Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo afvallen..wie doet er mee?

02-07-2018 10:26 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil nu toch echt 10 kilo kwijt (meer mag ook, haha).
Ik ben 46 jaar....heb 2 kinderen en ben 1.68 lang..en helaas gaf de weegschaal vanmorgen 90 kilo aan. Ik hou niet van sport helaas..dus zal het moeten hebben van wandelen, fietsen..en vooral heel goed op mijn eten letten. Wie herkent zich hier in en wil meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het Bibi? ik herken het wel, denk/dacht zo ook maandenlang. Ineens kwam het besef dat het zo niet langer kon. Moet jij veel afvallen?

Goed bezig Nala!

En hoe ging het bij de rest hier dit weekend?
Ik heb dit weekend rustig aan gedaan, niet overdreven laag in calorieën, maar wel overal om gedacht. Ook wat lekkers gepakt. Dat ging prima. Het resulteerde in ieder geval niet in een vreetbui.

Vandaag weer mijn eten ingepland, dus weer strak in het gareel ;)

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Bibi, ik denk dat het ook echt een mindset is. Je moet er voor de 100% voor kunnen gaan wil je goed afvallen en de kilo's ook kwijt houden. Want in principe is het afvallen vaak makkelijk alleen de kilo's eraf houden vaak het moeilijkst. Mensen laten zichzelf dan vaak weer gaan. Dus je moet echt je levensstijl gaan veranderen om het vol te kunnen houden. En daarom wil ik ook niet aan een dieet. Maar bewust worden in wat ik eet en beweeg en dat doorzetten zodat je evenwichtig bent. Ipv flink een dieet aanhouden en vervolgens na een jaar er klaar mee zijn en weer normaal gaan eten. Want je gaat jezelf steeds meer "gunnen". En dat ga je weer zien in de kilo's. Dus zoek een gezond eetpatroon wat jij goed kunt volhouden. Maak eventueel een weekschema voor het eten en doe dan NA het eten daarvoor de boodschappen zodat je niet van alles in huis gaat halen wat je niet nodig hebt. Gun jezelf dan wel op zijn tijd eens een ijsje of wat anders lekkers. En dat ijsje of dat niet gelijk een sorbet met driedubbele laag slagroom en chocolade te zijn maar een raket voldoet dan ook. Maar haal het niet gelijk allemaal in huis. Want dan is het te makkelijk om te pakken.
Als ik iets lekkers wil, wat vaak voor de vrijdagavond is dan wandel ik bewust naar de supermarkt. Niet de auto of scooter pakken maar ga bewegen.
Als je jou levenstijl weet aan te passen op de manier dat jij tevreden bent zul je merken dat het makkelijker vol te houden is dan een dieet. En de kilo's gaan er langzaam af, wat ook veel beter is dan een kilo per week want je lichaam kan er dan beter op aanpassen.
Goed bezig allemaal!.

Het weekend ging goed.
Wel heb ik meer quinoa bij het avondeten genomen ivm later
op de avond erge trek en mijn lunch uitgebreider gemaakt... dwz bv een salade met spinazie en mozarela en ei en avocado bv...weet niet of dit aantikt?
Het en en van gezinde voeding maar wel de (gezondere) vettere soorten ervan dus....

Ga dat voor de zekerheid weet beter doseren.

Wel zichtbaat aan het afvallen.
Mijn romp krijgt echt weer vorm en mijn borsten zijn zo afgevallen waar ik heel erg blij van word.
Zie ook dat de afstand van mijn gezicht naar romp weer langer wordt zeg maar.. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen maar ben minder een bulletje en mijn hals schouders en armen zijn weer Lisser van elkaar ipv verenigd door bolligheid.
Kaaklijn is ook beter in zicht.

De beweging is er een beetje bij ingeschoten mbt echt bewegen.
Wel een flink stuk gefietst maar andere dagen mwah.

Beweeg wel 2/4 wekelijks met een gym programma op you tube maar nog niet echt een fijne gevonden, ging nogal snel.
Alle reacties Link kopieren
coosje82 schreef:
09-07-2018 08:18
Hoe komt het Bibi? ik herken het wel, denk/dacht zo ook maandenlang. Ineens kwam het besef dat het zo niet langer kon. Moet jij veel afvallen?

Goed bezig Nala!

En hoe ging het bij de rest hier dit weekend?
Ik heb dit weekend rustig aan gedaan, niet overdreven laag in calorieën, maar wel overal om gedacht. Ook wat lekkers gepakt. Dat ging prima. Het resulteerde in ieder geval niet in een vreetbui.

Vandaag weer mijn eten ingepland, dus weer strak in het gareel ;)

Fijne dag allemaal!
nee max 6 kg zou geweldig zijn
Ik ben precies jou Bibi. Ik woog vanmorgen meer als vorige week en ik moet zo nodig wel die 10 kg kwijt.
Het is inde4daad een mindset.
S avonds minder snoep/chips lukt wel maar Laat helaas niks zien.
Ben met groente thee begonnen en moey eigenlijk totaal stoppen met de koffie, dat is mijn verslaving !
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
09-07-2018 16:47
Ik ben precies jou Bibi. Ik woog vanmorgen meer als vorige week en ik moet zo nodig wel die 10 kg kwijt.
Het is inde4daad een mindset.
S avonds minder snoep/chips lukt wel maar Laat helaas niks zien.
Ben met groente thee begonnen en moey eigenlijk totaal stoppen met de koffie, dat is mijn verslaving !
Ik drink ook best veel koffie met 2 zoetjes en gewone melk halfvol
Ik latte machiato dus slecht. Ga wel over tot soja melk, scheelt ook. Het weekend is de jongste jarig, maandag vieren en daarna.... slot erop !haha
Vandaag gewogen, 1 kilo er weer af in 8/9 dagen.
Gaat rustig aan.

Niemand ziet nog iets, mijn familie fje het weet zegt wel dat vooral mijn gezicht afvalt.

Vandaag rommelig gegeten, drukke dag.
Ontbijt havermout pap
Lunch restje van gister
Laat thuis en 2 koolhydraten arme sneeën brood met 30 + kaas.
En net een salade gegeten met een bol mozarella...
Dressing van olijfolie en appelazijn.
Oké ben er net achter gekomen dat mozarella geen magere kaas is.
Gebruik dit ook in mijn eetpatroon door salades.

Blijkt vet en aardig wat koolhydraten in te zitten.
Afgelopen tijd aardig wat bollen gebruikt.

Ga naar een alternatieve kaas zoeken, of ms weten jullie wel wat.

30 + plakken heb ik sowieso al.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
09-07-2018 22:27
Vandaag gewogen, 1 kilo er weer af in 8/9 dagen.
Gaat rustig aan.

Niemand ziet nog iets, mijn familie fje het weet zegt wel dat vooral mijn gezicht afvalt.

Vandaag rommelig gegeten, drukke dag.
Ontbijt havermout pap
Lunch restje van gister
Laat thuis en 2 koolhydraten arme sneeën brood met 30 + kaas.
En net een salade gegeten met een bol mozarella...
Dressing van olijfolie en appelazijn. Heel knap vind ik het.... :applause:
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
09-07-2018 22:27
Vandaag gewogen, 1 kilo er weer af in 8/9 dagen.
Gaat rustig aan.

Niemand ziet nog iets, mijn familie fje het weet zegt wel dat vooral mijn gezicht afvalt.

Vandaag rommelig gegeten, drukke dag.
Ontbijt havermout pap
Lunch restje van gister
Laat thuis en 2 koolhydraten arme sneeën brood met 30 + kaas.
En net een salade gegeten met een bol mozarella...
Dressing van olijfolie en appelazijn. Heel knap vind ik het.... :applause:
Alle reacties Link kopieren
@donna; ik eet nu veel cottage cheese, is het minst vet. Lekker in een wrap of op een rijstwafel. Vult ook echt goed. In de salade doe ik vaak witte kaasblokjes (20 Gr), maar gebruik dat echt als smaakmaker. Als je de mozzarella echt als vulling gebruikt zou ik dat vervangen door vlees/vis/vega of een ei.
Dank jullie wel!

Nou las ik erna weer dat mozarella wel beter is dan bv brie, gorgonzola enzo en dat als ik mij niet vergis cottage kaas inderdaad de beste keuze is.ook gelezen dat hou ouder de kaas bij igg Nederlandse gele gewone kaas, hoe vetter...dacht huis hoe jonger hoe vetter..

Cottage kaas eet ik ook en vind het erg lekker maar soms mis ik een echte kaas structuur zeg maar, niet dat mozzarella dat nou perse heeft.
Heb cottage cheese van 50 cent, jullie ook?
Hüttenkäse merk is prijziger.

Vis eet ik aardig veel, zo'n 3 x per week.
Van een plak gerookte zalm, een stuk Pangea filet tot een blikje tonijn op water door een salade.
Gebruiken jullie ook alleen nog maar olijfolie of gezonde alternatieven?
Heb ook becel vloeibaar voor ook bij het bakken en sesamolie bij bepaalde gerechten.

Merk dat ik best wel snel ga met een fles olijfolie,.
Hen die van Monini classici, extra vierge, 500 ml, te koop voor 5 euro.

Er zitten 92 g vetten in, waarvan 14 g verzadigd..weet niet of dit goeie olijfolie is?

Gebruik het ook voor het koken dus verwarmen,en soms wordt maar een eetlepel aanbevolen om iets in te roerbakken ofzo....gebruik veel meer dan dat anders blijven de ingrediënten plakken aan de pan enzo.
Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon cottage cheese van 50 ct. Smaakt prima!

Qua olie gebruik ik olijfolie en kokosolie. Dat laatste nog niet zo lang, wel een fijne olie om in te bakken.

Het gaat hier eigenlijk qua dieet steeds beter. Begin 's avonds steeds minder trek in dingen te krijgen. Zie de cijfers op de weegschaal ook steeds verder zakken, erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier graag mee, het is voor mij ondertussen echt nodig om af te vallen. Ik ben mijn hele leven slank geweest, maar de afgelopen 3 jaar ben ik zo'n 15 kilo aangekomen. En deze 15 kilo wil ik er graag weer af, al is 10 ook prima.

Ik ben aangekomen door medische omstandigheden, maar vervolgens heb ik dat een beetje als excuus gebruikt om niet mijn eet- en beweeggewoontes aan te passen. Nu heb ik met 1.80 en 89 kilo overgewicht en ik wil meer verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen gezondheid.

Ik ben nu sinds februari bezig met sporten, gemiddeld 3 keer per week. Ik ben echter deze maanden alleen maar aangekomen i.p.v. afgevallen. Dus nu moet ik de focus meer gaan leggen op voeding.

Ik vind diëten ontzettend moeilijk dus daar zou ik graag over praten hier. Grootste reden waarom ik het zo moeilijk vind is omdat ik heel snel hangry wordt, als ik honger heb ben ik haast niet voor rede vatbaar, haha. En dan prop ik maar snel iets ongezonds) naar binnen. Dus ik moet een manier zoeken om gezonder eten zo in te richten dat het vol te houden voor me is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Maktub. Inderdaad heel goed om iets te zoeken wat voor jou goed voelt, in plaats van je zo in een bepaald dieet te storten. Dat zou bij mij bijvoorbeeld zo weer mis gaan :)
Voor mij helpt het om dat snelle snaai voer niet of nauwelijks in huis te halen. In plaats daarvan ligt er standaard een komkommer, waar ik in zo'n situatie snel iets af kan snijden. Voor hartige trek zou je er eventueel nog een beetje kruiden op kunnen strooien.
Uiteindelijk begon ik er aan te wennen, en ik vond het minder lekker dus had er ook steeds minder zin in.

Hier ging het mis in het weekend. Man en ik moesten werken en vaak nemen we dan geen plakje brood mee, maar zachte bolletjes. Volkoren. Best oké, dacht ik. Tot ik mijn Eetmeter invulde...
En in de avond aten we ook nog een quiche. Met bladerdeeg! De Eetmeter sloeg nog net niet op tilt.
Maar goed, wel verhelderend.

Ook iets meer alcoholische versnaperingen gehad dan gewenst, dat tikt ook aan. Dat klinkt bijna alsof ik laveloos was ;) ik bedoel meer dan gewenst qua calorieën.
Gelukkig vallen deze week de doordeweekse dagen heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik nog meeschrijven? 33 jaar, 1,78 lang en 93 kg. Ben nog nooit zo zwaar geweest...

Zal later vandaag even inlezen hier en wat meer over mezelf vertellen.
Je kunt méér.
coosje82 schreef:
11-07-2018 11:26
Ja gewoon cottage cheese van 50 ct. Smaakt prima!

Qua olie gebruik ik olijfolie en kokosolie. Dat laatste nog niet zo lang, wel een fijne olie om in te bakken.

Het gaat hier eigenlijk qua dieet steeds beter. Begin 's avonds steeds minder trek in dingen te krijgen. Zie de cijfers op de weegschaal ook steeds verder zakken, erg fijn!
Hier ook dat ik s avonds minder trek begin te krijgen.

Dronk ook te weinig, dus geen 2 liter water maar nu probeer ik ook daar op te letten.

Over kokos olie hoor is steeds wisselende verhalen, heb het voor de zekerheid daarom maar niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Zo, beetje ingelezen. Ben door medicatie best veel aangekomen. Vroeger was ik ook wel eens te zwaar, met name in mijn studententijd, maar dan kon ik het er wel weer af krijgen als ik wilde. Slik nu Seroquel en ik kom telkens een paar kilo aan, maar krijg het er echt niet af!

Vorige week begonnen met koolhydraatarm eten. Wat ik lastig vind is dat ik minder makkelijk bij iemand kan blijven eten (onverwacht) of onderweg even snel wat halen.

Maar.... wat ik helemaal niet verwacht had... ik was gisteren bij mijn arts en ik mag stoppen met de medicatie! Ik had dit niet verwacht omdat mijn vorige arts zeer terughoudend was met stoppen en mijn huidige arts bekend staat als iemand die alleen maar meer medicatie geeft, normaal gesproken.

Dus misschien kan ik terug naar mijn oude gewicht. Ooit woog ik 70 kg, maar ik denk dat dat nu te 'meisjesachtig' zou staan. Maar misschien 80 kg of 75?

Vandaag iig iets van 2 x 10 km fietsen om iets van MP op te halen.

Fijn dat sommigen van jullie meteen al een paar kg kwijt zijn!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik het moeilijkst vind, is hoe ik mijn (gezondere) eetgewoonten kan combineren met die van mijn gezin. Zij zijn allemaal slank en hoeven helemaal niet te lijnen. En ik heb geen zin om 2 aparte potjes te koken (en af te wassen!). Dus het loopt nog niet zoals ik zou willen.
Om te koken gebruik ik vloeibare margarine, olijfolie, altijd zo weinig mogelijk en sinds kort ook rijstolie. Dit zou prima zijn wegens nul cholesterol, maar op internet lees ik allerlei meningen, ook minder positieve.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me voorstellen Celeste. Kun je het niet iets overzichtelijker maken door 'jouw' eten voor het hele gezin te maken, maar er voor hun iets bij te doen?

Bijv dezelfde salade en dat je er voor hun pastasalade van maakt met stokbrood en voor jezelf alleen salade?

Hier lijkt er 2 kilo af te zijn.... En nu is 2 kg niet heel veel misschien, maar het is de eerste keer in jaren dat er uberhaupt iets af gaat. Het lukte met mijn medicijnen gewoon écht niet (en daar staat de medicatie ook om bekend). Dus ik ben heel blij!!!
Je kunt méér.
Maktub schreef:
11-07-2018 12:18
Ik schrijf hier graag mee, het is voor mij ondertussen echt nodig om af te vallen. Ik ben mijn hele leven slank geweest, maar de afgelopen 3 jaar ben ik zo'n 15 kilo aangekomen. En deze 15 kilo wil ik er graag weer af, al is 10 ook prima.

Ik ben aangekomen door medische omstandigheden, maar vervolgens heb ik dat een beetje als excuus gebruikt om niet mijn eet- en beweeggewoontes aan te passen. Nu heb ik met 1.80 en 89 kilo overgewicht en ik wil meer verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen gezondheid.

Ik ben nu sinds februari bezig met sporten, gemiddeld 3 keer per week. Ik ben echter deze maanden alleen maar aangekomen i.p.v. afgevallen. Dus nu moet ik de focus meer gaan leggen op voeding.

Ik vind diëten ontzettend moeilijk dus daar zou ik graag over praten hier. Grootste reden waarom ik het zo moeilijk vind is omdat ik heel snel hangry wordt, als ik honger heb ben ik haast niet voor rede vatbaar, haha. En dan prop ik maar snel iets ongezonds) naar binnen. Dus ik moet een manier zoeken om gezonder eten zo in te richten dat het vol te houden voor me is.
Welkom!
Moon-Alisa schreef:
12-07-2018 09:54
Mag ik nog meeschrijven? 33 jaar, 1,78 lang en 93 kg. Ben nog nooit zo zwaar geweest...

Zal later vandaag even inlezen hier en wat meer over mezelf vertellen.
Welkom!
Céleste schreef:
13-07-2018 10:16
Wat ik het moeilijkst vind, is hoe ik mijn (gezondere) eetgewoonten kan combineren met die van mijn gezin. Zij zijn allemaal slank en hoeven helemaal niet te lijnen. En ik heb geen zin om 2 aparte potjes te koken (en af te wassen!). Dus het loopt nog niet zoals ik zou willen.
Om te koken gebruik ik vloeibare margarine, olijfolie, altijd zo weinig mogelijk en sinds kort ook rijstolie. Dit zou prima zijn wegens nul cholesterol, maar op internet lees ik allerlei meningen, ook minder positieve.
Ja dat is wat lastiger met gezin maar het kan zeker.

Als je bv aardappel/rijst, vlees en groente eet, laat dan de aardappel en jus staan.
Eet je gezin een speklapje bv, doe dan voor jezelf een ander stukje vlees vis.

Zo had ik gister een eter die graag bami eet.
Had eerst de groentes geroerbakt en voordat de bami en smaakmakers erin gingen en dergelijken, heb ik een bord voor mezelf uit de pan geschept en een beetje quinoa gekookt voor erbij.

Maaltijdsalade voor jezelf kun je ook vaker maken ipv warm eten.

Voorbeelden div ingrediënten spinazie , avokado, mozzarella, pitten ( grotere zak bij de supermarkt) quinoa, ei, blikje tonijn op water, sla, komkommer tomaat, basilicum, zalm etc..met wat koolhydraten arm brood of volkoren brood.

Of je bakt alvast diverse groenten voor jezelf in een pan en eet dit met quinoa ( klein steel pannetje met meer water dan op de verpakking staat en langer.
Of je bakt een stuk vis/vlees voor jezelf en een salade erbij.
Ipv aardappel voor jou, wat zoete aardappel mee koken.
Ipv pasta/noodles, kun je iig bij de action koolhydraten vrije kopen.

Het is in het begin wennen, voor mij ook echt als single maar na een poosje word je best wel creatief en snel hierin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven