Japan Times en daar zit de NY Times international editie ook bij, vind ik een leuke combinatie maar ze hebben beiden geen extra dikke zaterdag editie.
aaaanne schreef:
27-01-2020 20:04
Ja, nu digitaal, dan heb ik 'm bij me als het uit komt een stukje te lezen. Zonder kleine kinderen was het op papier, en ik denk dat als de kinderen groot genoeg zijn om bij het ontbijt de krant te kunnen lezen, er weer een papieren komt.
De NRC, vanwege de goede onderzoeksjournalistiek.
Kinderen zitten toch veel liever op hun telefoon dan met 'n krant?
Snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt een papieren krant lezen tijdens het ontbijt. Grote lappen papier die in de weg liggen en nog irritant ritselen ook. Kun je beter je tablet/telefoon voor je neus hebben liggen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-01-2020 11:41
Kinderen zitten toch veel liever op hun telefoon dan met 'n krant?
Snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt een papieren krant lezen tijdens het ontbijt. Grote lappen papier die in de weg liggen en nog irritant ritselen ook. Kun je beter je tablet/telefoon voor je neus hebben liggen.

Ik hou juist ab-so-luut niet van apparaten aan tafel en de regel hier thuis is ook dat niemand dat doet tijdens het eten. Lees dus heerlijk elke dag rustig de krant bij het ontbijt en mijn dochters vaak een boek. Bij avondeten lezen we niet maar bij het ontbijt vind ik dat echt iets prettigs en rustgevend hebben. Heerlijk in het weekend met uitgebreid ontbijt en de krant, kan niets fijners bedenken :) En we hebben een grote eettafel dus zitten elkaar niet in de weg en ik ritsel zo min mogelijk :P
Beleza schreef:
28-01-2020 11:59
Ik hou juist ab-so-luut niet van apparaten aan tafel en de regel hier thuis is ook dat niemand dat doet tijdens het eten. Lees dus heerlijk elke dag rustig de krant bij het ontbijt en mijn dochters vaak een boek. Bij avondeten lezen we niet maar bij het ontbijt vind ik dat echt iets prettigs en rustgevend hebben. Heerlijk in het weekend met uitgebreid ontbijt en de krant, kan niets fijners bedenken :) En we hebben een grote eettafel dus zitten elkaar niet in de weg en ik ritsel zo min mogelijk :P
Een e-reader mag ook niet?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-01-2020 12:00
Een e-reader mag ook niet?


Dat is de enige uitzondering van apparaten :)
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
28-01-2020 11:59
Ik hou juist ab-so-luut niet van apparaten aan tafel en de regel hier thuis is ook dat niemand dat doet tijdens het eten. Lees dus heerlijk elke dag rustig de krant bij het ontbijt en mijn dochters vaak een boek. Bij avondeten lezen we niet maar bij het ontbijt vind ik dat echt iets prettigs en rustgevend hebben. Heerlijk in het weekend met uitgebreid ontbijt en de krant, kan niets fijners bedenken :) En we hebben een grote eettafel dus zitten elkaar niet in de weg en ik ritsel zo min mogelijk :P
Wat maakt het uit of je aan tafel de krant leest op papier of op een tablet of telefoon?
En een ereader mag wel? Heel bijzonder...
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-01-2020 12:36
'we' hebben een abonnement, man leest hem elke dag en maakt de puzzel etc.
Ik blader er in het weekend even doorheen.

Als ik niet 'we' zou zijn, ging de krant de deur uit
Hier hetzelfde.
impala schreef:
28-01-2020 13:35
Wat maakt het uit of je aan tafel de krant leest op papier of op een tablet of telefoon?
En een ereader mag wel? Heel bijzonder...
Vind ik ook raar. Als de maaltijd toch niet als sociale functie gezien wordt maakt het toch geen drol uit waarmee men zich individueel vermaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel raardere dingen in dit topic.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven