Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Sansi! :high5:

Helemaal bijgelezen :)

Hier gaat het wel lekker. Geen bijzonderheden ;)
Geen probleem voor een keer denk ik, gossipgirl

https://www.voedingscentrum.nl/nl/serv ... omaat.aspx
Hey dames,

Ik heb gewoon 5 dagen in bed gelegen met griep maar ik ben er gelukkig weer.
Die 2kg die ik in die dagen opeens kwijt was is er gelukkig niet weer aangekomen en sinds gisteren ben ik weer terug in mijn regime. Gelukkig is mijn motivatie nog steeds heel goed. Ik heb ook weleens anders gehad.

De operatie van mijn zoontje die vandaag op de planning stond gaat niet door omdat hij vorige week opeens een spontane dijbeenbreuk bleek te hebben en daarbij flink koorts. Dus ieg 2-3 weken uitstel. Dat is heel dubbel omdat ik aan de ene kant blij ben dat ze geen risico's nemen en aan de andere kant nu met de corona uitbraak en zijn zwakke gezondheid blijft het spannend.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Yannahh schreef:
03-03-2020 11:36
Geen probleem voor een keer denk ik, gossipgirl

https://www.voedingscentrum.nl/nl/serv ... omaat.aspx
Oh bedankt! Dan is het dus niet 3x per week chocolademelk als ik op kantoor ben, maar 1x per week moet wel kunnen. Wel verleidelijk hoor zo'n automaat op je werk :$
@Boannan: Fijn dat je 2kg er gewoon is afgebleven en dat je je weer wat beter voelt!

Vervelend dat de operatie niet is doorgegaan, want je bent er ergens toch op voorbereid. Gaat het alweer wat beter met hem? Maar ik snap goed dat je je zorgen maakt om hem als hij een zwakkere gezondheid heeft ivm het corona virus. Sterkte!
Hoi. Ik heb in het vorige topic een reactie geplaatst dat ik mee wilde doen. Helaas is er het een en ander gebeurd, waardoor het er niet meer van gekomen is. Ik ben aangekomen en ben het zat, ik voel me miserabel en moe. Het is tijd om het gezonde leven weer op te pakken en weer een gezond BMI te krijgen.
Ik hoop dat ik mee mag doen.
Ik ben 172 cm lang en weeg momenteel 80 kg, het doel is om naar 63 kg te gaan uiteindelijk.
@lauekraan welkom! Wil je ook de inloggegevens om jezelf in de tabel te zetten?

@boannan wat fijn dat de 2 kilo er af zijn gebleven. En wat een heftige tijd zo.. kan mij voorstellen dat het heel hert dubbel voelt. Hopelijk knap je zoontje hier in elk geval snel van op.

@gossipgirl hopelijk bevalt je nieuwe werk!

@avena over die sportkleding, dat verstoffen enzo was ik ook wel bang voor. Maar nav aanleiding van je post hier maar niet meer te bang voor ;). Ik loop nu in oudere niet mooi passende sportkleding. Heb maar een setje besteld waarin ik mij hopelijk lekkerder voel! En hopelijk over een tijdje een keer een nieuw setje opdat deze dan te groot is!

En over het sporten, ik heb zeker spierpijn na die eerste keer ;-D. Ik werk 2/3 dagen op kantoor en 1/2 thuis afhankelijk of ik 4 of 5 dagen werk in die week. Ik ben van plan om in elk geval 2 keer per week naar de sportschool te gaan en thuis nog 1 keer de ringfit er bij te pakken en in het weekend bij prima weer lekker te lopen.
Hebben jullie nog aanraders qua sportkleding? Misschien merken die ook bij minder slanke mensen goed zitten?

Vanochtend stond ik op precies -45 (vanaf het begin). Ik heb mezelf een armbad cadeau gedaan. Vind hem heel mooi, maar krijg hem alleen niet meer af. :$ Dus nu wordt dat een doel op zich: meer afvallen zodat hij beter af gaat. :P
@Mensinwording: Wauw 45kg netjes hoor! Ik vind dat echt super knap.

Ik ben echt een beetje teleurgesteld. Ik heb afgelopen week echt goed op mijn eten gelet, weinig slechte tussendoortjes en veel fruit/kwark/crackers gekozen als tussendoortje. 1 keer opscheppen enzo. Maar toch ben ik 800 gram aangekomen. Dat is zo niet logisch. Ik ben wel zaterdag uit eten geweest, maar dat heb ik naar mijn idee wel op andere dagen gecompenseerd.
Even kort berichtje vanuit mijn kant.

Zie dat er weer goed geschreven is, goed bezig.

Hier het goede ritme weer te pakken. Was eerst wel even wat aangekomen, maar zit nu weer op het gewicht wat in tabel staat. Hopelijk volgende week weer een leuke min op de weegschaal.
@Sansi Bedankt! Is het goed dat ik alleen mee doe in het topic en niet in de tabel? Is de ringfit dat fitspel van Nintendo of iets anders?

@mensinwording ik zweer bij yogabroeken. Op de een of andere manier zie ik er meer geshaped uit als ik die aan heb. En dan een oversized top/shirt erover. Dat heeft mijn voorkeur qua sportkleding.
En wauw, 45 kilo er al af! Wat een mooie en knappe prestatie.

@gossipgirl ook al is het ongelooflijk kut om dit op de weegschaal te zien, probeer door te blijven zetten. Aankomen hoeft niet in vet te zijn. Wellicht spelen hormonen mee en/of hou je vocht vast.

@boekenwurm fijn dat het gewicht er weer af is en het goede ritme weer terug gekomen is. Bij mij lukt het nooit om snel weer het ritme te herpakken wanneer ik even ‘losgeslagen’ ben.
@lauekraan, tuurlijk! Tabel mag, niets moet. En inderdaad het spel van nintendo :$

@boekenwurm wat fijn dat je weer in het ritme zit

@gossipgirl blugh balen is dat als die weegschaal tegenvalt. Hou je het ook bij in bijv een calorie app om te kijken of je gevoel ook klopt? Ik zeg niet dat het bij jou het geval is hoor, maar toen ik dacht prima weken te maken en niks afviel ben ik alles eens gaan invoeren. Bleek toch nog vies tegen te vallen wat ik allemaal gegeten had. Maar hopelijk is het gewoon vocht oid en zie je de volgende keer weer een min.
MensInWording schreef:
04-03-2020 04:10
Hebben jullie nog aanraders qua sportkleding? Misschien merken die ook bij minder slanke mensen goed zitten?

Vanochtend stond ik op precies -45 (vanaf het begin). Ik heb mezelf een armbad cadeau gedaan. Vind hem heel mooi, maar krijg hem alleen niet meer af. :$ Dus nu wordt dat een doel op zich: meer afvallen zodat hij beter af gaat. :P
Oeps, maar nu heb je een heel mooi doel toch?!

Ik hou van zwarte sportleggings zonder drukke patroontjes want die laten mijn benen dikker lijken. En dan het liefst eentje met een vrij hoge pasvorm zodat hij mijn buik ook wat platter maakt. Shirts ook donker en niet te strak. Ik doe geen mouwloos, maar dat is puur omdat ik een hekel heb aan mijn armen, deze zijn niet in proportie met de rest van mijn lichaam.

Nu ik er over nadenk ga ik eigenlijk gewoon helemaal in het zwart naar de sportschool. Ben graag vrij onopvallend geloof ik :whistle:
@Jemmer: wat goed dat je 2 dagen zelf hebt gekookt!! Soms is het niet anders mbt eten halen/bezorgen,maar ook daarin kun je keuzes maken, hoewel soms lastig...

@Sansi: yes bij de sportschool geweest! Goedzo!

@Avena: mooi dat het ging met je kuit!

@Yannaah: lekker, in een goede flow! Houd vol!

@Boannan: wat rot dat de operatie van je zoon niet door kan gaan, natuurlijk heel dubbel allemaal. Knap dat het je lukt om ook nu goed voor jezelf te zorgen.

@Lauekraan: welkom! Wij zijn ongeveer even lang en zwaar nu. Laten we er geen strijd van maken. ;) Ik wil op 65 uitkomen.

@MensInWording: bij mij zaten decathlon en Luhta- kleding goed. Weet niet wat er verkrijgbaar is aan jouw kant van de oceaan!

@Gossipgirl: Balen dat de weegschaal niet meewerkt. Maar je bent ook net aan een nieuwe baan begonnen. En soms loopt goed gedrag wat "achter op de weegschaal. Het is niet zo dat je bijvoorbeeld toch nog veel kcal drinkt ipv eet, ongemerkt? Of meer vezels eten?

@Boekenwurm: wat goed dat je het weer hebt kunnen oppakken!

---------------------------------------------------------

....blijkbaar is het vandaag voor het eerst op deze dag Wereld Obesitas Dag. https://www.worldobesityday.org/
Ga eens even lezen wat daarover geschreven wordt!

Hier gaat het ook goed. Ben weer even bezig bij trek tussendoor standaard (eerst) groente te eten. Dat werkt voor mij goed en is meestal genoeg om het gevoel van "honger" te doen verdwijnen.
@Sansi: Ja misschien moet ik het maar weer gaan bijhouden. Maar ik vind wegen altijd zo'n gedoe. Net als met pasta is het vaak een schatting want we doen er gehakt, groente en saus door. Ik ben niet alleen dus dan is het lastig om te weten hoeveel gram pasta je nu bijv. opschept.
Maar je kan best wel gelijk hebben hoor, dat ik denk dat ik goed bezig ben en dat ben ik dan vast ook in vergelijking met daarvoor. Alleen dat het toch nog te veel is met niet actief bewegingspatroon.

@Anijsblokje: Ik ben niks anders gaan drinken ten opzichte van de weken dat ik wel afviel. Maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat "goed gedrag" achterloopt op mn weegschaal.

Fijn dat je een manier hebt gevonden om met je honger gevoel om te gaan!
@anijsblokje let the game begin |-) ik knabbel ook graag aan groente door de dag heen. Ben reeds gestopt met roken, het vervangt ook een beetje de sigaret in mijn hand. Daarnaast stilt het de ergste trek inderdaad

Ik heb vandaag eigenlijk een best prima dag gehad, alleen m’n laatste 3 zure matten (hah, m’n verslaving sinds ik gestopt ben met roken) naar binnen gewerkt als toetje.
O: havermout/banaan/rozijnen/kaneel/melk + koffie
T: 2 kleine plakken kokosbananenbrood
L: salade met oa kip, cherrytomaatjes en geitenkaas
T: 2 crackers filet American
A: piepers, Witrus en bloemkool (en 3 zure matten hihi).

En straks nog een ronde wandelen, wil nog 4000 stappen zetten vandaag. Kan ik mooi combineren met naar de supermarkt, moet nog zalm halen voor de salade voor morgen.
Welkom Lauekraan! Je bent gelijk goed begonnen!

GossipGirl, ik weeg veel dingen ook niet zo precies hoor, zeker als het om avondeten gaat. Maar pasta en rijst dan juist weer wel. Ik doe de saus er pas bij op mijn bord, dus is dat heel makkelijk te wegen. Maar met de saus gok ik altijd maar wat, anders wordt het wel heel ingewikkeld.

Wat lekker dat die 2 kg er nog af is Boannan. Is die griep nog ergens goed voor. :P Wel enorm balen van je zoontje zeg. Hoe gaat het nu met hem?

Jemmer, Ik vind het helemaal niet suf klinken. Ik heb tien jaar met depressies geworsteld dus ik weet hoe moeilijk dat is. Echt heel goed van je! Wat Zwartvlekje zegt doe ik ook. Ik kook vaak extra voor in de vriezer omdat ik niet altijd zin heb om te koken en in onverwachtse situaties (zoals wanneer het eten mislukt ofzo, haha) heb ik in elk geval altijd wat in huis. Dat helpt me om niet te grijpen naar ongezond eten. Misschien zou jou dat ook kunnen helpen?

Hier gaat het goed. Weinig bijzonderheden. Morgen high tea met mijn moeder en daarna wil ik zeker tot 21 maart echt even flink knallen. Ik cheat teveel en ik vind het lastig om het dan bij één cheat te houden ipv de hele dag en soms een heel weekend maar wat aan te klooien. Dat maakt dat het afvallen minder snel gaat omdat ik soms wel vijf dagen nodig heb voor ik dat gewicht van het cheaten weer kwijt ben. Dus even een paar weken flink de teugels strak trekken!
Het gaat best ok met hem. Hij voelt het gebroken been niet maar is er wel een beetje ziek door (koorts/niet lekker).

Ik heb een prima min van 500 gram deze week. Ben gelukkig weer helemaal beter en terug op mijn eet/beweeg schema. En niet al teveel gekkigheid deze maand dus hopelijk ga ik mijn doel van -2kg halen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren met wasmand en al 5 treden van de trap gevallen. :facepalm: Nu overal spierpijn en blauwe plekken. Mijn elleboog allemaal schaafplekken. Echt niet fijn. Lopen gaat goed, maar zitten kan ik nauwelijks. Ik heb de yogales maar afgezegd, straks toch proberen te fietsen om kinderen op te halen. Morgen kinderfeestje van kind en in het weekend de echte verjaardag. Drukke boel.

Gewicht gaat goed. Eenmalig 90.8 aangetikt en toen de hoop dat ik dan eindelijk onder die 90 zou komen, maar daarna schommelde het weer een kilo omhoog, toen weer 500 gram naar beneden. Maar het gaat naar beneden, dus hoera. En laaaaaange adem.

Boannan: wat fijn dat die 2 kilo blijven lijkt! Wat vervelend voor je zoon, hoe kan er nu een spontane breuk komen? Hoort dat bij zijn gezondheid of gaan ze dat nog onderzoeken?

Lauekraan: welkom en succes!

Jemmer: helemaal niet suf, goed bezig jij!

Avena: in dat andere topic had je iets gepost dat het maar 1 op de 1200 mensen (dacht ik) die blijvend afvallen. Gaven ze daar nog context bij, heeft het te maken dat men diëten doet of geen reële verwachtingen heeft ofzo? Nou ja, ik hoop dat we allemaal die ene zijn. :high5:

Mensinwording: wauw, 45 kilo! Knap hoor! Mooi streven van die armband ;)

Gossipgirl: wat gek dat je bent aangekomen. Bijna ongesteld? Of misschien gewoon een schommeling? Toch een tijdje dagelijks wegen? Ik schommel me ook suf merk ik.

Zet ‘m op allemaal!
Hij heeft door de dwarslaesie broze botten. En daardoor breekt hij snel wat.
@Lauekraan: Welkom en wel een mooi dagmenu hoor!

@Boanan: Mooie min hoor! En vervelend voor je zoontje dat hij toch beetje koorts ervan heeft. Maar gelukkig geen pijn van zijn gebroken been.

@Yannah: Auw pijnlijk! Gelukkig heb je verder niks gebroken. Vervelend he die schommelingen. Ik snap ook niet hoe dat nu kan eigenlijk.
Van elke dag wegen word ik een beetje ongelukkig. Tenminste wel als ik elke keer aankom of het aangekomen gewicht zie blijven staan. Dan begint je dag zo "rot".

Ik ga toch maar weer even calorieën tellen denk ik. Maar wat ik "normaal" eet op een dag heb ik ingevuld en dan blijf ik gewoon binnen mijn calorieën die ik 'mag'. Ik heb zelfs nog speling om wat meer of extra's te nemen als ik zou willen.
@drackie oooh, lekker zo’n high tea, geniet er van!! Ook mijn valkuil is niet meer kunnen stoppen met cheaten eenmaal begonnen. Dus, ik zorg dat ik simpelweg niets in huis heb om te cheaten. Ik woon alleen op kamers, dus dat is goed te doen.

@baonnan wat naar van je zoontje, hopelijk voelt hij zich snel weer de oude en kan de operatie plaatsvinden. Ik duim voor jullie!
Je bent goed bezig zo te zien

@yannah soms gaat afvallen zo gek, aankomen, afvallen en dan ineens sta je stil. Het lijf maakt soms gekke sprongen. Fijn dat het weer gedaald is! Is toch altijd een bevestiging dat de methode die je nu hebt werkt.

Ik ben ongesteld geworden. Ik heb endometriose, ze vermoeden ook adeno en het is drama. Vannacht amper geslapen van de pijn. Vanmorgen besloten niet naar college te gaan. Baal daar best van, we hebben een vrij grote groepsopdracht en het voelt nu alsof ik mijn werkgroep tekortschiet. Gelukkig weten ze van mijn situatie en hadden ze begrip. Nu ik nog voor mezelf.. heb net uit nood het zware geschut in gezet tegen de pijn; tramadol. De ergste kantjes zijn er iig van af, maar alsnog kol ik vandaag m’n kamer niet uit vrees ik.
@lauekraan lief en begripvol zijn voor jezelf is soms het moeilijkste wat er is, maar zo belangrijk. Sterkte, heb je er vaak langere tijd last van of knapt het wel snel weer op?

@yannah oei, klinkt goed pijnlijk zeg! Hopelijk gaat de last snel weg.

@gossipgirl hopelijk geeft het tellen weer wat meer inzicht. Wel balen dat je weegschaal niet meewerkt en al helemaal als je onder je maximum blijft.

Hier nu in de bus naar huis na een dag werk en weer sporten. Voel me voldaan.

Mijn menu vandaag
O; yoghurt met My muesli
T; plak ontbijtkoek zero
L; tonijnsalade
T; vergeten ei van de lunch
Diner zo; roerbakgroente met kip en zilvervliesrijst
Misschien later nog een bakje Kvarg met appel en kaneel.
@Boannan, dat klinkt best heftig, een spontane dijbeenbreuk. Gelukkig heeft hij er geen pijn aan... Spannende tijden zo inderdaad, met de Corona.
En top, weer een halve kilo eraf!

@Lauekraan, welkom! Wat heftig dat je zoveel last ervan hebt... Hopelijk houd het niet te lang aan. Heb je dit iedere maand weer? Of wisselt het per keer?

@GossipGirl, de ene week is de andere niet hé? Bij mij loopt het ook meestal een week achter, als ik in week 1 de boel laat versloffen, merk ik dat vaak pas na week 2. Ook als ik in week 2 wel mijn best heb gedaan. Even weer alles bijhouden kan wel weer wat zicht op de zaak geven. En soms is het gewoon een kwestie van doorgaan en dan komt het resultaat van zelf later wel. Hoe frustrerend ook.

@Drackie, hoe was de high tea? Same here, qua cheaten... Ik ben aangekomen deze week en dat heb ik ook gewoonweg verdiend. Ook hier gaan de teugels weer even strak. Morgen dan. Vandaag ging het alweer mis.

@Yannahh, oei! Dat is een flinke smak dan hé? Ik vind dat ook altijd gedoe, met die volle wasmanden de trappen op en af. En dan ineens gaat het een keertje mis. Gelukkig verder niks gebroken, maar wel bont en blauw dus... En niet kunnen zitten is best rot.
En dan ook nog drukke dagen... Succes daarmee! Hopelijk trekt de pijn snel weer wat weg.

@Sansi, goed bezig!

Hier dus even wat slechtere weken. Ik kreeg ook afgelopen week de draad niet meer opgepakt. En dat zag ik deze week dus goed terug op de weegschaal. 6 ons erbij... Jammer. Maar ja, eigen schuld. Ik vind het wel 'prettig' dat ik in ieder geval weet waar het door komt. Ik had besloten vanaf vandaag weer de boel op te pakken. Maar vanavond alweer gezwicht voor een chocolademelk. En dan ook echt zo'n hele slechte, met zo'n blok chocolade die je in de warme melk moet smelten. Wel lekker, heb ervan genoten.
Ik heb de afgelopen weken ook wat minder streng bijgehouden wat ik allemaal at, heb ook in de app behoorlijk zitten cheaten. Echt heel erg. Als ik zag dat ik over mijn punten heen dreigde te gaan, heb ik gewoon de porties wat kleiner opgeschreven dan ze waren. Dus nu leek het net of ik gewoon binnen mijn punten was gebleven, maar ik hield mezelf gewoon voor de gek. Heel dom. Moest het van mezelf ook even opbiechten hier :$ . Moet echt weer even bij de les blijven en heb afgesproken met mezelf dat ik nu echt alles tot in de puntjes ga bijhouden. :whip:

Ook wil ik echt erbij gaan bewegen, maar die stap zetten vind ik zooooo moeilijk! Het is een mega drempel, mede door de vermoeidheid en weinig tijd die ik voor mezelf heb 's avonds. Mijn vriend dacht met me mee, en zei: joh, als je nu ieder uur een wekkertje zet, en met jezelf afspreekt dat je als het wekkertje gaat, even een paar keer met een kettlebell moet zwaaien. Die staan namelijk gewoon in mijn woonkamer, klaar om gepakt te worden.
Dat vond ik eigenlijk best een goed idee. Ik heb het zelf iets anders gemaakt, zodat ik het ook op het werk kan doen. Ik probeer ieder uur even de trappen op en af te rennen. Op het werk kan dat ook, en dat duurt niet zo lang. Maak ik gewoon even een rondje door het pand, ene trap af, andere trap op. En thuis heb ik er twee, dus twee trappen op, twee af. Als ik dat ieder uur doe, kom ik toch weer wat meer aan mijn beweging, en het is laagdrempelig. Als ik dan zin heb thuis, kan ik altijd nog even snel een kettlebell erbij pakken en die ook even rondzwaaien :) .

Kleine stapjes... Ik merk dat ik dat echt nodig heb om tot een blijvend resultaat te komen.
Yannahh schreef:
05-03-2020 10:43
Avena: in dat andere topic had je iets gepost dat het maar 1 op de 1200 mensen (dacht ik) die blijvend afvallen. Gaven ze daar nog context bij, heeft het te maken dat men diëten doet of geen reële verwachtingen heeft ofzo? Nou ja, ik hoop dat we allemaal die ene zijn. :high5:
Ik hoorde dat de woordvoerder van de Stichting Obesitas zeggen op de radio. Ging om mensen met obesitas en ging om op eigen kracht. Dus zonder begeleiding. Maar het is wel een deprimerend cijfer en het zegt voor mij dus alles dat afvallen echt niet gewoon iets van wilskracht, discipline en doorzettingsvermogen is. Zeker niet voor mensen met obesitas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven