Lijf & Lijn alle pijlers

'Afslank' pillen

08-07-2016 10:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen ze allemaal wel, de afslankpillen. In alle kleuren en maten, van goedkoop tot bizar duur.



Het is natuurlijk overduidelijk dat het geen magische pilletjes zijn waar je ineens kilo's lichter van wordt (héhé). Maar nu vraag ik me af, bij wie heeft het wél geholpen, wie zweert er wel bij?



Ikzelf ben ook gaan testen, pillen die je een vol gevoel zouden geven waardoor je minder 'gewoon' at. Nu heb ik idd een paar keer een vol gevoel gekregen, zonder al te veel gegeten te hebben. Maar dit zou net zo goed tussen mijn oren kunnen zijn.

Verder lijkt het me nogal ongezond, duh, omdat je dan ook minder voedingsstoffen binnen krijgt die je lichaam wel nodig heeft.

Plus, de pillen worden 9/10 vaak nog aangeboden met het advies: gezond eten & bewegen. Maar wie dat doet zonder de pillen, hoort toch ook gewoon af te vallen of slanker te worden, lijkt mij..



Ikzelf ben nogal sceptisch, en blijf gewoon netjes naar de sportschool gaan & gezond eten. Dan kan een zoet tussendoortje echt geen kwaad.



Zijn er mensen die wel zweren bij afslankmiddelen? Misschien niet perse de pillen, maar ook andere middelen? Of juist slechte ervaringen?



Edit: ik ben er ook snel genoeg mee gestopt na het testen;)
say what?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel vroeger meer dan 10-15 jaar geleden stackers gebruikt (verboden want er zit het verboden middel efedrine in). Ik werd er wel dunner van, maar ook opgejaagd, hoge bloeddruk en ik werd echt een vervelend mens. Achteraf heb ik gevaarlijk gespeeld met mijn gezondheid want ik heb migraine en hartruis. Ik zou zeggen houd het bij gezond eten en sporten, laat het idee slank/dun/gewicht los en focus je op een sportief doel of het nu een deadlift PR is, 60 baantjes zwemmen of aan een bepaalde run/wedstrijd mee doen. Defineer jezelf als succesvol en sterk ipv het door de buitenwereld opgelegde dun.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Weet je wat het wat mij betreft is met die middelen.. Het maakt niet uit of het werkt.



Want zodra je op je streefgewicht bent zul je normaal moeten kunnen eten om dat gewicht te behouden maar je hebt jezelf de heletijd geholpen met een trucje. Dus moet je dan in een klap gezond/voedzaam/nogsteedslekker kunnen eten.



Ik ben zelf van 98 kg afgevallen naar 60 kg. Maar had in een dag niet m'n draai gevonden. Nu hoef ik er niet eens meer over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 08 juli 2016 @ 10:08:

Weet je wat het wat mij betreft is met die middelen.. Het maakt niet uit of het werkt.



Want zodra je op je streefgewicht bent zul je normaal moeten kunnen eten om dat gewicht te behouden maar je hebt jezelf de heletijd geholpen met een trucje. Dus moet je dan in een klap gezond/voedzaam/nogsteedslekker kunnen eten.



Ik ben zelf van 98 kg afgevallen naar 60 kg. Maar had in een dag niet m'n draai gevonden. Nu hoef ik er niet eens meer over na te denken.Daar heb je helemaal gelijk in. In ieder geval erg knap van alle kilo's die je kwijt bent!
say what?
Alle reacties Link kopieren
Je moet je gehele eet en leefpatroon aanpassen. Dat zijn gewoontes die er over de jaren zijn ingebrand, die gaan er echt niet zomaar uit. Het is niet zo van; "Wanneer ik 30 kg minder weeg dan ga ik minder/gezonder eten/leven". Waarbij het een magische pil is die in korte tijd al die kilo's doet verdwijnen en je daarna dus ook van je dagelijkse gewoontes af bent.



Al zijn er inderdaad wel een aantal middelen die bewezen helpen bij het wegwerken van vet. Anabolen steroïden / testosteron wordt wel gebruikt omdat dat helpt met vetverbranding. Maar naast de ongewenste bijwerkingen, andere gezondheidsrisico's en dat je continue controle van artsen nodig hebt, moet je nog steeds je eetpatroon en bewegingspatroon aanpassen wil het efficiënt werken.



Het enige dat werkt is een goede begeleiding door iemand met verstand van zaken in combinatie met de wil om ook echt te willen veranderen. En dat kost al gauw 100 - 200 eur per maand vanwege de intensieve begeleiding, steun, beschikbaarheid en controle. En dan nog is het een traag proces waarbij je ongeveer 2% afvalt per maand. En dan "kan je alles" blijven eten, maar niet alles in een keer, oftewel, als je die lekkere moorkop wil, leuk, ga ervoor, alleen de rest van de week geen gebakjes meer etc.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens niet afgevallen maar ik ben wel ruim 10 cm kwijt rond mijn middel. Ik heb geen middelen gebruikt alleen mijn levensstijl aangepast, eetpatroon (relatief normaal met iets meer eiwitten en 1of 2 maaltijden per dag geen eenvoudige koolhydraten, veel groente) en ik sport daarnaast 2-3x per week.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
jij wil toch zwanger raken...

houd dan alsjeblieft op met experimentjes
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 08 juli 2016 @ 10:30:

jij wil toch zwanger raken...

houd dan alsjeblieft op met experimentjesEuhm.. Ik zeg ook niet dat ik hier mee bezig ben Ben ook niet achterlijk, weetje..
say what?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 08 juli 2016 @ 10:26:

Ik ben trouwens niet afgevallen maar ik ben wel ruim 10 cm kwijt rond mijn middel. Ik heb geen middelen gebruikt alleen mijn levensstijl aangepast, eetpatroon (relatief normaal met iets meer eiwitten en 1of 2 maaltijden per dag geen eenvoudige koolhydraten, veel groente) en ik sport daarnaast 2-3x per week.Dat is goed! Veel zijn alleen op de cijfers van de weegschaal gefocused. Maar Eigenlijk gaat het om gezonde voeding, levensstijl en uiteindelijk kom je vanzelf aan een gezond en goed lichaam. Volhouden!
say what?
je hebt eetlustremmers (op recept) en stackers. Stackers kan je onderverdelen in niet-werken (te koop in de drogisterij) of werkend (illegaal via internet of via sportschool). Die laatste zijn levensgevaarlijk
Alle reacties Link kopieren
Idd stackers. een jaar lang gebruikt, nog nooit zo slank geweest. Maar het is troep. Ik had geen last van hartkloppingen (andere wel) maar ik stond de hele dag te stuiteren en ik moet uiteindelijk afkicken.



Afvallen? JA. Gezond? Absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
dieet pro schijnt goed te werken. zijn Shakes je kan er ook glucomannan bij kopen. vriendin van me is bijna 7 kilo afgevallen in maand tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:girlpower1993 schreef op 08 juli 2016 @ 11:49:

dieet pro schijnt goed te werken. zijn Shakes je kan er ook glucomannan bij kopen. vriendin van me is bijna 7 kilo afgevallen in maand tijd.

De vraag is alleen, misschien werkt het wel om als een dolle af te vallen, maar wat moet je doen om het er vervolgens af te houden.

Langzaam afvallen heeft vaak als gunstig effect dat je ook je eet- en beweeggewoonten aanpast. Crashen is leuk, maar als je vervolgens weer op de oude manier doorgaat, komt het er vanzelf weer aan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Er staan geen ingrediëntenlijst van dieetpro op internet. Je weet dus feitelijk niet wat je besteld. De meeste shakes zijn zoet door verborgen suikers of suikervervangers. Ik vind dat wel verdacht en ik zou niemand aanraden om iets te kopen waarvan je niet eens weet wat het is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens nep-rijst gekocht van 9 kcal. bij de Action. Ik was erg nieuwsgierig. Toen ik het proefde vond ik het vreselijk maar later heb ik er toch een bordje rijstebrij van kunnen maken waarbij je niet veel verschil merkte met echt, aangezien je er dan niet op kauwt maar meteen slikt als je het in je mond lepelt. Het is een dure grap vergeleken met echt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb een jonge meid gezien die haar lever vernacheld heeft door dergelijke pillen (besteld op internet...) te slikken. Verder nog wat mensen met obstipatie door shakes en andere pillen. Gezond is het niet nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven