Lezen jullie nog een krant?

27-01-2020 12:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lezen jullie nog een krant, en welke? En digitaal of nog lekker op papier?
cookielover wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:35
7.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, elke dag.
Meestal de papieren versie, maar soms digitaal als het zo uitkomt.Blij dat die optie er is.
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
28-01-2020 11:37
Dank voor de tips! NRC klinkt goed met die bijlage. Denk dat ik van elke krant eerst een proef abonnement neem (bestaat dat nog?) Sla de sportsectie altijd over dus niet belangrijk voor mij.

Nu lees ik de Japan Times en daar zit de NY Times international editie ook bij, vind ik een leuke combinatie maar ze hebben beiden geen extra dikke zaterdag editie.
Die proefabonnementen zijn er zeker nog, maar varieert. De Telegraaf en NRC Handelsblad/NRC.next doen niet aan korte abonnementen, maar juist hoe langer hoe meer korting. Maar Algemeen Dagblad, Het Parool, Trouw, De Volkskrant en regionale kranten hebben wel abonnementen van 4 weken voor 4 euro volgens mij.
redbulletje schreef:
28-01-2020 11:41
Kinderen zitten toch veel liever op hun telefoon dan met 'n krant?
Snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt een papieren krant lezen tijdens het ontbijt. Grote lappen papier die in de weg liggen en nog irritant ritselen ook. Kun je beter je tablet/telefoon voor je neus hebben liggen.
Oh haha, nee ik bedoel niet voor de kinderen. Ik bedoel dat zij groot genoeg zijn om te snappen dat je soms (bijvoorbeeld op zaterdagochtend) iets kan lezen bij het eten als je dat allemaal wil, en dat dat dan niet betekent dat het altijd mag of kan.
En dat ze zelf iets kunnen lezen zonder dat het boek of hun device vies wordt.
Beleza schreef:
28-01-2020 11:59
Ik hou juist ab-so-luut niet van apparaten aan tafel en de regel hier thuis is ook dat niemand dat doet tijdens het eten. Lees dus heerlijk elke dag rustig de krant bij het ontbijt en mijn dochters vaak een boek. Bij avondeten lezen we niet maar bij het ontbijt vind ik dat echt iets prettigs en rustgevend hebben. Heerlijk in het weekend met uitgebreid ontbijt en de krant, kan niets fijners bedenken :) En we hebben een grote eettafel dus zitten elkaar niet in de weg en ik ritsel zo min mogelijk :P
Ja dat zie ik voor me, maar daar zijn ze nog te klein voor.
Maakt mij niet uit waarop uit ze dan lezen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
28-01-2020 13:35
Wat maakt het uit of je aan tafel de krant leest op papier of op een tablet of telefoon?
En een ereader mag wel? Heel bijzonder...


Maakt voor ons heel veel uit maar dat is dus geheel persoonlijk. Een Kindle ereader heeft ook een ander soort scherm dan een telefoon of iPad: 'the Kindle Paperwhite uses a unique lighting system to illuminate its electronic ink display. Rather than using a backlight as on LCD-based tablets, the Paperwhite uses a transparent light guide that directs light from four edge-mounted LEDs down toward the surface of the display'

En telt dus bij ons als een boek en niet als een apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Een jaarabonnement op de NRC digitaal, lezen in de app op mijn telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven