Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
anijsblokje schreef:
27-02-2020 22:31
@MensInWording: wat een afstanden en tijd op die crosstrainer! Doe je tijdens het crosstraineren iets om de tijd door te komen? (spelletje/serie/muziek? Sommige mensen lezen zelfs geloof ik?) Of vind je het wel prima zonder afleiding?
Ik luister uptempo muziek. Dan gaat het meestal wel wat sneller. Lezen zou mij echt niet lukken, een spelletje ook niet. Een serie misschien wel, maar dat gaat niet zo handig op de sportschool.
Jempo schreef:
27-02-2020 23:37
Ik zit eraan te denken om met een meetlintje te gaan meten in plaats van wegen. Mijn gewicht schommelt echt enorm en ik kan dat eigenlijk nooit afleiden aan mijn gedrag.
Ben ik ook gaan doen, maar wat ik daar zo frustrerend aan vond is dat het moeilijk in te schatten is hoe strak het moet (en om het consistent even strak te krijgen). Maar wel beter eigenlijk, want het is toch vooral een verminderen van vet dat we willen en dat meet je zo denk ik in principe beter.
Zwartvlekje schreef:
28-02-2020 10:27
En ik heb nieuwe sportkleding bestelt die ik zo ga passen. Met drie keer in de week sporten kom ik echt te kort of moet ik veel vaker wassen. Ik hoop dat er iets leuks tussen zit.
Dat probleem heb ik nu ook! Ik heb best veel kleding en was zo min mogelijk (als je voor één persoon op kleur sorteert heb je na een week de machine niet vol, ik was denk ik een paar machines was elke 3 weken ofzo). Maar ik vind het zo zonde daar veel geld aan uit te geven. Overweeg het nu wel want wat ik aan heb is nu eigenlijk echt te groot. En betere schoenen zou ook fijn zijn...
anoniem_390842 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 17:35
0.31% gewijzigd
@Jemmer: Ja, dat gaat gelukkig wel goed. Ik heb snelle alternatieven (stomen in de magnetron) waardoor ik nog best snel een maaltijd tevoorschijn kan toveren. Misschien niet geweldig, maar beter dan afhaal. Succes in ieder geval met je hulpvraag. Hoop dat je iets vindt wat bij je past.

@Boekenwurm: Beterschap! Bij mij werkt het om een lijstje te maken en me daar ook aan te houden. Want inderdaad, wat ik koop gaat ook op.

@GossipGirl: Beterschap ook! En success maandag op je werk!

@Avena: Fijn dat het ws toch gewoon een ijzertekort was. En dat de kuitblessure ook weer aan de beterende hand is. Voor mij is beter eten en sporten ook een wisselwerking. Als ik meer sport eet ik beter (want anders zonde van het sporten) en als ik beter eet heb ik ook meer zin (nou ja, relatief dan) om te sporten.

@Sansi: Succes in de sportschool. Ik vond de eerste keer ook eng. Ben denk ik ook ouder dan de meesten daar, maar zeker niet de oudste. En het is gaaf om te zien dat je ook echt sterker wordt vind ik.
Vanochtend op de weegschaal was er een halve kilo vanaf. En volgens mijn horloge moet ik ongesteld worden (kreeg ik gister serieus een melding over), dus dan klaag ik zeker niet. Dus 8,5 kilo in twee maanden. :cheer2: Heel tevreden mee en sneller zou ook absoluut niet goed zijn.
@Sansi; klinkt als een goede planning mbt de etentjes die je hebt dit weekend, en ook al is het even iets minder gezond, geniet ervan, moet ook nog wel eens kunnen die etentjes.

@Avena; fijn dat je ziet dat er weer een dalende lijn in zit, na je eerdere plus.

@Yannah; goed dat je hebt genoten van het etentje gisteren!

@Mensinwording; fijn dat er 0,5 kilo vanaf is.

mbt meten, Zou misschien inderdaad goed zijn, maar doe het zelf ook nog niet. Merk dat het bij mij ook nog wel tegenhoudt om te doen omdat ik dan niet zeker weet of ik elke keer op dezelfde plek meet en of het lint dan bijv ene keer niet strakker/losser zit dan andere keer.

Hier is het nog even wat minder gegaan, paaseitjes die ik in huis had zijn opgegaan. Maar ja, voordeel is nu wel dat ze op zijn. Beter om ze maar niet meer in huis te halen. Merk ook dat het voor mij ook beter werkt om die zoetigheid niet in huis te hebben. Als ik het wel zo af en toe eet, heb ik er ook eerder weer behoefte aan, terwijl als ik het tijdje niet eet, die behoefte ook steeds minder wordt.

Maar ja, zo met vallen en opstaan leren we ons vanzelf wel een beter en gezonder eetpatroon aan.

Volgende week kan ik mijn gewone werkritme in ieder geval ook weer oppakken en dat zal ook wel weer helpen om het goede eetpatroon weer op te pakken en weer in het ritme te komen.

Morgen nog een verjaardag, zal dan ook wel gebakje nemen. Voor de rest gezonde maaltijden gepland, dus dat moet verder wel goedkomen.
Jeetje, een hele reactie getypt en alles weg..... *€&@#*€€

Pfffttttt, das balen. Nou, ik heb me gewogen: 95,8 kilo. Dus aangekomen. Ik be; er echt verdrietig van....

Vandaag weer met goede moed gezond gegeten en bewogen. Vanavond niets nemen!
@Sansi: Ik snap dat je het spannend vindt, maar dat vindt denk ik iedereen die voor de eerste paar keer gaat! Wel goed dat je de stap zet iig!

Klinkt alsof je er goed over hebt nagedacht hoe je de etentjes gaat aanpakken. Geniet er van!

@Avena: 4kg in 2 maanden tijd vind ik echt netjes hoor! Goed bezig.

@Yannah: Bedankt! Het was echt heerlijk.
Jij bent ook al zo goed bezig met bijna 4kg eraf!

@mensinwording: maar investeren in goede sportkleren is toch ook belangrijk? Dan voel je je daar misschien ook fijner in uiteindelijk. En als je ze veel gebruikt koop je ze iig niet voor niks.

Wauw 8,5 kg in 2 maanden. Super knap! Dat zou mij dus echt nooit lukken hoor. Maar wat ik hier lees doe je er ook heel veel voor!

En bedankt! Ik vind het echt spannend om te beginnen.

@Boekenwurm: Dat heb ik dus ook met meten! Daarom heb ik mezelf ook nog niet opgemeten. Omdat ik niet vertrouw dat het betrouwbaar is.

"Gelukkig" zijn de paaseitjes nu op. Maandag gewoon lekker een nieuwe start!

@Goodvibes: He wat vervelend dat je bent aangekomen. Heb je een slechte week gehad of kan je het niet verklaren? Maandag gewoon een nieuwe start! Maar snap dat je er verdrietig van bent.

Ik ben uit eten geweest en daarvoor geborreld met nacho's. Super slecht natuurlijk allemaal. Uiteindelijk heb ik knoflookbrood met kaas, lady steak met paar frietjes en een toetje gedeeld met een vriendin. Maar ik zit echt bomvol. Dus morgen maar weer netjes het gezonde eetpatroon oppakken.
@GossipGirl: ja, het lijkt ook een grote stap inderdaad maar volgens mij scheelt het zo belachelijk veel calorieën als ik weer gewoon elke dag voor mezelf ga koken. Maar het is regelmatig wel een onmogelijk opgave om te koken inderdaad. Helemaal als ik weer een paar dagen waardeloos in bed heb gelegen. Ik snap dat jij de beslissing hebt genomen om hierdoor weer thuis te gaan wonen. Bij mij gaan gelukkig een hoop dingen ook wel beter juist sinds ik bijna drie jaar geleden uit huis ging, dus hoop dat dit ook snel toch weer wat beter zal gaan. Ik zal nadenken over andere haalbare stappen.

Dank je wel voor het meedenken, misschien ga ik wel een afspraak met de POH maken inderdaad. Maar ik wacht eerst even begin van de week af of de diëtiste toch nog belt, en anders is mn eerstvolgende stap dat ik een instantie ga bellen die ik zelf had gevonden om gewoon wat vragen te stellen vrijblijvend. Dan zet ik voor mn gevoel in ieder geval al een stapje in de goede richting qua nieuwe hulp zoeken.

Wat naar dat je ziek bent, veel beterschap! Fijn dat je mag beginnen met drie uurtjes maandag.

---------------------------------------------------------------------------------------------

@Avena: wat fijn dat de pillen lijken te werken zeg, dat lijkt me een opluchting. En wat goed dat je alweer hebt gezwommen ook en dat dat goed ging! Lekker bezig ook, met de vier kilo in twee maanden. Inderdaad een mooi resultaat.

---------------------------------------------------------------------------------------------

@Sansi: wat goed dat je maandag voor het eerst gaat sporten. Ik snap dat het spannend is, maar het gaat vast helemaal goed komen. En dan is de eerste stap maar weer vast gezet he, dan is de volgende keren de drempel een stuk lager weer.

Ik herken heel erg het probleem met lichaamsmetingen doen; ik deed dat eerst ook en kreeg elke keer ruzie met mn meetlint omdat ik dan zo erg twijfelde waar ik moest meten haha. Ik geloof dat ik op een gegeven moment steeds gewoon maar het dikste deel deed, dat kun je meestal wel vinden. Maar nu weeg ik even alleen.

@MensInWording: wat goed dat gezondere maaltijden op tafel zetten je wel gewoon lukt als je het zo druk hebt, knap hoor! Heel goed om ook daarin die structuur te hebben en het dan ook vol te kunnen houden. Dank je wel ook voor je woorden!

En WAUW jij gaat echt als een speer met afvallen zeg!

@Boekenwurm: een normaal ritme helpt soms inderdaad enorm om het gezonde eten weer op te kunnen pakken, omdat er weer wat structuur in je dagen zit. Het gaat je vast lukken! Goed in ieder geval dat je de motivatie ervoor weer hebt gevonden.

@Goodvibes: wat naar voor je dat je bent aangekomen. Laat je het weten als wij ergens in kunnen meedenken? Doen we graag!

Ik denk dat ik eindelijk ook een keer goed nieuws heb. Ik vind het ontzettend lastig om hier te vertellen, omdat ik ook heel goed besef dat jullie allemaal tien keer gezonder en beter bezig zijn dan ik. Maar zoals jullie misschien laatste tijd al hebben gelezen, gaat het momenteel erg slecht rondom mijn depressie en is voor mezelf zorgen een enorme opgave. En nu is het me twee dagen gelukt om een gezonde avondmaaltijd voor mezelf te koken, dus dat is best wel weer een klein beetje goed nieuws dacht ik. Dus wilde het toch graag delen. Misschien helpt dat me dan weer een beetje om het door te zetten komende weken. Nogmaals, ik besef hoe suf het klinkt dat dit zo moeilijk voor mij is, maar elke dag is een enorme strijd.
@Gossipgirl; wel fijn dat je van je etentje hebt genoten, ook al was het misschien niet gezond, maar goed dat je het vandaag weer meteen wil oppakken.

@Jemmer; jij bent ook goed bezig hoor. Vind het juist goed van je dat je ondanks je depressie toch al weer 2 dagen gezond voor jezelf hebt gekookt. Jij bent er binnen jouw mogelijkheden zo te lezen ook goed mee bezig, ook al is het niet met ons te vergelijken, moet je ook niet willen.

Hier begint het weer de goede kant op te gaan met eten. alleen vandaag nog verjaardag, voor de rest kan ik gewoon normaal gezond eten, vind ik ook wel weer even fijn om dat ritme op te kunnen pakken.
@Jemmer: Ik ben nooit op mezelf gaan wonen, dit speelt al vanaf mijn 14e en de afgelopen paar jaar heb ik mn "beste" jaren. Daarvoor had ik nooit een stabiele periode. Maar zelfs nu zou het me nog niet lukken en nog wat andere redenen buitenom dit.

Ik vind het een goede eerste stap die je wil zetten hoor! En vrijblijvend vragenstellen kan altijd, je zit nergens aan vast.

En super goed dat je gezond voor jezelf hebt gekookt! Mag je echt trots op zijn hoor! Want het lijkt me een hele opgave als het echt zo slecht met je gaat. Ik hoop dat het je vandaag ook weer lukt om een gezonde maaltijd te koken!

@boekenwurm: Fijn dat je weer een goed ritme kan oppakken na de verjaardag.
GossipGirl91 schreef:
28-02-2020 15:02
@Randomwriter: Wat een geregel, maar wel fijn dat je iig nog net op tijd was voor je pakje. Kon je het niet laten bezorgen bij een afhaalpunt en het na je werk ophalen?
Nee, ging om een bed... Ze hebben 'm direct naar zolder gesjouwd. Dus moest echt wel thuis zijn. En je betaalt best veel voor zo'n bezorging, dus dan is het wel vervelend als het mis loopt.
@Boekenwurm: wat lief van je, dank je wel. Ik hoop dat het me lukt dit in ieder geval voort te zetten en hopelijk lukt het dan ook om snel hulp te vinden die me verder kan helpen in de gezonde richting.

@GossipGirl: logisch dat op jezelf wonen dan niet de beste optie voor je is en dat is ook helemaal prima he! Als dit voor jou de meest leefbare manier is, is dat het allerbeste wat je kunt doen. Zoals ik al zei, heb ik het ook vooral gedaan omdat het mij juist in bepaalde dingen heel erg geholpen heeft om mijn eigen huisje en mijn eigen vrijheid te hebben, maar ik kan ontzettend goed begrijpen hoe moeilijk dat juist ook kan zijn op bepaalde aspecten (dat is het bij mij soms ook namelijk). Vind het vooral heel goed dat je deze beslissing hebt genomen, omdat de beslissing om bij je ouders te blijven wonen ook juist goede zelfzorg kan zijn en dat lijkt in jouw geval ook zo te zijn.

En jij ook bedankt voor je lieve woorden; fijn dat jullie meedenken en helpen relativeren. Ik ben weer een beetje vooruit aan het plannen wat ik kan gaan koken, dat helpt misschien om het te kunnen volhouden. Ik wacht morgen af of de diëtiste belt, anders neem ik later in de week contact op met iets anders.

Ik ga vandaag uiteten met vriendinnen die ik lang niet heb gezien. Ik heb besloten dat ik geen voorgerecht of nagerecht neem, maar alleen een hoofdgerecht. Ik mag van mezelf wel een wijntje drinken en na het eten neem ik dan lekker een kop thee.
@Yannahh, ik haal mijn Skyr meestal ook bij de Aldi. Of bij de Albert Heijn als ze weer eens een 1+1 actie hebben. Maar het is inderdaad niet heel goedkoop.
Ik heb ook ooit eens een paar verschillende pasta’s gekocht bij de natuurwinkel, amandelpasta en cashewnootpasta. Getver. Ik vond ze echt niet lekker. De 100% pindakaas van de Albert Heijn is nog wel oké. Maar ik krijg wel ruzie met de kinderen als ik niet ‘gewoon’ de Calvé koop… Inmiddels eet ik het zelf niet meer, dus ik koop het alleen nog voor hen.

Ik heb ook veel meer last van suikerdrang als ik rondom mijn cyclus zit. En als ik daar dan aan toe geef, blijft die drang ook langer. Toch wel lastig hoor. Blijft echt een verslaving.

@Mensinwording, wat fijn, weer een halve kilo eraf! Haha, die melding kreeg ik laatst ook op mijn horloge. Gewoon al een week van te voren. Let op, over 7 dagen begint uw menstruatie :D

@Meten, ik heb me helemaal in het begin wel gemeten. Dus ik zou het eigenlijk weer eens moeten doen, kijken of ik verschil zie. Heb mijn meetlint weer gevonden, vorige keer deed ik het heel ingewikkeld met een lintje en dat dan later opmeten met een rolmaat… Werkt niet zo goed. Dus zou best kunnen dat ik hele rare resultaten krijg als ik nu meet met een meetlint. Maar eens kijken.

@Boekenwurm, ieder jaar weer die paaseitjes hè. Is ook mijn probleem. Vorig jaar heb ik ze niet gekocht, maar toen kwam er een actie van de turnvereniging van mijn dochter… zij verkochten paaseitjes voor de club. En dan moet je wel. Heb alles naar mijn werk gebracht en daar in een gezamelijke snoeppot gedaan. Geloof dat ik er zelf misschien 1 van gehad heb. Dit jaar is die actie er weer… Dus doe ik het maar weer op dezelfde manier denk ik.

@Goodvibes, Grrrrr!!! Echt vreselijk irritant is dat, als je alles weer kwijt bent. Ik typ nu maar in Word, en dan copy pasten. Kan ik ook makkelijker reageren op iedereen.
Maar wat rot dat je bent aangekomen! Probeer het wel te blijven zien als momentopname…
Goed dat je meteen weer met goede moed verder bent gegaan. Het wordt beloond uiteindelijk, echt!
Is het gelukt om gisteravond niks meer te nemen?

@Jemmer, maak het nu voor jezelf niet ‘kleiner’ dan dat het is he? Je dekt je meteen in richting ons, dat het allemaal niks voorstelt enzo. Maar als je met regelmaat gigantisch in de put zit, is het echt heel erg lastig om de energie te vinden om gezond voor jezelf te koken. Dus ik vind ik het echt super knap dat het je twee keer is gelukt!!! Probeer dit door te zetten en ook bij jezelf de trots te voelen dat je dat is gelukt. Je bent een topper en iedere dag dat dit je lukt is een overwinning op jezelf!

Hier heb ik de touwtjes de laatste tijd iets meer laten vieren merk ik. Ik probeer wel steeds mijn eten bij te houden in de WW-app, maar merk dat ik er een beetje een haat-liefde verhouding mee begin te krijgen. Ik denk dat het wel tijd is voor mij om er bij te gaan sporten. Ik moet even een extra boost krijgen. Misschien eerst maar eens proberen om het aantal stappen op een dag wat omhoog te krijgen. Want ik heb er de afgelopen tijd een aantal dagen tussen zitten dat ik de 4000 niet eens heb gehaald. En dat vind ik toch wel erg weinig…

Zometeen bezoek, dus even aan de poets hier. Heb een beetje het huishouden van Jan Steen… Dus als er bezoek komt moet er echt nog even wat gedaan worden. Vind het ook best ongemakkelijk als mensen zomaar onverwacht langs komen. Dan schaam ik me toch altijd wel een beetje. Terwijl het nou ook echt weer niet zo’n smerige bende is, maar ik ben gewoon niet zo goed in bijhouden…
GossipGirl91 schreef:
29-02-2020 21:59
Maar wat ik hier lees doe je er ook heel veel voor!
Mwah, ik heb wel echt een ander eetpatroon nu, maar het is de bedoeling om die voor altijd vol te houden. En dan heb ik ook goede of slechte dagen. Maar wat fijn is dat ik op slechte dagen dan wel meer eet, maar nog altijd vrij gezond. Meer eieren, wortels, yoghurt, dat idee. En dat lukt nu omdat ik gewoon geen chips of chocola meeneem. En gelukkig vind ik gezond ook best lekker, vooral eieren. Dus als ik echt enorme snaaitrek krijg, maak ik een gevulde omelet ofzo. Het kan ook vast nog beter of gezonder (ik drink bijvoorbeeld best nog wel eens frisdrank light), maar ik wil het op zo'n manier doen dat ik het in de toekomst ook volhoud. En het is in ieder geval een verbetering ten opzichte van eerst. :)
@Jemmer: Ik weet niet hoe erg je depressie je belemmert, maar ik zou investeren in heel simpele maaltijden die echt je binnen 10 minuten op tafel zet (en die nog enigszins ok zijn). Als ik het heel druk heb maak ik bijvoorbeeld omelet gevuld met groenten. Dat kost relatief gezien weinig moeite en is nog enigszins voedzaam. Of ik stoom groenten uit een pakje in de magnetron (ja, vers is ws beter, maar als de keuze is tussen bevroren groenten uit de diepvries of afhaal is dit denk ik wel gezonder). En op dagen dat je je wat beter voelt zou ik voor meerdere dagen koken en dat dan invriezen zodat je op mindere dagen maar iets in de magnetron hoeft te zetten.
@Jemmer: Wat randomwriter ook zegt, je moet de goede dingen die je nu doet niet kleiner maken dan dat ze zijn. Want voor jou zijn het gewoon al hele grote stappen. Ik kan me hier ook niet meten aan sommige mensen die 3/4x per week kunnen gaan sporten. Dat zou ik wel willen, maar dat is gewoon niet haalbaar.

Hoe is je etentje gegaan?

@Mensinwording: Maar je sport wel heel vaak per week bedoel ik en dan ook echt intensief. En ik lees toch ook echt wel goede dingen dat je goed op let op alles enzo. Al geloof ik best dat je ook nog wel eens een 'slechte' dag hebt hoor. Maar dat lijkt me ook heel normaal.

Gisteren een goede dag gehad, enige tussendoortje wat ik heb gehad was 1 bonbon bij de thee en voor de rest alleen mn maaltijden. Daar tussen eigenlijk ook geen tussendoortjes. Ik merk wel dat ik dan echt honger heb wanneer ik ga eten. Dus misschien is het toch slimmer om wel wat tussendoor te eten. Nu mn moeder ook geen 'slechte' tussendoortjes meer eet of minder iig dan is het voor mij ook makkelijker. Het wordt me niet meer aangeboden, maar ook als zij het niet doet dan wil ik het ook niet doen. Dus ik hoop echt dat ik hiermee resultaat ga zien op de weegschaal en dat ik nadat mn luchtweginfectie over is weer kan gaan sporten (eindelijk).
@GossipGirl: Dat valt wel mee hoor - 2 tot 3 keer per week (en pas vanaf Kerst). Maar ook daar: ik zou vaker kunnen gaan, maar weet dat ik dat niet mijn leven lang ga volhouden. Dus ik wil routines opzetten die ik mezelf ook over een jaar of over 5 jaar nog kan zien doen.
@Mensinwording: Oh ik dacht vaker. Maar 2/3 keer per week is ook netjes hoor! Fijn dat het iets is wat je denkt vol te kunnen houden.

Vandaag op mijn 1e werkdag hadden ze brownies bij de kennismaking. En ik heb de brownie afgeslagen! Ik was stiekem wel een beetje trots op mezelf omdat verder iedereen er 1 nam. Alleen ik heb wel van die apparaat chocolademelk gedronken, dus dat verpest het weer een beetje. Weten jullie of die heel slecht is? Omdat het van water wordt gemaakt.
Yes, ik heb het gedaan. Ik ben naar de sportschool geweest, dus die drempel is ook weer genomen. Even onwennig, maar viel me alles mee :biggrin:

De planning voor het weekend was zo mooi. Zaterdag er ook goed aan gehouden. Zondag met de brunch was mijn schatting echt te weinig en heb ik gewoon veel te veel gegeten, oeps. Kan wel oprecht zeggen dat ik echt heel erg genoten heb van die brunch, dus was het wat dat betreft wel waard voor een keertje.

@JEMMER, hoe was jouw etentje?

@randomwriter ik herken de haat liefde verhouding ook wel met de app. Maar ik merk wel dat het houvast geeft. Ik overeet sneller wanneer ik niet alles bijhoud en of punten gok.

@gossipgirl, scheelt wel dan dat ze ook geen tussendoortjes meer neemt. Scheelt weer verleidingen! En als je teveel honger krijgt en wel behoefte hebt miss fruit of een handje noten?

En goed dat je de brownie niet hebt genomen. De chocomelk weet ik niet, maar ik denk wel dat de versie met melk uit een apparaat m8nder goed is dan de met water aangelengde versie. Maar een kopje zal vast meevallen toch?

Ik merk zelf dat ik wel echt behoefte heb aan tussendoortjes. Of net nou fruit, groente, noten of een maiswafel is... ik heb het wel echt nodig om niet te zondigen en heb anders ook wel echt honger.

Vandaag
O; magere yoghurt met my muesli
T; peer
l; salade met kip, komkommer, augurk, ei en beetje halfvolle slasaus
T; voor het sporten na werk een plak ontbijtkoek zero
D; aardappel, bloemkool, kipworst

Mocht ik honger hebben dan heb ik nog wat punten over voor een maiswafel met sambal smeerkaas of 20 plus kaas
@Sansi: Goed dat je bent geweest! Vond je het ook leuk om te doen? Hoe vaak per week wil je gaan fitnessen?
Wel fijn dat je iig genoten hebt van de brunch. 1 dagje wat te veel eten is niet gelijk een ramp denk ik.
Je dagmenu ziet er goed uit!

Ja we nemen nog wel 'gezonde' tussendoortjes hoor, maar minder snel koek of chocolade. Ik merk wel als ik niks doe dat ik eerder zin in een tussendoortje heb. Vanochtend vroeg gegeten en tussendoor niks genomen omdat ik dus de introductie van mijn werk had en werd afgeleid. Als ik druk met iets bezig ben dan vergeet ik het ook eerder. Al blijft 16.00 uur en 's avonds na het eten gewoon een rot tijd. Deels gewoonte, deels trek in iets.
MensInWording schreef:
29-02-2020 16:37
Dat probleem heb ik nu ook! Ik heb best veel kleding en was zo min mogelijk (als je voor één persoon op kleur sorteert heb je na een week de machine niet vol, ik was denk ik een paar machines was elke 3 weken ofzo). Maar ik vind het zo zonde daar veel geld aan uit te geven. Overweeg het nu wel want wat ik aan heb is nu eigenlijk echt te groot. En betere schoenen zou ook fijn zijn...
Doen hoor, ik voel me ook veel beter als ik sport in fijne sportkleding.

Mijn bestelling gaat vrijwel helemaal terug helaas. Bijna alles zat raar of was enorm doorschijnend. Helaas. Ik heb nu een fijne legging die ik al had gewoon dubbel besteld. Ik was sportkleding trouwens bij elkaar ook omdat ik dat op iets hogere temperatuur was. Maar wij zijn met zijn tweeën en vriend sport ook veel.
@Sansi, wat goed! En verwacht je spierpijn voor morgen?

@Jemmer, is het een optie om op de dagen dat het je lukt om te koken 2 of 3 porties klaar te maken en in te vriezer? Dat is vrijwel geen extra moeite om te doen. Op dagen dat het je niet lukt kun je dan een portie opwarmen en heb je toch een gezonde maaltijd.
Ik heb zelf ook altijd iets in de vriezer liggen. Als ik moe ben en alles tegen zit is het fijn om wat op te kunnen warmen. Het maakt de keuze gezond te eten en niet te bestellen of voor kant en klaar te gaan makkelijker.
@Sansi, fijn! Die kop is eraf!
@GossipGirl, en bij jou dus ook! Hoe was het de eerste dag op je werk? Een brownie afslaan vind ik knap. Die dingen kunnen zo lekker zijn...

Ik was eerst ook aarzelend met het aanschaffen van sportkleding en materiaal. Bang dat ik er geld aan uit zou geven en dat het dan binnen een maand al lag te verstoffen. Blij dat ik het gewoon gedaan heb, want ik sport nu alweer een maand of vijf en vind het heerlijk!

Net terug en de kuit heeft zich goed gehouden!
@Avena: Het was de eerste dag echt kennis maken met je collega's en elkaar leren kennen. Was ook maar 3 uurtjes. De andere 2 dagen van deze week krijgen we algemene informatie en zulke dingen. Ze hopen volgende week de spullen te hebben zodat we alvast begin kunnen maken aan onze werkzaamheden. Maar alles klinkt heel goed geregeld en fijne leidinggevende.

Weet jij toevallig of chocolade melk dat gemaakt is met water uit zo'n automaat heel slecht is?

Fijn dat je geen last van je kuit hebt gehad! Je voelt je ook weer helemaal fit met die ijzer tabletten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven