Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afvallen!

12-02-2018 11:07 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie doet er mee?
In januari had ik zo'n goed voornemen om af te vallen; maar helaas de motivatie al weer kwijt.
Misschien is het fijn om het samen te doen. Elkaar te motiveren en vooral te steunen.
Ik ga eerst voor de 10 kg.
Dat lijkt me een haalbaar doel.
Zaterdag is het weegdag.
Jullie doel is natuurlijk aan jullie zelf.
Wie doet er mee?


Naam, leeftijd, lengte, start gewicht, huidig gewicht.

Esra, 35 jr, 1:73, 94kg/94/93,5/93/92,7/94,4/92,7/91,2/90,2/89,6/89,1/88,9/88,2/87,7


Appelstroop_88, 28 jr, 1:74, 76kg/69/68,6/67,7/67,5/65,2

Lea, 36 jr, 1:64, 84,2kg/78,9/78,3/77,7/77,1/76,3/75,6/75,3/75,1/74,5/73,8/73/73,8

Ada, 38 jr, 1:68, 86kg/82,5/81,5/82,5/81,6/81,1/79,9/78,1/77,6/76,2/76,6

Dame91, 26 jr, 1:76, 92,7kg/89,6/88,6/87,9/87,7/86,5/87

Spotty, 46 jr, 1:72, 110kg/92,6/91,2/90,7/90,2/89,8/89,2/88,3/87,1/86,7

Viva-mama, 1:75, 83,6kg/78,9/ 79,1/78,8/78

Welovecamping, 28 jr, 1:65, 81kg/81/80,5/81/79,9/67,5

Gpdmoh, 26 jr, 66kg/64,6/64,5/64,4/63,9/63/62,6/62,4

Friez, 47 jr, 1:78, 140,5kg/122,5/120,6/119,5/116/115,1/113,9/111,4/107,8/107,2


Muji, 27jr, 1:65, 88,9kg/87,2/85,1/84,1/81,5/80,6/78,9/77,7.

Sunniesideup50, 50jr, 1:76, 88,6kg/87,9
anoniem_364395 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 08:39
48.32% gewijzigd
wat goeie resultaten allemaal! super
62,6! Ik ben vandaag precies 2 maanden bezig. Gemiddeld val ik nu 3,4 kg per maand af dus mijn einddoel komt in zicht. Word wel steeds soepeler voor mezelf. Ik kan niet mijn hele leven lang mezelf alles verbieden en dus moet ik maat gaan houden en dat bouw ik nu langzaamaan in.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd. Dat lijkt me lastig. Afvallen op zich is al moeilijk maar daarna op gewicht te blijven. Maar door het lijnen denk ik dat je daarna toch bewuster met voeding omgaat.
Dat denk ik inderdaad ook. En nu weet ik dat ik het kan, dus ik kan dan ook af en toe weer wat beter letten op hoe ik eet als ik vind dat ik het te veel laat versloffen. Je hebt dan denk ik eerder in de gaten dat je 'de verkeerde kant op gaat' zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Kun je ook aan dit topic meedoen als je geen weegschaal hebt? heb wel een meetlint
Alle reacties Link kopieren
Possa klets gezellig mee. Succes in de strijd tegen de centimeters
Possa schreef:
15-04-2018 00:26
Kun je ook aan dit topic meedoen als je geen weegschaal hebt? heb wel een meetlint
Ik heb er ook een tijdje aan gedacht om te meten ipv wegen. Hoe werkt en wat wat vind je tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry, weinig tijd gehad... 87.1
Vandaag weer gewogen, na een goede week: -0.7, dus nu 73.8!!
Merk dat het topic wat uitsterft zeg maar, iedereen nog wel gemotiveerd?
Alle reacties Link kopieren
O,5 kg eraf.
Ja idd. Loopt een beetje af hier. Ik nog wel gemotiveerd. Zeker met dit weer. Weer zin in de zomer. Dus nog ff doorgaan met die kgs er af
Hallo, ik ben er ook weer even. Heb wat drukke weken achter de rug, maar dat is weer voorbij.
Gisteren op de weegschaal geweest, en 1,5 kilo eraf. Nu 112,4.
Heb met mijn coach afgesproken dat ik doorga tot ik onder de 100 ben en dan 3 maanden weer 'gewoon' ga eten. Daarna wil ik nog een keer starten en dan nog ong 10 kilo eraf wil halen. Ik doe even een pauze omdat ik wel wat uitgegeten ben op de produkten, en om te kijken of het lukt om dan stabiel te blijven en me niet weer vol vreet. Zomer is een periode dat je makkelijker salades eet ed, maar ja, de drankjes zijn er natuurlijk ook wat sneller ivm terrasweer. Maar goed, ik ga het zien.
Mag ik hier misschien ook mee doen? Ik ben een beetje zoekende naar een leuke motivatie club en hier lijkt leuk gekletst te worden.

Ik ben al een aantal weken gestart en gaan telkens af zoo jammer want ik wil zoo graag !

Het moet gewoon !
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er nog 12.1 kilo af voor augustus. Dan zit ik op mijn streefgewicht van 75 kg. In totaal ben ik dan in 2 jaar tijd 42 kilo afgevallen. Moet mezelf wel een schop onder mijn kont geven om te gaan sporten, met dit mooie weer lokt de sportschool niet zo ;)

Afvallen is prima te doen, maar op gewicht blijven is lastiger. Ik merk dat ik af en toe wat extra dingen toelaat (klein bakje naturel chips op vrijdagavond, volkorenkoekje bij de koffie) en ik kom niet aan, dus dat stemt mij gerust voor de toekomst.

Goede motivatie is een foto van 2 jaar geleden waar ik op mijn zwaarst was en 117 kilo woog. Oei als ik daar naar kijk als ik trek heb in iets te snaaien vergaat de lust al snel, dat wil ik nooit meer
62,4! 0,2 eraf, maar alle beetjes helpen. Merk dat het wel lastiger gaat, een frietje en een bakje chips gaan er toch sneller in dan ik had verwacht. Hoe gaan jullie daar mee om?
Welkom Zoë.
Oude foto's doen het bij mij ook erg goed als motivatie! Daar wil ik echt niet naar terug....inmiddels in 3 jaar tijd van bijna 95 kilo naar 73.8 nu (met vorig jaar een lichte terugval, maar in januari mezelf eens streng toegesproken en de draad weer opgepakt.
Jij blijft trouwens goed gaan Friez !

Ik heb voor mezelf vanmorgen een soort ontbijt taartje gemaakt met o.a. ongezoete appelmoes, havermout, amandelmeel en ei.... Ik ben er nog niet over uit of ik het nu echt lekker vond of dat het aardig smaakte omdat ik normaal altijd hetzelfde eet (kwark met kiwi) en dit weer eens iets anders is.
Alle reacties Link kopieren
gpdmoh schreef:
22-04-2018 09:37
62,4! 0,2 eraf, maar alle beetjes helpen. Merk dat het wel lastiger gaat, een frietje en een bakje chips gaan er toch sneller in dan ik had verwacht. Hoe gaan jullie daar mee om?
Niet. Heel af en toe mag ik van mezelf een vlabakje met naturelchips, maar dat gebeurt hooguit 1x 6 weken. Ik plan de hele week mijn eten, dus kom niet in de verleiding om even snel wat friet te halen vanwege geen tijd of niks in huis. Als ik friet eet, is het 100 gr verse aardappels uit de airfryer met 25 ml zaanse mayo. (vanuit de eetwijzer EGA mag ik dit gewoon eten) en heel veel groenten met een gegrilde hamburger.
maar halen is een no go. Soms halen mijn man en kids friet, dan neem ik een maaltijdsalade kip (erg lekker hier), vroeger zou ik mezelf zielig gevonden hebben met mijn sla, tegenwoordig ben ik bijna blij dat ik niet zon bord met patat leeg moet eten, ik vind dat echt geen normaal eten.
Ik heb ergens de afgelopen periode die beroemde knop omgezet
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar die knop, Spotty! Heb ook echt het idee dat die “om” blijft; dat gevoel heb ik niet eerder gehad. Herken ook de opluchting en het gemak als je gewoon je koelkast open doet en er staan allerlei gezonde dingen. Meal prep is the bomb :yes:

Maar kan me ook goed voorstellen dat het een periode versloft en dan zijn de verleidingen natuurlijk echt overal indd! Is ook lastig.

Afgelopen paar dagen op vakantie geweest dus even niet ingecheckt (had ook geen weegschaal), maar gelukkig toch een halve kilo eraf! Doel was om op gewicht te blijven, want bewust niet meal prep gedaan etc. (alleen tijdens de reis). Principe van 2 maaltijden per dag gezond, 1 ongezond aangehouden; werkt voor mij redelijk, maar niet zo snel/goed als 5 dagen gezond en 2 dagen wat minder gezond (en dan 5 kleine maaltijden per dag).

Heb stiekem wel het sporten gemist; veel gewandeld, maar zin om deze week weer verder te gaan met andere soorten sporten erbij. Bizar om mezelf dit te zien schrijven :rolling:
73 kg, deze week dus -0.8!
Komende week ga ik op vakantie en ik heb besloten het dan even een beetje los te laten....niet dat ik ineens alles en super veel ga eten, maar ik wil wel wat vrijer zijn voor mezelf.
Fijne vakantie Lea.
Mijn coach was gisteren vrij, dus niet op de weegschaal gestaan. Zal zo even op mijn eigen weegschaal staan, maar kan niet precies zeggen hoeveel ik kwijt ben, omdat deze natuurlijk anders weegt.

Is iedereen Koningsdag wat goed door gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, was ook even weg, nu 76,2, dus het gaat nog langzaam omlaag. Blijft lastig met zulke dagen. Vooral alle wijntjes kan ik moeilijk weerstaan. Eten gaat nog steeds prima, zolang ik ze maar blijf plannen. Ik doe tegenwoordig online boodschappen, daardoor koop ik niet zoveel zooi. Dat scheelt al de helft!
We're a close family, always within punching distance
ik denk dat ik 1 tot 1,5 kilo ben afgevallen, maar doe voor de tabel maar 1 kilo. Volgende week vrijdag weer bij de coach op de weegschaal
Kilo is heel netjes friez!
Ik plan inderdaad elke maaltijd in het voren. Dat deed ik eerder nooit, waardoor ik vaker in de supermarkt kwam én meer impulsaankopen deed (makkelijk eten, lang niet altijd even verantwoord zeg maar). Nu heb ik eenvoudigweg geen slechte dingen in huis. Het scheelt denk ik wel dat ik alleen ben, geen mensen in huis die anders eten of snoepen.
Ik lees wel mee maar heb nog weinig goeds in mee te schrijven helaas. Door de week gaat t goed, maar alles word t weekend verpest. Ik moet me echt gaan beheersen, de knop hapert hier nog zeg maar....
Alle reacties Link kopieren
1.67m en zo'n 65kg denk ik. mijn buik vond ik 10kg geleden echt veel beter(nu wel echt blubberig), maar m'n borsten vind ik nu wel mooier rond. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben denk ik? Of heeft iemand van jullie ervaring met liposuctie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,
Goed bezig iedereen,

Spotty ik heb ook zo'n foto op de koektrommel & chocolade bak😂
Dat is echt mijn valkuil, zoetigheid.
Maar ook hier is een knop om, zeker nu ik onder de 90 ben.

Lea fijne vakantie toegewenst .

Friez, ik denk dat het er nu op aan komt bij jou. Niet dat het hiervoor nu makkelijk was, maar denk dat dit wel moeilijker gaat worden nu je weer "normaal " gaat eten. Maar je weet nu wel waar je het voor gedaan hebt. Dus da's wel een motivatie om te blijven afvallen.
Weinig gedaan met koningsdag, ben niet zo drukte opzoeker, dus weinig last van verleidingen gehad...

Zet em op nog iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven