Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed opgepakt hoor Florence. En lekker even weg met dochter. Ik zelf heb gemerkt dat je nog steeds kunt genieten op vakantie. Maar het is of of (bij mij dan) en niet en en.

Sum, ondanks de pittige omstandigheden toch goed bezig qua eten en gewicht, wat goed van je.

Ik hoop voor 1 oktober onder de 77 te komen. Ik heb nog even. Afgelopen zaterdag was ik niet thuis dus niet gewogen. Komende zaterdag wel thuis. Dan hoop ik laag in de 77 te zitten.
Ik ben vooral bezig met opletten. Dit weekend weg en op verjaardagsvisite. Ik heb een stuk taart genomen, maar lunch eigenlijk overgeslagen. Op die manier probeer ik geen enkele dag boven mijn max aantal calorieën te komen. Ik heb niet het gevoel dat ik me in hoef te houden of mezelf iets ontzeg en meer zou willen nemen dan ik mag.
Het enige dat echt nog beter kan is gevarieerd gezonder eten. Ik eet best gezond, maar vind het lastig telkens weer nieuwe dingen te proberen en maak vaak hetzelfde omdat ik dat ken.

Iemand nog tips om dat mezelf aan te leren? Gaat vooral om ontbijt en lunch en tussendoortjes. Avondeten is wel elke dag anders bij ons.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal of eigenlijk meer de enkeling die dit nog leest? Of misschien zeg ik goedemorgen tegen mezelf haha.

Vanochtend was ik 77.3 kg en ik heb deze week ook al 77.0 kg gezien op de weegschaal. Ik denk dat ik mijn doel wel ga halen.

Mijn veel koolhydraten willen eten drang is helemaal weg gelukkig. Dan is het toch wel moeilijker om af te vallen. Volgende week is het dus 1 oktober en ik kan al wel zeggen dat ik in totaal dan 12 kg ben afgevallen sinds 1 april. 2 kg gemiddeld per maand. Daar ben ik echt heel tevreden mee. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de komende maanden ook nog op die 2 kilo gemiddeld zit. Maar wie weet, ik ga er gewoon voor. Dan ben ik over 4 maanden klaar.

Dit weekend wel weer taart en andere lekkere dingen, want feestje. Ga van alles kleine beetjes nemen, dan komt het goed.
Fijn weekend!!
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
@ Kingsqueen, 2 kg per maand gemiddeld is een fantastisch resultaat!

Zaterdag heb ik me niet gewogen, want avond ervoor Surinaams laten bezorgen. Gisteten ben ik het eerlijk gezegd vergeten, dus zal a.s. zaterdag weer op de weegschaal gaan staan. Hopelijk is deze weer een keertje lief voor me.

Fijne week allemaal (voor volgens mij de weinigen die nog meedoen?) en zet hem op!
Lekker bezig Kings!

Ik lees wel, maar heb niet onwijs de behoefte om te schrijven eigenlijk. Ik blijf gewoon hangen op een gewicht en ondanks dat ik veel ben gaan sporten,lijkt weinig meer te werken. Dus ik leef m'n leven en ben weinig echt met afvallen bezig nu...
Hi,
Ik ben ook niet actief meer bezig met afvallen. Prive te veel aan mijn hoofd, zakelijk super druk. Maar ben nog wel aan het sporten. Hou dat er voorlopig even als prio.
Ik ben echt super moe en dan kan ik savonds weinig weerstand bieden tegen iets lekkers. Maar dat komt door de drukte en de privézaken.
Ik lees nog wel mee, maar ik vind het sowieso rustig op het forum, niet alleen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 74,1 kg op de weegschaal. Langzamerhand gaat het er af. Uiteindelijk komen we er wel. Ik probeer er steeds bewust mee bezig te blijven, wat ik vaak erg lastig vindt. Vooral we hier al paar weken met kwakkelende kinderen zitten en dan ook nog fulltime aan het werk. Maar ik blijf positief, dat helpt enigszins om ook wat focus op mijzelf te houden
Alle reacties Link kopieren
hallo,
ik woog vrijdag (mag dat ook) 78,6, dus ben er blij mee. Schade van paar dagen weg zijn er alweer af. Alleen nu een jarige in huis, ook altijd lastig. Maar ik merk als ik te veel snoep er last van krijg, was vrijdagavond echt misselijk er van, ik zit eerder vol, dat is wel positief.

we gaan lekker zo door, iedereen succes weer.
Alle reacties Link kopieren
Zo daar was ik ook weer. Niet zo’n goede week gehad. Druk, stress en daarnaast moe en niet fit en ja, dan ga ik dus teveel eten en schrijf ik hier niet meer. Grote alarmbellen! Het is ook echt de tijd van het jaar.

Ik ga me nu focussen op gezonder eten, mag wel iets meer dan ik deed en op gewicht blijven. Daarnaast blijven bewegen. Ik probeer de komende weken op gewicht te blijven. Als afvallen lukt is dat mooi, maar is nu even niet het belangrijkste. Ik wil deze winter gewoon NIET weer aankomen!!!

Zo, dat is eruit… en nu weer schouders eronder. Succes allemaal!
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Zo Kingsqueen wat een prestatie! 12 kilo sinds 1 april. Geweldig gedaan! Hopelijk worden je nieuwe eetgewoonten helemaal van jou en blijf je zo gezond bezig.

Ik zelf zat vandaag op 75,2 kilo maar ik ga ook weer bezig. Ik ben begonnen in januari mer 84 kilo.. Best rot dat er nog zo weinig af is maar dat komt omdat ik telkens terug val in oud gedrag. Dus gek is het niet.

Wat je schrijft over een drukke week, moeheid etc,. is enorm herkenbaar. Rust in mijn hoofd is zo belangrijk en niet moe zijn door te weinig slaap idem. Ik leg dan nu ook snel mijn mobiel weg zodat ik kan gaan slapen.

Succes allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je lieve berichtje Snoesje! Maar jij bent ook bijna 10 kilo kwijt in 1 jaar, he? Dat is hartstikke goed.
Het kost tijd om gezondere leefgewoonten echt helemaal van jezelf te maken. En, dit zeg ik dus ook tegen mezelf, het is niet erg en gek dat je af en toe terugvalt. Het is een kwestie van 2 stappen vooruit en 1 stap terug. Uiteindelijk komen we bij ons doel uit!

Florence, hoe gaat het met jou?

Ik heb tot nu toe wel een goede week qua gezond eten. Ik heb ook wat supplementen toegevoegd, ook omdat de dagen steeds korter worden. Zo slik ik nu vitamine d, drink wat extra ijzer dmv roosvicee ferro (menstrueer vrij heftig altijd, dus kan geen kwaad) en slik ik vitamine b. Wij zijn al met al steeds minder vlees gaan eten, voelen we ons heel goed bij. Maar ik realiseerde me dat we daardoor ook wel vitaminen gaan missen. Ik ben nu de enige in het gezin die dit slikt, maar misschien moeten we er allemaal wel aan!

Slikken jullie supplementen? En zo ja, welke? Ben wel benieuwd!
Hier kom ik nog op terug
Hoi,

Snoesje, je bent onwijs goed bezig hoor! Blijven kijken naar wat er al af is! En dat is al bijna 10kg. Weet je hoe veel dat is? En je hoeft niet te sprinten hè... Het mag wat langer duren voordat je bent waar je wil zijn.

Kings, lijkt mij mooi streven om deze winter op gewicht te blijven. Het kan niet altijd even hard er af gaan en stabiliseren tussentijds is ook goed.

Ik heb het afgelopen jaar wel extra vitamine geslikt, omdat ik op keto over bent gestapt. Inmiddels voeg ik weer koolhydraten toe en als ik op mijn streef ben dan stop ik er mee. Ik ben van mening dat je zo veel mogelijk uit echt eten moet halen. Afwisseling en alle groepen voedsel.

In de tussentijd heb ik enorm veel stress thuis. Het goede nieuws daaraan is dat ik nogal intensief sport nu. Merkt dat dat helpt. Het gewicht blijft nog wat hangen, maar dat is ok. Ik merk dat ik gespierder word en een betere conditie krijg. En ik bedacht vanmorgen: ik zit nog maar 4kg van mijn streef vandaan!! Stiekem best trots ;) ik had vorig jaar rond deze tijd nooit gedacht dat het haalbaar zou zijn ooit nog het cijfer 7 op mijn weegschaal te zien als tiental. En daar ben ik bijna!

Succes allemaal!
Kingsqueen schreef:
04-10-2021 19:46
Zo daar was ik ook weer. Niet zo’n goede week gehad. Druk, stress en daarnaast moe en niet fit en ja, dan ga ik dus teveel eten en schrijf ik hier niet meer. Grote alarmbellen! Het is ook echt de tijd van het jaar.

Ik ga me nu focussen op gezonder eten, mag wel iets meer dan ik deed en op gewicht blijven. Daarnaast blijven bewegen. Ik probeer de komende weken op gewicht te blijven. Als afvallen lukt is dat mooi, maar is nu even niet het belangrijkste. Ik wil deze winter gewoon NIET weer aankomen!!!

Zo, dat is eruit… en nu weer schouders eronder. Succes allemaal!
Heel herkenbaar (behalve dat het door de tijd van het jaar komt). Mij helpt het sporten wel, daardoor zit ik niet savonds op de bank met wat lekkers. Ook als ik overdag ben gaan sporten.
Gisteren wel echt een hele zware kdag gehad, zoveel stress en gedoe. Ik heb nu nog hoofdpijn.
Zal helaas de komende tijd niet veel minder worden die stress.

Goed voornemen om op gewicht te blijven en het afvallen als een meevaller te zien. Hopelijk lukt dat wel, ondanks de stress
Snoesje83 schreef:
06-10-2021 23:11

Ik zelf zat vandaag op 75,2 kilo maar ik ga ook weer bezig. Ik ben begonnen in januari mer 84 kilo.. Best rot dat er nog zo weinig af is maar dat komt omdat ik telkens terug val in oud gedrag. Dus gek is het niet.

Wat je schrijft over een drukke week, moeheid etc,. is enorm herkenbaar. Rust in mijn hoofd is zo belangrijk en niet moe zijn door te weinig slaap idem. Ik leg dan nu ook snel mijn mobiel weg zodat ik kan gaan slapen.

Succes allemaal :)
Wat knap bijna 10 kilo! Wees trots op jezelf. Elke stap, hoe klein ook, is er 1. En waarschijnlijk voor de lange termijn ook beter om langzaam af te vallen (zeggen ze).
Miss_Travel schreef:
07-10-2021 09:06
Hoi,



In de tussentijd heb ik enorm veel stress thuis. Het goede nieuws daaraan is dat ik nogal intensief sport nu. Merkt dat dat helpt. Het gewicht blijft nog wat hangen, maar dat is ok. Ik merk dat ik gespierder word en een betere conditie krijg. En ik bedacht vanmorgen: ik zit nog maar 4kg van mijn streef vandaan!! Stiekem best trots ;) ik had vorig jaar rond deze tijd nooit gedacht dat het haalbaar zou zijn ooit nog het cijfer 7 op mijn weegschaal te zien als tiental. En daar ben ik bijna!

Succes allemaal!
Ook goed bezig! Heb je ook cm's gemeten? Want wellicht verlies je die nu wel heel veel tov gewicht. Zeker als je intensief sport.
Alle reacties Link kopieren
Hé Post-it, vind het rot voor je die stress. Je schrijft dat het voorlopig niet minder zal worden dus veel sterkte voor jou! Goed dat je dan toch sport, want het helpt ook om iets van spanning kwijt te raken.

En Travel ook al stress thuis! Jeetje, ligt het aan mij of is er in onze groep van toch wel vaste af en toe schrijvers echt wel wat meer stress dan ‘normaal’. En jij ook sterkte Travel, ik vind het knap dat je lekker intensief aan het sporten bent. Nog maar 4 kg, wauw! Je slikt dus wel wat bij. Ik ben het wel met je eens dat je je vitaminen uit je voeding moet halen. Vitamine d moet je natuurlijk voornamelijk van buiten halen, maar zeker over de wintermaanden haal ik de benodigde hoeveelheid niet
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ligt het sporten even stil deze week vanwege lichamelijk ongemak. Dat pak ik weer op, zodra het wel weer lukt.
Daarnaast ben ik dus echt bezig om gezonder te eten en zoveel mogelijk van de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Nou, dat is wel puzzelen met het aantal calorieen wat ik Max op een dag mag om niet aan te willen komen. Het kan wel, maar ik houd niets over. En met af en toe iets lekkers zit ik er snel boven. Nou ja, goed om te weten en de komende periode te testen. Als ik me er energieker bij voel is dat me meer waard dan een extra kilo er af. En sowieso was dit een langere termijn doel.
Wat ik maar wil zeggen: met ‘gewoon gezond eten’ val je niet per se af. Dat lees je toch wel vaak en het is niet zomaar zo.
Hier kom ik nog op terug
Kingsqueen schreef:
10-10-2021 09:31
Hé Post-it, vind het rot voor je die stress. Je schrijft dat het voorlopig niet minder zal worden dus veel sterkte voor jou! Goed dat je dan toch sport, want het helpt ook om iets van spanning kwijt te raken.

En Travel ook al stress thuis! Jeetje, ligt het aan mij of is er in onze groep van toch wel vaste af en toe schrijvers echt wel wat meer stress dan ‘normaal’. En jij ook sterkte Travel, ik vind het knap dat je lekker intensief aan het sporten bent. Nog maar 4 kg, wauw! Je slikt dus wel wat bij. Ik ben het wel met je eens dat je je vitaminen uit je voeding moet halen. Vitamine d moet je natuurlijk voornamelijk van buiten halen, maar zeker over de wintermaanden haal ik de benodigde hoeveelheid niet
Wellicht door emotie eten dat we daarom ook aardig wat kilo's kwijt moeten/moesten?

Hier hangt het voornamelijk samen met gezondheid partner en traject wat hij ingaat. Wat gaat de keuringsarts zeggen over een paar maanden? Gaat hij uitkering krijgen of niet? En voor tijdelijk of langdurig? Best wel toekomstbepalend voor ons.

Vandaag op visite friet gegeten en had te weinig gegeten overdag, waardoor ik veel te veel honger had en dus te veel gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, er wordt nu heel weinig geschreven zeg. Hoe gaat het met iedereen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg druk ben geweest. Vanochtend toch maar weer op de weegschaal gestaan 73,9 kg. Eindelijk onder de 74. Ik had eerder verwacht dat ik iets was aangekomen. Wij zijn thuis in iets rustiger vaarwater gekomen. Ik ga deze week het bewegen en letten op voeding weer proberen op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Hai Sum, ja er wordt erg weinig geschreven. En in mijn geval is dat niet zo’n goed ding. Ben op vakantie geweest en heb me daar teveel laten gaan. Erg lastig om te weerstaan al die lekkere dingen. Nu weer thuis en strak in het gareel proberen te komen. Een balansweek heb ik nu voor mezelf ingepland.
Ik overweeg om een poosje koolhydraatarm te gaan eten ivm de laatste kilo’s en het feit dat ik in de winter moeilijk de koolhydraten kan weerstaan. Maar daar moet ik me even goed in verdiepen.
En de hele winter op de crosstrainer! Ik word gewoon echt ongelukkiger als ik mezelf laat gaan. Teveel eten maakt mij niet blij!!!

En jeeej Sum, onder de 74 en vooral fijn dat het thuis wat rustiger lijkt te zijn. Lekker zo doorgaan.

Ik ben erg benieuwd hoe het met de rest is als er nog vrouwen zijn die meelezen. Leuk om even wat te horen!

Ik durf niet op de weegschaal te staan, stom, he? Ben bang dat ik weer boven een gezond gewicht ben gekomen en ik had mezelf beloofd daar nooit meer boven te komen…
Maar ja, niet weten helpt daar niks aan. Wie geeft me even die schop onder de kont?
Hier kom ik nog op terug
Ha Kings,

Ik lees hoor:) Schrijf alleen niet. Ben niet te hard voor jezelf hoor. Ik schommel heel erg rond de 84 kg. Al heel lang. En ik weet dat ik iets strenger moet gaan zijn, want het is net even te vaak 1x in de week laten gaan. Maar ik weet ook dat ik 30kg in een jaar ben kwijtgeraakt en dus heb ik mezelf gewoon gezegd dat ik het tot januari in elk gelijk moet zien te houden. Afvallen is fijn, maar met alle feestdagen in het vooruitzicht zit het er even niet in.

Koolhydraatarm in de winter opstarten lijkt me lastig. Maar je kan wel veel sope eten dan, of bijv aardappelpuree vervangen door bloemkool puree. Op die manier kan je veel stamppot maken. Tegelijkertijd vind ik het juist heerlijk in de winter om lekker te gaan borrelen enzo, in de zomer kan makkelijker alles laten staan merk ik.

Sum, goed bezig hoor! Wat fijn dat alles rustiger is. Succes komende week!
Alle reacties Link kopieren
@Kingsqueen *schop onder de kont* gewoon weer beginnen. Gebeurt mij zo vaak dat ik in oude gewoontes verval. Als ik iets geleerd heb, is het bij mij echt een proces met vallen en weer opstaan.

@Miss_Travel, fijn dat je in ieder geval nog meeleest. Dat zijn er alweer 2 naast mij :-D

Vanochtend 72,9 kilo op de weegschaal. Deze week 1 kilo eraf!! :cheer2: hopelijk komende week weer zo'n goede week.
Alle reacties Link kopieren
hallo hallo,

inderdaad stil hier, ben ik ook schuldig aan. Ben ondertussen wel goed bezig hoor, ben nu 76,1 , dus min 10 kilo. Dus ben zeer tevreden, ben ongeveer nu op de helft van wat ik kwijt wil
Alle reacties Link kopieren
Het is hier inderdaad erg stil Florence, maar wel goed dat je ondertussen zelf flink bezig blijft. Mooi resultaat inmiddels! Zet hem op!

Ik woog gisterochtend 71,7 kg. 1,2 kilo eraf. Op zich mooi, maar ben van de week ziek geworden. Dus weinig bewogen en minder aandacht aan eten besteed. Nu nog steeds ziek, hopelijk knap ik komende week weer wat op. Niks aan zo...
Hoi allemaal (of wie dit nog leest)

Wat is het rustig hier! Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben weer begonnen met het minderen van koolhydraten en dat bevalt me goed. Ben niet afgevallen, maar merk wel dat ik centimeters verlies aan mijn broeken en riem. Afvallen heeft nog steeds geen prioriteit, maar probeer wel zo veel mogelijk te bewegen. Sportschool 1-3 x per week, veel fietsen.
Qua stress is er nog niet veel veranderd helaas, wel wat rustiger aan gedaan met werk, maar had ook even wat minder opdrachten. Dus wel proberen zo veel mogelijk te genieten tussendoor.
Ha post-it,
Wat vervelend dat de stress er nog is zeg! Wel super goed dat je het weer opgepakt hebt en toch cm verliest. Dat is waar je het voor doet toch?

Ik hang nog steeds op hetzelfde gewicht, maar dat is prima. Ik let er niet onwijs op, maar track wel nog steeds koolhydraten. Mijn doel is tot na oud en nieuw gelijk blijven en dan verder kijken. .
In de tussentijd mijn hele december budget uitgegeven aan kleding. Was ook echt nodig dus dat is wel leuk. Tegelijkertijd wil ik nog graag 5 kg kwijt maar we zien hoe langzaam dat gaat, dus ga daar maar niet op wachten;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven