Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo afvallen..wie doet er mee?

02-07-2018 10:26 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil nu toch echt 10 kilo kwijt (meer mag ook, haha).
Ik ben 46 jaar....heb 2 kinderen en ben 1.68 lang..en helaas gaf de weegschaal vanmorgen 90 kilo aan. Ik hou niet van sport helaas..dus zal het moeten hebben van wandelen, fietsen..en vooral heel goed op mijn eten letten. Wie herkent zich hier in en wil meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van de tip hier over de app Myfitness pal, ben ik eens wat gaan zoeken naar apps.
Kwam uit bij Mijn Eetmeter van Het Voedingscentrum, daar kun je ook invullen wat je eet en wat je aan beweging doet. Ik vind dit wel erg verhelderend, je ziet heel duidelijk wat een product doet qua calorieën en voedingsstoffen.
Ik wil dit een tijdje gaan gebruiken, om een beetje inzicht te krijgen in wat ik allemaal naar binnen werk. Misschien ook een idee voor jullie?

Wat staat er vandaag bij jullie op het menu?
Hier begonnen met yoghurt en muesli, vanavond een rijstsalade met mango. Nog niet eerder gemaakt, hopen dat het smaakt...
Ik heb alvast het één en ander ingevuld in die app, en lijk vandaag te weinig eiwit te eten. Dus bij de lunch eet ik sowieso een ei ;)

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 rijstwafels met slanke smeerkaas er op, schaaltje druiven. Toen had ik nog honger dus nog Volkoren boterham met een dun laagje pindakaas.

En net als lunch een Volkoren wrap met een theelepel pesto, cottage cheese en tomaatjes. Zo lekker! En ben behoorlijk vol.
Verder koffie en water.

Voor vanavond weet ik het nog niet.
bibi70 schreef:
02-07-2018 22:48
Hoelang ben je al bezig om op dit gewicht wat je nu weegt te komen?
En stel je komt op bijv 55 kg hoe dan verder ik neem aan dat je niet altijd zo wil blijven eten?
Kijk niet veel op de weegschaal maar zo'n 4/5 weken.
Eerste 2 weken het meest.

Nu val ik denk ik zo'n kilo per week af?

Las dat je eerst aardig wat vocht verliest en bij een crash dieet denk je algauw dat je vet kwijt bent maar dat komt na t vocht verlies vooral..
Na t vocht wordt meer aan het vet geknabbeld zeg maar.
Dit gaat door verandering van een gezond eetpatroon ms langzamer dan een crash dieet maar is veel gezonder en voor lange (al)tijd.

Ben wel van plan om zo te blijven eten.
Het is eigenlijk geen dieet maar een andere levensstijl en tegelijk slank makend en/of blijvend.

Mijn jurken zijn iig veel losser, ben sowieso een mast kwijt.

Telkens leer ik iets nieuws bij mbt producten, recepten enz.
Uiteraard weet ik nog niet zoveel, vooral ideeën voor t avondeten en snacks voor zover je die zo kunt noemen en heb vooral later op de avond trek en dat is moeilijk..maar dan pak ik iets gezonds en dan gaat het wel weer.
Moet mezelf inderdaad op dat soort momenten inhouden wat met een stuk komkommer niet verzadigd vergeleken met een zak chips..maar t gaat goed hoor.

Ga mijn lunch wat steviger eten zodat de late avonden ms wat makkelijker worden.

Doe ook een dag waarin ik alles mag eten en drinken wat ik wil, alleen nog geen gretig gebruik van gemaakt, wil nu geeneens meer afhaal eten of chips, dan kies ik op zo'n dag bv voor stampot met goeie jus en een runderen worst als diner.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 13:34
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Donna!

De avonden vind ik ook het moeilijkst. Probeer dan nu een rijstwafel of wat fruit te pakken.
Mijn lunch probeer ik zo lekker mogelijk te maken, ook wat ik mee naar mijn werk neem. Ben nu echt gek op wraps, dus probeer daarin zo veel mogelijk te variëren.

Vandaag ontbeten met 2 rijstwafels met smeerkaas en een bh met appelstroop,

Als lunch een wrap met pest, cottage cheese en tomaatjes, plus een schaaltje soya yoghurt.

Vanavond pulled veggie met zilvervliesrijst en sperziebonen.

Tussendoor maak ik vanmiddag nog een groente snack schaaltje en wat fruit.
Groezeltje schreef:
03-07-2018 15:19
Donna , goed zeg..maar dat is idd erg veel veranderen..zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren met een man en 2 kinderen die "normaal" willen eten.
Ik heb vandaag al 2 kr yoghurt op met musli..en net een bak sla met avocado en fetakaas. Vanav eten we wraps van omelet met daarin kip, geitenkaas, sla en avocado.
Zag het ook geenszins zitten, nooit eigenlijk.
Toch is het gelukt.
Begrijp dat het met je gezin lastiger is, mijn kinderen zijn al de deur uit en ben sinds vorig jaar single.
Wel komen mijn kinderen en jaja kleinkinderen ook vaak en dan is het van ; mama maak je vanavond die lasagne, die sateh met satehsaus etc..tuurlijk maar ik eet dan mijn vlees zonder deze saus en rijst enzo en vervang dat met bv quinoa en salade.

Je moet even leren hoe en wat want het lijkt lastig maar eigenlijk zijn gezonde maaltijden snel en easy te doen.
coosje82 schreef:
05-07-2018 13:00
Goed bezig Donna!

De avonden vind ik ook het moeilijkst. Probeer dan nu een rijstwafel of wat fruit te pakken.
Mijn lunch probeer ik zo lekker mogelijk te maken, ook wat ik mee naar mijn werk neem. Ben nu echt gek op wraps, dus probeer daarin zo veel mogelijk te variëren.

Vandaag ontbeten met 2 rijstwafels met smeerkaas en een bh met appelstroop,

Als lunch een wrap met pest, cottage cheese en tomaatjes, plus een schaaltje soya yoghurt.

Vanavond pulled veggie met zilvervliesrijst en sperziebonen.

Tussendoor maak ik vanmiddag nog een groente snack schaaltje en wat fruit.
Ook goed van jou!

De avonden ja die zijn best lastig..
Gister om een uur of 2230 gigantische trek in een patatje mayo, niet dat ik dat voorheen om die tijd at of ms wel eens maar patat komt vaker voor in mijn trek momenten.

Nam gister dan een koolhydraat arme bol met 30 + kaas en een stuk komkommer.
Was eigenlijk prima, hoewel ik heus nog plek had voor een patatje, kon ik weer rustig mijn serie volgen;-)

De wraps die je eet, zijn dat speciale, calorie arm o.i.d?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zijn gewone Volkoren wraps vd jumbo, 40 gram. Ik wil nog wel eens de wortel en bieten wraps proberen, maar qua calorieën is daar niet superveel winst mee te behalen.
Ik ben dan wel benieuwd waar je die koolhydraatarme bollen koopt?
coosje82 schreef:
05-07-2018 15:01
Nee dat zijn gewone Volkoren wraps vd jumbo, 40 gram. Ik wil nog wel eens de wortel en bieten wraps proberen, maar qua calorieën is daar niet superveel winst mee te behalen.
Ik ben dan wel benieuwd waar je die koolhydraatarme bollen koopt?
Die bollen heb ik bij de jumbo gehaald.
Bij de plus en andere supermarkten zouden ze ook koolhydraten arm brood hebben.
Ga me er nog verder in verdiepen en ga een eko plaza opzoeken voor bv 'beter' brood.

Weet dat t duurder is maar ben zoveel minder geld krijt aan ongezond voedsel/dranken.

Ben ook gek op wraps:-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen wat jullie zoal eten, ik haal er mooie tips uit!

Deze hele week heb ik nog geen glaasje wijn of wat lekkers in de avond gehad, zelfs gisteren niet na een lange, drukke dag waarna ik normaal gesproken vaak vind dat ik wel iets lekker heb verdiend. Best een beetje trots dat ik niet heb toegegeven aan die neiging!
Vanavond moet ik naar een barbecue, waarvoor ik zelf alleen maar drinken hoef mee te nemen. Ik zal opletten wat ik allemaal eet, want vanochtend stond er zowaar bijna een kilo minder op de weegschaal!
Wat goed!

Gister bestond mijn eten uit

Ochtend koolhydraat arme bol met kaas en komkommer

Tussendoor magere yoghurt met een lepel lijnzaad

Lunch 2 bollen (koolhydraten vrij) met avocado en cottage cheese.

Tussendoor appel en komkommer

Diner gewokte groentes met quinoa en een stukje vis.

Snack een rijstwafel en een lepel bio pindakaas...laatste geen snack te noemen maar goed.

Drank koffie, groene thee en water.

Vanmorgen ontbijt havermoutpap met een lepel lijnzaad.

Tussendoor wat magere yoghurt

Lunch salade van spinazie, radijs, mozzarella, tomaat en zonnebloempitten, dressing ban olijfolie met appelazijn en zeezout.

Tussendoor niks nog

Vanavond weet ik nog niet
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig houd ik mijn normale eetgewoonten aan. Ik probeer wel niets te snoepen en geen tussendoortjes te nemen. Meer bewegen lukt niet echt met deze temperaturen. Ik heb momenteel vakantie en volgens mij beweeg ik nu minder dan op een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik word lichtelijk gefrustreerd, de kilo s willen er maar niet af.
Ik ben al 7 weken bezig. 3 dgn per week 500 kcal, andere dagen tussen 1500-2000 kcal. Meer lopen en een keer per week sporten. Flinke geminderd met alcohol.
Begin ging heel langzaam, maar toch 2 kilo eraf. En sinds 2 weken zit er weer een kilo bij, al 2 weken lang. Gewoon geen verandering. Het is geen spieropbouw.
Ik zou een minimaal halve kilo per week moeten afvallen. En heb ook 10 kilo overgewicht dus ben niet te slank ofzo.
Kan iemand me een peptalk geven ( liefst met ervaring dat het goed komt ofzo;). Plateau kan het ook niet zijn. Ik wissel de vastendagen met niet vasten dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar Julia dat het niet wil. En als je nou een andere manier van vasten probeert? Ik heb al veel goede verhalen gehoord over intermittent fasting. Of misschien gewoon even helemaal stoppen en je calorie inname per dag verminderen.

@celeste; gaat dat minderen goed? En heb je al resultaat op de weegschaal gezien?
Ik heb juist dat ik op werkdagen veel minder beweeg, heb een kantoorbaan, dus zit heel veel.

@smaragdgroen: mooi resultaat al! Duimen dat het elke week zo gaat!

Ik had vandaag wel een Ok dag qua eten. Morgen heb ik wel besloten om iets lekkers te pakken. Moet ook kunnen toch?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Zit ook bij een andere groep maar daar is het vrij stil, Vind het toch wel leuk om mee te lezen met anderen hoe het gaat etc.
Vandaag geen echte cheat dag maar als avondeten een mega bord met verse groentes en bruine rijst gegeten met flink olijfolie en verse kruiden
At dit keer erg snel, ging een beetje los van de honger en omdat ik zo'n vol bord had.
Pal na t eten werd ik ineens misselijk.
Bah maar het bleek lucht te zijn dus moest flink boeren O_O

Daarna was t over.

Doe dit volgende keer niet weer zon portie.

Zeker niet meer gewend of zo.
juliadenders schreef:
06-07-2018 17:59
Ik word lichtelijk gefrustreerd, de kilo s willen er maar niet af.
Ik ben al 7 weken bezig. 3 dgn per week 500 kcal, andere dagen tussen 1500-2000 kcal. Meer lopen en een keer per week sporten. Flinke geminderd met alcohol.
Begin ging heel langzaam, maar toch 2 kilo eraf. En sinds 2 weken zit er weer een kilo bij, al 2 weken lang. Gewoon geen verandering. Het is geen spieropbouw.
Ik zou een minimaal halve kilo per week moeten afvallen. En heb ook 10 kilo overgewicht dus ben niet te slank ofzo.
Kan iemand me een peptalk geven ( liefst met ervaring dat het goed komt ofzo;). Plateau kan het ook niet zijn. Ik wissel de vastendagen met niet vasten dagen.
Weet het ook niet maar zou het niet te maken kunnen hebben met de 50 calorieën dagen...wellicht dat je lichaam dan in zo'n spaar stand zit en dan de andere dagen juist extra opslaat?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
06-07-2018 19:54
Weet het ook niet maar zou het niet te maken kunnen hebben met de 50 calorieën dagen...wellicht dat je lichaam dan in zo'n spaar stand zit en dan de andere dagen juist extra opslaat?
Als het goed is niet. Geloof dat de spaarstand na 72 uur te weinig kcal in werking gaat.
Het is zo frustrerend!
juliadenders schreef:
06-07-2018 20:04
Als het goed is niet. Geloof dat de spaarstand na 72 uur te weinig kcal in werking gaat.
Het is zo frustrerend!
Aha oké.

Waar bestaat jouw gemiddelde dag aan voeding uit?
Luuntje19419 schreef:
06-07-2018 19:47
Hoi Allemaal,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Zit ook bij een andere groep maar daar is het vrij stil, Vind het toch wel leuk om mee te lezen met anderen hoe het gaat etc.
Leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Luuntje! Gezellig dat je mee schrijft.

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben vanmorgen gaan wegen en bijna 2 kilo er af!! Heel blij ben ik.
Vandaag ben ik iets minder streng. Wil de zaterdagen ook wat lekkers kunnen pakken, zo moet het straks wanneer de kilo's er af zijn ook kunnen. Ik ben trouwens gaan lezen op de site van Ruggengraat. Google maar eens, staan veel goede tips in mbt afvallen.

Groezeltje? Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie actief schrijven!

Ik ben net op vakantie geweest en was 2 kilo aangekomen maar gelijk weer mn ritme opgepakt en gelijk weer een halvr kilo kwijt.

Ik probeer zo normaal mogelijk te eten, heb in het verleden wel eens geprobeerd zonder koolhydraten maar dat lukt me echt niet.

Zo ziet mijn eetpatroon eruit:

Ontbijt 1 bruin broodje met hagelslag en een glas appelsap.

Tussendoor: alleen als ik "honger" heb een gekookt ei. Water

Lunch: 1 bruin broodje met ham of kaas en augurk of komkommer tomaat en water

Tussendoor: rijstwafel met chocola en water

Diner: max 150 gram aardappels of rijst, pasta veel groente of salade en kip of gehakt en water

Tussendoor: aardbeien met een beetje magere yoghurt. Rooibos vanille thee

En heel de dag alleen maar water drinken, geen frisdranken.

Ik wandel iedere dag of 5 of 8 km met mijn hond. Verder sport ik (nog niet). Heb in het begin veel gefietst maar dan kreeg ik daarna altijd weer trek in iets dus ik wil eerst mijn voeding goed hebben.
Myfitnesspall staat ingesteld op 1700 kcal per dag en dat lukt prima!

Mijn cheatday is eigenlijk de zondag dan mag ik van mezelf een biertje of een radler op het terras. Verder geen alcohol.

Een vastendag vind ik echt knap als je dat kunt volhouden!! Respect!!

Ik zal maandag ochtend weer op de weegschaal gaan staan, en zal ik laten weten hoever die vakantie kilo's er weer af zijn. Verder weeg ik eigenlijk altijd op vrijdag ochtend.

Succes allemaal en een fijn weekend!!
Alle reacties Link kopieren
Eerste kilo is er af. Ik eet volgens het metabolismeschema, ben ik vorig jaar 12 kilo op de goede plekken :-) mee afgevallen. 4 zijn er inmiddels terug en om te voorkomen dat het weer misgaat doe ik nu een maandje weer streng.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
06-07-2018 19:54
Weet het ook niet maar zou het niet te maken kunnen hebben met de 50 calorieën dagen...wellicht dat je lichaam dan in zo'n spaar stand zit en dan de andere dagen juist extra opslaat?
Dit inderdaad. Kun je beter per dag 1600 eten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer op de weegschaal gestaan en er is weer een kilo eraf. Blij dat er wat beweging in zit. Vandaag niet zo'n spannend gegeten.

Sochtends een spelt broodje met snijworst. Smiddags 2 crackers met kaas en leverworst. Savonds gemengde salade, gebakken aardappels en een groenteburger. En dadelijk een beetje Griekse yoghurt met aardbeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de eerste stap maar niet gezet.....wat resulteert in ijs friet snoep eten vanmiddag in het zwembad. Iedere dag denk ik morgen begin ik pffffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven