15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

zaterdag 2 januari 2016 om 09:51
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!
Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.
Vrijdag weegdag!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.
Vrijdag weegdag!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1

dinsdag 12 januari 2016 om 08:04

dinsdag 12 januari 2016 om 12:03
Jij ook succes, ponny! Hopelijk lukt het jou ook om op jouw eigen manier de kilo's kwijt te raken!
Planning van vandaag:
O: Magere yoghurt met muesli, banaan, kop thee.
T: Appel, brownie (jammie!), kop thee.
L: Salade, 2 volkoren boterhammen met rookvlees, glas optimel, glas water.
T: Rijstwafel met halvajam, mandarijn, kop thee.
D: Volkoren spaghetti met roerbakgroenten en kip, glas water.
T: Magere yoghurt met een beetje honing, kop thee.
Planning van vandaag:
O: Magere yoghurt met muesli, banaan, kop thee.
T: Appel, brownie (jammie!), kop thee.
L: Salade, 2 volkoren boterhammen met rookvlees, glas optimel, glas water.
T: Rijstwafel met halvajam, mandarijn, kop thee.
D: Volkoren spaghetti met roerbakgroenten en kip, glas water.
T: Magere yoghurt met een beetje honing, kop thee.
dinsdag 12 januari 2016 om 12:33
Mijn planning voor vandaag is al in de war! Heb me vanochtend verslapen . Bij zou om 10:00 gaan taart eten in het bejaarden tehuis.
O: rijstwafel appelpeer stroop en flesje water
T : NIKS heb geen taart genomen
L; broodje met kip grillworst komkommer en water met citroen
T: 5 dadel balletjes en thee
D: kip met worteltjes en sla
O: rijstwafel appelpeer stroop en flesje water
T : NIKS heb geen taart genomen
L; broodje met kip grillworst komkommer en water met citroen
T: 5 dadel balletjes en thee
D: kip met worteltjes en sla
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
dinsdag 12 januari 2016 om 12:42
ilonadenis: supergoed! Nu kun je er vandaag lekker een brownie mee eten.
ontherun: taart afgeslagen, heel knap!
schorpioen: ik ben sinds kort verhuisd naar de andere kant van het land en hier in de stad op een uurtje rijden hebben we wel een Burger King, KFC en een aantal malls met foodcourts (en drie Starbucks! ). Een aantal weken geleden is er een hele grote supermarkt geopend in het stadje waar we wonen en daar ben ik zó blij mee. Eindelijk producten die ik al lang miste, zoals kerstomaatjes, basilicum, pindakaas enz. Ik woon in Bolivia Gisteren kreeg ik een heerlijk stuk belegen kaas van een vriend die net in Nederland is geweest, had hij voor me meegenomen. Lekker!!
Gisteren ben ik maar gaan wandelen in de ochtend en ´s avonds heeft man me meegesleept om te gaan hardlopen. De eerste les van de 5KM app zit er op en ik vond het reuze meevallen
ontherun: taart afgeslagen, heel knap!
schorpioen: ik ben sinds kort verhuisd naar de andere kant van het land en hier in de stad op een uurtje rijden hebben we wel een Burger King, KFC en een aantal malls met foodcourts (en drie Starbucks! ). Een aantal weken geleden is er een hele grote supermarkt geopend in het stadje waar we wonen en daar ben ik zó blij mee. Eindelijk producten die ik al lang miste, zoals kerstomaatjes, basilicum, pindakaas enz. Ik woon in Bolivia Gisteren kreeg ik een heerlijk stuk belegen kaas van een vriend die net in Nederland is geweest, had hij voor me meegenomen. Lekker!!
Gisteren ben ik maar gaan wandelen in de ochtend en ´s avonds heeft man me meegesleept om te gaan hardlopen. De eerste les van de 5KM app zit er op en ik vond het reuze meevallen
dinsdag 12 januari 2016 om 13:13
Even een ego-post, ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren. Er wordt lekker veel geschreven!
Eetlijstje van vandaag:
O: kopje kippenbouillon en twee gepocheerde eieren met een scheut olijfolie en wat zout
T: snackschaaltje noten, pitten, zaden, rozijnen, een vijg en een blokje 92% chocola
L: salade van kikkererwten, zwarte olijven, courgette, geraspte wortel en appel, waterkers en gestoomde broccoli, aangemaakt met olijfolie, appelazijn, zout, gedroogde tijm en verse basilicum
T: zo meteen ga ik aan de warme chocolademelk (geitenmelk, cacaopoeder, stevia-druppels, vanille-druppels), plak leverworst, stuk kaas
T: banaan, denk ik
A: in ieder geval een gehaktbal met wat mayo, de groenten moet ik nog kopen, geen idee nog wat het wordt
T: ik eet vandaag heel laat mijn avondeten, dus waarschijnlijk niets
Eetlijstje van vandaag:
O: kopje kippenbouillon en twee gepocheerde eieren met een scheut olijfolie en wat zout
T: snackschaaltje noten, pitten, zaden, rozijnen, een vijg en een blokje 92% chocola
L: salade van kikkererwten, zwarte olijven, courgette, geraspte wortel en appel, waterkers en gestoomde broccoli, aangemaakt met olijfolie, appelazijn, zout, gedroogde tijm en verse basilicum
T: zo meteen ga ik aan de warme chocolademelk (geitenmelk, cacaopoeder, stevia-druppels, vanille-druppels), plak leverworst, stuk kaas
T: banaan, denk ik
A: in ieder geval een gehaktbal met wat mayo, de groenten moet ik nog kopen, geen idee nog wat het wordt
T: ik eet vandaag heel laat mijn avondeten, dus waarschijnlijk niets
dinsdag 12 januari 2016 om 19:06
Hallo allemaal, gister uit mn werk soort van ziek thuis gekomen. Ontzettend koud, toch weer warm, zware benen.. grieperig. Ik lag er gister om 20.00 uur in. Paracetamol genomen en vandaag toch weer gaan werken. Ging wel oke, maar nu voel ik me weer rot. Maar ik ga echt niet weer nu al naar bed.
O: havermout met banaan
T: peer
L: 3 bth kipfilet en optoimel puur
T: niks, geen tijd op mn werk
D: stamppot andijvie met een ei en geraspte kaas
T: 150 gr Skyr ( arla) met cacao nibs
INFJ: waar haal je chocolade met 92% cacao? Ik ben al blij met mn 85%, maar 92 is natuurlijk nog beter
Sombrerito: Dat is wel een eindje uit de richting van hier ja! Dan snap ik dat ze daar niet zoveel ( of alles) hebben net als hier
Schorpioen, handig inderdaad brownies invriezen. Smaken ze dan nog net zo lekker?
Ilonadenise, hoe maak jij je hartige taart? Doe je dat voor 1 persoon?
T: peer
L: 3 bth kipfilet en optoimel puur
T: niks, geen tijd op mn werk
D: stamppot andijvie met een ei en geraspte kaas
T: 150 gr Skyr ( arla) met cacao nibs
INFJ: waar haal je chocolade met 92% cacao? Ik ben al blij met mn 85%, maar 92 is natuurlijk nog beter
Sombrerito: Dat is wel een eindje uit de richting van hier ja! Dan snap ik dat ze daar niet zoveel ( of alles) hebben net als hier
Schorpioen, handig inderdaad brownies invriezen. Smaken ze dan nog net zo lekker?
Ilonadenise, hoe maak jij je hartige taart? Doe je dat voor 1 persoon?

dinsdag 12 januari 2016 om 21:06
dinsdag 12 januari 2016 om 21:38
Ilonadenise, nog gefeliciteerd met je vriend
Is dat bladerdeeg niet heel veel calorieen?
Ik lees net wat over (water) drinken tijdens het eten:
2. Drink liever geen water tijdens en direct na de maaltijd
Een van de oorzaken van constipatie is te weinig lichaamsvocht hebben. Voldoende water drinken gedurende de dag is daarom erg belangrijk. Maar het is niet aan te raden om tijdens en na de maaltijd te drinken omdat dan de maagsappen die het eten moeten verteren verdund worden.
Misschien een tip
Is dat bladerdeeg niet heel veel calorieen?
Ik lees net wat over (water) drinken tijdens het eten:
2. Drink liever geen water tijdens en direct na de maaltijd
Een van de oorzaken van constipatie is te weinig lichaamsvocht hebben. Voldoende water drinken gedurende de dag is daarom erg belangrijk. Maar het is niet aan te raden om tijdens en na de maaltijd te drinken omdat dan de maagsappen die het eten moeten verteren verdund worden.
Misschien een tip

dinsdag 12 januari 2016 om 21:52
Dank je wel
Ik gebruik voor de hartige taart het hartige taart-deeg ipv bladerdeeg. Je hebt aan 2 en een halve plak voldoende, is iets meer dan 100 gram/275 kcal voor twee personen aan deeg.
Kcal in de taart:
-Hartige taartdeeg 280 kcal
-Spinazie 45 kcal
-Magere roomkaas 140 kcal
-Geitenkaas 150 kcal
-Eieren 225 kcal
Totaal: 840 kcal voor 2 personen, 420 kcal per persoon. Wij eten er nog een tomatensalade bij (gewoon tomaat in blokjes met wat peper en zout) en dan zit je rond de 450 kcal voor een avondmaaltijd.
Ik gebruik voor de hartige taart het hartige taart-deeg ipv bladerdeeg. Je hebt aan 2 en een halve plak voldoende, is iets meer dan 100 gram/275 kcal voor twee personen aan deeg.
Kcal in de taart:
-Hartige taartdeeg 280 kcal
-Spinazie 45 kcal
-Magere roomkaas 140 kcal
-Geitenkaas 150 kcal
-Eieren 225 kcal
Totaal: 840 kcal voor 2 personen, 420 kcal per persoon. Wij eten er nog een tomatensalade bij (gewoon tomaat in blokjes met wat peper en zout) en dan zit je rond de 450 kcal voor een avondmaaltijd.
dinsdag 12 januari 2016 om 23:10
Beterschap Naatje!
Wat lees ik toch een lekkere eetlijsten, en wat een heerlijk recept voor de hartige taart Ilonodenise. Ik kijk uit naar week 4 van mijn dieet, dan mag ik wat meer eten en dan komt zo'n gerecht ook op tafel!
Vandaag is het dieet me heel makkelijk afgegaan, ik denk dat ik nu wel een beetje ingsteld ben op de hoeveelheid eten. In de eerste week had ik het af en toe wel koud, maar dat is gelukkig voorbij.
Vraagje, nu we een dikke week bezig zijn merk ik dat ik me echt beter voel! Zonder er wat voor te doen ben ik wat leniger, en vanavond in de sportschool had ik het gevoel dat ik vloog met de crosstrainer. Maar ook overdag, ik vind me veel helderder, ik concentreer me langer, en ben minder snel moe. Voelen jullie dat ook?
Btw, na het sporten heb ik thuis maar een gekookt ei genomen. 0% koolhydraten en een lekkere verdiende aanvulling op het dieet!
Wat lees ik toch een lekkere eetlijsten, en wat een heerlijk recept voor de hartige taart Ilonodenise. Ik kijk uit naar week 4 van mijn dieet, dan mag ik wat meer eten en dan komt zo'n gerecht ook op tafel!
Vandaag is het dieet me heel makkelijk afgegaan, ik denk dat ik nu wel een beetje ingsteld ben op de hoeveelheid eten. In de eerste week had ik het af en toe wel koud, maar dat is gelukkig voorbij.
Vraagje, nu we een dikke week bezig zijn merk ik dat ik me echt beter voel! Zonder er wat voor te doen ben ik wat leniger, en vanavond in de sportschool had ik het gevoel dat ik vloog met de crosstrainer. Maar ook overdag, ik vind me veel helderder, ik concentreer me langer, en ben minder snel moe. Voelen jullie dat ook?
Btw, na het sporten heb ik thuis maar een gekookt ei genomen. 0% koolhydraten en een lekkere verdiende aanvulling op het dieet!

woensdag 13 januari 2016 om 00:01
Naar: De brownie waar ik het over heb kan je idd invriezen en komt er net zo lekker uit
Beverratje: Tegen mij is gezegd dat na sporten eiwitten goed is dus een ei maar ook yoghurt is goed. Wat betreft het weekje gezond eten wat nu gehad hebben dat ik Me dunner voel
Doordat ik minder eet is mijn buik niet zo opgeblazen en dus minder dik. En ik ben natuurlijk ook lichter en dat voelt wel.beter. Was Vannochtend wel minder moe dan normaal als ik een autorit van 3,5 heb gedaan.
Vandaag een beetje rommelige dag qua eten. Moest naar een ander kantoor. Had wel wat bij me maar was niet allemaal even gezond. Uiteindelijk qua kcal nog wel onder 2000 gebleven.
O: 3 beschuit met vlokken
T: Druiven
L: Halve saucijzenbroodje (erg vet zag ik later in fatsecret app), 2 rijstwafels
T: Rijstwafels 3x en 2 mandarijnen
D: Kindermenu van burgerking met hamburger, salade en cola light en kleine patat
erbij met ketchup.
T: 3 rijstwafels met pindakaas
Beverratje: Tegen mij is gezegd dat na sporten eiwitten goed is dus een ei maar ook yoghurt is goed. Wat betreft het weekje gezond eten wat nu gehad hebben dat ik Me dunner voel
Vandaag een beetje rommelige dag qua eten. Moest naar een ander kantoor. Had wel wat bij me maar was niet allemaal even gezond. Uiteindelijk qua kcal nog wel onder 2000 gebleven.
O: 3 beschuit met vlokken
T: Druiven
L: Halve saucijzenbroodje (erg vet zag ik later in fatsecret app), 2 rijstwafels
T: Rijstwafels 3x en 2 mandarijnen
D: Kindermenu van burgerking met hamburger, salade en cola light en kleine patat
T: 3 rijstwafels met pindakaas
woensdag 13 januari 2016 om 10:11
@Beverratje: ik voel dat ook! Steeds meer zin om te sporten en niet moe overdag. Drink ook bijna geen koffie meer.
Ik heb de afgelopen dagen veel te weinig gegeten op het werk vrees ik. Sla nog wel eens een tussendoortje over, ik vergeet het gewoon. Vaak heb ik dan ook niet echt honger... ben wel druk bezig maar toch vaak zittend. Maar ik blijf maar denken dat je toch 3 maaltijden en min. 2 gezonde tussendoortjes moet nemen voor je stofwisseling.
Ik heb de afgelopen dagen veel te weinig gegeten op het werk vrees ik. Sla nog wel eens een tussendoortje over, ik vergeet het gewoon. Vaak heb ik dan ook niet echt honger... ben wel druk bezig maar toch vaak zittend. Maar ik blijf maar denken dat je toch 3 maaltijden en min. 2 gezonde tussendoortjes moet nemen voor je stofwisseling.
woensdag 13 januari 2016 om 12:38
Goed bezig dames!
Malafide: ik ga ook uit van 3 maaltijden en 2 tussendoortjes als ideaal. Af en toe een tussendoortje overslaan is niet zo erg denk ik, zo lang je maar wel drie maaltijden eet.
Naatie: voel je je al weer wat beter? Tja, ik hou er écht niet van om niet te drinken bij mijn eten, al heb ik wat je schrijft inderdaad wel vaker gehoord. We drinken verder bij ons thuis vrij veel water, ook omdat het hier heel warm is, dus dat gaat vrijwel vanzelf.
Op de weegschaal is helaas nog niet zoveel te zien, maar toch eet ik wel netjes en voel ik me inderdaad beter. Het scheelt dat man ook graag een paar kilo eraf wil, dus het is makkelijker niks extra´s in huis te eten en samen gezond te eten. Vanavond weer hardlopen, de tweede les van de 5km!
Malafide: ik ga ook uit van 3 maaltijden en 2 tussendoortjes als ideaal. Af en toe een tussendoortje overslaan is niet zo erg denk ik, zo lang je maar wel drie maaltijden eet.
Naatie: voel je je al weer wat beter? Tja, ik hou er écht niet van om niet te drinken bij mijn eten, al heb ik wat je schrijft inderdaad wel vaker gehoord. We drinken verder bij ons thuis vrij veel water, ook omdat het hier heel warm is, dus dat gaat vrijwel vanzelf.
Op de weegschaal is helaas nog niet zoveel te zien, maar toch eet ik wel netjes en voel ik me inderdaad beter. Het scheelt dat man ook graag een paar kilo eraf wil, dus het is makkelijker niks extra´s in huis te eten en samen gezond te eten. Vanavond weer hardlopen, de tweede les van de 5km!
woensdag 13 januari 2016 om 14:31
Beverratje: Haha daar heb ik ook 'last' van. Ik ben pas weer 2 weken bezig en als het dan goed gaat, denk ik gelijk al dat ik er veel beter uit zie en bijna maatje 36 heb Whaha.. is echt iets niet goed in mn hoofd.
MM: inderdaad zo om de 3 uur iets eten is het beste voor je stofwisseling. Maar bij mij lukt dat ook regelmatig niet. En daar moet ik echt op letten, want dan bij bijv mn avondeten heb ik dan soms echt hele erge trek!
Sombrerito: Ja dat snap ik dat je dan drinkt bij je eten met altijd dat warme weer. Echt knap dan, dat je voor de 5 km gaat! Doe je het via Evy Start to run? Heb ik wel gedaan, nou ik kon nog geen 10 meter rennen en heb uiteindelijk 5 km gehaald!! Ik denk niet meer dat ik het nu nog kan, maar dat is een ander verhaal
Voel me gelukkig weer beter. Heb vanmorgen ook gesport en vanavond ga ik naar de bios. Ladiesnight - een film kijken die dan over een week of 2 in de bios komt. Leuk, heb er zin in.
MM: inderdaad zo om de 3 uur iets eten is het beste voor je stofwisseling. Maar bij mij lukt dat ook regelmatig niet. En daar moet ik echt op letten, want dan bij bijv mn avondeten heb ik dan soms echt hele erge trek!
Sombrerito: Ja dat snap ik dat je dan drinkt bij je eten met altijd dat warme weer. Echt knap dan, dat je voor de 5 km gaat! Doe je het via Evy Start to run? Heb ik wel gedaan, nou ik kon nog geen 10 meter rennen en heb uiteindelijk 5 km gehaald!! Ik denk niet meer dat ik het nu nog kan, maar dat is een ander verhaal
Voel me gelukkig weer beter. Heb vanmorgen ook gesport en vanavond ga ik naar de bios. Ladiesnight - een film kijken die dan over een week of 2 in de bios komt. Leuk, heb er zin in.

woensdag 13 januari 2016 om 14:53
Ik heb het even moeilijk dus als afleiding schrijf ik hier maar even. Heb gewoon trek in iets. Niet perce in chocolade of donuts maar gewoon iets. En het is geen honger volgens mij. Wel net appelflappen gemaakt en heb de neiging er een te pakken. Niet omdat ik trek daarin heb maar gewoon om iets te eten is. Volgens mij snak ik naar iets met suiker. Maakt niet uit wat. En ik eet niet eens suiker loos. Ga het niet doen want ben op de goede weg. De weegschaal geeft dalende lijn en ik beweeg elke dag iets. Eet gezonder. Misschien is dit net zo een momentje als ik had toen ik stopte met roken dat je opeens er trek ik hebt.
Moet voor vanavond nog iets verzinnen. Ik denk spaghetti ofzo. Gewoon met rode saus en gewone spaghetti
.
Het is nu tijd voor de fysio .
Moet voor vanavond nog iets verzinnen. Ik denk spaghetti ofzo. Gewoon met rode saus en gewone spaghetti
Het is nu tijd voor de fysio .
woensdag 13 januari 2016 om 15:01
Kan je geen kauwgum nemen Schorpioen? Of krijg je daar juist nog meer trek van? Heb je geen komkommer of appel in de buurt? Dat was mijn ding, als ik dan honger of trek had en ik had dan eigenlijk geen zin in een appel, dan was het dus alleen lekkere trek, dus dan maar niks eten .
Succes bij de fysio
Succes bij de fysio
woensdag 13 januari 2016 om 15:31
naatie, de app heet 5K Runner, het is inderdaad net zoiets als Evy. Maar dan minder irritant en met mijn eigen muziek
Ben nog maar bij les 2 dus of ik de 5k ga halen, is nog maar zéér de vraag haha.
schorpioen, kun je niet een yogurtje eten of wat droge crackertjes ofzo? Ik zou wel íets nemen anders blijf je er aan denken en ga je straks voor een appelflap, of twee...
Ben nog maar bij les 2 dus of ik de 5k ga halen, is nog maar zéér de vraag haha.
schorpioen, kun je niet een yogurtje eten of wat droge crackertjes ofzo? Ik zou wel íets nemen anders blijf je er aan denken en ga je straks voor een appelflap, of twee...

woensdag 13 januari 2016 om 17:25
@Schorpioen: Schaaltje yoghurt werkt hier ook altijd goed bij trek in iets. Eventueel met een scheutje honing of een appel in stukjes erin. Succes bij de fysio.
@Naatie: Leuk, naar de bios! Welke film wordt het?
@Sombrerito: Goed bezig met hardlopen! Fijn, dat je man ook meedoet. Mijn vriend ook, is toch fijner als er niet 's avonds naast je een zak chips open getrokken wordt.
Lijstje van vandaag:
O: Volkoren boterham met kaas, beschuit met honing, sinaasappel, kop thee.
T: Peer, kop thee.
L: Tosti kaas-salami (ham was op), glas optimel.
T: Magere yoghurt, kop thee.
D: Gemarineerde roodbaars met couscous, worteltjes en tomatensalade, glas water.
T: Paar toastjes met magere smeerkaas, kop thee.
@Naatie: Leuk, naar de bios! Welke film wordt het?
@Sombrerito: Goed bezig met hardlopen! Fijn, dat je man ook meedoet. Mijn vriend ook, is toch fijner als er niet 's avonds naast je een zak chips open getrokken wordt.
Lijstje van vandaag:
O: Volkoren boterham met kaas, beschuit met honing, sinaasappel, kop thee.
T: Peer, kop thee.
L: Tosti kaas-salami (ham was op), glas optimel.
T: Magere yoghurt, kop thee.
D: Gemarineerde roodbaars met couscous, worteltjes en tomatensalade, glas water.
T: Paar toastjes met magere smeerkaas, kop thee.
woensdag 13 januari 2016 om 18:40
Ilonadenise: ik ga naar Brasserie Valentijn. Ben heel benieuwd, Nederlandse film, dus je weet het nooit
Eetlijstje van vandaag
T: cappuccino
L: 2 bth kipfilet 2 bth rookvlees
T: mandarijn
D: pangasius filet met dille mosterd, krieltjes uit de oven, wortels
T: kwark met cacao nibs
Bij de bios: notenreep met appel en kaneel van Zonnatura
Eetlijstje van vandaag
T: cappuccino
L: 2 bth kipfilet 2 bth rookvlees
T: mandarijn
D: pangasius filet met dille mosterd, krieltjes uit de oven, wortels
T: kwark met cacao nibs
Bij de bios: notenreep met appel en kaneel van Zonnatura
woensdag 13 januari 2016 om 18:43
Hallo mensen! Ik ben er ook nog!
Van het weekend ziek geworden en gisteren hele dag gewerkt en 's avonds vrijwilligerswerk gedaan.
Ik lees hier ook goede verhalen!
Herkenbaar dat 'na paar weken denk ik al dat er uit zie als maat 36'
Het gaat hier lekker, van het weekend buikgriep (gratis detox zullen we maar zeggen) en nu gewoon weer gezond en normaal eten.
Zal van de week wat uitgebreider reageren. Succes allen!
Van het weekend ziek geworden en gisteren hele dag gewerkt en 's avonds vrijwilligerswerk gedaan.
Ik lees hier ook goede verhalen!
Herkenbaar dat 'na paar weken denk ik al dat er uit zie als maat 36'

Het gaat hier lekker, van het weekend buikgriep (gratis detox zullen we maar zeggen) en nu gewoon weer gezond en normaal eten.
Zal van de week wat uitgebreider reageren. Succes allen!

woensdag 13 januari 2016 om 18:47
Het was idd strek in iets lekkers maar alles wat gezond was had ik geen trek in. Netjes niks gepakt en naar fysio gegaan. Daarna de ah in en toen had ik honger. Uiteindelijk eierkoeken ook gehaald en dat is lekker en stilt honger. Wel 2 genomen doordat.ik.toen echt honger had. Dit was rond 4 uur. Helaas 1,5 uur later weer honger terwijl ik aan koken was en toen halve appelflap genomen. Is wel kleintje want zelf gemaakt en de helft. Jammer is alleen dat ik.het niet nam omdat.ik dat een 10 vind maar.omdat.ik snel iets wilde eten. En toen bedacht moet ze toch ook proeven.
Uiteindelijk vandaag wel net onder 2000 kcal
Vandaag gegeten:
O: 3 beschuitjes met vlokken
L: 3 eieren en tosti
T: 2 eierkoeken en paar tomaatjes.en halve appelflap
D: Spaghetti, rundergehakt, groente en tomatensaus.
Vanavond nog wat beweging.
Uiteindelijk vandaag wel net onder 2000 kcal
Vandaag gegeten:
O: 3 beschuitjes met vlokken
L: 3 eieren en tosti
T: 2 eierkoeken en paar tomaatjes.en halve appelflap
D: Spaghetti, rundergehakt, groente en tomatensaus.
Vanavond nog wat beweging.

woensdag 13 januari 2016 om 19:39
Even een snelle reactie. M.b.t. tussendoortjes. Ik heb gisteren havermoutkoekjes gemaakt. Heel makkelijk:
1 ei
1 geprakte banaan
100 gram havermout
Handje walnoten (grof gehakt of gewoon heel kan ook)
Wat honing
Mengen. Met eetlepel verdelen op bakplaat en plat drukken. 20 minuten op 180 graden.
Kan ook met ahornsiroop en met rozijnen.
Ze waren wel oké maar smaakten ook wel heeeel erg naar havermout ontbijt dus je moet er wel van houden. Ga morgen nog eens proberen met kokos.
Ik wilde springrolls maken voor lunch maar dochter wilde de hele dag alleen maar tegen mij aanhangen en niet slapen. Dus toen ze eindelijk sliep op mijn buik durfde ik niet meer op te staan. Dus heb geluncht met ALLE havermoutkoekjes. En toen was ik wel een beetje misselijk haha.
1 ei
1 geprakte banaan
100 gram havermout
Handje walnoten (grof gehakt of gewoon heel kan ook)
Wat honing
Mengen. Met eetlepel verdelen op bakplaat en plat drukken. 20 minuten op 180 graden.
Kan ook met ahornsiroop en met rozijnen.
Ze waren wel oké maar smaakten ook wel heeeel erg naar havermout ontbijt dus je moet er wel van houden. Ga morgen nog eens proberen met kokos.
Ik wilde springrolls maken voor lunch maar dochter wilde de hele dag alleen maar tegen mij aanhangen en niet slapen. Dus toen ze eindelijk sliep op mijn buik durfde ik niet meer op te staan. Dus heb geluncht met ALLE havermoutkoekjes. En toen was ik wel een beetje misselijk haha.
woensdag 13 januari 2016 om 19:45
@lillah
Ik heb gisteren muffins gemaakt met ongeveer dezelfde ingredienten. Alleen ik kreeg ze niet weg! Misschien kwam het door de amandelmelk. Ik vind niet snel dingen niet lekker maar dit was echt wel het toppunt van niet eetbaar haha
Misschien zijn de koekjes wel lekker! Bedankt voor het recept.
mijn lijstje van vandaag
o: rijstwafel met stroop
t: radijsjes
l: 2 bth met gekookte eieren allleen ei wit gegeten
t: peer en 4 suikervrije dropjes
d: thaise groene curry zonder rijst
t: misschien zo nog een notenreep. Kijk wel of ik honger heb!
Ik heb gisteren muffins gemaakt met ongeveer dezelfde ingredienten. Alleen ik kreeg ze niet weg! Misschien kwam het door de amandelmelk. Ik vind niet snel dingen niet lekker maar dit was echt wel het toppunt van niet eetbaar haha
Misschien zijn de koekjes wel lekker! Bedankt voor het recept.
mijn lijstje van vandaag
o: rijstwafel met stroop
t: radijsjes
l: 2 bth met gekookte eieren allleen ei wit gegeten
t: peer en 4 suikervrije dropjes
d: thaise groene curry zonder rijst
t: misschien zo nog een notenreep. Kijk wel of ik honger heb!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn