Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een drama, in dieet-opzicht. Maar ben zo grieperig dat ik even geen motivatie heb om te lijnen Koortsig, hoesten, keelpijn, mijn neus zit potdicht, etc. Ik heb over de hele dag een hele zak honingdrop leeggeten, tegen keelpijn, naast strepsils. Vla helpt ook, vooral als ik even heb gesproken andes kan ik bijna niet meer slikken.

Mijn eetlijst:

Vanochtend: havermoutpap met een halve appel in dunne plakjes in plaats van suiker.

Tussendoor: mango, een glas melk, een paar eetlepels vla.

Lunch: ik kreeg als verwennerij een broodje met mozarellakaas, avocado en pesto van mijn man. Hij had medelijkden met me dat ik ziek ben en ook nog aan de lijn doe, en zei dat ik maar eens goed moet eten. Zonder weerwoord heb ik dat maar gedaan. Ik kreeg ook nog chocolade van hem, maar die ligt nog wel in de la.

Tussendoor: thee met een 2 koekjes erbij, banaan en mandarijn.

Diner: stukje gr. entrecote gegeten, 6 gebakken krieltjes, roergebakken spruitjes met appel en gember, bakje vla.
Beverratje: Je eetlijstje valt nog wel mee. Zakje drop is jammer maar als je verkouden bent kan ik me voorstellen dat je alles doet om het te verzachten.

Heb het ook wel moeilijk. Zit nu lekker serie te kijken en heb dan de neiging om te snacken. Ik heb net maar komkommer in stukjes gesneden en heb yogonaise erover gedaan een beetje.

Vandaag gegeten

L: Kom yoghurt met banaan en schep suiker en eierkoek

T: Hap van broodje ei

D: Rijste loempia's 10 stuks met garnalen en kip erin en groente. Stukje speklap( die zijn echt veel.kcal)

T: 4 mandarijnen, halve appel,1 twix, halve komkommer met yogonaise. Kom thee met klontje suiker

Als ik het zo lees is het helemaal niet zoveel maar.door de speklap en twix zit ik toch al bijna aan de max.
Berichtje vanaf vakantie, we zitten in een all-inclusive ding. En dat vereist nog wel wat discipline deze week, want er staat een hoop lekkers/ongezonds op tafel.

Gelukkig qua drinken snel de watertap gevonden, ipv alle frisdranken. Ze hebben ook heerlijke sapjes, maar die zal ik proberen met mate te nemen.

Als lunch gekozen voor een puntje pizza + salade. Helaas ook wat frietjes van bord van m'n vriend mee gegeten.

Als diner gekozen voor lamsvlees met snijbonen en geroosterde aardappel + salade. Vriendlief ging nog aan het ijs, maar het toetje heb ik over geslagen. Wel vanavond nog een stukje chocolade genomen.

Lastige eerste dag dus, poging om niet al te streng te zijn, maar wel op te letten zodat ik straks niet 2kg ben aangekomen. Heeft iemand nog tips over hoe om te gaan met all inclusive?
Lauwie: Volgens mij doe je het wel goed! Nog nooit op vakantie geweest en lijnen. Wel op gewicht blijven en dat betekend veel salades eten helaas en uit de buurt van toetjes blijven zoveel mogelijk. Gelukkig heb ik altijd als het warm is minder zin in zoetigheid en eet ik minder dus dat scheelt. Zou graag met je ruilen😊 Kan wel weer een vakantie gebruiken.
Het is vandaag mijn snackdag en ik ging er een half uurtje geleden even goed voor zitten: een groot glas dampend hete thee en een reep Tony's Caramel Zeezout. En nu... ben ik kotsmisselijk

Nou zeg! Zou de liefde over zijn??
@lauwie

Heel knap van je!

@INFJ

Haha, je lichaam went heel snel aan gezond eten. Ik heb gisteren zon klein zakje chips gehad.. Ook een klein drama erna . Wel fijn want nu hoef ik het echt even niet meer.

@schorpioen

Hou je van hartig snacken of zoet snacken tijdens een film? Bij hartig maak ik zelf zoute popcorn en bij zoet pak ik wat dadel Cocos balletjes.

I,k ga vandaag opzoek naar wat leuke gezonde dingen. Als ik wat vind post ik het hier
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Ben hier 2 dagen niet geweest, nou dan weten jullie wel hoe laat het is

Vrijdagmiddag begon het al. Het zit gewoon in mn hoofd, maar ik had zin in vanalles. Thee gedronken, fruit gegeten, rondje gelopen.. arghh niks hielp en s avonds toen ik alleen was, ging het helemaal fout. Dat heb ik doorgetrokken tot gisteravond. Nergens op gelet, gevreten ( een ander woord heb ik er niet voor) en nu ben ik er klaar mee. Had gister in bed zo'n last van maagzuur.. eigen schuld.

Dus ik probeer mezelf vandaag weer op te pakken. Ik lees straks wel bij
Inf: Ik had dat vrijdag ook dat ik misselijk werd na de patat. Had liever misselijk geworden van iets wat ik gepland had zoals een chocoladereep. Stond gister ook met tony in mijn hand om.volgende week te proberen. Weet alleen niet of ik het lekker.vind dus was op zoek naar kleine reep maar tussen door vergeten😆. Volgende week maar halen.

Ontherun: Soms zoet en soms hartig. De popcorn had ik niet aan gedacht meer. Alleen gaat er wel een bak weg😆 Gister met komkommer ook gelukt.

Naatie: Weer lekker oppakken vandaag
Ontherun: Gewoon lekker naar de sportschool gaan hoor. Laat mensen maar denken ( vraag ik me af of mensen dat echt denken hoor) Dikzak valt bij jou volgens mij wel mee met 76 kilo.

Nou moet ik wel zeggen, als ik een BBB les doe, ben ik echt wel de dikste van de les en heb ik daar af en toe ook moeite mee, maar blijf wel gewoon gaan.

Oh Schorpioen, lekker he patat? Ik vind dat ook een van de moeilijkste dingen om echt maar een klein beetje van te eten.

INFJ: Die reep chocolade, is dat dan zo'n hele grote reep, of zo'n klein reepje die bij de kassa van de AH ligt? Als het die grote is, snap ik dat je er misselijk van bent geworden.

Schorpioen, ik zag gister een klein reepje Tony liggen bij de kassa van de AH ( wist helemaal niet dat die er zo klein waren. Beetje jammer, want zo'n grote reep koop ik gelukkig echt niet
Beverratje: don´t panic! Hopelijk voel je je gauw beter en dan pak je gewoon de draad weer op. Zelfde voor

Naatie: kom op, incasseer de schade en ga weer verder. Iedere dag is een nieuwe kans!

Ilonadenise: dat is een goede instelling! Je hebt helemaal gelijk, laten we de tijd nemen, dat is de beste garantie voor een goed resultaat.

Schorpioen: wat lief van je man dat hij zegt dat hij het al kan zien. Wel lastig dat hij steeds allerlei lekkere dingen eet. Mijn man is gelukkig niet zo´n snoeperd, dus mist het niet echt als ik niks in huis haal.

Ontherun: wat maakt het nou uit wat andere mensen denken? Laat je daar nou niet door weerhouden, dat is écht zonde. Je hebt alleen jezelf er maar mee, het maakt andere mensen echt niet uit hoe jij er bij loopt of wat je doet. De eerste keer is waarschijnlijk even onwennig, maar voor je het weet zit je weer in het sportschoolritme.

Kleintje: slim om af en toe gewoon wat lekkere dingen in te plannen. Zolang je de rest van de week gewoon netjes eet, is er niks aan de hand.

Lauwie: klinkt héérlijk zo+n all inclusive vakantie. Ik denk dat je er het beste op kunt focussen niet af te vallen, maar gelijk te blijven en verder te gaan wanneer je weer thuis bent. Veel water is sowieso een goede en dan tijdens het eten kiezen wat je écht lekker vindt. Ook af en toe één toetje nemen wat je het lekkerste lijkt, dus inzetten op de dingen die het echt waard zijn. Veel plezier, niet teveel erover stressen en gewoon genieten van je vakantie!

INFJ: hihi het lijkt of je genezen bent, of misschien te enthousiast gegeten?

Die Tonychocolony heb ik nog nooit geproefd want die hebben we hier niet, zo te lezen is dat maar goed ook. Ik ben aardig tevreden over de afgelopen week, maar de weegschaal wil nog niet zoals ik het wil. Kan de wijzer wel naar beneden kijken Maar goed, ga gewoon op het gemak verder.

Het scheelt dat man ook gemotiveerd is, die wil echt graag wat kilo´s kwijt. Zondag is een rommelige dag qua eten, eens kijken wat het wordt en vanavond weer hardlopen denk ik.
Naatie: Ik wilde ook zo'n kleine Tony kopen maar was het alweer vergeten toen ik bij kassa was😆

Vanochtend op de weegschaal gaan staan en was 96,4. Zo gek.
Zoo weer even bijgelezen. Weer lekker wat kilo's eraf. Ik heb gister een weegschaal gekocht en er is 2 kilo af sinds de laatste keer dat ik woog (2e kerstdag). Vanaf nu kan ik dus meedoen met de weegdag!

Nog even over die havermoutkoekjes. Ik heb ze zojuist nog eens gemaakt maar kaneel en wat extra noten en zaden toegevoegd en nu zijn ze een stuk lekkerder en minder papachtig. Maar goed het blijft heeel healthy smaken. Ik kocht eerder wel eens een havermoutkoek op weg naar werk. Die was echt lekker. Ook hard van structuur en lekker zoet. Maar ongetwijfeld met suiker. Misschien probeer ik ook eens de pannenkoekjes. Alleen ik word altijd misselijk van pannekoeken..

Helpt me goed hier te schrijven want zo blijf ik scherp. Ik dacht dat ik het deze week goed gedaan had en helemaal geen suiker had gegeten behalve in koffie maar kwam toch uit op: een kinderbueno tijdens werk. Een mueslireep tijdens werk en dus zo'n havermoutkoek met suiker als ontbijt omdat ik daar 1 dag niet aan toekwam. En gisteravond ene wit bolletje met Nutella omdat ik zo'n zin had in iets zoets(maar ja beter dan een pak koekjes)

@schorpioen ik herken dat baalgevoel als je iets ongezonds eet terwijl je er geen zin in hebt. Als je dan toch snackt moet je er wel van genieten!

@lauwie: klinkt al heel goed hoor. Ik zou het doen zoals je nu doet. Zo veel mogelijk water drinken en geen toetjes. Maar wel genieten van de maaltijden. En zoals de rest zegt af en toe wel een toetje of sapje gewoon doen. Maar kies dan echt de lekkerste en niet heeel veel toetjes(dat mag toch bij allinclusive?)..

Waar zit je? Heerlijk klinkt het wel!

@INFJ: misselijk van Tony? Hoe kan dat nou haha! Ik vind jou lijstjes erg fijn. Gezond maar toch lekker. Dat maakt het toch makkelijker om niet te snacken tussendoor. Mijn eten was gister mislukt. Zat ik zo'n smakeloze hap weg te werken. Dan baal ik dus wel.

@ontherun tenzij je bij een sportschool zit met patsers en meisjes di opgedoft komen trainen boeit het niemand hoor hoe je eruit ziet. Je komt toch juist om aan je lichaam te werken? Laat je niet tegenhouden hoor door wat anderen zouden denken. Als ze je al dik zouden vinden denken ze wss hooguit: Goed dat ze komt trainen. Maar wss denken ze helemaal niks ;)

@beverratje ik vind op de drop en koekjes na je lijstje er lekker en gezond uitzien hoor!
Jullie hebben gelijk. Ik ga morgenochtend naar de sportschool!!

Gister een zakje chips gegeten en m'n maag is serieus nog steeds van streek. Heb vandaag alleen wat kip, groenten en 3x fruit op.

Hoop dat het vanavond allemaal weer wat beter is!

@lillah

Heb je een recept voor die koekjes?!
Hallo meiden!

Ik heb jullie topic doorgelezen. Zelf wil ik ook graag zo'n 13 kilo kwijt. Afgelopen week begonnen en de eerste kilo is er af! Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik hoef niet perse in de tabel, maar tips uitwisselen en motivatie om door te gaan met de strijd tegen de overtollige kilo's is met zo'n topic een goede stok achter de deur.

Mijn tactiek is om door de week te minderen met koolhydraten en niet te snoepen of frisdrank te drinken. In het weekend is dan ruimte voor wat lekkers, maar uiteraard met mate. Tot nu toe gaat dat goed.
@Ontherun 100 gram havermout/1 geprakte banaan/1 ei en daardoorheen walnoten en wat honing of ahornsiroop is basisrecept. Maar ik heb nu dus extra (andere) noten en kaneel toegevoegd en werd het echt lekkerder van.

Per toeval zag ik dit lijstje voorbij komen op fb.http://www.nsmbl.nl/33-gezonde-dingen-d ... t-sporten/

Staan lekkere dingen tussen.

Goed dat je gewoon gaat sporten!!

Welkom coosje. Tabel wordt steeds kleiner. Dus gezellig als je meeschrijft en kan ik je volgende keer alsnog er bij zetten. Ik heb dezelfde tactiek als jij. Behalve dat ik nog niet echt minder met koolhydraten door borstvoeding. Hou je van thee? Ik drink nu eigenlijk de hele dag door vooral water en als ik zin heb in iets anders thee. Mis fris en vruchten drank niet echt. Terwijl dat toch echte suikerbommen zijn als je het wel drinkt!

Hoe ga je minderen met koolhydraten?
@lillah

Ik zag net precies hetzelfde! haha. Ik ga ze van de week eens proberen te maken . Moet er niks van melk o.i.d. bij?

@coosje

Welkom! Als we elkaar blijven motiveren gaan we het allemaal zeker halen.

Ik kwam net deze weer tegen. Ooit al eens gemaakt en ik was er erg blij mee!

via Rens kroes

Phyllon's appeltaart

Voorbereiding: 25 minuten | Bereiding: 1 uur

Benodigheden: springvorm van 24 centimeter doorsnee + een grote kom.

Ingrediënten voor het deeg:

• 500 gram speltbloem

• 2 eieren

• 175 ml water

• snufje vanillepoeder (zonder suiker)

• snufje himalaya zout

• 3 tl wijnsteenzuurpoeder

• 125 gram roomboter

• 2 el agave

Ingrediënten voor de vulling:

• 5 goudreinetten

• 5 vijgen

• 6 dadels

• 5 walnoten

• tl kaneel

• handje vol rozijntjes

Verwarm de oven voor op 175°C

.
 Meng het speltbloem, wijnsteenzuurpoeder, boter, eieren, water, vanillepoeder, agave en zout tot een soepel deeg, door ongeveer tien minuten met de hand te kneden. Bekleed vervolgens de ingevette spingvorm ermee. Houd wel een stuk deeg over voor de bovenkant van de taart.

Schil de appels en snijd ze – net als de dadels en vijgen – in hele kleine stukjes. Stamp de walnoten een beetje fijn. Doe alles bij elkaar in een kom en voeg er een theelepel kaneel aan toe. Meng het geheel goed en vul vervolgens de springvorm ermee.

Rol het resterende deeg uit tot een lap en snijd er dunne reepjes van. Bedek de taartvulling kruislings met de reepjes deeg. Bestrijk tot slot met eigeel de bovenkant van de taart. 
De taart kan nu 60 minuten in de voorverwarmde oven.
@lillah: ik wil vooral ontbijt en lunch koolhydraatarm eten. Hiervoor maak ik zelf crackers van lijnzaad en pitten en koolhydraatarme kaasbroodjes of oopsies. Of ik neem een lekkere salade. Op www.koolhydraatarmrecept.nl staan veel lekkere recepten. 'S avond wel gewoon eten, maar dan minder aardappels bijv. Tussendoor noten en fruit en veel water. Probeer wat meer thee te drinken, maar ben niet echt een liefhebber.

@ontherun: dat recept ziet er erg lekker uit. Ga m even opslaan.
Coosje: welkom

Ontherun: Succes op de sportschool. Die appeltaart hoeveel kcal is die?

Ik heb vandaag heel weinig gegeten maar heb nu ook geen honger. Zit echt heel vol. Alleen vind het wel vreemd dat ik geen honger heb.

Vandaag gegeten.

O/L: 2 beschuitjes met.vlokken en rijstwafel met pindakaas. ( ik was pas laat wakker)

T: Eierkoek en 3 rijstpapier loempia's met rode saus. (loempiaatjes vult echt)

D: Aardappel, spinazie, schnitzel en 1 gekookt ei

Zal straks nog wel kom yoghurt of iets eten hoor. De avond is nog niet voorbij maar vind het gewoon gek om nu geen honger te hebben. En ben zelfs geïrriteerd nu en dan wil ik altijd eten en ook niks.
Ik ben echt blij met dit topic, na m'n baaldag donderdag en vrijdag ook nog tegenvallende resultaten ben ik nog een paar keer terug geweest om de reacties te lezen en het is zo fijn om dan de bemoedigende reacties te lezen.

Daarnaast ook anderen die ook niet persé iets kwijt waren op vrijdag maar er toch positief onder bleven. Top en bedankt allemaal daarvoor!

@aggie: je hebt helemaal gelijk, we komen er wel :-D.

@naatie: ik meet inderdaad ook in cm's, maar ik heb geen beginmeting gedaan. Dom! Dus de laatste cm's die ik heb stammen uit ergens vorig jaar toen ik ook weer serieus aan de slag ging. Toen ook tot de 3 weken of zoiets gekomen en gedemotiveerd geraakt door de weegschaal. Ik zit nu qua cm's weer op dat 'opgeefplateau'.

Lees dat je wat moeilijke dagen hebt gehad, denk dat het belangrijkste is om dat nu af te sluiten en weer op de goede voet verder te gaan. Je weet waar het mis is gegaan en wat er mis is gegaan en nu weer door!

@schorpioen: mijn vriend zegt ook dat hij het al goed kan zien. Precies nadat ik zo stond te balen haha. Ik hoop dan wel dat hij dat niet zegt om alleen lief te zijn haha.

Ik denk overigens ook dat ik meer vocht vasthou nu ik weer sport. Daarnaast heb ik toch wat meer honger gekregen en gewoon niet een groot genoeg tekort gehad denk ik om echt veel te verliezen. Ik denk al gauw: zware krachttraining gedaan en nu moet ik het lichaam voeden. Maar eigenlijk verbrand je tijdens de krachttraining niet zo veel, niet zo veel als een uur hardlopen/cardio.

@ontherun: ja zeker spieren wegen sowieso meer en ik zie ook wel veranderingen in mijn lichaam. Het punt blijft wel dat ik bij mijn lengte gewoon niet boven de 70 kg wil zitten, hoe fit/gespierd ik ook ben .

Wat wil je gaan doen in de sportschool? Voor mij hielp het heel erg om een goed plan te hebben, dus echt een schema met de oefeningen die ik ging doen + cardio. Dan voelde ik me zeker van mezelf en niet een beetje ronddwalen.

Daarnaast moet je maar zo denken; hoe vaak heb jij in de sportschool naar iemand staan kijken en negatief over diegene gedacht? Ik in ieder geval nooit! Dus ik denk dan dat het overgrote deel van de sportschool dat ook niet doet.

Ik heb mezelf zo overwonnen. Ondanks dat ik baalde heb ik niets gesnoept. Ik had weer een afspraak met een vriendin om te eten, heb een salade besteld. We zouden een toetje nemen maar dat heb ik toen toch niet gedaan. Daarnaast veel bewogen, naar de sportschool geweest en gewandeld. Ik had zo veel momenten dat ik dacht: en nu zou ik dus normaliter snoepen en dat ik me zo trots voelde dat er eindelijk een beetje verandering in mijn gedachtegang komt. Dat ik ook op een andere manier met dingen om kan gaan dan het allemaal maar weg eten. Al is mijn gewicht hetzelfde, dit is me nog veel meer waard!

Ik kijk uit naar week 3 :-). Ik wil deze week weer 3x naar de sportschool en proberen wat actiever te zijn na het werk. Daarnaast goed blijven eten en geen maaltijden overslaan op het werk.
Mm: Hoe ziet jou kracht training eruit?

Ik voelde me vroeger ook niet goed bij de sportschool. Allemaal dunne meiden in die lessen dat ik dacht wat doe je hier😆. De laatste sportschool waar ik zat liepen alle soorten en maten rond. Zowel dun als dik en er tussen in maar.vooral erg sociaal. Mensen praten zowaar daar met je en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Helaas gestopt omdat de lessen niet leuk waren.

Het forum geeft mij ook zeker hou vast. Die heb ik nog wel even nodig😊

Heb net nog 5 loempiaatjes en 2 eetlepels chocolade ijs als toetje. Heb anders echt te weinig kcal op.

Ben nu pan soep aan het maken voor deze week op het werk.
Ik doe nu het stronglifts programma, daarbij doe je squats, deadlifts, rows, overhead press en bench press afwisselend, train 3 dagen per week. Ik gebruik er een gratis app voor, die bijhoudt wat je moet doen, hoeveel gewicht je moet gebruiken, hoe lang rustpauzes etc. etc. Vind het erg leuk tot nu toe.

Hou zelf niet van groepslessen, vind het lekker om gewoon zelf bezig te zijn.

Heel vervelend zo'n toetje :-) Ik heb net ook allerlei voorbereidingen getroffen voor komende week, staat er weer goed voor
@malafidemoppie: Hoe heet die app?

Ik heb het niet zo goed gedaan dit weekend helaas, was gestresst en uit mn ritme. Dan komt de emotie-eter toch weer heel sterk naar boven.. Maargoed, morgen weer vol goede moed ertegenaan!
@Malafidemoppie

Ik wil eerst weer aan mijn conditie werken met tussendoor krachttraining. Niet extreem zwaar en dan over 4-5 weken wil ik meer kracht training gaan doen. Ik start morgen ochtend dan met 2-3x per week en dat moet ik weer uitbreiden naar 3-5x per week. daar zat ik twee jaar geleden op en toen voelde ik me het fijnst. Ook omdat ik dan iets "nuttigs" met m'n tijd doe en voelde me geen pudding zoals nu!

@schorpioen36

Ik heb geen idee hoeveel kcal er in zitten. Sorry!!

nog een tip:

http://www.healthyfoodbylau.nl/receptenindex/
@ontherun: het lijkt er inderdaad op dat mijn lijf al went aan al dat gezonde eten. Als ik nu op mijn snackdag, zaterdags, van alles eet (denk chocola, chippie, ijs, patat, drop, of waar ik dan ook zin in zou hebben), dan laat ik de zaterdagavond en zondag toch een stínkscheten joh!! Haha echt niet normaal! Zal wel nogal een omschakeling zijn voor mijn lijf, al die suikers ineens.

Zo stoer als/dat je naar de sportschool gaat, ik doe nog steeds niks aan sport (behalve overal naartoe fietsen). Niks van anderen aantrekken, je bent daar lekker voor jezelf!

@naatie: wat balen dat je even niet de kracht had om van richting te veranderen. Heel menselijk hoor! Dat maagzuur is zeer herkenbaar, vreselijk. Heb je enig idee hoe het komt dat je het niet kon tegenhouden? Is het oppakken gelukt? Je kan het hoor!!

Nou ja, over die Tony, het was heel vreemd om er ineens zo misselijk van te worden. Ik at eerder met gemak zo'n reep op, ja zo'n grote hoor! Die kleine vond ik nooit de moeite van het kopen waard, die stop(te) ik in m'n holle kies, hap slik weg. Nu zal ik toch maar die kleine nemen volgende week zaterdag.

@ schorpioen36: euh, ik had heel eerlijk gezegd ook al patat op die dag. En kipnuggets.

Tony vergeten?! Arme Tony!

Goed dat je die pan soep hebt gemaakt, jij bent voorbereid!

@ Lauwie: ben je heerlijk aan het genieten daar?

@ sombrerito: ik denk dat mijn lijf de Tony's-suikeroverdosis niet zo kon waarderen, na een week van groenten en andere gezonde(re) dingen. Ik zou zó graag genezen zijn van mijn choco-verslaving, de kilo's zouden eraf vallen en nooit meer terugkomen. Al mijn overtollige kilo's zijn puur chocola!

En, lekker hardgelopen vanavond?

@lillah: dat heb ik ook, dat ik me pas realiseer wat ik allemaal eet doordat ik hier (af en toe) een lijstje post. Zo kan ik ook misschien wel bepaalde moeilijke momenten leren herkennen en daar iets mee doen. Heel fijn, meeschrijven in dit topic, het steunt echt!

Zonde van je mislukte eten, kan me voorstellen dat je baalde!

@coosje82: welkom! Ik eet ook koolhydraatarm, behalve op zaterdag, en ben benieuwd naar jouw eetlijstjes. Veel succes!

@Malafidemoppie: fijn dat je steun voelt van dit topic, samen staan we sterk! En wat fijn dat je nieuwe inzichten hebt gekregen in het omgaan met 'uitdagingen'. Drie keer per week sporten, wow zeg, wat goed! Je programma ziet er heel afwisselend uit. Het lijkt me overigens logisch dat je meer trekt krijgt nu je weer sport!

@Aggie12: heel goed dat je de draad morgen gewoon weer oppakt. Je laat je niet uit het veld slaan!
Ik heb me ook een beetje voorbereid voor de komende dagen. Planning is alles he . Ik heb broccoli gestoomd voor de komende twee-drie dagen, voor de lunch. Daar snij ik dan 's morgens wat rauwe groenten door, eventueel wat sla, en ik vul aan met een eiwitbron. Dressing is altijd appelazijn en olijfolie, met zeezout en wat gedroogde en/of verse kruiden. Mijn favorieten zijn gedroogde tijm en verse basilicum. En ik heb weer een grote pan kippenbouillon gemaakt. Morgenavond wordt kippensoep, denk ik. Ik ben dol op soep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven