Lijf & Lijn alle pijlers

10 dagen dieët!!

27-10-2010 08:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu een week bezig met dit dieët en her gaat erg goed moet ik zeggen. Ik wil dit nog wel een tijdje volhouden want nog min 8 kilo eraf.



Maar wat ik mij nu afvraag is: Hoe ga ik straks weer over op een normaal eetpatroon??



Groet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitje schreef op 27 oktober 2010 @ 09:06:



's avonds: chips kaas of worst nootjes als het maar hartig is en dan ook welbijna elke avvond omdat man altijd lekker begint de snaaien snaai ik gezellig mee, maar hij heeft de genen om lekker niet aan te komen.nee, maar toch moet je man ook oppassen, hij kan ook last hebben ven een te hoog cholesterol en dat is onzichtbaar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Iedere avond zoeits lijkt me echt niets. Wat is er dan nog speciaal of lekker aan?
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel suiker op een dag zo te lezen. Hagelslag, koekje, hagelslag, koekje, gele vla (da's ook flink gezoet!).

Je zou de hagelslag op brood kunnen vervangen door kipfilet, komkommer/tomaat, niet te volvette kaas oid. De koekjes vervangen door fruit, maar let ook op met teveel fruit: daar zitten ook veel suikers in. Twee of drie op een dag is voldoende. Vruchtensap zit nog veel meer suiker in, beter kun je thee drinken, of gewoon water. Toetje: koop kwark, yoghurt, dat soort dingen, zonder toevoegingen.

Snaaien: haal gezonde dingen in huis zoals komkommer, snacktomaatjes, af en toe iets minder gezonds zoals een toastje brie.



Verder in de gaten houden dat je niet te weinig eet, dat is echt funest voor afvallen. Probeer zo'n 1700-1800 kcal binnen te krijgen op een dag.
Alle reacties Link kopieren
even beetje offtopic voor diegenen die zeggen dat er toch zo weer aankomt met een crashdieet: ligt helemaal aan jezelf!!! als je oplet is dat helemaal niet zo.



ervaring? ja. ik ben middels accupunctuur (3 naaldjes in de oren die 6 weken bleven zitten) 20 kilo kwijtgeraakt in die 6 weken met een soort van 500 kalorien dieet. Wel alle vitamines en geen zoet,brood,aardappelen maar andere dingen wel. Had ik honger? nee eerste dagen ja maar daarna wen je eraan.



Het is er een paar jaar afgebleven toen,totdat nr 1 zich aandiende...maar ik ben niet de 20 kilo aangekomen meer hoor. gewoon zwangerschapskilo's...nu na nr 3 wil ik het weer gaan proberen. Of het gaat lukken? weet ik niet...heb natuurlijk veel meer energie nodig met 3 hummels in de leeftijd van 3 maanden tot 5 jaar maar goed......eerst 3 weken 500 cl daarna 3 weken een stabiliseringsdieet waarbij je steeds weer "meer"eet tot "normaal" .





dus het leukt wel..en als je maar oplet na die tijd (dus 1x opscheppen,sauzen weglaten of rode saus gebruiken, genoeg bewegen, niet teveel suikers en jezelf een dag in het weekend trakteren op iets wat je echt lekker vindt. s avond kun je in plaats van chips, japanse nootjes eten of komkommer enz met een dipsausje op basis van yogurt... filet mag ook
Puck
Alle reacties Link kopieren
500 kcal?

Zo help je je stofwisseling echt goed om zeep.

Overigens vraag ik me af wat het nut is van de naaldjes als je 500 kcal mag eten, dan honger je jezelf sowieso wel uit.



Echt, dat soort diëten zijn SLECHT voor je gezondheid. Hoe hard je jezelf ook voorhoudt dat het geen kwaad kan omdat het er toch niet weer is aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 27 oktober 2010 @ 09:53:

s avond kun je in plaats van chips, japanse nootjes eten of komkommer enz met een dipsausje op basis van yogurt... filet mag ookJezelf afleren om 'savonds te eten is makkelijker en beter dan doen alsof japanse nootjes (zonder de pinda's in een jasje) of komkommer met een yoghurt dip lekker snacken is.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu een paar jaar verder en heb 3 gezonde kinderen later is mijn stofwisseling nog goed hoor.



Naaldjes zouden zogenaamd moeten helpen voor de balans in de lichaam (suiker,hongergevoel en stofwisseling)...of dat zo is of het gewoon motivatie is weet ik niet. maar het hielp wel.



oja het dieet was wel zo uitgebalanceerd dat je alles binnenkreeg wat je nodig had. plus vitaminepillen en bepaalde thee.



nu ik het zo opschrijf klint het wat zweverig (wat is dus niet ben) maar mij heeft het geholpen zonder gevolgen.
anoniem_98686 wijzigde dit bericht op 27-10-2010 10:10
Reden: wijziging
% gewijzigd
Puck
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens een crashdieet gevolgd. Voor mij was het net een stukje aanzet, dat ik nodig had. Ik had "het ziekenhuisdieet" gevolgd. Zo kon ik goed afkicken van het het snoep en snaai werk. Wat ik daarna gedaan heb, is calorieën tellen. Zo weet je zeker dat je niet teveel binnen krijgt. Ik vond het een fijn systeem voor mij. Als ik zin in chips heb, dan kan dat, als ik dan wat minder van wat anders eet. Ik weet dat het niet de meest gezonde manier is, maar je moet het wel vol kunnen houden. Inmiddels heb ik een hele gezonde levensstijl. Ik eet volkoren brood, veel vers en biologisch. Maar dat is in de loop van de tijd zo gegroeid. Je moet je levensstijl aanpassen, maar wel op een manier dat je het vol kunt houden. Ik ben vorig jaar zwanger geweest en helemaal los gegaan. Als gevolg, 25 kilo erbij. Nu ben ik ruim 6 maanden later en hoef nog maar 3 kilo eraf. Afgevallen door niet snoepen, gezond eten en elke dag sporten. Vanaf het moment dat ik mijn streefgewicht heb gehaald, dan laat ik de teugels wat vieren. Dan weeg ik me eens in de zoveel tijd en als ik dan aan kom, let ik even op. Dat heeft bij mij jaren gewerkt. Tot die zwangerschap, maar gelukkig heb ik de motivatie weer gevonden. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 27 oktober 2010 @ 10:06:

[...]





Jezelf afleren om 'savonds te eten is makkelijker en beter dan doen alsof japanse nootjes (zonder de pinda's in een jasje) of komkommer met een yoghurt dip lekker snacken is.





ik hoef gelukkig niet te doen alsof om ik het echt lekkerder vind (behalve de pinda;s )maar die rijstdingen...maar idd beter helemaal niet..doe alleen ook maar in het weekend. en niet teveel



wat alles waar te voor staat is gewoon niet goed.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat dieet uit de OP ook ooit gedaan.

D.w.z. 1x 10 dagen. Ik was inderdaad veel afgevallen... het motiveerde mij om op een gezondere, betere manier (Weight Watchers) verder af te vallen.

Het is er een tijdje af gebleven, maar ik ben nu (sinds ik mijn vriend ken) weer heel veel aangekomen.

Voor een goed, gezond gewicht moet ik ruim 30 kilo afvallen.



Diëten waarbij ik in 6 weken 20 kilo kan afvallen lijken mij niet gezond. Geloof me, als er een knopje bestond dat ik morgen (mooi) slank zou zijn dan zou ik dat best om willen zetten... maar ik wil toch écht niet in 9 weken 30 kilo zijn afgevallen!

Ik ben die 30 kilo ook niet in 9 weken aangekomen!!



Mijn probleem is op zich niet het gewone eten, maar het snaaien als ik alleen thuis ben...

En of ik gezonde dingen in huis heb of niet... ik vreet alles wat enigszins eetbaar is als ik een bepaalde bui heb...
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 27 oktober 2010 @ 10:07:

oja het dieet was wel zo uitgebalanceerd dat je alles binnenkreeg wat je nodig had. plus vitaminepillen en bepaalde thee.





Dat is onmogelijk. Wat je niet binnenkreeg, maar wel nodig had:

- 1200 kilocalorieën erbij

- vezels om je darmen aan de gang te houden

- vitamines en mineralen (op een manier die je lichaam goed kan verwerken: in een voedingsmiddel)

- vetten en suikers; die heeft je namelijk ook nodig om goed te functioneren



Wist je dat je hersenen alleen al 230 tot 350 kilocalorieën nodig hebben om überhaupt in rust te functioneren? En dan denk je dat je je lichaam geen schade toebrengt door de rest op 150 kilocalorieën te laten functioneren?



Echt, ik verbaas me over wat mensen zichzelf aandoen. Maar je moet het zelf weten, jouw lijf, jouw gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
wen:



ik snap het wel hoor..jou gedachtegang



maar suiker moest ik ook nemen...dus die deed ik lekker over beschuit (want die mocht je ook) met aarbeien...bijv,
Puck
Alle reacties Link kopieren
Het is geen gedachtegang, gewoon feiten over hoe een menselijk lichaam werkt.



En beschuit met aardbeien plus suiker? Daar zitten amper voedingsstoffen in die van belang zijn.

In 500 kilocalorieën kunnen nooit voldoende voedingsstoffen zitten om je lichaam op te laten draaien, en al helemaal niet als er dit soort traktaties bij zitten als mogelijkheid.



Hoe het ook gepresenteerd wordt, diëten waarbij je minder dan, zeg, 1500 kilocaloriën mag eten zijn slecht voor je lichaam, ook al merk je het niet altijd.

Vervelend als je snel af wil vallen, logisch, maar draai het eens om:

Stel dat je in twee weken 10 kilo aan zou komen, lijkt je dat gezond? Vast niet, denk maar aan Supersize Me. Waarom zou het dan geen schade opleveren om in twee weken 10 kilo af te vallen?
Alle reacties Link kopieren
nou ja helemaal gezond zal het ook wel niet zijn. dat weet ik ook wel..maar toen wilde ik zo graag. koste wat kost en heb er niets aan overgehouden..evenals een vriendin die hetzelfde heeft gedaan. Ook niets...



ik ga het denk ik toch weer proberen...alhoewel mijn motivatie een stuk minder is dan de vorige keer. maar met er ookbij zeggen dat ik de vorige keer ook dagelijks in de sportschool zat, elke dag snel fietste naar mijn wer k10 km heen en 10 terug en een half uur eerder opstond voor buikspieroefeningen.



dat lukt mij dus nooit en te never niet daar ik daar niet meer werk,nu part-time werk en wakker wordt gemaakt door een lief klein meisje......



dus mss datn toch maar gewoon opletten en iets meer bewegen
Puck
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 27 oktober 2010 @ 10:58:

ik ga het denk ik toch weer proberen...alhoewel mijn motivatie een stuk minder is dan de vorige keer. maar met er ookbij zeggen dat ik de vorige keer ook dagelijks in de sportschool zat, elke dag snel fietste naar mijn wer k10 km heen en 10 terug en een half uur eerder opstond voor buikspieroefeningen.Op 500kcal? Hou je moeder voor de gek.
Lieve help. 500 kcal per dag en dan 20 km per dag fietsen. Heb je geen last gehad van hartkloppingen, flauwvallen of andere ellende.



*gaat weer op handen zitten*
Alle reacties Link kopieren
quote:wen schreef op 27 oktober 2010 @ 10:22:

[...]





Wist je dat je hersenen alleen al 230 tot 350 kilocalorieën nodig hebben om überhaupt in rust te functioneren?.Vast niet bij iedereen, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Meds is nog niet langsgeweest, dus ik zal haar tekst even typen:



Bij onvoldoende voedselinname (en daardoor een tekort aan mineralen) en dan flink sporten loop je kans op een te groot tekort aan een mineraal als kalium, dat zweet je nl. uit. Tekort aan kalium kan leiden tot een hartstilstand, ook als je hartstikke gezond bent. Geen goed idee dus (zeker niet met drie kinderen!)



Gewoon opletten en meer bewegen lijken me inderdaad veel verstandiger!



Je denkt er niets aan te hebben overgehouden, maar kun je in je lichaam kijken? Schade is lang niet altijd (direct) zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 27 oktober 2010 @ 11:10:

[...]





Vast niet bij iedereen, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat je je beseft dat al die kilo's die je in die tien dagen afvalt, dat dat vocht en spierweefsel is?



Ik sport zelf 3 avonden in de week en dit is mijn eetschema;



O: Schaaltje magere yoghurt met muesli

T: Fruit

L: 2 Volkoren boterhammen met mager beleg

T: Fruit

D: Elke dag anders bijv; zilvervliesrijst, volkorenpasta, met groenten en een stukje mager vlees



Heel cliché, maar het helpt echt om 6 keer te eten. Als ik echt heeeel erg trek heb s'avonds dan liggen er altijd wortels in de koelkast die ik dan kan nemen.



Misschien kun je dit ook proberen om op een gezonde manier af te vallen?



X Sophie
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 27 oktober 2010 @ 11:00:

[...]





Op 500kcal? Hou je moeder voor de gek.



toch is het zo..via een duitse arts..en wat is nou 10 km???????????????? ik kom van vroeger uit ,uit een afgelegen dorpje dus scholen ed ook 10 km verder en gewoon altijd op de fiets!!!



toen had ik nog geen 3 kinderen en had ik nog energie voor 10...



oja en het zit vooral tussen je oren..wat wel en niet kan..ik wilde het zo graag dat het gewoon lukte...nu wil ik het ook wel graag wat kilo;s kwijt...niet zoveel als toen maar wil het "niet zo graagt|"dus zou het mij niet zo meer gaan lukken als toen.
Puck
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 27 oktober 2010 @ 13:24:

[...]





toch is het zo..via een duitse arts..en wat is nou 10 km???????????????? ik kom van vroeger uit ,uit een afgelegen dorpje dus scholen ed ook 10 km verder en gewoon altijd op de fiets!!!Ik heb het ook niet over die 10km. Ik heb het over die kcal die je (niet) inneemt. Voor die 2x 10 km heb je er al zo'n 500 nodig als je een beetje doortrapt.
Alle reacties Link kopieren
ik zal het dieet er eens bij zoeken hier neer zetten...



mss dat het dan anders wordt...het is mij toen wel gelukt..dus het kan wel.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Sofi. Ik wil je alleen maar in laten zien dat het niet gezond is om op 500kcal te leven. Ook niet voor even.

Je mag van geluk spreken dat je het zonder kleerscheuren doorgekomen bent.



(vergelijking het zoiets als met 250 km per uur van middelburg naar groningen scheuren en terwijl telefoneren zonder te verongelukken en zonder gepakt te worden. En dan achteraf zeggen 'dat kan prima, ik heb het ook gedaan')
Alle reacties Link kopieren
maja82: niet helemaal hetzelfde natuurlijk...maar natuurlijk weet ik dat het niet het gezondste is...aleen ging het via een duitse arts en hier doen acupuncturisten het ook...dus er zal wel iets zijn wat het beter maakt dan helemaal niet goed. (als je begrijpt wat ik bedoel)...



ik ga het denk ik nu ook niet doen...heb weightwatchers even bekeken en dat past mi wel... denk ik haha
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven