Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb carnaval echt gemist dit jaar. Ik hou er zo van! :heart: Tegelijkertijd wel fijn dat ik niet de verleiding had toch te drinken (dronk in mijn studententijd best stevig, maar de laatste jaren al weinig meer en ben ik nu helemaal mee opgehouden) en ongezond te eten.

Drukke tijd op het werk. Hele weekend gewerkt en stond zondagavond zo strak van de adrenaline (en caffeïne) dat ik letterlijk niet heb kunnen slapen. Als het goed is, is het over een paar uur eindelijk af (ik wacht nu nog even op last-minute feedback) en dan ben ik echt blij. Hopelijk nog op tijd om vandaag nog naar de sportschool te gaan en het sporten weer te beginnen. Na een week zou het afzien toch nog enigszins mee moeten vallen, hoop ik?
Ik reageer ook even snel.

@Anijsblokje, welkom! Wat knap dat je al zo ver bent met afvallen! Respect!

@Jemmer, ik kan niet zoveel toevoegen aan wat de anderen al schreven. Vooral even een dikke :hug: van mij.

Er was zoveel meer geschreven nog, maar ik kan er nu even niet allemaal op reageren. Ben nog steeds moe. Wel minder dan eind vorige week, maar het valt me allemaal flink tegen. Heb net mijn verhaal van de afgelopen 3 jaar op papier gezet voor mezelf, omdat ik me soms maar een aansteller vind dat ik steeds zo moe ben. Maar als ik dat allemaal opschrijf dan begrijp ik wel beter waar die vermoeidheid vandaan komt. Heb besloten om toch weer op zoek te gaan naar hulp. Net een hulpvraag getypt naar een 'sociaal team' (geen idee hoe je dat officieel noemt) hier in het dorp. Hopelijk kunnen ze mij wijzen naar de juiste hulp. Ik heb zelf namelijk geen idee waar ik moet beginnen.

Maar ja, inmiddels is het dus al wel weer laat, dus ik ga snel mijn bed opzoeken... Anders is het morgen helemaal weer drama.

O ja, eten is bagger momenteel. Dit weekend al niet zo top en gisteren pizza en koekjes gehad. Ruim over mijn dagpunten gegaan. Het is maar zo. Vandaag weer netjes gedragen. Mijn weegdag zal dus wel niet zo top zijn donderdag. Volgende week weer beter.
Alle reacties Link kopieren
@Mensinwording: Ik ben na mn pauze van 3 maanden ofzo 1x geweest en ik merkte qua conditie niet super veel achteruitgang. Dus 1 week zal je heus niet merken denk ik!

@Randomwriter: Wel goed van je dat je hulp heb gezocht! Hopelijk kunnen zij je doorverwijzen naar de juiste hulpverlener.
En je kan niet altijd "goede" dagen hebben he. Vooral niet als je niet lekker in je vel zit op het moment.

Ik ben na carnaval super verkouden geworden en het zit ook echt op mn borst, plus verhoging erbij. Snap er ook niks van want wanneer ik 1 dag uitga, heb ik nergens last van. Ik vier al jaren 2 dagen carnaval, elke keer ziek daarna.
Maargoed ik moet maandag dus wel beginnen bij mn nieuwe werk, dus ik hoop dat ik dan iets fitter voel. Maar gelukkig zijn de introductieweken maar 3 uur per dag, dus dat is alsnog wel te doen dan.

Deze week is het eten ook goed gegaan op beide dagen. Niet gezwicht voor slechte tussendoortjes eigenlijk. Het werkt voor mij wel dat ik het andere niet heel de tijd zie eten.
@ Jempo: beterschap!

@andere topic: dat topic of je overgewicht zelf in de hand hebt? Ik heb hier en daar wat gelezen. Same old, same old. Ik bemoei me er niet mee, omdat ik echt niet tegen al die betonnen platen en langspeelplaten kan.

@gossipgirl: antiflu is geen snoepen. Ik vind ze zelfs echt vies als ik niet verkouden ben of keelpijn heb. Het enige snoep dat hier maanden in de kast kan liggen. Hopelijk snel weer klaar met die keelpijn!

@anijsblokje: Welkom!

@Boannan: ha, klinkt gezellig, dat carnaval!

@Drackie: weer goed opgepakt. Goed zo!

@boekenwurm: zo te lezen ben je goed bezig!

@kijk op mijn lijf: Ik vind mezelf vaak gewoon wel goed. Zeker met kleding aan. Dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik: Nou, jij mag er wel zijn. Het getal op de weegschaal zegt iets anders, maar ik zie het niet aan mezelf.
Het lijkt me vreselijk als je zo naar over jezelf voelt @mensinwording en @jemmer. Je bent zoveel meer dan alleen de buitenkant he? Je zelfvertrouwen zou niks met je gewicht te maken moeten hebben. Wel fijn dat je nu zuiniger bent op je eigen lijf, MIW!

@randomwriter: met welke hulpvraag heb je gemaild? Schouders er weer onder he?
Bij mij gaat het zo nu en dan goed, en dan weer een dag slecht. Ik heb het nu een beetje losgelaten nu ik een afspraak heb voor de virtuele maagband. Aan de andere kant; alles wat er al af is, is natuurlijk gewoon meegenomen.

@medicatie tegen obesitas: ik heb ooit eens een docu gekeken over obesitas. Er was toen volop onderzoek naar bacteriën in de darmen die zouden bijdragen aan een snelle spijsvertering en goede vetverbranding.
Ik hoop echt dat er snel iets komt waardoor het makkelijker wordt om blijvend op een gezond gewicht te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
26-02-2020 09:45
@kijk op mijn lijf: Ik vind mezelf vaak gewoon wel goed. Zeker met kleding aan. Dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik: Nou, jij mag er wel zijn. Het getal op de weegschaal zegt iets anders, maar ik zie het niet aan mezelf.
Het lijkt me vreselijk als je zo naar over jezelf voelt @mensinwording en @jemmer. Je bent zoveel meer dan alleen de buitenkant he? Je zelfvertrouwen zou niks met je gewicht te maken moeten hebben. Wel fijn dat je nu zuiniger bent op je eigen lijf, MIW!
Heel fijn dat je je gewoon goed voelt! En dat je het niet aan jezelf ziet. Bij mij wordt het nu ook een stuk minder, ook al ben ik natuurlijk nog steeds veel te zwaar. Ik vond mezelf qua karakter trouwens best wel aardig gelukt, maar het was de buitenkant waar ik zo ontevreden mee was. Helaas wel het eerste wat mensen aan je zien.

Sportschool was gister niet meer gelukt. :( Kreeg mijn feedback pas laat terug en redde het niet meer. Vandaag voor de herkansing. Hopelijk laat de sneeuwstorm hier nog even op zich wachten...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus al 2 dagen verkouden/grieperig. Keelpijn/koppijn/koortsig. Tot 5u feesten is mijn lijf niet meer gewend. Ik denk dat door het ziekig zijn ook mijn gewicht ineens heel snel naar beneden gaat. Spierverlies? Deze week 1kg afgevallen ondanks het carnavallen. Nu al op -8,2 sinds de start in januari :cheer2:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best wel verdrietig en gefrustreerd op het moment. We hebben een nieuwe weegschaal gekocht en daarop weeg ik 87,2 (wel met kleren aan en al gegeten). Maargoed dat heb ik serieus nog NOOIT gewogen. Ik ben 4,2 kg afgevallen in totaal en dat zou betekenen dat ik nog een hoger start gewicht zou hebben? Terwijl ik totdat mn oude weegschaal stuk ging op 82,2 zat.

Het blijft raar dat ik nu wel in het rokje pas terwijl ik dat kocht terwijl ik vanaf mn oude gewicht 10kg lichter was ongeveer. En dan nu meer weeg dan ooit. Wat moet ik nu geloven? Mn ouders zeggen dat hun gewicht wel klopt. Maar hoe kan ik ooit als ik boven de 90 heb gezeten in maat 42 passen?

Alles lijkt nu voor niks geweest. Terwijl ik zo mn best had gedaan. En dan maakt mn vader ook nog de opmerking 'ja het verschil heb je er gewoon aangegeten' terwijl dat in die korte tijd gewoon niet kan. Zo stom, ik ben ook echt super boos geworden. Mn moeder snapt gelukkig wel dat ik het verdrietig vind en gefrustreerd ben.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
27-02-2020 13:56
Ik ben best wel verdrietig en gefrustreerd op het moment. We hebben een nieuwe weegschaal gekocht en daarop weeg ik 87,2 (wel met kleren aan en al gegeten). Maargoed dat heb ik serieus nog NOOIT gewogen. Ik ben 4,2 kg afgevallen in totaal en dat zou betekenen dat ik nog een hoger start gewicht zou hebben? Terwijl ik totdat mn oude weegschaal stuk ging op 82,2 zat.

Het blijft raar dat ik nu wel in het rokje pas terwijl ik dat kocht terwijl ik vanaf mn oude gewicht 10kg lichter was ongeveer. En dan nu meer weeg dan ooit. Wat moet ik nu geloven? Mn ouders zeggen dat hun gewicht wel klopt. Maar hoe kan ik ooit als ik boven de 90 heb gezeten in maat 42 passen?

Alles lijkt nu voor niks geweest. Terwijl ik zo mn best had gedaan. En dan maakt mn vader ook nog de opmerking 'ja het verschil heb je er gewoon aangegeten' terwijl dat in die korte tijd gewoon niet kan. Zo stom, ik ben ook echt super boos geworden. Mn moeder snapt gelukkig wel dat ik het verdrietig vind en gefrustreerd ben.
Frustrerend, dat je nu meer weegt dan je dacht. Maar je bent dus gewoon die 4 kilo afgevallen. Dus niet alles is voor niks geweest, want -4. Een tegenvaller, maar hopelijk kun je het ombuigen naar motivatie. Want uiteindelijk is het niet het gewicht dat de weegschaal aangeeft dat belangrijk is, maar hoeveel je afvalt. (En ik zou mezelf ook nog even zonder kleding en schoenen, en op dezelfde tijd als normaal, wegen. Dat kan in de winter best een paar kilo schelen.)
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
27-02-2020 10:26
Ik ben dus al 2 dagen verkouden/grieperig. Keelpijn/koppijn/koortsig. Tot 5u feesten is mijn lijf niet meer gewend. Ik denk dat door het ziekig zijn ook mijn gewicht ineens heel snel naar beneden gaat. Spierverlies? Deze week 1kg afgevallen ondanks het carnavallen. Nu al op -8,2 sinds de start in januari :cheer2:
Zo snel zal het spierverlies toch niet gaan, hoop ik! Maar :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gister trouwens wel wezen sporten en dat ging best goed. Op de crosstrainer 5 km binnen 30 min en daarna tot 6 gerend en nog een halve km uitgelopen. Voelde echt even lekker weer.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Excuses voor lange afwezigheid. Het ging niet goed en de laatste week ben ik op vakantie geweest. Morgen ga ik op de weegschaal en ga ik me in de tabel aanpassen...ik ben er bang voor..... op vakantie goed nagedacht over hoe ik het ga doen. Ik moet mijn omgang met snaaien s avonds en de korte rush en fijne gevoel dat ik ervan krijg echt loskoppelen. Want 10 minuten na het snaaien voel ik me kl*te.....

Sorry voor deze ego-post. Later meer!
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
27-02-2020 13:56
Ik ben best wel verdrietig en gefrustreerd op het moment. We hebben een nieuwe weegschaal gekocht en daarop weeg ik 87,2 (wel met kleren aan en al gegeten). Maargoed dat heb ik serieus nog NOOIT gewogen. Ik ben 4,2 kg afgevallen in totaal en dat zou betekenen dat ik nog een hoger start gewicht zou hebben? Terwijl ik totdat mn oude weegschaal stuk ging op 82,2 zat.

Het blijft raar dat ik nu wel in het rokje pas terwijl ik dat kocht terwijl ik vanaf mn oude gewicht 10kg lichter was ongeveer. En dan nu meer weeg dan ooit. Wat moet ik nu geloven? Mn ouders zeggen dat hun gewicht wel klopt. Maar hoe kan ik ooit als ik boven de 90 heb gezeten in maat 42 passen?

Alles lijkt nu voor niks geweest. Terwijl ik zo mn best had gedaan. En dan maakt mn vader ook nog de opmerking 'ja het verschil heb je er gewoon aangegeten' terwijl dat in die korte tijd gewoon niet kan. Zo stom, ik ben ook echt super boos geworden. Mn moeder snapt gelukkig wel dat ik het verdrietig vind en gefrustreerd ben.
Wat balen zeg! En snap wel dat die opmerking van je vader dan even niet goed valt. Bij hun is het gewicht dan niet hoger op de nieuwe?

Gewicht hoeft niet veel over de maat te zeggen.. lengte, bouw en proporties maken ook veel
Uit. Ik zit namelijk bij 92 kilo altijd in maat 42 met broeken en t-shirts. Dikke bovenarmen en met een blouse moet ik juist weer een vee grotere maat hebben dan.

Meet je trouwens ook? Wie weet ben je wel gewoon mooi in centimeters afgevallen, met oog op hoe je zegt dat je kleding zit.

Ik zou vooral even opnieuw wegen zoals je normaal zou doen. Op het juiste tijdstip en met net zoveel of weinig kleren aan als normaal. Zelf weeg ik dus ook altijd in de ochtend voor het aankleden na het plassen. Kleren en schoenen en moment kunnen de wereld uitmaken. Wie weet is het minder erg dan je denk. Maar kan me heerlijk goed voorstellen dat het even Voelt als voor niks en dat het ontzettend balen is.
sansi wijzigde dit bericht op 27-02-2020 18:25
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@boannan, hopelijk is het gewoon normaal gewichtsverlies en niet door het grieperig zijn zodat het zo blijft gaan. Wel echt een mooie min sinds het begin zeg!

@miw, mooi dat het gisteren wel gelukt is te gaan. Kan dan ook wel weer heel fijn voelen hè!

@goodvibes welkom terug! Fijne vakantie gehad? Hopelijk valt de “schade” mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een her-start gemaakt. Ik gokte maar wat in het weekend. Dus heb alles uitgerekend en ik snap nu wel waarom ik niet afval en soms aankom, oeps! Nu dus alles goed bijhouden en plannen.

En.... ik heb me net online ingeschreven voor de sportschool! Bij huis is de dichtstbijzijnde 10km verderop. Niet handig met maar 1 auto thuis die partner gebruikt voor werk. Nu is er tegenover mijn werk een nieuwe sportschool geopend, dus ik heb me maar gewoon aangemeld!

Wel een van die grootse en goedkopere sportscholen. Heb het idee dat daar vooral jongeren komen. Ben ergens bang aangekeken te worden, maar ik moet toch ergens beginnen. Inschrijven was online, dus eerste keer heen volgende week vind ik stiekem wel een beetje spannend :$
Alle reacties Link kopieren
Goeie actie, Sansi! De eerste keer is altijd even een drempel over. Je gaat lekker voor jezelf en niet voor die jonge mensen daar.

Hier gaat het allemaal nog steeds een beetje moeizaam. Ik had dinsdag een enorme baaldag. Gewoon totaal zoals het niet moet. Ik dacht: als ik van twee dagen netjes eten 0,5 kg aankom, dan kan ik nu net zo goed gaan schransen. Raar soort afreageren.

Woensdag heb ik mezelf weer bij elkaar geveegd. Gezond gegeten, 's ochtends een wandelingetje gemaakt en eind van de middag gaan sporten. Ik ben inmiddels wel weer wat fitter geworden van het ijzer slikken, maar ik wilde nu ook weer beginnen met conditie opbouwen. Verrek ik bij het sporten mijn kuit... Aaarch...

Vandaag dus noodgedwongen zo min mogelijk stappen gezet en een enorme hangdag gehad. Kuit valt gelukkig mee. Ik hoop dat ik morgen weer vrij normaal kan lopen, maar meteen weer flink belasten lijkt me ook niet verstandig. Gelukkig had ik niets slechts meer in huis, want dat zou niet veilig zijn geweest.

Gesnaai, geklooi, gekwakkel... terug in het gareel is een hobbelige weg...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hier luister ik nu regelmatig naar die podcasts die Avena aanraadde en het geeft me zoveel nieuwe motivatie!

Weinig bewerkte dingen eten, minder koolhydraten, alles volkoren, meer slapen, volle zuivel, af en toe vasten, voeding en geen vulling, noten en zaden. Weinig nieuws onder de zon hoor, maar het inspireert me wel.

Boodschappenlijstje aangepast en roomboter, 100 procent pindakaas, volle kwark, volle kaas, volkoren pasta erop gezet. Vooral die volle zuivel vind ik heel spannend. Er zit zo in mijn hoofd geprent dat mager altijd beter is en dat calorieën het belangrijkste zijn. Maar uit magere zuivel hebben ze het vet eruit gehaald en suiker er voor in de plaatst gestopt. En ik weet ook wel dat suiker niet oké is en goede vetten wel, maar toch.
Willen jullie mij bevestigen dat ik niet ineens aan ga komen als ik mijn magere kwark vervang voor volle? :$

Verder weeg ik nu 91.8 en draag ook maat 40 voor broeken (smalle heupen en bips) en 42 voor bovenkleding. Het hangt inderdaad heel erg van je bouw af.

Oh en haha, ik heb nu al een paar dagen de kachel op 17 graden voor mijn bruine vet. :biggrin: Kou lijden en afvallen :bonk:
@GossipGirl, ik begrijp je frustratie... En mijn vader zou ook zomaar zo'n opmerking kunnen maken. Mensen die niet weten wat het allemaal inhoudt, snappen ook niet zo goed hoe rot zo'n opmerking is.
Het getal op de weegschaal is maar een getal. Hoe je je verder voelt is veel belangrijker. En zo'n rokje gaat niet zomaar beter zitten. Dan moet er wel echt wat af zijn. Probeer je motivatie weer ergens vandaan te halen, je hebt het echt allemaal niet voor niks gedaan!

@Avena, ik begrijp het afreageren wel. Als je het netjes doet en je komt aan, vraag je je af waarom je nog netjes zou doen. Maar volgens mij komt alles altijd later, ik heb ook een redelijk slechte week achter de rug maar ben wel 4 ons kwijt... Ik ga er maar vast vanuit dat er volgende week, als ik wel weer mijn best doe, weer wat aan komt.
Wel vervelend van je kuit! Hopelijk valt het mee en heb je er morgen geen last meer van.

@Sansi, goed dat je je hebt aangemeld! Heb je al een dag gepland dat je erheen gaat? Die eerste keer is altijd spannend hé. Maar meestal valt dat achteraf dan mee, is mijn ervaring wel tenminste.

@Goodvibes, hopelijk kun je snel weer je motivatie te pakken krijgen! Hier weer meeschrijven helpt daar wellicht ook weer bij?

@Mensinwording, hoe is het met de sneeuwstorm? Is het sporten nog gelukt?

@Boannan, wat een mooi resultaat al! Super goed!!!

@Nandina, ik wil meer hulp bij de normale dagelijkse dingen. Niet direct praktische hulp, maar meer kunnen sparren met iemand hoe ik bepaalde dingen beter kan aanpakken. Nu blijven veel dingen liggen en daar kan ik slecht mee om gaan. Ik ben best een chaoot af en toe, maar hoe rommeliger het is en hoe meer dingen blijven liggen, hoe chaotischer ik word in mijn hoofd. Daarnaast wil ik hulp bij hoe ik moet omgaan met bepaalde dingen rondom mijn ex. Ik kom soms in een tunnelvisie omdat ik natuurlijk bepaalde dingen gewend ben van hem en daar al heel snel door getriggert raak. Dat frustreert, en het lost niks op. De kijk van een extern iemand kan dan best helpen om het weer in een ander daglicht te zien.

Ik ben met mijn hulpvraag doorverwezen naar een ander bureau, daar moest ik mezelf opnieuw aanmelden, maar dat aanmeldformulier gaf een foutmelding net toen ik alles had ingevuld (inclusief lang verhaal...)... Alles weer kwijt. Dus toen had ik even de energie niet meer om het verder op te pakken. Moet me dus nog aanmelden :roll:

Verder vanochtend dus wel een mooi resultaat op de weegschaal, onverwacht. We gaan wel zien wat het aankomende week gaat worden. Probeer in ieder geval weer wat meer de touwtjes in handen te nemen.
Yannahh schreef:
27-02-2020 21:38
Willen jullie mij bevestigen dat ik niet ineens aan ga komen als ik mijn magere kwark vervang voor volle? :$
Euuuhhh... :$ Dat lag bij mij wel erg aan wat ik verder at. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn volle kwark uiteindelijk heb vervangen door Skyr. Bijna even weinig koolhydraten, maar veel minder vet en vooral veel meer eiwit. Dat voelde voor mij beter... En niet meteen al mijn WW-punten op in de ochtend. Misschien niet de reactie die je verwachtte, sorry daarvoor! :whoops: En ik zeg ook niet dat vol niet goed is hoor. Verder heb ik van alles wel de volle variant. Want inderdaad: minder koolhydraten. En ik kan me niet voorstellen dat je direct ervan gaat aankomen, want het idee is ook dat je er minder van nodig hebt en langer een verzadigd gevoel gaat hebben. Ik doe het een hele ochtend op mijn bakje Skyr met walnoten. Maar als ik kan kiezen tussen veel vet of veel eiwitten, kies ik wel bewust voor het laatste. Tenzij daar inderdaad weer veel meer koolhydraten in zitten.
@Drackie: klinkt niet fijn al die pijntjes. Hoe is het nu - En met je achillespees?

@Boekenwurm: goed zo, voornamelijk gezonde boodschappen, kun je ook niet 'zwichten' in lastige momenten!

@Hoe je jezelf en eigen lichaam ziet: wie schreef 'Ik mag er wel zijn? Die gedachte ken ik niet, maar ook geen complete walging. Meer iets als 'je ziet er best goed uit vandaag' of 'wat heb je leuke kleren aan, dat staat goed' is het maximale wat ik denk over mijn eigen lijf. Ik vond mezelf 20kg geleden duidelijk minder positief en daarmee minder mooi ogen, maar ik ben er nog niet. Zelf zie ik het ook vaak niet als mensen veel zijn afgevallen, omdat ik blijkbaar niet op die manier naar anderen (maar ook niet naar mezelf dus) kijk.

@RandomWriter: wat goed dat je het wijkteam hebt gemaild en dat je alles voor jezelf hebt opgeschreven. Ik weet niet wat er de afgelopen jaren gebeurd is, maar blijkbaar heftige dingen. Het is moeilijk te erkennen/aan jezelf toe te geven dat je er zelf niet uitkomt en dat je hulp nodig hebt. Stoer dat je die stap hebt gezet. Wees trots op jezelf.

@GossipGirl: knap dat het gelukt is deze week het gezonde eten vol te houden. Maar wat stom en raar van de weegschaal. Ook ik weeg me 's ochtends zonder kleren nadat ik naar de wc ben geweest... Soms zeggen ze ook dat je het in cm wel ziet en dan pas later in kg. Zou je je willen meten? Of kun je met jezelf afspreken dat je wel doorgaat met gezond eten en even niet weten, voor een maand ofzo? Heb je begeleiding van een diëtiste? Is dat nog iets wat je overweegt? Ik zag er erg tegenop, maar het helpt mij wel om inzicht te krijgen en het is toch fijn dat er iemand meekijkt en meedenkt en waar ik met mijn vragen terecht kan, vind ik. Geeft minder het gevoel dat ik het alleen moet uitvogelen allemaal. Ik heb bewust nooit iemand in mijn omgeving verteld over getalletjes, gewicht, of hoeveel ik kwijt ben/wil etc.. Merk dat ik niets heb aan al die meningen en ideeën. Alleen "de professionals" weten de exacte cijfers - en verder hoeft niemand dat te weten. Voor mij werkt dat goed. Ik kan me voorstellen dat die opmerkingen van je vader heel verkeerd zijn gevallen. Laat je niet ui tg het veld slaan! Trek juist dat leuke rokje aan dat nu opeens weer lekkerder zit!

@Nandina: klinkt best gevaarlijk in mijn ogen dat je schrijft over dat je nu weer minder oplet met de hypnotherapie in het vooruitzicht... Als dat voor iedereen blijvend zou werken, dan zou iedereen met obesitas dat toch inzetten, of zie jij dat anders? Alles wat er voor die tijd al af is, is er dan tenminste af...

@boannan: lekker bezig dus! Soms geen peil op te trekken... Houd je het dagelijkse wandelen vol? Dat helpt ook goed denk ik.

@MensInWording: wat een afstanden en tijd op die crosstrainer! Doe je tijdens het crosstraineren iets om de tijd door te komen? (spelletje/serie/muziek? Sommige mensen lezen zelfs geloof ik?) Of vind je het wel prima zonder afleiding?

@GoodVibes: goed voornemen om die rush/beloning los te koppelen. Bij mij helpt het om te bedenken (bijv tijdens of vlak na het eten) welke opties ik heb als ik later op de avond nog zin heb in iets. Kan hier vaak zijn nootjes (let op hoeveelheid/zout), maiswafel evt met mager beleg of pindakaas, augurken, groente, fruit, salade...ook bijv. een evergreen of een biscuitje (1 dus!) kan prima zijn. Maar het beste werkt het nog steeds om de dingen die ik niet wil eten, niet in huis te halen vind ik... Hier kan dat makkelijk, want ik woon alleen.
Lukt het je al om de momenten te ontdekken waarop je vindt dat je iets te snaaien "verdiend" hebt? Dat was voor mij een eye-opener, daar bleek ik heel veel redenen voor te hebben verzonnen, namelijk... En je voorhouden wat je wil: een gezond gewicht/lijf, dus niet die korte termijn-beloning van iets lekkers te eten. Kun je jezelf ook met niet-eten belonen?

@Sansi: bizar hè, wat je in een weekend kunt eten aan kcal... Knap dat je daar kritisch naar hebt gekeken en je daar nu verstandigere keuzes in gaat maken. Kan echt heel veel opleveren. Zeker in combinatie met (meer) bewegen/sporten. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, sporten bij je werk. Ben je van plan om voor, of juist na je werk te gaan sporten? Van eventuele "jonkies" moet je je niets aantrekken, hoor. De meeste sportende mensen zijn toch vooral met zichzelf bezig...!

@Avena: succes met terug in het gareel. De hobbels zijn herkenbaar. Fijn dat je effect merkt van de ijzerpillen, een laag ijzergehalte kan enorme invloed hebben op hoe je lijf conditioneel voelt. Super vervelend dat je je kuit hebt gescheurd. Is dat wat ze een zweepslag noemen? Voorzichtig met opbouwen zou ik ook denken, luister naar je lijf!

@Yannaah: ga je echt iets doen met vasten? Toevallig is het nu natuurlijk vastentijd... Klinkt voor mij wel rigoureus. En wat ga je dan doen, intermittent fasting? Daar zijn ook allemaal theorieën over, wat de beste methode is geloof ik. Over volle vs magere zuivel is het volgens mij dat je met volle mogelijk je eerder verzadigd voelt. Volgens mij is het toch ook een kwestie van uitproberen wat bij je past, dus kijk gewoon hoe het voor jou uitpakt, zou ik zeggen?

Ik vroeg me af of jullie ook producten hebben die jullie nu opeens eten? Ik eet veel meer noten en peulvruchten nu tov voordat ik ging afvallen. En maiswafels at ik eigenlijk ook nooit, en nu soms wel.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl, ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent, maar je bent die kilo’s nog stééds kwijt. Je bent niet opeens dikker nu de weegschaal meer aangeeft. Vanaf hier gewoon weer verder naar beneden. Maar ik kan me je frustratie goed voorstellen hoor. Morgen weer met frisse moed verder?

Welkom terug Goodvibes!

Boannan, beterschap!

Avena, auw, sterkte met je kuit! Had je desondanks vandaag qua eten vandaag wel weer een goede dag?

Mijn achillespees doet nog steeds vervelend, maar verder gaat het wel goed. Ik had een rottige week, een weekend met teveel eten en nu al vier dagen bezig dat gewicht er weer af te krijgen. Dat voelt niet fijn, maar ik heb het wel weer goed opgepakt. Ik heb met mijn WW-coach afgesproken dat ik komende week de cheats ga beperken tot eentje (bijv. wat chocola) ipv een hele dag of zelfs een heel weekend. Ze heeft het zelfs opgeschreven dus ik moet me er wel aan houden. ;-D Weer even knallen in plaats van dat halfbakken werk.
Alle reacties Link kopieren
@anijsblokje, dank! Ik denk (en hoop) verrekt in plaats van gescheurd. Met dat laatste ben je veel langer zoet. Ik ga morgen proberen te zwemmen. Dat kan nooit heel belastend zijn.

Ik merk dat als ik gezond ga eten ik vooral dingen niet eet. Ik eet namelijk altijd al erg gezond (groenten, fruit, peulvruchten, noten/zaden, wat volle zuivel en complexe koolhydraten zoals havermout, zilvervliesrijst en volkoren pasta en zo). Maar in mijn 'slechte' periodes eet ik daar ook nog van alles bij: chocola, kaas, chips, koek en dan 's avonds een wijntje of twee. Sinds begin januari laat ik die laatste dingen allemaal grotendeels en ik ben meer gaan bewegen en sporten.

Tenminste, zo ging het totdat ik voorjaarsvakantie ging vieren. Nu probeer ik mezelf (letterlijk en figuurlijk) weer op de been te helpen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Goed volgens de weegschaal ben ik een kilo zwaarder, maar ik pas weer in twee broeken waar ik vorige week nog niet in paste! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken om met een meetlintje te gaan meten in plaats van wegen. Mijn gewicht schommelt echt enorm en ik kan dat eigenlijk nooit afleiden aan mijn gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Oke, oke, Randomwriter, ik ga straks etiketten lezen voor ik iets in mijn mandje stop! Ik hou jullie op de hoogte. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven