Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?

Een bewolkte groet uit la douce France. Laatste week alweer.

Over bakbananen. In Nederland woon ik in een klein dorp en als ik naar een toko oid wil is dat een eind rijden. Gewone, onrijpe bananen vind ik prima.

Lachen, jij ook al een trol daar op het WP Sunny? Geweldig wat snijden die lui zich in hun vingers. Geen wonder dat ze zoveel bezoekers hebben en zo weinig aanmeldingen want iedereen kijkt wel uit om zich aan te melden.

Over welk tropisch eiland hebben we het eigenlijk. Het klinkt wel luxe. Toch niet Hawaï he want dan kom ik eind juli langs

Wat mrs Stanley schrijft is wel een hele hype geweest. 6 Maaltijden per dag en dan niet langer dan 3 uur er tussen. Zogenaamd goed om niet in de spaarstand te schieten.

Met het 5:2 dieet is het juist dat je zo min mogelijk eetmomenten hebt zodat je lichaam oa tijd heeft om ook eens wat anders te doen dan alleen maar eten te verteren. Even simplistisch uitgelegd. Net als Nien vind ik dit veel waarschijnlijker klinken.

Ik ben het boek van Remko Kuipers aan het lezen en als je goed nadenkt is het logisch dat onze verre voorouderen echt niet 6 keer per dag aten, sterker nog ze gingen regelmatig zonder eten slapen.

Hoe meer eetmomenten hoe eerder de kans op meer kcal dan nodig is lijkt mij.

Hier hebben we een Bio broodwinkel dus gingen we de eerste weken elke dag zuurdesembrood en pizza's halen. Voor mij was dat algauw weer afgelopen maar gelukkig geef ik helemaal niets om brood. Het is soms verrekte handig maar heb er geen buikpijn en verstopping over.

Ed, foto's komen er aan. Moet ze wel maken want we vergeten de camera elke keer
En je phone dan?
Nou dag een gaat goed tot toe. Nu wel gierende honger maar mag zo soep en een gekookt ei. Onbijt overgeslagen en als lunch twee sneetjes brood met sla en tomaat op met een beetje mosterd. Verder water, thee en zwarte koffie.

Ik heb echt een goed gevoel bij dit dieet. Heb het 6 keer per dag eten ook geprobeerd en vond dat ook niets. Wsnl om de redenen die jullie noemden.

All in all weet ik zeker dat die maand gaat lukken.
Geen tas, geen Phone als we weggaan

Ik ben zo'n gemaksmens.
Ach Lilith, het goede nieuws is dat de maand (helaas) alweer bijna om is.

Natuurlijk gaat het je lukken.

Ben je een dag aan het vasten of eet je 14 uur niet?

Ik zie helemaal geen vetten bij je lunch. Express?

Gooi in die soep een flinke lepel roomboter, hartstikke goed.
Nou ik heb ook gegeten, wat is dat dan weer lekker. Als lunch had ik 2 crackers met rookvlees en een gekookt eitje. (foto naar Tut gewhapt)

En een groente smoothie met spinazie, kiwi, banaan en gember en water.

En nu dan mijn broccolisoep met 2 gekookte eitjes. Kleine eitjes waren het vandaag.

En veel groenthee met mint. Oh en voor mijn avond eten dus water met appelazijn.
Tut waar stop je je geld dan?
Ik loop op reis liefst met outdoorbroeken (geen afrits) en dan zitten er genoeg zakken in voor telefoon en portemonee. Ideaal!

Mijn menu bestond vandaag uit 1 glas tomatengroentensoep, 1 kop kippensoep en 1 gekookt ei. Heb helemaal geen honger en voel me goed!
Ik moet nog even boodschappen voor de vastendag inslaan (wat klinkt dat tegenstrijdig) maar morgen magere yoghurt, sla rauwkost en een bloemkool (bloemkool om lekker soepje van te maken) halen en dan woensdag een vastendag.

Deze week dan een 6:1 (ook ivm helemvaartsdag/lang weekend->festival en bier drinken enzo) en volgende week 5:2
Oh tomatensap, moet ook op mijn lijstje.

Lekker.
Asotut, volgens de eetmeter heb ik zelfs procentueel te veel vet op vandaag. 17 gram in totaal waarvan 5,7 gram verzadigd. Maar die roomboter is wel een goede tip! Zit nu aan de 463 kcal en dat is te weinig voor nog iets kleins en die roomboter zou het mooi 500 kcal rond gemaakt hebben.

O en met die maand bedoel ik mijn doel van een maand 5:2 en dan evalueren of dit werkt voor mij. Heb nu na mijn kleine maaltijd niet echt honger meer.
quote:ednaloy schreef op 26 mei 2014 @ 18:20:

Tut waar stop je je geld dan?

Welk geld?

Mag lief regelen

Ik schreef toch dat ik makkelijk was en lief gelukkig ook.
Nou maak iig een foto van mijn geliefde meer Lac du St. Croix dan.
Die eitjes zagen er super lekker uit Ed.

Waarvoor drink jij die appelazijn Ed? Citroen niet veul en veul lekkerder?

Aangezien ik het liefst jurken draag en geen tassen draagt vriend, min of meer noodgedwongen want hij vindt uiteraard een tas ook niets, zo'n broek als Nien omschrijft. Creditkaart er in, wat geld en autosleutels. De huissleutels (en kam ) liggen in de auto.

Gooi die hele eetmeter de deur uit want volgens die doe je het nooit goed Lilith.

We zijn zo bang gemaakt voor vetten terwijl eigenlijk de koolhydraten ons dik maken.

Nogmaals met goede vetten, olijfolie (extra vierge niet mee bakken) Olijfolie en Roomboter. Niks geen kuipjes en flesjes boter.
Lees het net. Ik weet 100% zeker dat we daar niet komen Ed. Sorry, zijn we al geweest.

Zal we even, via mail een foto sturen van eerder.

Wel geduld hebben
Hahahaha...ik had je al wat foto's gestuurd, voor het geval je het meer niet kan vinden...;-)
quote:Wat mrs Stanley schrijft is wel een hele hype geweest. 6 Maaltijden per dag en dan niet langer dan 3 uur er tussen. Zogenaamd goed om niet in de spaarstand te schieten.

Is het nog steeds voor krachttrainers en bodybuilders. En dan is het ook heel zinvol, vooral voor het opbouwen van kracht en het behouden van spieren, maar dan eet je ook je lichaamsgewicht maal 2.0-2.3 gram eitwitten per dag over die zes maaltijden verspreidt.

Ik heb zelf namelijk heel lang krachttraining gedaan en ik ga dit na de zomer weer oppakken als Mason naar school gaat. Nu heb ik niet de mogelijkheid om me echt consequent aan een trainingsschema te houden en om echt kracht en spiermassa op te bouwen is dat wel heel belangrijk.

Maar bij zo'n eetpatroon val ik nu dus niet meer af, zeker niet met mijn medicatie die erom bekend staat dat je veel aankomt, vooral bij je maag. En ik heb altijd blokjes gehad.

Tegenwoordig doen bodybuilders ook vaak aan IF om droog te worden, dus ik denk dat ik ook wel eetschema's kan vinden om na de zomer het te combineren met spiermassa en kracht te winnen en vet kwijt te raken met vasten.

Vandaag heb ik 18 uur gevast en het viel me reuze mee, ik heb het rond een uur of twaalf moeilijk gehad, was wat flauw en draaierig. Ging vanzelf over eigenlijk toen ik het heel druk kreeg en veel moest bellen. Verder een redelijk rustig dagje gehad en tegen etenstijd had ik echt niet zo iets van eindelijk eten. Ik denk dat donderdag of vrijdag weer een vastdag inlas.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ach mrs, je bent niet de enige sporter die door de bomen de bossen niet meer ziet.

Ik en iig Ed doen veel aan sport waaronder krachttrainen. Ik train altijd 's morgens, nuchter dus, en dat gaat prima. En ja, het was even wennen maar uiteindelijk vind ik dat nog heel snel gegaan.

Er zijn inderdaad genoeg eetlijsten te zien maar vergis je niet dat iedereen anders is.

Jammer dat je medicatie slikt waardoor je aankomt. Sommigen, waaronder ik, hebben het geluk om van bepaalde medicatie niet aan te komen maar ik besef heel goed hoe vervelend het is als dat wel zo is.

Het belangrijkste is dat je lekker in je vel zit en dat zal zonder medicatie niet of onmogelijk zijn anders hoefde je het niet te slikken.

Kijk naar wat je wel heb en besef dan dat die blokjes rondom je buik helemaal niet belangrijk meer zijn.

quote:

Gooi die hele eetmeter de deur uit want volgens die doe je het nooit goed Lilith.

We zijn zo bang gemaakt voor vetten terwijl eigenlijk de koolhydraten ons dik maken.

Nogmaals met goede vetten, olijfolie (extra vierge niet mee bakken) Olijfolie en Roomboter. Niks geen kuipjes en flesjes boter.Eens. Weg met die eetmeter. Gewoon gezond verstand gebruiken. Wat in een fabriek geknutseld is, is meestal rommel. Roomboter is een natuurproduct, gemaakt van niks anders dan melk, kokosolie en olijfolie idem dito. Roomboter en kokosolie zijn juist gezonde vetten, veel gezonder dan die fabrieksrotzooi wat voor boter moet doorgaan. Verzadigde vetten hebben we net zo nodig als onverzadigde vetten. We zijn veel te bang gemaakt voor vetten. Mijn cholesterol is echt prima en ik heb familiaire hypercholesterolemie en medicatie die berucht is om het metabool syndroom. Nu speelt dat nog geen hele grote rol omdat ik nog niet in de overgang ben, maar het is weleens anders geweest.
Dank je Asotut. Ik heb het inderdaad soms weleens moeilijk mee dat ik niet zonder de medicatie kan en mij lijf zo veranderd is. Anderzijds dank ik God op mijn blote knieën dat ik een van de geluksvogels ben bij wie medicatie aanslaat. Dat is bij sommige mensen niet eens het geval en die trekken aan een veel korter eind dan ik met mijn pens, dat realiseer me ook wel. Dan zijn geen blokjes meer zo heel erg.
Over cholesterol

http://wdeheij.blogspot.f ... -dag-een-eitje-en-de.html
Soms mag je er best wel even van balen mrs want dat is logisch en menselijk maar zolang je zelf goed beseft hoeveel geluk je hebt dat je één van de weinigen bent die baat bij deze medicatie hebt zal dat best weer positief werken en ook dat is goed
Hoi

Heb even een deadline dus lees wel mee maar reageer niet te veel

Woon al meer dan 20 jaar op de ABC-eilanden en hobbel momenteel letterlijk van A naar B en weer terug.

Lekker dat we zo goed gaan op 5:2. Heb een vastdag vandaag.

s Morgens lekker gelopen op mijn superlekkere nieuwe gympen!! en tusendoor gestept (op de stoep op en af stappen) Nu wat spierpijn!

Heb een pannenkoekje op van ei/bakbanaan/kokosmelk/zaden/noten en een paar rozijntjes. Een kiwi en 2 kleine stukjes papaja.

Een roereitje met mosterd.

En zo direct sla met gamba's uit de oven (in roomboter, knoflook en kruiden.)

Misschien is dat meer dan 500 kalorien, maar het gaat om het idee van het vasten voor mij. Morgen en woensdag doe ik het ook en dan weer 4 dagen normaal en mag ik ook een wijntje.

Omdat ik 3 dagen weinig eet, begin ik mijn ochtend met brandnetelthee met limoensap en een eetlepeltje kokosolie. Dat geeft mijn lichaam een seintje dat er niet gespaard hoeft te worden ;)

Tussendoor drink ik bubbelwater of gewoon et af en toe een paar druppels appelciderazijn. Ze beweren dat je er een plattere buik van krijgt. Sinds ik weer met fast-5 bezig ben, gecombineerd met het 5:2 experiment, is mijn buik sowieso aanzienlijk platter.

I'm happy. Zolang er elke week wat afgaat of niet bijkomt, ga ik lekker door!
Walkin on sunshine
Ik ben ook van plan om na de zomer nadat ik Mason naar school heb gebracht te gaan trainen. Nuchter gaan trainen is inderdaad niet zo'n gek idee, dan ga je wel meteen in de vetbranding. Kan daarna meteen een eiwitshake pakken en de volgende maaltijd op het werk nemen.

Waarschijnlijk staan in de Muscle & Fitness ook wel tips and tricks hiervoor. En dat zal gewoon trial & error zijn om te kijken wat voor mij werkt. Ik ben allang blij met de centimeters die ik nu kwijt ben door 5:2, voor mij echt een doorbraak en ook een opluchting.
Klinkt lekker die gamba's en wijn. Heerlijk zeg om elke dag mooi weer te hebben. Mis je Nederland Sunny?

Het schijnt dat als je tijdens het vasten een lepel kokosolie neemt je lijf gewoon door vast. Sommigen drinken daarom bulletkoffie. Dit is koffie met boter. http://www.projectleven.nl/hoe-maak-je- ... of-coffee/

Succes met je deadline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven