Wat lezen jullie nu deel 2

20-05-2024 06:53 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het leuk is hier verder over te kletsen en het oude vol was
Wat lezen jullie nu ?.

Ik lees nu
Hamster in je hersenen over iemand die een beroerte krijgt,erg interessant en mooi beschreven boek over hoe het voelt als je hersenen je in de steek laten .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees tegenwoordig veel boeken over mensen die ziek worden /zijn
Zo inderdaad hamster in je hersenen nu
Maat ook de evenwicht kunstenaar over iemand met het syndroom van uscher.
Vind dat interessant ook de veerkracht die mensen hebben,maar ook dat het soms erg moeilijk is,de kwetsbaarheid van de mens
Alle reacties Link kopieren Quote
Het boek der deuren van Gareth Brown heb ik net uit.
Volgens mij zijn eerst gepubliceerde boek, een fantasy. Ik vond hem erg leuk en wil nog wel een boek van hem lezen.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu “Het geheim van Silvermoor” op zich vermakelijk maar een beetje saai. Een meisje die opgroeit in een mijnwerkers dorpje in Engeland, rond 1900.

Heb ook The Lost Apothecary gelezen, ook historische fictie vond die erg leuk om te lezen.
De serie “Het Weesmeisje” is mijn favoriet van dit jaar 🙂

Heb laatst De Hulp (thriller) gelezen, die vond ik erg goed. Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare boeken? Ik vind thrillers leuk om te lezen maar hou absoluut niet van teveel gory details… Heb wel gezien dat er een deel 2 is van de hulp, maar volgens mij lijkt dat wel erg veel op deel 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nann schreef:
20-05-2024 09:45
Daar waar de rivierkreeften zingen, Delia Owens
Ah die is mooi ja!
Ik heb paar weken geleden ook de verfilming gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
20-05-2024 19:50
Ik lees nu “Het geheim van Silvermoor” op zich vermakelijk maar een beetje saai. Een meisje die opgroeit in een mijnwerkers dorpje in Engeland, rond 1900.

Heb ook The Lost Apothecary gelezen, ook historische fictie vond die erg leuk om te lezen.
De serie “Het Weesmeisje” is mijn favoriet van dit jaar 🙂

Heb laatst De Hulp (thriller) gelezen, die vond ik erg goed. Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare boeken? Ik vind thrillers leuk om te lezen maar hou absoluut niet van teveel gory details… Heb wel gezien dat er een deel 2 is van de hulp, maar volgens mij lijkt dat wel erg veel op deel 1.
Misschien vind je dan De moordclub (op donderdag) van Richard Osman leuk. niet bloederig, Over een stel bejaarden die in wat moordproblemen terecht komen. En boeken met ook wat romantiek: Madame le Commissaire, die dus in Frankrijk afspelen van Pierre Martin
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Here I Am, van Jonathan Safran Foer. Was er ooit aan begonnen en op de helft blijven steken, nu de herkansing. Ben weer bij het begin begonnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet trouwens niet of dit een vast clubje is hier, misschien gek dat ik zo binnen kom vallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
De autobiografie van Sonja Barend: Je ziet mij nooit meer terug. De Joodse vader van Sonja Barend wordt verraden en vermoord tijdens WO II. Ze probeert te achterhalen wat er is gebeurd en wie en hoe hij was.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
20-05-2024 19:50
Ik lees nu “Het geheim van Silvermoor” op zich vermakelijk maar een beetje saai. Een meisje die opgroeit in een mijnwerkers dorpje in Engeland, rond 1900.

Heb ook The Lost Apothecary gelezen, ook historische fictie vond die erg leuk om te lezen.
De serie “Het Weesmeisje” is mijn favoriet van dit jaar 🙂

Heb laatst De Hulp (thriller) gelezen, die vond ik erg goed. Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare boeken? Ik vind thrillers leuk om te lezen maar hou absoluut niet van teveel gory details… Heb wel gezien dat er een deel 2 is van de hulp, maar volgens mij lijkt dat wel erg veel op deel 1.
Ik heb twee maanden geleden ook 'De verborgen apotheek' gelezen. Erg mooi en bijzonder!

Als je 'De Hulp' erg goed vond, zou ik zeker ook deel twee lezen. Ik heb net haar boek 'De perfecte zoon' uit, dat vind ik eigenlijk nog meer een aanrader. Geen gory details, wel beklemmend/spannend.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Citterio schreef:
21-05-2024 00:18
Weet trouwens niet of dit een vast clubje is hier, misschien gek dat ik zo binnen kom vallen?
Nee toch? Ik heb ook gewoon (ongevraagd) wat gepost :-$
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
21-05-2024 08:09
Nee toch? Ik heb ook gewoon (ongevraagd) wat gepost :-$
Helemaal prima toch.

Er is niet echt een vast clubje volgens mij en al was dat er wel, dan nog mag iedereen gewoon gezellig meedoen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
21-05-2024 08:07
Ik heb twee maanden geleden ook 'De verborgen apotheek' gelezen. Erg mooi en bijzonder!

Als je 'De Hulp' erg goed vond, zou ik zeker ook deel twee lezen. Ik heb net haar boek 'De perfecte zoon' uit, dat vind ik eigenlijk nog meer een aanrader. Geen gory details, wel beklemmend/spannend.
Ooh dan ga ik die toch lezen, leuk 😃
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
21-05-2024 16:22
Ooh dan ga ik die toch lezen, leuk 😃
Van Freida Mcfadden heb je dus 'De Hulp' (deel 1) en 'Wat de hulp weet' (deel 2)
Haar boek 'De perfecte zoon' is een losstaand boek, daar komen geen personages uit de eerder genoemde boeken in voor.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
21-05-2024 16:34
Van Freida Mcfadden heb je dus 'De Hulp' (deel 1) en 'Wat de hulp weet' (deel 2)
Haar boek 'De perfecte zoon' is een losstaand boek, daar komen geen personages uit de eerder genoemde boeken in voor.
Oke dan ga ik eerst “de perfect zoon” eens opzoeken

Heeft iemand Holly van Stephen King al gelezen? Vind de kaft er zo interessant uitzien, maar heb nooit iets van hem gelezen (ik lees sowieso pas sinds een jaar of 3 😬)
Alle reacties Link kopieren Quote
AllyMcBeal schreef:
20-05-2024 19:42
Het boek der deuren van Gareth Brown heb ik net uit.
Volgens mij zijn eerst gepubliceerde boek, een fantasy. Ik vond hem erg leuk en wil nog wel een boek van hem lezen.
Ohh die staat ook nog op mijn lijstje, heel benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
20-05-2024 19:50
Ik lees nu “Het geheim van Silvermoor” op zich vermakelijk maar een beetje saai. Een meisje die opgroeit in een mijnwerkers dorpje in Engeland, rond 1900.

Heb ook The Lost Apothecary gelezen, ook historische fictie vond die erg leuk om te lezen.
De serie “Het Weesmeisje” is mijn favoriet van dit jaar 🙂

Heb laatst De Hulp (thriller) gelezen, die vond ik erg goed. Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare boeken? Ik vind thrillers leuk om te lezen maar hou absoluut niet van teveel gory details… Heb wel gezien dat er een deel 2 is van de hulp, maar volgens mij lijkt dat wel erg veel op deel 1.
Heb je De Logé van Nelle Lamarr al gelezen? Die zit ook een beetje in datzelfde genre.
Verder vind ik die boeken van Lisa Jewell ook wel een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
21-05-2024 16:48
Oke dan ga ik eerst “de perfect zoon” eens opzoeken

Heeft iemand Holly van Stephen King al gelezen? Vind de kaft er zo interessant uitzien, maar heb nooit iets van hem gelezen (ik lees sowieso pas sinds een jaar of 3 😬)
Ik vond hem geweldig, maar je moet wel van King houden denk ik. Holly speelde ook al een rol in eerdere boeken van hem maar die waren wat meer de horror/fantasy kant op. Dit boek is meer een echte thriller vind ik.
Maar ik lees zijn boeken altijd achter elkaar uit, zijn echt meeslepend. Deze ook dus.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
20-05-2024 19:50
Ik lees nu “Het geheim van Silvermoor” op zich vermakelijk maar een beetje saai. Een meisje die opgroeit in een mijnwerkers dorpje in Engeland, rond 1900.

Heb ook The Lost Apothecary gelezen, ook historische fictie vond die erg leuk om te lezen.
De serie “Het Weesmeisje” is mijn favoriet van dit jaar 🙂

Heb laatst De Hulp (thriller) gelezen, die vond ik erg goed. Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare boeken? Ik vind thrillers leuk om te lezen maar hou absoluut niet van teveel gory details… Heb wel gezien dat er een deel 2 is van de hulp, maar volgens mij lijkt dat wel erg veel op deel 1.


Ik ben nu bezig in De logé van Nelle Lamarr, is qua stijl ook vergelijkbaar en heel spannend.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
21-05-2024 08:07
Ik heb twee maanden geleden ook 'De verborgen apotheek' gelezen. Erg mooi en bijzonder!

Als je 'De Hulp' erg goed vond, zou ik zeker ook deel twee lezen. Ik heb net haar boek 'De perfecte zoon' uit, dat vind ik eigenlijk nog meer een aanrader. Geen gory details, wel beklemmend/spannend.
Deze ben ik nu aan het lezen, tot nu toe echt leuk inderdaad :)

Oh en De Logé zet ik op m'n lijstje!
citygirl wijzigde dit bericht op 27-05-2024 15:47
Reden: ohja
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Junji Ito. Horror manga.

Tomie (vrouw die constant dood wordt gemaakt door heren die met haar willen daten) https://i.pinimg.com/736x/fb/0b/70/fb0b ... c628d9.jpg
En Uzumaki (een dorp wat iets heeft met spirals) https://i0.wp.com/retrofuturista.com/wp ... ji-Ito.jpg

Zou het niet op zoeken als je niet tegen horror kan.
Anyone who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lessen in chemie van Bonnie Garmus ook gelezen. Aanrader.

Ben nu Zeis van Neal Shusterman aan het lezen. Young adult is eigenlijk de doelgroep maar erg fijn boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
What July knew geschreven door Emily Koch , een vrij nieuw boek nog .
Ik vind het heel spannend en heel mooi geschreven , het leest heerlijk weg en ik ben heel benieuwd naar de afloop .
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonofWinter2 schreef:
27-05-2024 15:57
Junji Ito. Horror manga.

Tomie (vrouw die constant dood wordt gemaakt door heren die met haar willen daten) https://i.pinimg.com/736x/fb/0b/70/fb0b ... c628d9.jpg
En Uzumaki (een dorp wat iets heeft met spirals) https://i0.wp.com/retrofuturista.com/wp ... ji-Ito.jpg

Zou het niet op zoeken als je niet tegen horror kan.

Krijg nou wat. Ik lees echt nooit manga, behalve Uzumaki. 2 of 3 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen en ik vond het nog goed ook. Al ben ik er niet meer/andere manga door gaan lezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nann schreef:
20-05-2024 09:45
Daar waar de rivierkreeften zingen, Delia Owens
Ook net uit, goed boek inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de 'Friends, lovers en het Grote Verschrikkelijke Ding' (biografie van Matthey Perry) net uit. Heeft zeker wel indruk op me gemaakt!
Ik wil nu gaan beginnen in 'De verborgen boekwinkel'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven