Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lege schappen zijn hier trouwens echt volop. Wc papier, handzeep, desinfectiemiddel, rijst, pasta, bevroren groenten zijn niet of amper meer te krijgen. Heel frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Veel met rare, moeilijke en/of mindere dagen lees ik wel.

@drackie klinkt als een goed haalbare doelstelling!

@gossipgirl balen dat je wat bent teruggevallen, maar kan het mij wel goed voorstellen in deze tijd.

@anijsblokje lijkt mij een drukke periode zo in de zorg.

@mensinwording kan mij voorstellen dat dit je niet helemaal lekker zit. Dat te weinig drinken klinkt dan inderdaad niet logisch. Verdere tests en afspraken mogen alleen bij noodsituaties dan ofzo?

@avena, wordt dan snel benauwend denk ik hè als je helemaal er niet meer uit mag? Het is hopen dat dingen snel beter worden maar ik ben bang dat het allemaal nog wel even duurt.

@boodschappen het is inderdaad bizar hè hoe leeg sommige schappen zijn. Ik heb mijn periode en er zijn nu nergens meer pijnstillers. Heb er altijd veel last van en heb niet veel meer dus hopelijk red ik het net....

Na tijden maar wat aanklooien en zelfs boven mijn startgewicht zitten heb ik de afgelopen 3 weken eindelijk een dalende lijn te pakken. Ook in tabel gezet maar datum vergeten aan te passen. Maar vandaag dan de eerste “fout”, ongesteld en dan heb ik altijd honger, honger,HONGER! T vreet monster komt echt naar boven.... dus ik heb gesnaaid van het pak schuddebuikjes... :facepalm: :rofl: nu maar weer braaf.

Hier ook thuiswerken, ik merk dat ik mijn kantooromgeving toch wel mis. Ik ben eerder op de dag mijn concentratie kwijt thuis. Normaal vind ik het heerlijk om een dag thuis te werken maar wanneer het moet is het toch anders.

Vandaag gehoord dat familielid die we zaterdag gezien hebben Corona heeft. Zo komt het toch wel erg dichtbij. Toen had hij nog geen klachten, maar we blijven maar even extra alert.
Gekkenhuis op werk (thuis), kind en man in huis. Maar volgens mij hebben we iets van een ritme gevonden. Dalende lijn is nog steeds aanwezig.
@Anijsblokje, al toiletpapier kunnen kopen? Hier is het nog steeds drama. Wij hebben nog wat, maar houd niet over. Maar hier ook al dagen de schappen leeg. We gaan tegenwoordig standaard maar langs twee supermarkten. Ook het brood was drama.

Vriend en ik werken inmiddels alleen op het kantoor. De rest werkt thuis. Vriend kan met zijn werk niet heel makkelijk thuis werken, maar daar zijn we nu wel vast voorbereidingen voor aan het treffen. Dat scheelt toch ook weer wat reistijd. Omdat we elkaar ook buiten werktijd zien, had het weinig nut voor mij om thuis te werken als hij op kantoor zit. Dus dan maar met zijn tweetjes. Wel zo gezellig.

Merk dat ik me qua financiën wel wat zorgen begin te maken. Onze branche merkt veel van de Corona, inkomsten lopen hard terug. Ik hoop dat de overheid ons snel genoeg kan helpen, anders wordt het wel pittig. Merk dat dat me wel flink bezig houdt. Geeft stress en totaal geen energie om op het eten te letten. Ik snoep tussendoor niet, maar eet wel iets sneller wat slechter. IJs na het eten, een keer een pizza, dat soort dingen. Ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Eerst deze weken maar eens doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Meiden wat is het een enorm gekke en onzekere tijd dit. Vanwege onze zoon zitten we nu fulltime thuis. We doen zelfs onze boodschappen online. We wonen in een klein dorp aan de kust dus buiten wandelen met een meter afstand kan prima en dat doe ik dan ook 1-2x per dag soms met en soms zonder zoontje.

Daarbovenop moeten we vandaag een beslissing nemen of we onze volgende week laten opereren aan zijn rug. Zonder Corona al een heftige operatie met veel complicaties...

Gelukkig gaat de motivatie nog steeds goed om gezond en wat minder te eten. Deze week weer 7 ons eraf en 10kg er nu af!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen staat momenteel op een laag pitje. Het gaat even niet zo goed met mij (relatieproblemen). Ik trek me hier even terug.
Alle reacties Link kopieren
@MeninWording; balen zeg dat je bloedtests niet helemaal positief zijn en je nu dus even niet terecht kan voor verdere tests waardoor je nog in onzekerheid blijft zitten, snap dat je er niet helemaal gerust op bent.

@Sansi; fijn dat je een dalende lijn te pakken hebt kwa afvallen! En logisch dat je even extra alert bent nu iemand in je familie corona heeft.

@Nandina; fijn dat je nu goed ritme te pakken hebt!

@Randomwriter; gezien jullie situatie/branche en gevolgen corona snap ik dat je je nu toch wat financiële zorgen maakt, zeker gezien het nog onzeker is hoelang we nog in deze situatie zitten. en snap dat het gezonde eten nu niet perse veel aandacht heeft en het even makkelijk is de minder gezonde makkelijke opties te kiezen.

@boannan; klinkt goed dat je de motivatie nog hebt voor het gezonde ritme vast te houden! Wel vervelend zo die onzekerheid mbt je zoon en ook vanwege je zoon fulltime thuis zitten. En lijkt me zeker nu geen makkelijke beslissing over het wel of niet opereren. Wel lekker aan het bewegen zo te lezen!

Hier weer een aardig ritme te pakken zo met het thuiswerken. Kwa eten gaat het weer de goede kant op en begin ik weer goed eetritme op te pakken. Alleen kwa beweging gaat het nog wat minder, moet daar nog even een goed ritme in zien te vinden mbt wat ik wanneer aan beweging mee ga pakken. zeker nu ik niet kan gaan sporten, moet ik het toch even op andere manier doen en ben daarin nog wel even zoekende in wat voor mij nu prettig werkt. Maar heb in ieder geval mbt thuiswerken wel een fijn ritme gevonden wat voor mij nu werkt.
Alle reacties Link kopieren
@Avena, hoe is het inmiddels bij jullie? Kom je de deur nog uit of mag dat nu helemaal niet meer?

@Boanan, ik las je in het andere topic, wat een lastige beslissing moeten jullie maken. Hebben jullie inmiddels een besluit genomen wat jullie gaan doen?

Bij mij gaat het een beetje hetzelfde als bij jou boekenwurm. Met eten gaat het heel erg goed nu ik hele dagen thuis zit. Dat had ik niet verwacht maar het lukt me heel goed om maat te houden. Qua beweging ben ik nog zoekende. Ik heb de afgelopen twee dagen ruim een uur gewandeld na dat ik klaar was met werken en ik heb mijn springtouw voor het grijpen gelegd. Het werkt wel een beetje maar ik moet toch nog wel iets van een ritme vinden in mijn beweging. Gelukkig is het nu weekend voor mij.
@Lauekraan, sterkte! Weet niet of je dit nog leest, maar een dikke :hug: in deze lastige periode.

@Boannan, het lijkt me een redelijk onmenselijke keuze. Kunnen ze jullie er nog een beetje goed in adviseren vanuit het ziekenhuis?

@Eten, petje af voor iedereen die het lukt het gezonde eten goed vast te houden! Ik bedacht me vanavond ineens dat vandaag mijn weegdag is... Zo weinig ben ik er dus mee bezig. Morgenochtend maar even wegen. Hopelijk schrik ik niet te erg... Maar ik ben er wel een beetje bang voor. Van de andere kant, het kan me ook juist weer die boost geven om er weer voor te gaan.

Ik kruip mijn bed in. Zo ongeveer de hele dag al koppijn.
Herkennen jullie dat? Dat je bij het minste of geringste denkt: 'o jee...'
Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk niet bang ben om het te krijgen, als in, 'dan heb ik het maar gehad'. Maar meer dat ik me afvraag of ik nog wel het huis uit kan en niet iedereen om me heen aan het besmetten ben. Al lijken mijn symptomen (hoofdpijn, af en aan neus verstopt) zeker nog niet op corona. Meer een langdurende lichte verkoudheid. Maar al die adviezen en richtlijnen en rare verhalen in de media maken je toch wel wat paranoïde vind ik.
Alle reacties Link kopieren
@Mensinwording: Kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit. Want je wil toch meer weten. Hebben ze aangegeven wanneer het wel kon? Of mag je pas echt als het corona virus weer beetje onder controle is? Te weinig drinken met 2-3 liter water lijkt me toch ook niet.

@Sansi: Fijn dat er nu eindelijk een dalende lijn in zit! Wanneer iemand in je omgeving corona krijgt, komt het wel opeens heel dichtbij. Wel eng hoor.

@Randomwriter: Snap dat dit je extra stress oplevert als je financiën hiervan afhankelijk zijn. Ik hoop dat je niet in de problemen komt door het corona virus! Logisch dat eten nu even wat minder goed gaat.

Ik heb het niet zozeer dat ik zelf bang ben om het te krijgen en daardoor heel bewust ben van alle symptomen. Maar wel dat bijv. mn oma het krijgt. Daar heb ik wel veel angst/stress over. Of bijv. mn ouders die al wat ouder zijn.

@Boanan: Wat een lastige beslissing lijkt me dat. Is uitstellen gevaarlijk of is dat ook nog een optie? Goed dat je bent afgevallen ondanks alles!

@Boekenwurm: Fijn dat je nu beetje een ritme hebt gevonden! Hopelijk vind je snel ook een goed ritme om te bewegen!

@Zwartvlekje: Fijn dat jij ook een goed eetritme hebt gevonden! Een uur wandelen per dag is toch heel netjes?

Hier gaat het eten opzich redelijk. Tenminste ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet overdag mag snoepen en alleen 's avonds bij de thee een lekker koekje/stukje chocolade mag. Tot nu toe kan ik mezelf er aan houden. Het is nog niet ideaal, maar wel veel beter. Van de 3 dagen ook 2 dagen een ronde wezen wandelen. Al moet ik me daar wel toe zetten en vind ik het erg lastig om vol te houden. Vandaag een oppashond, dus dan moet ik verplicht gaan wandelen.
Heel raar... vanochtend op de weegschaal was er toch 4 ons af :blond: .
Helemaal prima natuurlijk, waarschijnlijk toch omdat ik veel heb bewogen afgelopen weekend. Maar ik had het echt niet verwacht. Ik heb dan alleen wel de neiging om vervolgens te denken: ooo... dan kan ik zo ook wel doorgaan. En dat moet natuurlijk niet. Dus probeer mezelf wel even bij de les te houden.
Alle reacties Link kopieren
Uitstellen is altijd een optie. Maar de chirurg is bang dat de scoliose teveel toeneemt en het uiteindelijke resultaat minder zal zijn. Zoon kan daar last van krijgen. We hebben vandaag ja gezegd. Nu afwachten of het lukt met de planning en waar we volgende week staan met het virus.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Spannende tijden, Boannan.
Ik zou afgelopen woensdag een eerste hypnosesessie hebben. Ik kreeg het aanbod om het via Skype te doen, maar dat leek me niet echt wat. Dus ik heb de afspraak afgezegd. Vanmiddag uitgebreid gepraat met de therapeut en die zei dat het echt kon of soms meer effect kan hebben, omdat je je thuis soms beter kunt ontspannen.

Volgende week woensdag ga ik de eerste sessie doen, via Skype dus.
Alle reacties Link kopieren
Boannan dat is zeker nu wel spannend dan, en blijft een lastige afweging zo te lezen, maar hopelijk kan de operatie nu dan doorgaan en hoe dat uit gaat pakken.

@Nandina; toch ook wel spannend lijkt me zo'n sessie via Skype. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Hier gaat het prima verder nu, weer aardig goed ritme te pakken, alleen kwa beweging nog even kijken hoe ik dat wat extra in kan passen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare tijd inderdaad. Boannan, hoop dat alles goed gaat!

Wat betreft mijn bloedwaarden: Ja, mag pas terug als alles onder controle is. Voel me verder redelijk ok (wel keelpijn, maar dat heeft ws weinig met de waarden te maken), dus hoop dat het een eenmalig iets was. Maar dat weet je natuurlijk nooit en zou er wat geruster op zijn als ik nog eens kon prikken (maar goed, begrijp ook wel dat dat nu minder prioriteit heeft).

Vreemd hoe alles nu online gaat. Ik moet nog een goed beweegritme zien te vinden, maar wel weer een kilo ervanaf.
Alle reacties Link kopieren
Spannend om dat via skype te doen, Nandina! Hou ons op de hoogte.

Wat een lastige keuze, Boannan. Hopelijk lukt het met de planning?

Houdt iedereen het een beetje vol thuis? Wat een toestand he. Ik ben wel voornemens slankig uit de crisis te komen, dus dat weerhoudt me van snaaien tot nu toe. :mrgreen:
@Nandina, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, hoe dat gaat woensdag! Wel fijn dat je daardoor niet hoeft te wachten tot al deze ellende voorbij is.

@Boannan, het lijkt me mega spannend. Sowieso al, maar helemaal in deze tijd. Maar als ze er geen vertrouwen in zouden hebben zouden ze dat ook eerlijk zeggen lijkt mij? Probeer zelf dat vertrouwen ook vast te houden!

@Mensinwording, jeetje wat ga jij toch hard! Echt super knap!

@Boekenwurm, de beweging zit ik ook mee in mijn maag. Heb al wel besloten dat ik morgen iets eerder wil beginnen met (thuis)werken, en dan tussen de middag een blok wil gaan wandelen. Dan de lunch maar achter de pc opeten.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd al wel zat met de beweging, dat is nu eigenlijk niet eens heel veel anders dan toen ik op kantoor zat te werken.

@Yannahh, ik had hetzelfde voornemen, hahaha! Dat als ik terug kom op kantoor dat iedereen denkt van... wow! Die is afgevallen! Maar ja, dat ging dit weekend alweer mis :$ . Morgen weer de draad oppakken.

Ik bracht vanavond de kinderen terug naar ex. Wat een rust op de weg! Echt heel onwerkelijk. Ik vind het zo vreemd, van de ene kant voelt het allemaal heel nieuw, en van de andere kant zit het ook binnen no-time in mijn systeem, het afstand houden, wegblijven bij andere mensen en een postbode die een pakketje neerlegt en wegloopt vlak voordat je de voordeur opent. Maar het idee dat ik morgen opsta en bij wijze van spreken in mijn pyjama aan het werk kan, voelt toch wel heel vreemd. Ik ga me ook toch maar gewoon netjes aankleden, haha!
Alle reacties Link kopieren
RandomWriter schreef:
22-03-2020 22:07
Maar het idee dat ik morgen opsta en bij wijze van spreken in mijn pyjama aan het werk kan, voelt toch wel heel vreemd. Ik ga me ook toch maar gewoon netjes aankleden, haha!
Ik zit al dagen in yogabroek en gemakkelijke trui (of vest) achter mijn computer. Ik draag normaal jurken, maar op thuiswerkdagen echt niet. Ook voor mijn online "meetings" kleed ik me niet speciaal beter. Ik zie veel collega's nu hetzelfde doen, dus dat lijkt me geen probleem. Alleen als ik straks een grote groep mensen toe moet spreken overweeg ik even of ik toch niet iets anders aan doe. Maar dan alleen maar wat zichtbaar is, die yogabroek blijft gewoon aan. Gelukkig heb ik aardig wat van die broeken. :)
@boannan: sterkte met het afwachten. Het zal wel onzeker blijven tot op de geplande dag zelf, denk ik. Wat knap dat het je lukt om toch goed voor jezelf te blijven zorgen.

@Nandina: succes morgen met je bijzondere skypesessie!

@Boekenwurm: heb je iets kunnen verzinnen bij wijze van extra beweging?

@Mensinwording: nog steeds lekker bezig dus! Het is zeker een rare tijd met alles online en weinig sociaal contact.

@Yannaahh: goed voornemen: slankig uit de crisis, daar sluit ik me bij aan. Weer alleen gezonde boodschappen ingeslagen, dat werkt toch het beste vind ik.

@RandomWriter: ik herken dat het soms tegelijk heel bevreemdend en ook zo normaal voelt, al die nieuwe dingen om rekening mee te houden. Wij mensen zijn flexibele diersoorten. Knap dat je je hebt kunnen herpakken na het weekend.

En over die kleding: meestal loop ik er 'relaxed' gekleed bij, zoals eerder gezegd werk ik in uniform dus dan hoef ik er gelukkig niet over na te denken. Ik volg niet echt kledingtrends, maar vind het wel leuk om iets leuks aan te trekken voor een bijzondere gelegenheid. (feestje ofzo) Dat komt er dus voorlopig niet van! Maar ik merk wel dat bewust iets leuks aantrekken me zelfverzekerder/beter doet voelen: juist daarom trek ik op dagen dat ik er de pest in heb iets aan dat me goed staat en waar ik me goed in voel. (al lukt dat niet altijd, soms is een joggingbroek gewoon ook heel fijn)

Wie schreef er nou over ongesteld en hongerrrrr? Mijn schijnbaar onstilbare hongerrrrr van de afgelopen dagen is in ieder geval verklaard want ik ben ook aan de beurt. Ik heb het opgelost door meer gezonde dingen te eten, zoals een extra sinaasappel of volkoren knackebrod met pindakaas.

Verder merk ik dat ik door het meedoen aan de week zonder vlees toch nog weer minder vlees eet. Het een week lang volhouden vond ik moeilijk, maar is gelukt. Verbazingwekkend voor mij was dat ik vis eigenlijk meer bleek te missen dan vlees! (ik heb de week zonder vlees geïnterpreteerd als de week zonder dier op mijn bord)
Alle reacties Link kopieren
@anijsblokje dat was ik vorige week haha. Verschrikkelijk die honger dan...en goede oplossing. Ik at vorige week ben en Jerry’s. Minder slimme oplossing 😂.

Nu alles weer normaal en daarmee ook direct goed terug in mijn ritme. Sporten zoals ik wil en de stukken lopen zoals ik wil gaat alleen even niet. Geïnfecteerde brandblaar en daardoor krijg ik mijn schoenen niet eens meer aan. Hopelijk ondanks weinig te sporten maar met goed eten kan ik de schade van mijn vorige week wat beperken.

@mens in wording, groot gelijk heb je met die kleding! Wij kregen een filmpje van onze baas, zat hij zelf in trainingspak. Ik doe zelf alleen in de avond na het douchen mijn “chill-kleren” aan. Ik word anders gewoon echt lui ofzo, ik moet mij omkleden. Ik heb dat op zondag ook. Op een gegeven moment moeten dan de normale kleren aan. Wel sla ik vaak dat laagje mascara nu over of gaat het haar slordiger in een knot. Heb geen videogesprekken dus maakt ook niet uit....

@nandina, ben benieuwd naar je ervaring morgen!

@boannan, wat een spannende tijd zo voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Hier blijf ik kwa gewicht nu even hangen rond hetzelfde gewicht als ik in de tabel heb staan, zal toch ook wel deels komen doordat ik minder beweeg en toch waarschijnlijk net wat anders eet dan normaal.
Eten nu weer goed opgepakt. Beweegritme wil nog niet echt.
Ga dadelijk nog wel bij ouders eten, dus dan heb ik meteen weer even kort fietsritje erheen. En voor morgen maar eens ingepland dat ik dan thuis tussen het werk door of na het werk maar eens een thuis workout ga doen, en wil ook wel vaker even wandelingetje maken buiten, nu het ook weer lekker weer is. Dus planning is weer in orde, alleen zorgen dat het met die uitvoering ook goed gaat komen.
Inderdaad wel rare tijden zo. Wel voordeel zo met thuiswerken dat je wat makkelijker relaxkleding aan doet. Zorg er in ieder geval wel elke dag voor dat ik me gewoon aankleed, en beetje normaal ritme houdt en kwa werk heb ik in ieder geval voor nu dat het nog lukt beetje mijn normale ritme/uren aan te houden gelukkig, ook al ben ik thuis aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle update en een egopost. Kom later bijlezen. Het is hier faliekant misgegaan door dat klotecorona. Ik ben mezelf weer bij elkaar aan het vegen, maar het kost moeite. Ik durf nog niet op de weegschaal.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Herkenbaar @Avena... Hier ook finaal de mist in de afgelopen week. Ik heb mezelf, wat ook een beetje mijn valkuil is, te rijk gerekend met die 4 ons eraf vorige week. Dan denk ik dat ik alles wel kan doen en gaat het mis. Ook verlies ik een beetje de drive om te bewegen als ik verder niet weg hoef. Moet echt nog wennen aan deze nieuwe situatie en dat gaat me nog niet zo goed af.

Vanochtend expres wel gewogen en een schrikbarende 1,7 kg erbij. Tja. Kan niks anders zeggen dan eigen schuld, dikke bult (nou ja, pens :$ ). Mijn vriend was wel lief, die zei: 'maar heb je er wel wat van genoten afgelopen week?' Nou ja, eigenlijk wel. Dus dan voelt het toch minder erg. Iedere dag is weer een nieuwe en ik ga er komende week gewoon weer voor. Vandaag nog niet trouwens, vriend is jarig dus we gaan eten bestellen en taart eten. Morgen weer een dag.

@Nandina, hoe was je skype-afspraak gisteren?

@Mensinwording, haha, het netjes aankleden bleef ook bij één dag :facepalm: . Daarna lekker in mijn huispak gezeten. Ik hoef verder niks behalve achter de pc te zitten en te typen, dus tja. Geen conference-calls of andere video-dingen. Dus dat scheelt voor mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier vind ik het ook lastig. Het eten gaat meestal wel ok, maar eigenlijk zou dat minder moeten worden ter compensatie van minder beweging. Ik woon maar klein dus het enige substantiële gebeurt als ik buiten ga wandelen. Overdag is het druk (geen goed idee), 's avonds minder, maar elke dag lukt niet (soms een conference call, soms geen zin).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven