Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Celine124531 schreef:
08-10-2018 23:26
Hallo
Ik weeg 76 en ik wil graag onder de 60 komen maar sporten lukt niet en gezond eten ook niet ik doe erg me best help en nu??
Naar een goede lijnclub gaan om elkaar te motiveren.
Gisteren ook weer een dag met enorme trek. Maar omdat de weegschaal paar ons omhoog gegaan was na de snoepdag van maandag, me toch in kunnen houden en gelukkig vanmorgen weer op 89,2. Komende 2 dagen op stap en uit eten. Spannend!!!
Fijn dat je weer zakt Grasklokje! Nu die trek nog weg!

Hier schommelt het erg qua gewicht. Terwijl ik alleen zondag meer heb gegeten dan anders.... gister ging het qua trek ook weer een stukj beter en kon ik met gemak chocola afslaan.
Lieve mensen, dank voor de steun tot nu toe. Ik heb besloten dat ik minder met social media en dergelijke bezig wil zijn, en dus ook hier wegga.
Ik wens jullie heel veel succes met afvallen, jullie kunnen het! Toi toi toi!
Wat rustig hier!

Gaat het nog steeds goed wake upje?
Fijn dat trek voorbij is.

Succes annoniem!

We zijn weer terug van 2 dagen weg. Vanmorgen met geknepen billen op weegschaal gaan staan, en gelukkig niet over de 90, maar 89,6
Dikke opluchting. Overdag donderdag op beurs zelf eten en fruit meegenomen, s Avonds in Utrecht wel heerlijk 3 gangen diner gehad! Lekker veel gelopen, dat scheelt misschien ook. En gisteren meer dan 30 km gefietst met dat heerlijke weer. Gisteren zeer uitgebreid ontbijt en
ter plekke lunchpakket gemaakt en meegenomen. De chocolade op de kamer met veel moeite kunnen weerstaan en ook geen gebak bij koffie genomen. Gisteren avond thuis de in het voren gemaakte eigen lasagne gegeten. Nu weer afkicken van alle extra's.
gister weer weging gehad, sta nu op 85,3. Weging van vorige week was helemaal top 84,5kg.
afgelopen week niet zo heel veel gesport, maar 2 keer. De week daarvoor 5 keer.
Ga het dus nu wel vaker oppakken als het zulke resultaten geeft. Daarnaast zit ik ook een stuk lekkerder in mijn vel als ik vaker sport, dus we gaan zeker door.
Ook thuis nu wat meer spullen om een thuis ook een goede workout te kunnen doen. Zodat de drempel wat minder hoog is als ik geen zin hem om de deur uit te gaan
Hier ook eindelijk weer dalen, nu 89,0
Vorige week 2 dagen heerlijk gefietst, vrijdag 32 km en zaterdag zo'n 25 km. Heerlijk met dit weer. Vanavond maar weer Nederland in beweging. De laatste 2 avonden kwam er echt niets van.
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd niets laten horen gestart met een nieuwe baan dat koste veel energie.. Daardoor weinig tijd. En door die energie weinig op eet gewoontes etc gelet. Baal ik dan toch weer van!

Fritseiej dat heb ik inderdaad ook veel spullen thuis zitten zodat je hup aan de slag kunt gaan wanneer die gedachte naar boven komt! Succes!

Graslokje : wat goed zeg was ook prachtig weer om te fietsen!!
Eenhoorn, heel begrijpelijk. Lijnen kost inderdaad tijd en energie. Hopelijk lukt het je weer.

Hier heel blij vanmorgen 88,4 op weegschaal, 6,1 kg nu kwijt sinds 1 september.
Gister toch heel enthousiast thuis gaan sporten. Het was heerlijk :) zeker voor herhaling vatbaar. Vanavond gaan we weer en zaterdag ook, zondag rustdag, want dan moet ik toch al de hele dag op het terras rondlopen (even weer dagje helpen bij cafe waar ik heb gewerkt).
5 keer in de week is nu een stuk realistischer nu ik er geen 2 / 2,5 uur voor hoef uit te trekken om naar de sportschool heen en terug te gaan.

Dinsdag bij de weging maar weer kijken wat de vooruitgang is.

Vandaag ook op de fiets naar werk gegaan (auto bij de garage) maar was wel lekker zo fietsen in de ochtend (EXTRA WORKOUT!! :D)
Alle reacties Link kopieren
Bij voedingsconsulent geweest en goed op schema :)

Ook blij dat het alleen vet is dat ik verlies en niet ook spieren/vocht.
Fijn stampertje! Vocht ziet er leuk uit op de weegschaal maar op korte termijn schiet dat niet op!

Fritsiej: 5 dagen in de week blijft voor mij, ook thuis, onhaalbaar!
Merk wel dat de stappenteller om Mn arm mij wel bewust maakt.

Nog steeds goed bezit Grasklokje! Ruim 6 kilo vanaf 1-9!

Hier de draad weer opgepakt. Was er even minder mee bezig (motivatiedingetje) maar niet gevreten ofzo. Merkte dit weekend dat ik er wel weer naar neigde, chippie hier, appeltaartje niet afgeslagen... genoeg reden om de draad weer op te pakken!
Zit nu aan Mn lunch (zelfgemaakte kippensoep en crackers met kaas) en vanavond nog sporten!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier vrij rustig geweest zie ik....excuses voor de radiostilte van mijn kant (nieuw project begonnen, herken wat jij zegt Eekhoorn23 over een nieuwe baan-het kost energie).
Maar jullie zijn goed bezig! Sporten, op schema allemaal positieve berichten. Of weer herpakken zoals Wakeupje, we gaan het samen doen!!
Ik ben de afgelopen weken namelijk stil blijven staan qua gewicht. In ieder geval niet aangekomen probeer ik nu te denken. Na deze week heb ik het wat minder druk en dan moet dat sporten bij mij toch echt ook eens goed gaan gebeuren! Zie er tegenop omdat mijn conditie zo slecht is.....
Hier een lastig weekend gehad. Vrijdagavond uit eten en bowlen dat was dus patat met saté zaterdag een begrafenis aan de andere kant van het land.Na afloop waren er bolletjes en onderweg bij de Mac nog een broodje gehaald.we hebben die zaterdag ook heel veel gezeten. Gisteravond een lekkere lange wandeling gemaakt met man en hond. Gelukkig was ik vanmorgen nog iets afgevallen in plaats van aangekomen. Maar zulke weekenden blijven moeilijk! gelukkig de komende tijd geen speciale uitjes meer , even een paar rustige weken voor de Sinterklaas en kerst drukte begint.
jullie allemaal succes bij het doorzetten of het opnieuw oppakken van het lijnen!
Lotte, er is maar 1 manier om je conditie op te bouwen... door het te doen (klinkt heerlijk makkelijk om dat tegen een ander te zeggen).

Grasklokje, zulke weekenden blijven lastig idd! Ik werd uitgenodigd om met wat vriendinnen uit eten te gaan en ok laat deze keer echt voorbij gaan omdat zulke weekenden anders niet ophouden.

Vandaag een presentie van een klant gehad (chocola) en weet nog niet wat er ermee moet. Het is gepersonaliseerd dus kado geven wordt het niet, weggooien vind ik te ver gaan, partner krijgt het niet in 1x op dus gevaarlijk 🤔
WakeUpje schreef:
23-10-2018 22:22


Grasklokje, zulke weekenden blijven lastig idd! Ik werd uitgenodigd om met wat vriendinnen uit eten te gaan en ok laat deze keer echt voorbij gaan omdat zulke weekenden anders niet ophouden.

Vandaag een presentie van een klant gehad (chocola) en weet nog niet wat er ermee moet. Het is gepersonaliseerd dus kado geven wordt het niet, weggooien vind ik te ver gaan, partner krijgt het niet in 1x op dus gevaarlijk 🤔
Zo jammer he? dat je er niet echt van geniet om samen uit eten te gaan en je je eigenlijk schuldig voelt en baalt omdat de weegschaal dan weer niet zakt ;-)

oei...oei..oei...chocolade is zoooo moeilijk, vooral als hormonen opspelen (ik heb net de menstuatie ..bleh), kun je het niet achter slot en grendel leggen voor als je voor jezelf een doel hebt afgesproken? bijvoorbeeld als ik door die en die grens heen ben? of op sinterklaasavond neem ik een stuk bij de koffie en daar kijk ik nu al naar uit? ik heb toen de bonbons die ik van vriendin kreeg bewaard voor onze overnachting in b en b, maar net de maandag en dinsdag ervoor zijn ze op gegaan onder het mom...ik heb nu zooooo vreselijke trek en wie weet mag het vrijdag, maar dan heb ik helemaal niet zo'n trek er in :facepalm: . Maar heb ze inmiddels toch 6 weken in de kast kunnen laten liggen zonder er aan te komen.
@Lotte

Zelf ben ik ook geen sporter. Maar ik doe elke werkdag na het avondeten even een kwartier (1x) of half uurtje Nederland in beweging, met daarnaast natuurlijk wat extra de fiets pakken of wat extra wandelen. Dan krijg je in principe beweging genoeg naast huis en tuinklussen. Het schijnt zelfs beter te zijn elke dag korter dag 1of 2 x per week langer sporten
Vandaag precies 2 maand aan het lijnen en 7 kilo lichter :cheer:
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
27-10-2018 23:12
Vandaag precies 2 maand aan het lijnen en 7 kilo lichter :cheer:
Kilootje per week is echt keurig! Goed gedaan!

Kun je je eten al zo indelen dat het je nieuwe standaard wordt of ben je nog echt heel bewust aan het diëten?
Het blijft heel bewust met eten bezig zijn en kost extra tijd. Maar het is de moeite waard. Elke dag schrijf ik mijn eten in schriftje en hou ik bij hoevaak ik die week bijvoorbeeld vlees en eieren heb gegeten. Ook blijf ik de porties afwegen, behalve groenten, anders schat ik toch altijd te ruim in. Als je dagje weg gaat moet je er toch rekening mee houden en zelf eten meenemen. Maar ook dat is wel weer leuk. Zaterdag morgen een afspraak in Zwartsluis, later die middag moesten we naar Steenwijk en onderweg gestopt langs een van de mooie meren en heerlijk in de zon ons brood met eiersalade opgegeten, bakje koffie uit thermoskan en lekker gesneden fruit. Dat zijn dan weer echte genietmomenten met mooi uitzicht, heerlijk in zonnetje met uitzicht op het meer. Beter dan patatje in snackbar. Na ontbijt gelijk al gezonde lasagne gemaakt, die we s Avonds gelijk in oven konden zetten. Dus ja, gewoon de deur uitstappen en onderweg wat eten is vele malen handiger, maar dit veel gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik ben in juni begonnen met vriendlief met gezonder eten en meer bewegen. Tot nu toe ben ik 7,9 kg kwijt. I ben 1.82 m lang en woog 90 kg. Nu zit ik elke keer op een soort plafond, waarbij ik niet meer verder afval, en wanneer dit wel het geval is gebeurd dit maar met hele kleine beetjes. Ik ben nu ook begonnen om elke dag 200 crunches te doen en een planking challenge voor een maand, om wat meer buikspieren te creëren. Ik heb niet perse een doel qua gewicht, omdat het opbouwen van spieren ook gewicht met zich meeneemt, maar ik denk dat voor mijn bouw en lengte 75 kg een goede verhouding is. Ook probeer ik na het avondeten niets meer te eten maar daar heb ik soms zo ontzettend veel moeite mee... Zijn er nog mensen met tips om dit te overbruggen?
Welkom sycamor. Super wat je allemaal aan beweging doet. Dan gaat het vast lukken. Ik bewaar voor de avond mijn fruit en yoghurt, maak ook wel eens smoothie met yoghurt en bevroren fruit. Maar bij hartige trek is boillon met soepgroenten ook een optie of wat rouwkost met dipsaus.
Ondanks dat ik mijn best deed deze week, wilde weegschaal niet zakken, weer zo'n dood punt. Vanmorgen eindelijk weer iets naar beneden.
Waar is iedereen trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Sycamor schreef:
29-10-2018 17:33
Ik doe ook mee! Ik ben in juni begonnen met vriendlief met gezonder eten en meer bewegen. Tot nu toe ben ik 7,9 kg kwijt. I ben 1.82 m lang en woog 90 kg. Nu zit ik elke keer op een soort plafond, waarbij ik niet meer verder afval, en wanneer dit wel het geval is gebeurd dit maar met hele kleine beetjes. Ik ben nu ook begonnen om elke dag 200 crunches te doen en een planking challenge voor een maand, om wat meer buikspieren te creëren. Ik heb niet perse een doel qua gewicht, omdat het opbouwen van spieren ook gewicht met zich meeneemt, maar ik denk dat voor mijn bouw en lengte 75 kg een goede verhouding is. Ook probeer ik na het avondeten niets meer te eten maar daar heb ik soms zo ontzettend veel moeite mee... Zijn er nog mensen met tips om dit te overbruggen?
Als je afvalt wordt het aantal kcal dat je nodig hebt ook lager. Dus stel je weegt 90 kg en je eet een bepaald aantal kcal, dan val je daarmee misschien af tot bijvoorbeeld 80 kg. Maar als je dan een evenwicht hebt tussen kcal en je verbruik, val je niet verder af.

Het beste kun je gewoon langs bij diëtist, dat zit in de basiszorgverzekering. Die kan berekenen hoeveel kcal je nodig hebt in rust in je huidige situatie met je huidige lichaamsbouw (verhouding vet/spieren etc).

Je kunt wellicht wat later avondeten. Of 's avonds nog iets van magere zuivel nemen. Dat laatste vult wel, maar bevat weinig kcal.

Wat betreft je buikspiertraining... 200x is niet per se iets wat goed werkt. Je kunt ze beter goed en geconcentreerd doen dan heel erg vaak. Met 75kg en 180cm heb je een gezonde verhouding maar zie je je buikspieren niet (mocht dat je doel zijn). Daarvoor moet je vetpercentage toch echt rond 10% of lager liggen.
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
19-08-2018 22:55
Dit topic komt voor mij op het juiste moment! Morgen is de vakantie afgelopen en ga ik weer het normale ritme in.
Ik weeg nu ruim 67 kilo bij 1.52, dus 15 kilo eraf zou geweldig zijn. Ik heb een flink verleden met gejojo en shakes enzo en dat wil ik niet meer.

Mijn plan: fietsen als hoofdvervoer, mijn Fitbit om en 10.000 stappen per dag en twee keer per week sporten.
Dit samen met gezond (en genoeg!) eten en niet meer snoepen. Eigenlijk gewoon mijn leefpatroon drastisch wijzigen richting gezond.
Best wel confronterend dit... Inmiddels weeg ik 66,6 (nadat ik aangekomen ben tot 73) en ben ik sinds half oktober toch weer aan de shakes. Fietsen als hoofdvervoer doe ik, 10.000 stappen per dag haal ik haast nooit. Twee keer per week sporten - nouja, ik ben bij de fysiotherapeut aan het zorgen dat ik weer pijnloos kan gaan hardlopen en doe braaf iedere dag mijn oefeningen.
En qua gezond en genoeg eten - tja, shakes dus.
Wel ‘n beetje the story of my life de afgelopen 8 jaar, deze twee posts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven