Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!



Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.



Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
@lillah: bedankt voor het bijwerken van de tabel. Die heb je mooi opgeschoond, zeg! De tabel is nu.... compact.... er zijn al best wat mensen afgehaakt eigenlijk...



Is het niet zo dat goede voornemens alleen blijvend zijn, als degene het minimaal drie maanden volhoudt? Daar was iets mee...



Ja.... infj is al een tijdje stil, en mm .... en ontherun af en toe een kort berichtje, maar mag gerust wat meer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie complimentjes Het ding wordt nu om het hardlopen vol te houden, zou zonde zijn om het te laten verslonzen.

De weegschaal werkt niet echt mee. De afgelopen tijd echt niet genoeg opgelet en toch wat aangekomen. Zo ga ik die 80 natuurlijk van dichterbij zien! Heb dus maar weer mijn goede vriend MyFitnessPall aangeslingerd als hulpje.



Lillah: een zwangerschap is 9 maanden op, 9 maanden af toch? Jij hebt tenminste een excuus voor de kilo´s, ik absoluut niet



Goed dat je de tabel hebt kunnen opschonen, hebben we meer overzicht van de diehards. Ik vind het super dat we hier nog steeds schrijven en actief zijn, soms wat meer dan de ander en met ups en downs
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Allereerst sombrerito super goed van die 8K! Gefeliciteerd :-D



Hier gaat het ook prima, heb zo veel veranderd aan m'n dagelijks leven dat ik een beetje vergat om hier te kijken. Ik sta elke dag vroeg op.. vanochtend zelfs om 6 uur al, stond om 7 uur in de sportschool. Ik hoef pas 9.45 te beginnen met werken maar ik hoef nooit meer terug naar de tijden dat ik tot het laatste moment in bed bleef liggen en me dan haastte om op tijd te komen.

Qua gewicht verandert er alsnog niet veel.. qua cm''s gelukkig wel. Lichaam begint er echt anders uit te zien door het sporten.

Dus we gaan vrolijk door.

Ik zal snel wat uitgebreider gaan reageren, ben nu mobiel aan het klojanussen
Mm: 6 uur opstaan? Jeetje wat vroeg. Dat niet haasten is wel fijn idd. Ik ben al blij dat ik de laatste weken om 7.00 er bijna gelijk uitga. Als ik 6 uur zou moeten opstaan dan moet ik zeker uiterlijk om half 11 naar bed. En sporten om 10 uur vind ik al te vroeg dus laat staan om 7 uur. Toch erg knap



Lilah: Gewoon doorgaan.duurt idd jaar voor alles weer op plek zit. Tenminste dat had ik.



Qua eten hier gaat het nog niet al te best. Ga niet heel erg over de scheef.



En dan ook lieke lexmond dat je niet moet zeuren als.je te dik bent want je weet waardoor het komt en dat er ook genoeg gezonde dingen lekker zijn. Ja tuurlijk maar het allerlekkerste is meestal vol met kcal. Vind ik dan. Mensen die dun zijn moeten niet denken dat ze snappen wat het is dikker te zijn. En ook.niet iedereen kan zich een personal trainer veroorloven. Als er bij iedereen een trainer sochtends op de stoep staat dan word sporten ook makkelijker. Zo dit gezegd te hebben ga ik morgen overdag rustig aan doen en dan kan ik.s'avonds lasagne maken????
Alle reacties Link kopieren
Grr heel verhaal geschreven, valt de ipad uit!



@mm Wat knap zeg, zo vroeg opstaan en dan ook nog eens sporten! Ik doe het je niet na!



@schorpioen36 Ga niet heel erg over de scheef... dat vind ik al super knap! Ik ga nog best wel vaak flink over de scheef, vooral uit gewoonte.



Vanochtend gaf de weegschaal 81 kilo aan. Weer anderhalve kilo eraf dus en de 80 komt in zicht! Moet wel zeggen dat het een stuk zwaarder is nu ik ongesteld ben... en ik heb gisteren geen noten gehad, beetje dom want zit nu al de hele ochtend op het toilet en denk dat het daardoor komt.
Kwejeboo: Nou ik ga ook vaak genoeg over de scheef. Vandaag had ik ook een momentje dat het heel mis had kunnen gaan. Op tijd bij zinnen gekomen want zat dingen in mijn mond te stoppen was ik geen eens trek in had.



Vandaag bloemkool gegeten. Ik wil zo graag nog 5 kilo eraf. Hoe.moeilijk is het nou om 5 weken niet te snoepen of slecht te eten. Zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. Vandaag kast uitgeruimd en aantal dingen van vorig jaar mei pas ik niet. Tja dat is dus die 5 kilo. Veel schoenen weg gedaan en ook wat kleding.
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal! Ik ben ook een tijdje van de radar geweest. Heb een redelijk langdurige terugval gehad en even kop in het zand gestoken en helemaal geen zin om met afvallen bezig te zijn. Maar nu heb ik sinds een paar weken iets gevonden dat echt helpt. Ik weet dat er hier meer mensen zijn die heel erg hard hun best doen om af te vallen, maar bij wie het weinig resultaat heeft, wat heel frustrerend is. Ik kwam toevallig op de website www.puurfiguur.nl En de laatste weken heeft het me al heel erg geholpen! Ik volg niet het betaalde programma omdat ik zelf wel creatief met koken ben dus lekkere recepten die erbinnen passen kan ik zelf wel vinden Maar de theorie op de website is heel interessant en gaat ook echt over het aanpassen van je levensstijl en het begrijpen van hoe je hormoonhuishouding en dergelijke werkt. Anyway, dat wilde ik even met jullie delen. Misschien heeft iemand er iets aan.
Alle reacties Link kopieren
@Sombrerito: Wat superknap! 8 kilometer! Da's niet niks.



@MM: om 6 uur opstaan.. wat een doorzettingsvermogen! Knap hoor.



@Schorpioen: goed toch dat je niet heel erg over de schreef gaat? En ik ben het helemaal met je eens, weet niet wat Lieke van Lexmond precies heeft gezegd, maar de meeste slanke mensen kunnen zich gewoon er niet in verplaatsen dat je zo ver gaat met slecht eten. Iemand die ik ken die altijd heel dun is geweest zei laatst ook een beetje verontwaardigd dat ze echt niet kan begrijpen dat haar vriendin soms zomaar een doos bonbons leeg eet. Ik kan dan weer niet begrijpen dat zij nog nooit in haar leven een doos bonbons heeft leeggegeten :p Op zich heeft Lieke natuurlijk gelijk dat we allemaal wéten dat het slecht is en dat we het allemaal zelf hebben gedaan, maar dat weten we zelf ook wel toch Het is alleen voor de een veeeeeeeel moeilijker om goede keuzes te maken dan voor de ander.
Alle reacties Link kopieren
Hihi thanks maar was maar 1 dagje hoor, ik werd wakker en ik dacht, laat ik er gewoon uit gaan. Op de andere dagen is het gewoon 6.45 - 7.00. Maar dat is voor mij al zo'n verschil, ik kwam er normaal rond 8.15 met heel veel moeite uit.



Raar inderdaad wat Lieke van Lexmond heeft gezegd. Niet om excuses te maken voor dik/stevig zijn maar voordat je zulke uitspraken doet mag je je wel verdiepen in genetica (endomorph, ectomorph, mesomorphe bouw). En ook de rest van je leven. Ik heb bijvoorbeeld een stevige bouw, mijn ouders zijn stevig gebouwd, oma's, tantes, iedereen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat mijn metabolisme en hormoonhuishouding en best anders uit ziet dan iemand uit een familie vol lange, slanke personen. En dat dat zelfs invloed heeft op wat voor trek je hebt.

Naast nature, heb je ook nog nurture. Ik ben vanaf baby gevoed met koolhydraten, grote hoeveelheden rijst, aardappelen. Als het rot ging, of juist niet, vieren en troosten met chocola. Ik denk dat je dan vanaf jongs af aan al een soort afhankelijkheid opbouwt voor koolhydraten en suiker en dat je ook meer vetcellen aanmaakt.

Ik heb zo veel vriendinnen die geen dag in hun leven dik zijn geweest en overal makkelijk vanaf kunnen blijven. Als ik naar hun ouders en familie kijk zijn dat ook allemaal hele slanke mensen, die al heel hun leven compleet anders eten dan ik en mijn familie.



Natuurlijk ben je er zelf bij en kan je het altijd wel weer kwijt raken, maar de moeite die zo iemand moet doen om wat af te vallen is niet te vergelijken met de moeite die het een ander kost. Zo'n Lieke heeft vast ooit een keer een kilootje of 5 kwijt moeten raken door een zomer lang te veel wijn gedronken te hebben, maar dan heb je nog geen recht van spreken over 'dikke mensen'.



/rant.
Alle reacties Link kopieren
@Aggie: net even gelezen op die website, een artikel over het soort koolhydraten dat je eet. Dat is bij mij denk ik nog wel een goed punt. Ik eet namelijk met een tekort, dagelijks, maar de kilo's vliegen er niet vanaf zoals dat in theorie zou gaan bij zo'n tekort.

Toch eens kritisch kijken naar hoeveel enkelvoudige koolhydraten ik eigenlijk eet op een dag. Bedankt voor het delen!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ogen vallen dicht, dus ga even snel gewicht doorgeven. Heb ik morgen geen tijd voor.



Huidig gewicht: 81

Vorig gewicht: 82,5

Afgevallen: -1,5

Totaal afgevallen: -6



Ik heb besloten te "stoppen" met de detox. Ga nu langzaam weer opbouwen. Ontbijten met fruit wil ik sowieso gaan volhouden, merk dat ik de dag daarmee zó energiek begin.
Voor mij deze week gelijk gebleven, maar ik zie dat dat gewicht nog niet in de tabel staat. Dus even zo:



Huidig gewicht: 87,2

Vorig gewicht: 87,2

Afgevallen: -0

Totaal afgevallen: -3,4



Yes, Kwejeebo, wat ga jij lekker zeg! Over de helft alweer! Super!



Verder nog mensen gewogen vandaag?
Ja ikke. Was 97,1 ???? 100 gram eraf weer. Niet echt bijzonder maarja iig niks eraan.



Vandaag ging goed en toen werd het avond. Overdag eierkoek, bak aardbeien en 2 broodjes met salami. 2 kaakjes. En toen avondeten is patat speciaal geworden met 1,5 schnitzel. Daarna een donut, nog een eierkoek en zak chips 105 gram dus dat is 1000 kcal erbij.



Morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de weegschaal niet erbij durven te halen, want ik weet zeker dat er bij is gekomen. Hebben jullie ook wel eens dat juist wanneer je heel gemotiveerd lijkt, het hélemaal de verkeerde kant op gaat? Bij mij was het zo´n week. Ik had MyFitnessPall erbij, ideetjes voor gezonde maaltijd en het ging juist helemaal de andere kant op. Niet gesport, te veel en slecht gegeten en veel te veel koekjes en dingetjes tussendoor.



Jammer hoor. Volgende week ga ik het weer proberen, dan ga ik ook weer beginnen met trainen want dan komt de volgende 5K in zicht (over drie weken). Zo´n doel heb ik echt nodig voor de motivatie blijkt.



MM: dat heb je goed beschreven. Het hangt van zó veel dingen af of je overgewicht hebt of niet. Een deel daarvan is onze eigen inzet, zeker. Maar de rest zoals jij het heel goed beschrijft. Het gaat er dan om hoe wij daar mee om gaan, maar voor de één kost het meer moeite dan de ander. Man en ik zijn van het bourgonische type: als we er niet op letten, dan eten (en drinken) we gewoon te veel en te lekker, we zijn niet supersportief en houden van lekkere dingen. Als we ons niet enigszins limiteren, dan gaat het fout.



Bovendien, slanke mensen zijn echt niet altijd gezonder. Ik ken hele slanke mensen met een héél crappy eetpatroon en hele slechte conditie. Er is hier af en toe een programma op tv (ook te kijken via youtube) waarbij ze een heel slank persoon en een persoon met veel overgewicht voor een paar dagen elkaars eetpatroon laten overnemen. De dunne persoon blijkt daarbij net zo goed gezondheidsrisico´s te lopen dan de dikke.



Kwejeebo: supernetjes! Je hebt dat detox toch een hele tijd vol gehouden, knap hoor. Is er nu iets wat je niet ´mocht´ waar je nu veel zin in hebt en gauw gaat eten?
Alle reacties Link kopieren
@sombrerito Ja, dat ken ik wel hoor. Dat je heel veel goede voornemens hebt, maar als puntje bij paaltje klopt... heel frustrerend! Maar laat je daardoor niet uit het veld slaan hoor!



Dat programma is een heel goed voorbeeld. Wat kunnen mensen toch gekke eetgewoontes hebben denk ik dan. Dan eten wij hier allemaal nog best normaal volgens mij!



En ja... ik ben gelijk aan de boterhammen, kaas en eieren gegaan. Daar had ik zóveel zin in. M'n maag is wel gekrompen volgens mij. Normaal at ik zo 2 boterhammen met kaas voor de lunch, krijg er nu met moeite eentje naar binnen. Daarom (gelukkig! Hopen dat het zo blijft, zal wel niet...) ook nog niet zoveel zin in snacks als chips enzo. *klopt af*
Alle reacties Link kopieren
Weer terug van een week congres in de VS. Met al dat vette eten en grote porties is het er niet heel veel beter op geworden met m'n gewicht. Ik stond vanmiddag met m'n jetlag op de weegschaal en er is toch weer een halve kilo bij...



@littemissy: Wow goed bezig zeg! We heb en ongeveer dezelfde lengte. Hopelijk gaat het mij ooit ook weer lukken om richting de 60kg te gaan
Alle reacties Link kopieren
Ben alweer te lang niet geweest. Ging/ gaat ook echt weer slecht. Maar gister mn zomervakantie geboekt dus ik moet er echt tegenaan!!



Vanavond kom ik bijlezen. Ga weer verder met werken
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Ben nieuw op het forum en voordat ik dit hele topic door ga lezen, is het nog mogelijk om mee te doen?

Wil graag 20 kg kwijt, nouja eigenlijk nog veel mee. Maar moet ergens mee beginnen toch?



Ben benieuwd! Groetjes Moow
Leven is het meervoud van Lef
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Naatie en welkom MissMoow!
Alle reacties Link kopieren
@Sombrerito, wat goed dat je je doelen gehaald hebt w.b. het hardlopen!



@Schorpioen, balen dat die shakes niet vullen. Waar/wanneer zei Lieke van Lexmond dat dan? Irritant dat slanke mensen dan inderdaad zeggen dat er ook lekkere gezonde alternatieven zijn. Alsof ik dat niet weet. Maar die zijn dan echt niet zo lekker hoor



@Lilah, ja 16 kilo is al echt veel. Maar jammer dat je je dan nog niet leuk genoeg voelt in je jurk



@MM goed beschreven over 'dikke' mensen. Ik denk ook wel dat het zo werkt, over je voeding in je jeugd enzo



@Aggie.. haha niet snappen dat je vriendin nooit een doos bonbons leeggegeten heeft. Grappig, dat zou ik dan ook denken.

Ik had het ook wel eens als dan iemand zei dat ze zich schaamde omdat ze wel 2 stroopwafels achter elkaar had gegeten. Nou whoehoe... dan wil je mij niet zien als ik helemaal los ga



@MissMoow tuurlijk ben je welkom! Heb je al bedacht hoe je het gaat aanpakken?



@Symbiont, een week in de VS. Tja dat zal vast wel niet heel gezond zijn geweest. Was het wel lekker eten?



Hier wel een oké dag. Had wel soort van honger de hele dag. Maar doe de weight watchers en heb al mn eten ingevuld, maar kwam boven mn punten uit. Kwam ook wel door mn avondeten. Stamppot Andijvie. Dat vind ik zo lekker, maar daar zitten uiteindelijk ook veel aardappelen door heen, dus best veel calorieen.
Alle reacties Link kopieren
@naatie Aardappelen zijn veel kcal, maar vult ook erg goed en volgens mij redelijk gezond, ben niet bekend met ww maar dan is het niet zo erg dat je erboven uitkomt toch?
Alle reacties Link kopieren
@naatie hoeveel mag je eten volgens ww? En is daar een app voor?



Het eten in de VS is op de een of andere manier heel smaakloos. Vooral erg vet en zout. Ik heb wel voor het eerst kreeft gegeten bij een schattig tentje aan de kust.. Dat is dan wel weer iets positiefs; de vis is goed! En ook niet duur vergeleken met NL
Alle reacties Link kopieren
naatie: leuk, waar ga je heen?



MissMoow: welkom! Alle begin is moeilijk, succes!



Symbiont: De eetcultuur in de VS lijkt me vrij bizar, maar ik ben er nog nooit geweest. Wat ik op tv ervan zie, lijkt me vooral veel snacken en is het meer uitzondering dan regel om zelf thuis iets normaals te koken.



Hier is iets geks gebeurd, ik ben afgevallen. EUhhh...ok! Geen idee hoe dat kan, maar I´ll take it!

De hardloopmotivatie is ver te zoeken, het is hier ineens heel koud met keiharde windstoten.
Alle reacties Link kopieren
@sombrerito echt heel bizar inderdaad! Ik dacht altijd dat het een soort van uitvergroot 'beeld' was zoals we al die dikke mensen op tv zien. Maar het is dus echt op elke hoek van de straat te zien. Sommige mensen kunnen nog maar net op hun benen staan. Daarentegen zie je ook het andere uiterste; mensen die zo hard sporten en gebruind zijn, bijna ziekelijk.

Maar je bent afgevallen? Goed bezig! Zonder hardlopen? Hoe vaak per week ga jij hardlopen?
Alle reacties Link kopieren
@Symbiont, ja ik heb een app van de ww. Waar ik mn eten in kan vullen. Ik mag een bepaald aantal punten per dag ( dat ik berekend naar mn gewicht en mn lichaamsbeweging van de hele week) en probeer dus zo te vallen. Het werkt voor mij het beste, omdat ik dan zelf kan bepalen wat ik eet.



@Sombrerito, yeahh afvallen terwijl je denkt van niet. Dat zijn de leuke momenten

Balen dat het hardlopen niet lekker gaat



Iedereen een leuke koningsdag gehad?





Hier was het eigenlijk de hele dag aardig weer. Weinig regen en met de kinderen nog even over de rommelmarkt geweest en naar de kermis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven