Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen

30-12-2020 15:19 676 berichten
Hallo,

Ik wil graag als stok achter de deur een groepje starten met +20 kg afvallen.
Als we een aantal hebben zal ik een tabel maken en deze wekelijks bijhouden.
Ik zelf ben al jaren aan het aanmodderen, maar voor nu moet het eens klaar zijn en ga ik doorzetten.

Wie doet er mee?

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigTotaal
Martine89311.7111792112.6-4.4
Tijdvoortaart341.7597.595.5-2
S1981391.6510097.3-2.7
Appelstroop_88321.64766369.7-6.3
Pindakaasjes40+1.78787376-2
Peritau361.73897585.4-3.6
Corzon391.6910385101.5-1.5
Schorpioen36431.8211282106.1-5.9
Creabea2punt0351.72101.58099.9-1.6
Neetog391.65967594.3-1.7
Sum84361.64826580-2
Suusberg431.7310575103-2
Jokke391.75847074.9-9.1
Doratje4331.67857083.6-1.4
Mabelle341.68917089.4-1.6
such_preggers108
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:08
75.35% gewijzigd
such_preggers schreef:
18-01-2021 00:24
Ja, ik voelde me een stuk beter. Ik had er niet meer bij stil gestaan dat ik mogelijk allergisch voor melk ben, dus moet terug naar de tekentafel met mn dieet. :facepalm: .

Ik ga morgen wat vegan opties kopen, ipv yoghurt en kwark.

Wat eten jullie voor ontbijt?
Ik ben vegetariër en mis dus een aantal zaken in mijn voeding. Die probeer ik zoveel mogelijk in mijn ontbijt te stoppen, want dan heb ik dat vast gehad voor de dag :-)
Ik ontbijt met een volgende (voor 2 porties):
200 ml ongezoete amandelmelk, met daarin:
3 el havermout
1 el gebroken lijnzaad
1 el chiazaad
1-2 el zaden en pittenmix
1 el kokosvlokken

Dit maak ik de avond van tevoren, zodat de melk opgezogen kan worden door de havermout en het chiazaad.
Is ook lekker met blauwe bes, banaan of mango erdoor, maar hoeft niet.
such_preggers schreef:
18-01-2021 00:24
Ja, ik voelde me een stuk beter. Ik had er niet meer bij stil gestaan dat ik mogelijk allergisch voor melk ben, dus moet terug naar de tekentafel met mn dieet. :facepalm: .

Ik ga morgen wat vegan opties kopen, ipv yoghurt en kwark.

Wat eten jullie voor ontbijt?
Ah even opnieuw uitzoeken dus! Ik ben veganist dus ik vind een dieet zonder melkproducten een prima idee 😅👌.

Ik sla vaak ontbijt over, maar als ik het eet is het vaak fruit, of een BROL bowl van doctor Greger met iets van Kersen of frambozen, of vegan yoghurt met muesli en banaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt vaak laat, of combineer het met de lunch. Ik begin de dag altijd met koffie met opgeschuimde melk. Vandaag al drie gehad, met opgeschuimde sojamelk.
Ik neem kwark als ontbijt of lunch met iets van vruchten erin. Of heel voedzaam volkorenbrood van een bakkertje bij mij om de hoek, echt ambachtelijk brood waar je uren op kunt teren. Ik rooster graag brood, lekker met hummus en wat plakjes komkommer en eventueel gedroogde tomaatjes. Of, ook lekker, plakjes banaan. Soms kaas.
Als ik geen echt ontbijt heb gebruikt, lunch ik vaak warm. Dat kan van alles zijn.
Ik weet het voor zo meteen nog niet. Ik ben op de markt geweest en heb een krat vol groente en paddenstoelen gehaald. Ik denk dat ik flink wat van die paddenstoelen bak met een klein restje risotto van zaterdag. En ik ga zelf hummus maken, ik heb afgelopen weekend de kikkererwten al geweekt en gekookt.
Ik moet nu helaas wel even terug naar de markt, want de aubergine die ik voor vanavond gepland heb, bleek rot toen ik alles uitpakte. Gelijk helaas ook langs Happy Bodies, waar ik net twee maanden lid was. Ik betaal een hoog bedrag per maand, omdat ik per se niet vast wilde zitten aan een of twee jaar lidmaatschap. Maar ja, nu is de boel dicht. Ik ben ook lid van Basic Fit, daar wordt automatisch een en ander opgeschort, maar bij Happy Bodies moet je zelf langs gaan voor een handtekening, als je korting wilt of wilt opzeggen. Daar komt steeds maar niets van, ze zijn er nu maar af en toe. Maar nu wel, dus daar ga ik ook even langs. Ik gun ze best wat, maar maanden niet kunnen sporten en bijna 80 euro per maand betalen, gaat me een paar bruggen te ver.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gisteren heb ik en bak met gesneden groenten in de koelkast gezet en vandaag heb ik er zowaar van gegeten toen ik snaaizin kreeg, ipv dat ik zoek ging naar minder gezonde opties. Hiep hiep hoera voor de kleine overwinningen!
Tijdvoortaart :cheer:

Vandaag overdag weinig gegeten want mijn dochter wilde voor eerste keer koken en toetje maken. En tja dan kan je niet zeggen . Sorry mama wil niet want is niet gezond. Kan wel maar doe ik niet.

Dus vandaag 2 broodjes hamburger gegeten. Opgelet met de mayo en curry. Echt 40 gram gebakken aardappelen. En bak sla met ei, komkommer en tomaat. Daarna wilde ze milkshake maken met aardbeien en chocolade saus en slagroom. Ik heb het geprobeerd af te meten en bij elkaar 1500 kcal alleen voor het avondeten 😮 Hier schrik ik best van want dit is wat ik normaal vaker iets soortgelijks eet en dan meerdere dagen per week 😬. Vandaag nog even naar de supermarkt gelopen om toch iets van beweging te hebben gehad.

Totaal aantal kcal is vandaag 2100.

Heb er mixed Feelings over want eigenlijk wilde ik dit niet maaR wil ook het enthousiasme van mijn dochter niet verpesten. Volgende keer laat ik haar een gezond gerecht maken🤗
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken, haar dat gewoon laten maken en zelf wat anders nemen, of een klein beetje ervan en nog wat anders, gezonders? Maar ik denk dat ik misschien een uitzondering ben door heel vaak wat heel anders voor mezelf te maken. Mijn man en zoons zijn geen al te makkelijke eters, ik wil me niet door hun beperkingen daarin laten bepalen.

Bij mij gaat het nog steeds goed. Ik weeg niet, heb er nog totaal geen behoefte aan. Wat me daarnet te binnen schoot, wat ook een groot verschil is met eerdere projecten van mij om 'Nu Echt en Voor Altijd Af te Vallen' (hoeveel keer ik al niet heel serieus begonnen ben ook aan een boek daarover, een diëtist die 'met de dikke billen bloot' gaat en haar eigen afvalproces gedetailleerd deelt, en hoe vaak dat niet bij één of maar een half hoofdstukje is gebleven, alle keren...). Ik weet niet waarom, maar deze keer heb ik niet het gevoel dat mijn leven zeg maar on hold staat tot ik mijn lichaam, mijn uiterlijk acceptabel vind. Andere keren wel. Vooral vooraf naar het proces kijkend. Dan leek het bijna onoverbrugbaar en voelde aan het begin van die weg staan aan als moeten gaan waden door een moeras, of heel lang en ver lopen door een soort niemandsland, waar niets te beleven is en waar niemand je ziet, een vacuum. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, want het leven staat niet stil als je lekker beweegt en op je voeding let. Het is ook geen kwestie van een korte periode doorbijten en daarna weer los kunnen gaan, dat weet ik rationeel natuurlijk. Maar goed, nu heb ik dat gekke gevoel dus totaal niet. Ik wou dat ik daar de vinger achter kon krijgen, waarom me dat nu niet in de weg zit. Want daar ligt waarschijnlijk een deel van 'het geheim'. Het zien van die foto's schudde mij wakker, maar motivatie houdt normaal gesproken niet zo lang aan en bij mij nu wel. Iemand ideeën?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@yella, volgens mij kan op een gegeven moment de rek er een beetje uitgaan als je steeds je wilskracht moet trainen en nee zeggen terwijl je ook kracht kunt putten uit de juiste keuzes maken Ik kan me voorstellen dat dat verzetten tegen wat je eigenlijk wil, tijdens corona minder voorkomt? Minder vaak het gevoel dat je je enorm moet verzetten omdat je niet langs de ah to go komt of bij vrienden langsgaat? Al kan het tegenovergestelde net zo goed waar zijn als je veel verleidingen hebt thuis.

Ik heb juist een beetje het omgekeerde. Ik eet wel heel gezond en netjes maar het kost me moeite terwijl ik juist op zoek ben naar iets blijvends waarbij het automatisch goed gaat.
Ik heb ook nog niet bedacht hoe ik op termijn om ga gaan met de veranderende honger gedurende mijn cyclus. Eigenlijk wil ik daarin m'n lichaam volgen, maar daarvoor ben ik al veel te ver afgedreven van voelen wat ik nodig heb.
appelstroop_88 schreef:
19-01-2021 13:36
@yella, volgens mij kan op een gegeven moment de rek er een beetje uitgaan als je steeds je wilskracht moet trainen en nee zeggen terwijl je ook kracht kunt putten uit de juiste keuzes maken Ik kan me voorstellen dat dat verzetten tegen wat je eigenlijk wil, tijdens corona minder voorkomt? Minder vaak het gevoel dat je je enorm moet verzetten omdat je niet langs de ah to go komt of bij vrienden langsgaat? Al kan het tegenovergestelde net zo goed waar zijn als je veel verleidingen hebt thuis.

Ik heb juist een beetje het omgekeerde. Ik eet wel heel gezond en netjes maar het kost me moeite terwijl ik juist op zoek ben naar iets blijvends waarbij het automatisch goed gaat.
Ik heb ook nog niet bedacht hoe ik op termijn om ga gaan met de veranderende honger gedurende mijn cyclus. Eigenlijk wil ik daarin m'n lichaam volgen, maar daarvoor ben ik al veel te ver afgedreven van voelen wat ik nodig heb.
Hier heb ik ook ontzettend last van. Ik kan gewoon niet vertrouwen op de signalen die mijn lijf geeft, want als ik daar naar zou moeten luisteren zat ik nu aan de slagroomtaart :lol:

Ik heb gelezen dat het 21-30 dagen duurt voor iets een patroon is. Dus ik hoop dat als het me lukt 3 weken een goede structuur aan te houden het niet meer moeilijk is, maar gewoon en dat mijn lijf zich weer herinnert hoe het eigenlijk moet
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen, gewoon lekker genieten van je eten, wat je dochter maakt. Als jij je verder netjes houdt, dan maakt het echt niets uit.
Hoi! Ik zou ook graag willen meeschrijven. Voor gezond gewicht moet ik in totaal 35 kg afvallen, maar mijn eerste doel is 15 kg, die ik door de pandemie ben aangekomen, eraf.

Ik maak gebruik van WW (groen) en dat hield ik tot vandaag vol. Vandaag ben ik over mijn punten heen gegaan, mede ook veroorzaakt door menstruatie maar morgen vol goede moed weer verder
.
Ik heb ook genoten van wat mijn dochter gemaakt heeft en over de week gezien maakt het niet uit. Het is meer psychisch dat het iets doet denk ik waardoor ik vandaag toch ergere trek heb in iets wat ik nu even liever niet Wil eten.

Heb het kunnen beperken tot 2 pauzekoekjes met chocolade extra. Na 12 uur dus hoort bij woensdag officieel 😅

Morgen vrije dag maar volgepland met schoonmaken, daarnaast wandelen en wil nog wat tekenen. Bezig zijn helpt met het niet snaaien en ondoordacht eten.

Yella: de motivatie vast houden vind ik lastig ook. Ik wil graag een gezonder eet patroon maar er is iets wat toch onrustig is en dan wil eten. En kan niet altijd helemaal de reden achterhalen. Als ik lekker eten ruik dan is het duidelijk waarom ik wil eten maar heb ook vaak genoeg dat ik naar iets op zoek ben maar niet echt trek heb maar wel wil eten. Nu ik dit schrijf denk ik dat het vandaag geactiveerd werd doordat ik kleding heb gekocht online en dit stond niet zoals ik me had voorgesteld. In de ene spiegel wel ( die oogt slanker) en vanavond nog een keer gepast omdat ik al twijfelde en niet alleen de kleding waar ik over twijfelde gaan terug maar ook een item die ik eerst leuk vond staan. En je zou dan denken dat je extra gemotiveerd raak om door te zetten maar ik voel me dan slecht en dan wordt ik onrustig. Oplossing is even geen nieuwe kleding kopen😃

Taarttaart ik hoop dat het 3 weken is. Ik merk dat ik meer afwisseling in mijn ontbijt en lunch moet gaan zoeken. Ik eet spetcrackers met filet, of rijstewafel met pindakaas of kwark met beetje cruesli en banaan. Zou dit meer moeten afwisselen.

Philae welkom hier. En een keer over je punten gaan is niet erg zolang het niet elke dag is. Van een keer teveel eten wordt je niet dik. Ik tel kcal en geen punten en probeer naar week gemiddelde te kijken. Mijn streven is 1800 kcal en als ik dus een keer 2200 op dag eet dan kan ik overige dagen iets minder eten. Vind dat nog wel moeilijk maar wil mezelf niet meer straffen omdat ik een keer uit de bocht schiet.
Ik ben inderdaad van plan om het teveel aan punten van gisteren vandaag te compenseren. Dus voor lunch maak ik een gevulde salade ipv brood en neem de helft van mijn avondsnack. Daarmee zou het weer goed moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Philae!

Ik ga beter dan afgelopen week. In weekend wel wat lekkers op, maar nu weer netjes in het gareel. Merk wel dat dat thuiswerken niet helpt. Wil gewoon de hele dag iets te eten maken.. Niet uit honger maar verveling. Gister na het avondeten yoghurt gepakt en toen heel bewust niets. Vond ik echt moeilijk. Wist niet eens waar ik zin in had maar wilde gewoon IETS. Probeer minder eetmomenten te hebben om die snaaizin te laten stoppen.

Moet wel iets meer bewegen, met dit weer zo geen zin om te gaan wandelen :-(
En ik ga eens op zoek naar yoga achtige video's, krijg last van mijn rug met dit thuis zitten.
Vandaag vrij en dan is het toch een uitdaging om niet mezelf op de bank te installeren met wat lekker.

Vandaag de hele ochtend bezig geweest en geprobeerd weinig op de bank te zitten en iets omhanden te hebben. Ik ben zelfs gaan wandelen en ben op iets meer dan 5 km gekomen. Podcast op over emotie eten maar werd dat zat dus daarna een interview geluisterd. Lekker eenvoudig. Was ik even aan toe. Al het gezever en gemekker waarmee je overal wordt geconfronteerd ben ik op dit moment erg gevoelig voor. Heb dus al de hele dag de neiging te eten.

Heb als avondeten even goed vullen gegeten maar nog steeds gaan de rollen koekjes door mijn hoofd heen. En continue discussie in hoofd wel niet. En als ik nu echt trek had in een koekje dan zou dat prima zijn maar het gaat niet om koekje . Ik voel me onrustig en dan wil ik eten. Bedenk net dat chocolade reep ook prima is. 😂
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen, je kan het. Hou vol.
Ben trots op jou
Ik was vandaag vrij en hetzelfde als Schorpioen. Op werk heb ik geen enkel probleem, maar thuis...
Het ging mij redelijk goed af vandaag. Had beter gekund maar had ook zeker slechter gekund.
Ik had dat gisteren ook schorpioen. Uiteindelijk heb ik toegeven met een bagel (uhm, twee eigenlijk). Één was voldoende geweest, maar ja die tweede had ik toch al in de oven gestopt... :facepalm:

Vandaag een goede dag.

Ik merk al een paar dagen dat ik het overdag heel goed volhoud, maar na het avondeten zin heb in iets zoet. Niet eens omdat ik wil eten, maar gewoon een hapje voor de smaak, als afronding van de maaltijd. Een toetje in de vorm van chocolade, eigenlijk. Maar ben bang dat , als ik het in huis haal, ik het niet bij één hapje kan laten, dus ik wacht er nog maar even mee
Vandaag ook lastig want thuis gebleven. Merk toch dat ik dan makkelijker iets pak en ook meer zin heb in ongezonde dingen. Dat zoetje na het eten heb ik ook erg. Ik neem savonds bij de thee wel eens 1 chocolaatje. Speciaal van die cote dor chocolaatjes gekocht die apart verpakt zijn zodat ik het er echt bij 1 houd en dat gaat prima. Gisteren weer lekker wezen wandelen s’avonds, ik zal moeten kijken of het haalbaar is dat te vervroegen met de avondklok want anders ga ik mn wandelingen wel missen.
Nou niet vol gehouden 😬

Begonnen met oppo ijs en daar zitten niet veel kcal in dus is ok maarja toen Ier nog een mini marsen, 4 pauze chocolade koekjes en wat M&m’s. Opzich valt het nog mee want had erger gekunt. Kreeg buikpijn .

Morgen gewoon weer verder. Moet ook werken. Ik werk ook thuis maar dan ben ik gewoon druk bezig en is eten ook niet zo’n ding.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik herken het schorpioen :-|
Gisteren heel de dag volgehouden op het werk, netjes gegeten wat ik voorzien had. Maar 's avonds voor de tv sloeg de trek toe... Dus een bananenmuffin gegeten, die smaakte naar meer. Maar omdat ik ter zelfbescherming niet veel koeken of chocolade in huis heb heb ik maar 3 beschuiten met choco gegeten. Niet ideaal.

Hopelijk vandaag beter, heb een thuiswerkdag. Voorlopig gaat het goed. Maar de avond is echt mijn valkuil. Vooral als mijn vriend niet thuis is, als hij thuis is kan ik precies gemakkelijker van de zoetigheden afblijven :-?
Ik heb ook de meeste moeite in de avond maar daar hou ik rekening mee door met wat minder punten te ontbijten en lunchen. Ik gun mijzelf een reepje chocola in de avond omdat ik het anders niet langer dan een week volhou.
Ik bedacht me gisteravond dat ik nog een 99% reep in de kast had liggen. Hoera!
Is wel iets wat je moet leren eten, maar precies wat ik zocht voor in de avond. Een klein hapje goes a long way, dus wel de bevrediging van iets lekkers na het eten, maar niet het risico dat de hele reep zonder na te denken in mijn trul geschoven wordt.

Gisteren een klein stukje genomen met een kop thee en heb de rest van de avond geen craving meer gehad
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
21-01-2021 11:33
Ik heb ook de meeste moeite in de avond maar daar hou ik rekening mee door met wat minder punten te ontbijten en lunchen. Ik gun mijzelf een reepje chocola in de avond omdat ik het anders niet langer dan een week volhou.

Echt??
Één reep chocolade per avond terwijl je bezig bent om af te vallen??

Je bedoelt één plakje chocolade, toch???
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 12:27
Echt??
Één reep chocolade per avond terwijl je bezig bent om af te vallen??

Je bedoelt één plakje chocolade, toch???
Niet de hele reep natuurlijk! 4 blokjes. Hier noemen we dat een reepje maar als jullie dat plakje noemen, dan bedoelen we hetzelfde.
PhiIae schreef:
21-01-2021 12:35
Niet de hele reep natuurlijk! 4 blokjes. Hier noemen we dat een reepje maar als jullie dat plakje noemen, dan bedoelen we hetzelfde.
En wij dat weer een blokje 😄

En je hebt ook minireepjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven