Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit aan een afvaltopic meegeschreven. Ik was er zelf nog niet klaar voor, om er echt voor te gaan. Maar denk nu wel hihi.

Ik denk dat ik er wel baat bij heb. Vind het vooral fijn om dingen te vragen, of om ervaringen uit te wisselen.

Shakes zijn niets voor mij, en een crashdieet sla ik ook over.

Ik moet nog boodschappen doen, maar het is zo'n puinhoop hier op de wegen in het noorden. Dat wordt op een houtje bijten haha.
Ik ga vandaag beginnen dus ga zo eerst al m'n keukenkastjes leeghalen en kijken wat weg moet. Woensdag zal voor mij de strijd echt beginnen. Ik werk in een supermarkt.. Haha dus ik zie de hele dag vanalles wat ik niet moet eten !
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Of als je iets van jezelf mag snoepen, iets kleins kopen daar vooraan bij de kassa.

Dan is het niet meteen een hele grote zak.
quote:Isa_Bela schreef op 04 januari 2016 @ 08:46:

Schorpioen: je naam kwam me al zo bekend voor, we schreven allebei in dat andere afvaltopic. Wat leuk dat we hier nu weer allebei zijn. Of niet zo leuk, want dan zijn we allebei niet meer afgevallen sindsdien

Ik ben zelfs weer aangekomen 😆 Maar het is toch leuk. Ik blijf nu hier schrijven ook ook al heb ik streef gehaald om op gewicht te blijven.

Ik heb dat ook hoor dat ik van dat ene stukje chocolade naar een reep vrij snel kan gaan dus op dit moment niks.
quote:kleintje1987 schreef op 04 januari 2016 @ 09:22:

Of als je iets van jezelf mag snoepen, iets kleins kopen daar vooraan bij de kassa.

Dan is het niet meteen een hele grote zak.Dat doe ik echt nooit, het enige wat daar ligt zijn snickers en marsen enzo (tenminste, bij mijn supermarkt). Dat zijn nou net de dingen die ik absoluut niet zou eten. Dan kan je nog beter in de winkel iets kopen wat je echt lekker vind en toch iets minder calorieën heeft dan dat.
quote:schorpioen36 schreef op 04 januari 2016 @ 09:23:

[...]

Ik ben zelfs weer aangekomen 😆 Maar het is toch leuk. Ik blijf nu hier schrijven ook ook al heb ik streef gehaald om op gewicht te blijven.

Ik heb dat ook hoor dat ik van dat ene stukje chocolade naar een reep vrij snel kan gaan dus op dit moment niks.Ik wil ook blijven schrijven, een topic werkt toch wel erg stimulerend vind ik.
quote:Isa_Bela schreef op 04 januari 2016 @ 09:30:

[...]

Dat doe ik echt nooit, het enige wat daar ligt zijn snickers en marsen enzo (tenminste, bij mijn supermarkt). Dat zijn nou net de dingen die ik absoluut niet zou eten. Dan kan je nog beter in de winkel iets kopen wat je echt lekker vind en toch iets minder calorieën heeft dan dat.Gewoon niks kopen is beter. Ik ben van mening dat je in begin niks in huis moet halen wat je lekker vind en waar je dik van bent geworden.
quote:schorpioen36 schreef op 04 januari 2016 @ 09:59:

[...]

Gewoon niks kopen is beter. Ik ben van mening dat je in begin niks in huis moet halen wat je lekker vind en waar je dik van bent geworden.

Maar als je dan toch graag iets wilt snoepen zou ik zeker geen impulsaankoop bij de kassa doen. Er zijn betere opties.

Ik moet wel zeggen dat lijnen voor mij beter vol te houden is als ik mezelf af en toe wel iets lekkers gun. Op zaterdag een extra handje nootjes bijvoorbeeld, of 92% chocola. Zoiets. Maar dan dus wel de zelfbeheersing hebben om niet meteen die hele zak noten op te eten
Zo, vandaag officieel begonnen. De weegschaal gaf 90.6 kg aan, slik.

Gisteren boodschappen gedaan t/m vrijdag, dan hoef ik tot dan ook niet meer naar de winkel. Voorheen deden we bijna dagelijks boodschappen en dan wordt er al snel iets lekkers in de kar bijgegooid. Hier is het ook zo dat als iets open gaat, het op moet, dus op die manier gaat het hard.

Shakes zijn niet mijn ding, mijn doel is om een gezond gewicht te halen en dat wil ik ook op een gezonde manier doen, zonder crashen. Anders kom ik weer in de situatie dat ik óf medelijden met mezelf krijg (en ga snoepen), óf vindt dat het zo lekker gaat dat het gevierd moet worden (en ga snoepen). Ik wil mijn eetpatroon echt aanpassen op een manier die voor mij ook vol te houden is.

Voor vandaag op de planning:

O: Boterham met halvarine en kaas, beschuit met halvarine en appelstroop, kiwi, glas water.

T: Glas optimel, kop thee.

L: Volkoren pistolet met pesto en paprikamix, glas optimel, 2 mandarijnen, glas water.

T: Knäckebröd met smeerkaas, kop thee.

D: Boerenkool met aardappels en een tartaartje, glas water.

T: Magere yoghurt, kop thee.

Vooral het water drinken is lastig voor me. Van mezelf drink ik heel erg weinig, dus ik moet mezelf er echt toe zetten om extra water en thee te drinken. Anders kom ik met 2 glazen de dag wel door, veel te weinig.
Hallo meiden,

Mag ik ook meeschrijven? Na mijn bevalling 3,5 maand geleden wil ik de overtollige kilo's kwijt. Ik hoop in dit topic een stimulans te vinden!

Leeftijd: 23

Lengte: 1.72 m

Gewicht: 86 kg

Streefgewicht: 71 kg
Mag ik ook meeschrijven? Ik heb echt geen excuus meer voor mijn zwangerschapskilo's nu mijn zoontje bijna 15 maanden is. Ik weet dat ik het kan want ik ben eerder ook 30 kg afgevallen maar het begin is altijd zo lastig. Ik vind het ook zo moeilijk om van alle lekkere dingen af te blijven als ik alleen thuis ben. Niet in huis halen werkt niet want ik ben 5 kinderen die niet aan de lijn hoeven...

Gegevens

Miezemuis

39 jaar

Lengte 170

Gewicht? Morgen wegen
quote:ilonadenise schreef op 04 januari 2016 @ 10:33:

Gisteren boodschappen gedaan t/m vrijdag, dan hoef ik tot dan ook niet meer naar de winkel. Voorheen deden we bijna dagelijks boodschappen en dan wordt er al snel iets lekkers in de kar bijgegooid. Hier is het ook zo dat als iets open gaat, het op moet, dus op die manier gaat het hard.

Shakes zijn niet mijn ding, mijn doel is om een gezond gewicht te halen en dat wil ik ook op een gezonde manier doen, zonder crashen. Anders kom ik weer in de situatie dat ik óf medelijden met mezelf krijg (en ga snoepen), óf vindt dat het zo lekker gaat dat het gevierd moet worden (en ga snoepen). Ik wil mijn eetpatroon echt aanpassen op een manier die voor mij ook vol te houden is.

O: Boterham met halvarine en kaas, beschuit met halvarine en appelstroop, kiwi, glas water.

L: Volkoren pistolet met pesto en paprikamix, glas optimel, 2 mandarijnen, glas water.

Vooral het water drinken is lastig voor me. Van mezelf drink ik heel erg weinig, dus ik moet mezelf er echt toe zetten om extra water en thee te drinken. Anders kom ik met 2 glazen de dag wel door, veel te weinig.Succes! Dat water drinken is een kwestie van wennen. Ook voor mij! Ik doe voor de afwisseling citroen en munt in m'n water. Ziet het er net even wat smaakvoller uit voor mijn idee! Wat ik vooral heel veel in de winter drink is verse muntthee!
Hoi!

Ik lees in de OP dat er een stop is op de tabel, maar toch zou ik dolgraag willen meeschrijven. Omdat dat voor mij ongetwijfeld wel goed zal werken. Hopelijk is dat okay?

Ik heb mijn weegschaal weer uit de kast gehaald en ben er zelfs op gaan staan en ben tot de conclusie gekomen dat ik nu in totaal 15 kilo wil afvallen.

Ik weet dat ik dat ook kan maar vooral 's avonds krijg ik het altijd erg moeilijk. En dan ga ik snaaien. Desnoods boterhammen. Ik hoop dat ik op zulke momenten wat aan dit topic zal hebben, door o.a. van me af te kunnen schrijven. En als steuntje in de rug.

Mijn gegevens:

Leeftijd: 43

Lengte: 1.66 m

Gewicht: 80 kg

Streefgewicht: 65 kg

Héél veel succes allemaal!
quote:ilonadenise schreef op 04 januari 2016 @ 10:33:

Vooral het water drinken is lastig voor me. Van mezelf drink ik heel erg weinig, dus ik moet mezelf er echt toe zetten om extra water en thee te drinken. Anders kom ik met 2 glazen de dag wel door, veel te weinig.Ik heb een grote thermoskan gekocht voor thee. Zet ik in het zicht zodat ik het niet vergeet. Werkt tot nu toe (gister begonnen ;)) goed.
ik mag verwijderd worden uit de tabel. Schrijf elders mee.
Ik heb een paar weken geleden shakes geprobeerd, maar ik vond die dingen zo super ranzig (poeder loste niet goed op in het water) waardoor ik alleen maar aan het kokhalzen was. Niet echt succesvol dus.

Ik ontbijt met optimel yoghurt, veel verschillende smaakjes, best zoet en laag in kh. We hebben gister goede boodschappen gedaan voor de komende dagen. Op de planning staan voor het avondeten: lasagne van aubergine plakken (ipv pasta), gevulde paprika en salade met hamburger. Voor straks tussen de middag ga ik iets uitproberen: garnalen met avocado en komkommer.. Ben erg benieuwd.

Vanochtend ook op de weegschaal gaan staan: 91.8kg. *wauw, tijd om dit nooit meer op de weegschaal te zien...*
Ik wil ook 15 kg afvallen. Mijn stok achter de deur is de bruiloft van mn zusje in mei. Ik heb zojuist het nieuwe Sonja Bakker boek aangeschaft bij de Lidl. Dit ga ik gebruiken als leidraad. Ik ben 34jr 170cm en 86 kg.
quote:Isa_Bela schreef op 04 januari 2016 @ 09:30:

[...]

Dat doe ik echt nooit, het enige wat daar ligt zijn snickers en marsen enzo (tenminste, bij mijn supermarkt). Dat zijn nou net de dingen die ik absoluut niet zou eten. Dan kan je nog beter in de winkel iets kopen wat je echt lekker vind en toch iets minder calorieën heeft dan dat.

Eens. Punt is dat vaak grote verpakkingen zijn en als je geen maat kan houden, is dit een mooie manier om te oefenen.

Ligt misschien beetje aan welke winkel, ik zie ook wel eens kleine zakjes drop of dove.

Nee geen shakes hier. Dat ga je niet je leven lang doen, dus wil ik dat ook niet voor 'het begin' doen. Voor mijn gevoel zou ik dan mezelf voor de gek houden.

Voor alle mensen die toegevoegd/verwijderd willen worden, volgens mij ging ze van het weekend weer verder, omdat ze anders bezig blijft. Kan me voorstellen.

Er is een water app die je eraan herinnert om te drinken.

Plus, ik doe hetzelfde als vivamila een thermoskan vol met thee.

Daar zijn mensen van die dat niet goed vinden, maar ja ieder zon z'n methode.

De boodschappen weer in huis, straks werken (werk in de zorg veel onregelmatig).

Succes!
Ik zou officieel vandaag gaan beginnen. Lig alleen al 4 dagen met een longontsteking op de bank. Dat maakt het wel wat lastiger. Want koken kost te veel energie en zelf boodschappen doen zit er al helemaal niet in. Dus moet het eerst maar even doen met wat er in huis is en dat is niet zo heel veel.

Ik wou ook het nieuwe Sonja Bakker boek bij de lidl halen vandaag maar dat lukt dus ook al niet. Dat wou ik als leidraad gaan gebruiken want met veel ben ik het ook niet eens maar een beetje houvast is wel handig en ze heeft soms best lekkere recepten. Nou nu maar even kijken hoe het dan loopt!
quote:vivamila schreef op 04 januari 2016 @ 08:37:

@INFJ: wat at jij destijds zoal (met weinig koolhydraten en veel vet)?

Ik gebruik sowieso van alles de volvette variant (roomboter, volle melk, volle yoghurt, volle kaas, etc.). Ik probeer zo natuurlijk mogelijk te eten (alles zelf maken, bio).

Als ontbijt twee in kokosolie en ghee gebakken eieren met wat mayo of twee gepocheerde eieren met aardig wat olijfolie.

Als lunch steeds andere salade van gestoomde en rauwe groenten aangevuld met vlees/vis/kip/ei/noten/pitten/zaden, met als dressing een eetlepel lekkere olijfolie en appelazijn en op smaak gebracht met gedroogde en/of verse kruiden.

Als avondeten regelmatig een stoofpotje (in een zogenaamde crockpot, ideaal!). Dan stoof ik in roomboter/ghee, kokosolie en/of santen. Van vlees snijd ik geen vetrandjes af en ik neem ruim jus. Of ik maak een soep met ghee/roomboter/room/kokosmelk/zelfgemaakte bouillon (vet niet afgeschept), etc. Of een lekkere moot zalm gebakken in kokosolie en ghee en de jus daarvan eet ik erbij. Ik eet overal een behoorlijke portie groenten bij.

Als tussendoortje eet ik wat fruit, noten, pitten en zaden, wat rozijntjes, een vijg of dadel, een blokje 92% chocola (hiervan lukt het wel om maar één stukje te nemen, de smaak is zó intens), komkommer, een stuk volle kaas, leverworst, een gekookt eitje of wat bouillon/soep. Soms bak ik koekjes of muffins, meestal in paleo-stijl, soms met boekweitmeel.

Ik let niet op hoeveelheden en ik tel geen calorieën. Als ik nog trek heb, neem ik nog een portie. Dit is wat qua afvallen en lekker in mijn vel zitten (zowel geestelijk als lichamelijk), werkt voor mij.

Als ik consequent dit eetpatroon volg, dan voel ik me verzadigd, heb ik energie voor 10 en taal ik niet naar zoetigheden. Maar ja, dan heb ik een keer geen zin om die salades voor te bereiden. Of geen tijd (ja tuurlijk ). Dan twee keer. En dan drie keer. En dan ... "Ja Tony, ik kom eraan!"
quote:sensotouch schreef op 04 januari 2016 @ 11:58:

Lig alleen al 4 dagen met een longontsteking op de bank.Waarschijnlijk val je van ellende toch nog af..? Beterschap!
quote:sensotouch schreef op 04 januari 2016 @ 11:58:

Ik zou officieel vandaag gaan beginnen. Lig alleen al 4 dagen met een longontsteking op de bank. Dat maakt het wel wat lastiger. Want koken kost te veel energie en zelf boodschappen doen zit er al helemaal niet in. Dus moet het eerst maar even doen met wat er in huis is en dat is niet zo heel veel.

Ik wou ook het nieuwe Sonja Bakker boek bij de lidl halen vandaag maar dat lukt dus ook al niet. Dat wou ik als leidraad gaan gebruiken want met veel ben ik het ook niet eens maar een beetje houvast is wel handig en ze heeft soms best lekkere recepten. Nou nu maar even kijken hoe het dan loopt!Beterschap!
Mag ik ook meedoen?

Leeftijd: 26

Lengte: 1m 73

Gewicht nu: 91,4 kg

Streefgewicht: 70 kg
quote:ontherun schreef op 04 januari 2016 @ 10:52:

Succes! Dat water drinken is een kwestie van wennen. Ook voor mij! Ik doe voor de afwisseling citroen en munt in m'n water. Ziet het er net even wat smaakvoller uit voor mijn idee! Wat ik vooral heel veel in de winter drink is verse muntthee!quote:vivamila schreef op 04 januari 2016 @ 11:09:

Ik heb een grote thermoskan gekocht voor thee. Zet ik in het zicht zodat ik het niet vergeet. Werkt tot nu toe (gister begonnen ;)) goed.

Goede tips! Verse muntthee vind ik erg lekker, dus volgende ronde boodschappen neem ik zeker een muntplant mee. Thermoskan is ook nog een idee, ook handig om mee te nemen. Voor nu probeer ik om bij elk eetmoment ook een glas water of een kop thee te drinken. 6x 250 mL is toch weer anderhalve liter.

Senso, beterschap en succes iedereen!
Ik doe niet mee, hoef niet af te vallen maar wil iedereen echt heeeeeel veel succes wensen, jullie kunnen het!!!!!! Kijk elke ochtend in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je het kunt en dat je het gewoon doet!

Nog 1 ding: kijk uit met water met citroen. Is lekker en gezond, maar aanslag op je glazuur. Dus niet steeds kleine slokjes nemen maar in 1x opdrinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven