Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Ontherun: Maakt niet uit hoor. Was nieuwsgierig. Ziet er iig lekker uit.

Inf: Heel gek maar durf nooit olijfolie over sla te.gooien. Welke.olijf olie.gebruik jij? En welke appelazijn. Hebben ze het ook in kleine flesjes. Zou het best eens willen proberen. Gebruik nu yoghurt sla dressing moet knoflook.

Wat darmen betreft werken ze niet als ik gezond of niet gezond eet😆 .

Ik heb tomatensoep dit keer en woensdag maak ik groentesoep van runderbouillon,soepgroente.en gehaktballetjes. Morgen gaat er ook salade mee naar het werk, een appel, 2 mandarijnen en lag ook nog eierkoek klaar en banaan. Die banaan eet ik maar in ochtend met de yoghurt. Avond eten weet ik niet want man zal wel koken.
Alle reacties Link kopieren
Lilah: bedankt weer voor het bijwerken van de tabel. Leuk dat je nu ook meedoet op de weegdag.

ontherun: goedzo, dat is de spirit! Ben je al geweest?

Coosje: welkom! Die taktiek heb ik ook: door de week vrij streng en in het weekend wat losser.

MMoppie: gaat het weer wat beter? Er zullen meerdere weken komen waarbij je (en we) weinig tot niks afvalt, helaas. Bekijk het van de positieve kant: je bent in ieder geval niet aangekomen

INFJ: wat goed, die voorbereiding! Ik ben ook echt een soepliefhebber. Jammer genoeg is het hier zó warm dat ik er vaak weinig zin in heb.

Gisteren ben ik inderdaad weer gaan hardlopen, voor de vierde keer. Mijn app deed raar, hij ging na de eerste run steeds terug naar de warming-up dus uiteindelijk heb ik hem uitgezet en ben ik zelf gaan lopen met muziek. Veel fijner! Denk dat ik op die manier verder ga. Voordeel is dat ik met man ga, we motiveren elkaar.
Oei, ik denk dat de weegschaal niet zo lief deze week is voor mij. ( voor de ww moet ik woensdag al wegen) Eerst het weekend al in de fout gegaan en vandaag ben ik jarig en heb koffie gedronken met een brownie, lunchen met een broodje brie en avondeten met varkenshaas en patat Dat is allemaal erg veel dus. Geen keuzes gemaakt. Helaas, we gaan gewoon morgen weer in het gareel.

Schorpioen, eet jij altijd soep tussen de middag? Klinkt goed hoor!!

INFJ: knap hoor, dat je alles van te voren maakt. Jij eet echt serieus dingen die ik echt niet als lunch zou eten, maar wel leuk om te lezen.

Aggie, ben je alweer uit je stressmoment? Was het niet leuk, dit weekend? Balen dan he, dat je dan daardoor niet goed op je eten let.

MM: train jij thuis dan? Dat je een app gebruikt?
Sombrerito, knap hoor dat hardlopen in dat warme weer! Fijn dat je man dan ook mee gaat
Ja ik ben gegaan!!

verder heb ik vandaag niet bijster goed gegeten. had nergens trek in dus dan eet ik ook niet bijna niet.

Lijstje voor morgen:

O muesli met yoghurt en mineola en muntthee

T noten reep appel kaneel

L 4 springrolls en kopje bouillon

T iets van fruit

D geen idee eet op m'n werk dus moet nog wat verzinnen,
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Naatie, er is geen beter excuus dan je eigen verjaardag, gefeliciteerd!

ontherun: supergoed van je! Viel het een beetje mee?

De zon is hier eerder onder dan in Nederland (half zeven / zeven uur) dus we gaan meestal ´s avonds lopen. Vorige week zijn we een keertje ´s ochtends rond half zeven gegaan, maar eigenlijk was de zon al te fel
@Aggie: de app heet ook Stronglifts.

@naatie: nee train ik de sportschool, heb vrij veel schijven etcetera nodig en ga snel omhoog in gewicht, da't lukt thuis niet. Ik ben dus zo'n persoon die steeds dingen aantikt op haar telefoon tussen het trainen door.

En gefeliciteerd met je verjaardag!!

@ontherun go You!! Wat heb je gedaan en hoe was het?

Ik zit al m'n moed te verzamelen om nogmaals de kou te trotseren en naar de sportschool te gaan. Gelukkig is m'n vriend wat dat betreft een grotere bikkel en zal hij me waarschijnlijk binnen een half uur de bank af schoppen
@naatie: Van harte gefeliciteerd!

@sombrerito en ontherun: Super goed dat jullie gewoon gaan!

@MM: Je kan het, als je zo gaat ben je straks trots op jezelf!

Hier een rommelig weekend gehad. Zaterdag hebben we de verjaardag van mijn vriend gevierd en heb ik gewoon meegedaan met taart en hapjes. 's Avonds verse soep en een broodje in plaats van patat, dus dat scheelde toch iets. Toen zondag weer gewoon opgepakt en vandaag ook.

O: Schaaltje magere yoghurt met een eetlepel halvajam, boterham met rookvlees, mandarijn

T: Appel, kop thee.

L: 2 Boterhammen met hüttenkäse en tomaat, kop thee.

T: Kiwi, boterham met halvajam.

D: Vegetarische roerbakschotel met rijst, kop thee.

T: Magere kwark en 3 lange vingers, kop thee.

Nog steeds niet genoeg gedronken, maar er zit verbetering in
Naatie gefeliciteerd. Nou op je verjaardag mag je wel een beetje genieten toch. Rest van de week gewoon weer opletten!

@ilonadenise: goed dat je het gewoon weer hebt opgepakt en niet in de bekende: nu maakt het toch niks meer uit modus bent beland ;)

Mijn streven voor deze week is om behalve een half klontje of zakje in mijn koffie helemaal geen suiker te eten deze week en dan zaterdag iets lekkers!

Vandaag is in elk geval al gelukt. Heb vanmiddag lekkere salade (snijbiet slamix komkommer en cherrytomaatjes) gegeten met gebakken haloumi en granaatappelpitjes. Dressing van olijfolie en beetje limoensap en wat honing over de haloumi. Was smullen.

Ik had van de week ook die springrolls gemaakt. Best lekker maar wat is lekker om erin te doen? Zonder vlees? Iemand ideen?

INFJ klinkt goed dat je lichaam die chocola niet meer wil. Is een goed teken!!
@naatje

Gefeliciteerd!!

@malafidemoppie

Ik heb een poging tot rennen gedaan en heb wat been oefeningen gedaan en arm en tussendoor crosstrainer en afsluiter weer lopen.

Arm trainen is bij mij een drama. Heb ooit in een ver donker zwaar dronken verleden m'n elleboog gebroken. Hoe denk je dan? Ik gleed uit... Ja precies extreem debiel. Maar nu zit ik voor altijd met de gebakken peren!

@lillah

Misschien heb je hier iets aan?

http://m.24kitchen.nl/rec ... getarische-sesam-loempias
@schorpioen36: ik gebruik extra vierge olijfolie, die is heel gezond en lekker voor koudgebruik, zoals in salades. Zowel de olijfolie als de appelazijn haal ik bij de bio-winkel, maar een AH of andere supermarkt heeft dit ook zeker wel.

Jij bent dus ook van de soepjes, lekker!

@Lilah: de tabel is weer bijgewerkt zie ik, dank! Dat motiveert

Goed voornemen (suiker)! Ik voorspel dat je je beter zult voelen. En wat klinkt jouw salade heerlijk . Haloumi moest ik even googlen, lijkt me lekker zeg! Waar koop jij dat? En haal je de granaatappelpitjes in een bakje, of klop je ze zelf uit de granaatappel?

@sombrerito: ik kan me voorstellen dat soep eten in zo'n warm land minder aanlokkelijk is. Koelt het goed af 's avonds of is het klam?

Wat is je favoriete gerecht van daar?

@naatie: gefeliciteerd! Jarig zijn, vind ik de uitgelezen gelegenheid om héérlijk uit het gareel te stappen! Vandaag lekker genieten en morgen weer oppakken.

Wow, dus jij hebt twee 'officiële' weegmomenten per week, ik vind die ene keer al wennen .

Dat alles van te voren maken, 'moet' ik wel, omdat ik geen graan(producten) eet (heel soms wel). In het begin (dat is al weer wat jaren geleden) miste ik het gemak wel om gewoon even een boterham of twee uit de kast te pakken, beleg erop en hoppa, klaar. Inmiddels ben ik het wel gewend. Overigens laat ik graan(producten) staan uit gezondheidsoverwegingen en niet om af te vallen.

@ontherun: goed dat je gegaan bent!

Auw, je ellenboog

@Malafidemoppie: en, en, en?? Ben je gegaan?

@ilonadenise: ah nog een verjaardag, ook gefeliciteerd! Was het gezellig? Als het feest is, geniet ik ook van de lekkere dingen die er zijn en hou ik me even niet zo bezig met mijn voedingspatroon. Dan moet moet ik natuurlijk niet wekelijks een belangrijke verjaardag hebben .

Lastig he, dat drinken! Meet je het nog, of ga je op je gevoel af?
Ik heb nog een ontbijt tip! Ik was vandaag in de plus en ik zag daar een verpakking ontbijtgranen staan van Eat Natural. Ik ben al een onwijze fan van de snackrepen maar ze hebben een nieuwe lijn ontbijt granen. Mijn oog viel op de super granola extreme cacao.

Ik kon me niet beheersen en heb net een beetje geproefd

Het is zeker een aanrader voor de chocolade liefhebbers onder ons zoals mezelf.

En nee ik werk niet voor ze ;)
naatie: gefeliciteerd

Ik hou wel soep en omdat ik probeer zo min mogelijk brood te eten vind ik dat een goede vervanging. Wel met wat balletjes gehakt erin. Vorige week had ik geen soep.

vandaag niet gesnoept :

O:eierkoek

T:bakje yoghurt met banaan

L: tomatensoep en bak sla met tomaat, komkommer een ei, peentjes en en witte kool

T: 2 mandarijnen

d: nasi met groente,spekjes en ei en biefstuk erbij

T: glas optimel maar ga zo nog wat eten denk ik.

Net gezwommen en daarna naar de zonnebank. ben nu dus half aan het instorten en geen puf meer om te reageren. morgen weer een dag
Yes ben gegaan! Niet van harte maar goed :-) ik was er en heb wat gedaan! Volgende keer niet meer op maandag wat een drukte ook al was het al laat.

Oehh lillah Haloumi is zo lekker hé! Ga het binnenkort ook maar eens halen, goed idee haha.

Echt goed dat je geweest bent ontherun, wanneer staat je volgende sessie gepland? Vervelend van je elleboog zeg, doet het dan altijd weer pijn als je je armen probeert te trainen?
@MM goed bezig! En bedankt voor de app-tip, ik ga hem ook downloaden want ik heb altijd geen idee wat te doen met die gewichten in de sportschool

@Naatie: gefeliciteerd! En ja, ik ben weer helemaal terug! Ik baalde wel van het weekend maar ik heb vandaag eerst een uur zware training en daarna een uur zumba gedaan dus ik heb het weer goedgemaakt voor mezelf

Verder ben ik eindelijk van mn suikerverslaving aan het afkicken geloof ik! Ik hoef er nauwelijks nog moeite voor te doen om het te weerstaan. Het helpt ook dat mn vriend gisteren vroeg of ik was afgevallen. Da's toch een mooi compliment, dat ie het blijkbaar al kan zien.

Vandaag heb ik dit gegeten:

O: havermout met mini-banaantje

T: koffie met magere melk

L: 2 crackers met vanalles erop, halve tomaat

T: appel

D: 75 g rauwe worteltjes, kom tomatensoep en pistoletje zonder beleg

T: 2 dadel-kokosballetjes
Sorry dat ik even niks heb laten horen, ik heb niet zo'n goede week gehad. Vanaf nu weer vol er tegenaan. Dat wordt wel weer tijd ook. Morgen eens kijken of de weegschaal een beetje meevalt. Bijlezen doe ik later! Nu lekker naar bed.
@MM: Yes! Goed gedaan! Daar kun je mooi trots op zijn

@Schorpioen: Lekker, zwemmen. Eén van de weinige sporten die ik wel te doen vind, samen met dansen en wandelen.

@IFNJ: Ja, was heel erg gezellig, gasten van 's middags tot 's avonds laat! Wat drinken betreft probeer ik nog steeds om bij elk eetmoment ook iets te drinken. Maar dan nog vergeet ik het gewoon af en toe!

Bijkomend nadeel van veel drinken is voor mij dat mijn blaas niet zover rekt omdat er littekenweefsel door de wand zit. Dat betekent dat ik de hele dag heen en weer loop naar het toilet, er is namelijk geen optie om even uit te stellen. Plus het doet gewoon zeer als mijn blaas gevuld raakt. Allemaal redenen om liever niet te veel te willen drinken, wat ik mezelf dus onbewust aangeleerd heb. Nu moet ik er dus echt aan denken om veel te drinken en af en toe kies ik er bewust voor om het drinken uit te stellen/over te slaan, bijvoorbeeld als ik na het eten weg moet (en dus niet direct naar het toilet kan voor een poosje).
Ilonadenise: Ik vind idd zwemmen ook te doen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik snel kan gaan. Bij hardlopen heb ik dat niet want voelt allemaal zo stroef. Bij zwemmen lijkt het alsof ik door water als een speer ga.

Wandelen doe ik ook in zomer en dansen doe ik graag bij uitgaan en soms thuis. Je zou iets met boksen moeten proberen bodybox of kickit. Vond ik ook.erg.leuk.

Mijn dochter heeft buikgriep. Eigelijk al af en aan 1,5 week. Eerst had ze diaree, toen dag koorts. Toen was het weg en nu sinds gister weer diarree en net heeft ze 2 keer alles onder gekotst. Als ik niet oppas ga ik ook. Wat smerig zeg.

Man is ook ziek.en moet eigenlijk aanrecht opruimen. Ga nu denk ik lekker naar bed en doe ik morgenochtend alles opruimen even voor werk.
Schorpioen, dat is balen zo´n ziekenboeg thuis. Vandaag wat beter?

INFJ: het is hier momenteel hoogzomer en we zitten ook nog eens in een soort hittegolf (al is het hier eigenlijk altijd wel gewoon heel warm). Temperaturen tot 38 graden en ´s avonds koelt het weinig meer af dan tot zo´n 25. Afgelopen nacht hebben man en ik er allebei slecht van geslapen. Zou best een paar koude dagen willen hebben zoals bij jullie en was ook zó jaloers op dat schaatsen op de straat
Sombreto: Niet.iedereen kon schaatsen. Hier.vooral.alleen.kou en geen.pret. Zou.juist.graag met jou ruilen. Lekker.warm. Alleen sporten word dan zwaarder.lijkt me.
Vandaag overdag te weinig gegeten. 3 beschuitjes, eierkoek en tomatensoep. Voordeel was dat ik nu als.avond eten 2 broodjes hamburger kon gegeten en 2 bolletjes met hagelslag.

Zit nu wel een beetje vol.😆
INFJ: Nee hoor, ik hou het bij 1 weegmoment en geef vrijdag gewoon mn gewicht door van woensdag

Sombrerito, woon je al lang daar en blijf je daar voor altijd wonen?

Schorpioen, iedereen al wat beter bij jou thuis?

Ilona: Ik snap dat je dan niet veel drinkt. Wat vervelend joh!

Rue, goed dat je er deze week weer tegen aan gaat! Kom op!

Aggie, wat goed dat je zo hard gesport hebt! Knap hoor

MM: Jeehh goed gedaan, naar de sportschool. Goed dat je gegaan ben

Vandaag een beetje weinig gegeten ( iig qua punten voor de ww,)

O: Havermout met banaan en kaneel

T: 2 mandarijnen

D: 3 bth met kalkoenfilet

T: 200 gr kwark

D: bietjes, aardappelen en tartaar

T: Ik denk dat ik maar een smoothie maak van avocado, banaan, kwark, gember en nootmuskaat
@malafidemoppie

Nou het zit zo met mn elleboog. Als het verder was gescheurd dan was mn hele gewricht kapot geweest en dan was ik heeeeeeel ver van huis geweest.

Dit vertelden ze me pas na alle behandelingen. In eerste instantie werd mij gezegd dat het een vrij simpel iets was en wel vanzelf genas. Ik ben er gewoon mee naar disneyland gegaan incl achtbanen etc.!! Bij mn laatste controle zei de arts; Nou u heeft wel mazzel gehad hoor! Dit soort breuken zijn zeer zeldzaam en 90% van alle mensen verliest zon 25 tot 40% functie van de arm maar u kunt hem nog gewoon voor 98% gebruiken. Ik heb haar eens aangekeken..

Dus ja.. Af en toe voel ik het wel en moet ik hem dus niet overbelasten...

Ik ga morgen avond of donderdag avond weer naar de sportschool:)

Bij mn avondeten ging het vandaag mis. Heb oosterse wraps gegeten en een glas coolbest.. Suiker suiker en nog een suiker..

Maar heb er wel even van genoten!

Nu ga ik mn bed opzoeken mn wekker gaat om 5:15!
@ilonadenise: zo, heftig zeg, van je blaas! Is veel drinken dan überhaupt wel goed voor jou? Je zou dan dus uit moeten vissen hoeveel wel en hoeveel niet goed voelt. Lastig!

@sombrerito: oe dat klinkt toch wel erg lekker hoor, zo warm. Ik zit op dit moment met een warme kruik op schoot

Hier gaat het eetpatroon wel goed. Ik blijf alleen last houden van de geitenmelk. Die heb ik als vervanging voor koemelk, waar ik helemáál niet tegen kan, in mijn cappuccino en warme chocomelk. Ik heb al andere alternatieven geprobeerd (amandelmelk, rijstmelk, etc.) en vind die stuk voor stuk écht niet te hachelen helaas. De cappuccino en de chocomelk zijn echt mijn geniet-dingetjes en ik vind het dan ook helemáál niet leuk dat het niet goed valt. Want wat ga ik dan doen als geniet-dingetje?!

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: twee in roomboter gebakken eieren met zout en mayo

T: appel, snackschaaltje (noten, pitten, zaden, 1 gedroogde vijg, stukje 92% choco, rozijnen), warme chocomelk

L: salade van wortel, komkommer, gestoomde broccoli en zwarte olijven (olijfolie, zout, appelazijn, tijm, peterselie), plak leverworst en een cappuccino

T: banaan

A: courgetti (ja dat noemen ze echt zo, dat is spaghetti gedraaid van courgette, heel lekker) met gehakt-tomatensaus met ui, knoflook, spinazie en geraspte kaas

T: warme chocomelk, stuk kaas, plak leverworst, 1 gedroogde vijg en blokje 92% choco

Hmm, ik realiseer me nu dat ik drie keer geitenmelk op heb vandaag. En mijn kopjes zijn niet klein. Ik ga nu eerst maar 's over op kleinere kopjes, voordat ik weer helemaal zonder ga/moet
Yes, vandaag is het drinken goed gegaan! Voornamelijk thee, omdat het zo koud was. Ik kan niet garanderen dat alle dagen zo gaan want inderdaad INFJ, het is even zoeken wat wel en niet werkt voor me. Maar vandaag een goede dag dus.

Lijstje:

O: Havermout pap van halfvolle melk met een scheutje stroop, sinaasappel, kop thee.

T: Plakje ontbijtkoek, kop thee.

L: Volkoren pistolet met hüttenkäse, gekookt ei, 2 mandarijnen.

T: Rijstwafel met smeerkaas, kop thee.

D: Zuurkool met aardappelpuree, appel, gedroogde pruimen en casselerib, glas water.

T: Bakje magere kwark, kop thee

T: 2 Lange vingers, kop thee.

En lekker lang gewandeld met de hond.

@INFJ: Is het de melk zelf of de lactose waar je niet tegen kan? Anders zou je ook nog lactosevrije koemelk kunnen proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven