Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miss_Travel schreef:
09-02-2022 21:45
Welkom. Heb je een max aantal koolhydraten? En wil je kha of wel langzame koolhydraten? Want als ik naar jouw eetlijstje kijk: in havermout en hummus zitten enorm veel koolhydraten. Zou dat voorlopig dus even weglaten...
Ik heb eigenlijk nog geen idee :( ik heb die smoothie gezien in een menuplan, maar nog niet gemaakt, wel alles ervoor in huis. Liefst heb ik ergens een menu, zo van volg die en dan eet je 50 kh per dag.

Ik ga maandag 'officieel' beginnen en de kh tellen. Ik heb daar ook een handig boekje voor; calorieen alfabet.

Wat eten jullie dan zoal als ontbijt en lunch?
marielouisa schreef:
12-02-2022 18:53
Ik heb eigenlijk nog geen idee :( ik heb die smoothie gezien in een menuplan, maar nog niet gemaakt, wel alles ervoor in huis. Liefst heb ik ergens een menu, zo van volg die en dan eet je 50 kh per dag.

Ik ga maandag 'officieel' beginnen en de kh tellen. Ik heb daar ook een handig boekje voor; calorieen alfabet.

Wat eten jullie dan zoal als ontbijt en lunch?
Ik voer alles in een app in. Die telt kcal, KH, eiwitten en vetten. Heel handig om inzicht te krijgen in wat je eet.

Ik heb keto gedaan dus dat is max 25gr KH per dag (tegenwoordig doe ik iets soepeler en zit ik rond de 30-50). Meestal ontbijt Griekse yoghurt met noten, soms wat bessen erbij. En als lunch vaak een omelet, of een salade met tonijn. Savonds iets van lowcarbchef. Al moet je daar wel uitkijken omdat het aantal KH heel erg kan verschillen per gerecht. Of soms lijken het weinig KH maar is de portie veel te klein. En ik eet qua volume veel :)
Alle reacties Link kopieren
Even een gewicht update, 107.6. Blij dat er weer wat meer af is.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Gaat bij mij niet goed. Doe het een paar dagen goed en dan verknal ik het weer. Kennelijk ben ik nog steeds niet gemotiveerd genoeg! Heeft weinig zin dat ik nu een nieuw gewicht doorgeef want ik schommel rond het gewicht dat bij mij in de tabel staat.
Alle reacties Link kopieren
Sorry nog geen tijd gehad om de tabel bij te werken.

Hier weer een zieke in huis die alle aandacht vraagt. Ik ben afgelopen week niet echt gemotiveerd bezig geweest en afgelopen zaterdag niet gewogen. Zal proberen deze week er wat meer voor te gaan en vanavond staat in ieder geval zwemmen weer op de planning. Dus dat is weer een begin.
Alle reacties Link kopieren
@Reigie wat vervelend dat het je niet lukt om het vol te houden. Enig idee waarom je dat lastig vind? Gelukkig blijft je gewicht wel schommelen rondom je huidige gewicht en kom je niet aan.

@Sum wat vervelend een zieke in huis. Dan vind ik het zelf ook altijd lastiger om door te gaan met gezond eten. Goed dat je het weer probeert op te pakken deze week
Alle reacties Link kopieren
Miss_Travel schreef:
13-02-2022 17:03
Ik voer alles in een app in. Die telt kcal, KH, eiwitten en vetten. Heel handig om inzicht te krijgen in wat je eet.

Ik heb keto gedaan dus dat is max 25gr KH per dag (tegenwoordig doe ik iets soepeler en zit ik rond de 30-50). Meestal ontbijt Griekse yoghurt met noten, soms wat bessen erbij. En als lunch vaak een omelet, of een salade met tonijn. Savonds iets van lowcarbchef. Al moet je daar wel uitkijken omdat het aantal KH heel erg kan verschillen per gerecht. Of soms lijken het weinig KH maar is de portie veel te klein. En ik eet qua volume veel :)
at je elke dag hetzelfde? dat scheelt wel uitzoek werk. Dat heb ik ook een keer paar jaar terug gedaan, was wel vol te houden.

Hoeveel verloor je met Keto?
marielouisa schreef:
14-02-2022 20:26
at je elke dag hetzelfde? dat scheelt wel uitzoek werk. Dat heb ik ook een keer paar jaar terug gedaan, was wel vol te houden.

Hoeveel verloor je met Keto?
Ik ben gwwoontedier :) en ik houd van yoghurt haha. Dus ik wissel af in noten en soms in bessen, frambozen of mandarijn,maar het blijft yoghurt ja:) en lunch wissel ik ook tussen paar gerechten. Het werkt voor mij, ben 32kg kwijt. Moet er nog 5 in mijn ideale situatie, maar dat gaat langzaam. En nee, ik heb nu geen maat 36 ;)

Sum, hoe gaat het nu?
Sunshine, fijn dat er toch weer wat af was!
Reigie, wat is verknallen? Hoeveel meer kcal? Is dat echt verknallen of voelt het alleen zo? In dat laatste geval kan je het gewoon incalculeren. Bijv een aantal kcal per week wat je wil minderen. Bijv 300 per dag, maar in het weekend op onderhoud zitten. Dan val je netto nog af.
Alle reacties Link kopieren
Marielouisa, ik heb je toegevoegd in de tabel. Staat het er niet goed in, laat het dan even weten.

Dacht dat ik weinig reageerde maar zie dat er de afgelopen tijd helemaal door niemand iets is geplaatst. Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het wat beter. Vanochtend gewogen en t.o.v. de vorige keer toch 0,4 kg eraf. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Het is echt heel rustig hier..

Niet actief bezig geweest afgelopen week. Ik ben begin van de week positief getest op corona, nog behoorlijk ziek van geweest. Nu wel aan de betere hand, maar ben steeds erg moe. Hopelijk komende week weer wat beter allemaal..

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!

Hier nog niks eraf, de drive is wat weg. Heb wel meer gedacht aan mn menu.
Beginnen met halve liter warm water. Tegen 10en mn ontbijt (yoghurt,bosbes,noten).
Als ik moet werken: kha brood met kha beleg en salade
Als ik thuis ben: broodjes uit de mag van oanh
Tussendoortjes zijn komkommer en ei en paprika
Savonds normaal eten, maar met minder rijst/pasta etc
Dat maar eerst volhouden
Alle reacties Link kopieren
Tabel is bijgewerkt.

Laatste reactie is meer dan 2 weken geleden. Ik merk dat ik zelf heel weinig motivatie haal uit dit topic, ook om zelf te schrijven. Ik ben dan eigenlijk ook van plan om zelf niet hier meer in mee te lezen en schrijven. Dus ook niet meer de tabel bijwerken.

Mocht iemand zich geroepen voelen om de tabel bij te werken, laat het even weten. Zorg ik ervoor dat je de inloggegevens krijgt. Als niemand zich meldt ga ik er vanuit dat het voor iedereen klaar is....
Ik merk dat ik het wel jammer vind dat er weinig geschreven wordt maar volgens mij is het topic inderdaad dood.
Heb zelf niet zo'n schrijfbehoefte omdat ik er niet zo mee bezig ben, maar vond lezen altijd leuk. Alleen denk dat het topic idd beter gesloten kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer.

Vorige bericht per ongeluk onder algemene account geschreven, maar die was dus van mij *oeps*

Ik hou nog even in de gaten of iemand zich nog geroepen voelt voor de inloggegevens of dat het topic beter gesloten kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven