Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, eega was jarig en toen... was er die overheerlijke worteltaart. Een klein puntje, nou ja, 110 g oftewel een kleine 450 kcal. Maar goed, ik had vier uur gegolfd, gefietst, gezond gekookt. Tjonge wat was die S U P E R L E K K E R. Genieten!

Hopelijk wordt de dalende lijn in mijn gewicht niet al te zeer onderbroken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet echt iets anders gaan doen! Zit toch veel te veel te snaaien. Zonde om er in je hoofd zo actief mee bezig te zijn maar vervolgens op maandag niet te willen wegen omdat er toch geen verandering merkbaar is!



Hebben jullie een omslagpunt gehad?

Mijn doel voor de komende week: geen alcohol.



Geen alcohol staat al snel gelijk aan geen snacks etc, dus dat zou moeten helpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Snaaineiging heb ik inderdaad ook. Vooral 's avonds en als ik me verveel of tegen mijn zin werk/schrijf.



Mijn oplossingen: gezond snacken (ei voor het slapen gaan in plaats van zoetigheid), me afvragen waarom ik iets doe (of ik ECHT wel zin heb om te werken/schrijven), iets gaan doen wat ik op dat moment leuk vindt (bv pianospelen, eind wandelen met de hond) en waarmee ik me ontspan, meer in het algemeen: stoppen mezelf op m'n nek te zitten. Vooral die laatste is een dingetje: ik brand mezelf ongemerkt regelmatig af. Als ik mezelf 'mindful' observeer kom ik daar los van en wordt de snaaibehoefte ook minder.



O ja, en als dat allemaal niet lukt probeer ik van de 'overtredingen' te leren in plaats van ze weg te drukken of (nog erger) ze te gebruiken als zweep om mezelf te slaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco; stom is dat hè? Ik heb dat nu ook. 1,5 jaar geleden 10 kilo afgevallen en nu onopgemerkt toch weer 10 kilo erbij. Waarom lukte het me toen wel nu niet? Succes met geen alcohol deze week! Ik probeer van te voren al een beetje te plannen wat ik ga eten met MyFitnessPal en dan vind ik het zonde als ik erover heen ga.



Fijne Pasen iedereen!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er voor jullie een boel verleidingen met Pasen?



Ik heb me net gewogen (morgenochtend ben ik niet thuis), en zit nu op 68.1. Ik kan de tabel niet aanpassen, heb nog geen gegevens ontvangen geloof ik?

Het is iig weer iets minder dan de vorige keer. En ik hoop dat de wandeling van morgen er flink inhakt

Doel van komende week: 3x trainen & maar 1 dag alcohol.



W_A afgaande op de tabel gaat het bij jou echt hartstikke goed he? Complimenten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco, goed bezig! Ik heb jouw gewicht in de tabel gezet. Volgens mij kan ik jou nog geen privebericht sturen met de inloggegevens, dat moet dan eerst aangezet worden. En: hartelijk gefeliciteerd met jouw nieuwe baan!!



Vandaag heb ik niet veel verleidingen met pasen, maar gisteren wel geborreld en gesnoept en morgen en overmorgen uit eten... Gelukkig heb ik de afgelopen dagen ook veel gesport, dus ben erg benieuwd naar de weegschaal morgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker bezig allemaal hoor!



Ja snaaien stoppen is moeilijk! Het is wel gewenning vind ik, als ik het een periode helemaal niet doe, neemt die behoefte bij mij op een gegeven moment af. Tijdens mijn studententijd, met veel uitjes en veel studeren, snaaide ik NOOIT. Dacht er niet aan. Maar nu is de avond vaak wat saaier en dan doe ik het soms, en dan wil ik snel altijd. Daarom werkt voor mij een paar weken geen toegevoegde suikers eten wel, om even mn systeem te resetten. Ben ik wel eerste paar avonden heel chagrijnig :p



Ik heb me ook vast gewogen want morgenochtend misschien niet thuis: 67.1 (!!!) kg, das -0.5.



Huh?



Afgelopen week ook paar keer gewogen en steeds rond dit getal. Terwijl ik heel erg veel moeite heb om mn goede eet/beweegpatroon weer op te pakken na mn vakantie! Ben nog steeds heel moe van de terugreis en heb letterlijk een paar dagen vooral in bed gelegen, helemaal niet gewandeld zoals ik me had voorgenomen. Ook niet koolhydraat-bescheiden gegeten of niks gesnoept... Alleen beetje op mn water gelet maarook niet ideaal. Wel kleine fietstochtjes gemaakt en 1x wat spieroefeningen, maar veel minder dan hiervoor. Heel gek, maar ik heb twee mogelijke verklaringen:



- Doordat ik al twee weken niet meer mijn workouts doe, is mijn spiermassa misschien afgenomen. (Hoop het niet!) Misschien scheelt dat net die paar ons en komt die dus ook weer terug als ik weer ga sporten.

- Ik ben inmiddels verliefd geworden op de Date, dus misschien eet ik wel echt minder zonder dat ik het doorheb of zorgt de hormonale verandering ervoor dat ik meer verbrand...



Misschien heeft mijn vakantie er mee te maken, heb daar best veel gegeten maar ook wandelingen in bergen gemaakt enzo, wie weet heeft dat mijn metabolisme een opdonder gegeven.



Op zich ben ik er wel blij mee, maar nog liever dan een bepaald gewicht wil ik nu graag mijn gezonde levensstijl weer terug creëren. Want die zorgt natuurlijk voor lange termijn succes. Maar omdat ik nu zo moe ben moet ik echt even rustig aan doen. Ik ga eens even goed nadenken wat prioriteit heeft. Misschien wel heel gezond eten, want ik merk dat dat mijn algehele gestel goed doet En elke dag 20 minuutjes bewegen ofzo, heel weinig en dan daarna weer opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!



Ben ik ook weer. Beetje druk gehad de laatste week. De marathon was vorige week zondag en heb ik uitgelopen in 4:34 (gemiddeld 9,2 km per uur). Het was die dag echt warm, daardoor was het wel heel zwaar. Getraint met veel koelere temperaturen. Daardoor werd ik genoodzaakt om zo nu en dan even kort te wandelen. Daar baalde ik wel van. Maar uiteindelijk gezien het weer zeer tevreden over de tijd! En het was een hele aparte ervaring! Wil em graag nog een keer lopen, denk volgend jaar weer!

Heb er helemaal geen blaren of andere pijn (behalve spierpijn) aan over gehouden gelukkig. De spierpijn was dinsdag al zo goed als weg en woensdag wel helemaal. Dus dat viel me reuze mee. Ik hoor van anderen dat ze nog met ontstoken tenen zitten of blaren en dat soort dingen. Geen last van gelukkig! De maandag na de marathon heb ik 25 km gefietst en op woensdag alweer mijn schoenen aan getrokken voor een klein rustig rondje van 4 km. Zaterdag twee tenniswedstrijden gespeeld (competitie). Dus toch afgelopen week wel weer lekker wat beweging gehad zonder de boel te forceren.



Met snaaien gaat het afgelopen week wel slecht. Dat is ook weer terug te zien in mijn gewicht. Woog zaterdag 62,9, dat is weer 800 gram zwaarder dan vorige week. Toch bijna een kilo. Door die marathon had ik best wel veel honger afgelopen week. Aangezien we nog veel paaseitjes in huis hadden en andere chocola, heb ik daar best een gat in geslagen. Ik was niet te stoppen. Nu moet de knop echt weer om anders gaat het de spuigaten uitlopen. Gisteravond bedacht ik me dat ik tot en met donderdag niets wil snoepen. Dat deed ik wel vaker en dan ging dat wel goed, maar deze week werk ik pas op donderdag weer. Ivm examen woensdag ben ik vrij. Dus dan zit ik thuis met verleidingen. Nu had ik bedacht dat tot en met donderdag daarom wel heel lang lijkt. Ik ga het dus per dag bekijken. Eén dag is makkelijker dan 4 dagen. Dus ik begin bij vandaag, niks snoepen en dan morgen weer precies hetzelfde, maar omdat ik dan alleen met vandaag bezig ben lijkt het makkelijker te gaan dan als ik aan 4 dagen denk.



Daarnaast heb ik voor hardlopen een nieuw doel. Eind mei wil ik een PR op mijn 10 km lopen. Mijn PR is al best snel (voor mij dan), dus het wordt een leuke uitdaging om die te verbeteren. Wat daarbij helpt is wat gewicht kwijt. Ik hoop dat dit mij motiveert. Voor de marathon wilde ik dit ook, toen is het beetje gelukt om er wat af te krijgen, maar zeker niet genoeg. Als ik die PR wil halen moet ik er echt wat af hebben.



@koolmeesje, bij jou gaat het volgens mij wel lekker. Ben benieuwd naar je gewicht van deze week! Het is best moeilijk om het te behouden, maar het gaat zo te lezen goed met je beweging en het niet zoveel snoepen. Dus dat komt vast goed!



@W_a, wat goed hoe je met je snaaineigingen omgaat. Het is goed om afleiding te zoeken en na te denken of je het wel echt wilt voordat je toegeeft aan het snaaien. Al blijft het toch best lastig, maar volgens mij ben jij zo op de goede weg!



@Sapo, wow Sapo! Dat gaat lekker! Ongeacht waar het aan ligt, als je nu het gezonde eet en beweegpatroon kan oppakken dan kan je vast zo doorgaan of in ieder geval het zo behouden!

Wat leuk dat je helemaal verliefd bent! Wellicht komt het toch daarvan inderdaad. Kriebels kosten nou eenmaal energie! Zou een leuke bijkomstigheid zijn.



@Pinaco, volgens mij heb je vandaag 50 km op de planning! Heel veel succes! Balen dat je weer op een punt zit dat je teveel snaait. Moeilijk om het omslagpunt te vinden. Ik heb zo periodes. Denk dat het een goede eerste stap is om de alcohol te laten staan. Kleine stapjes werkt het best, niet gelijk alles omgooien.



@floorfaberfan. Welkom hier! Jij bent al lekker wat kilo’s kwijt. Fijn als mensen het om je heen ook zien, dat motiveert extra. Wat knap dat je nu zo nu en dan een stukje chocola neemt ipv alles op te eten!



@MQ11, Ook welkom hier! Jeetje wat knap dat je 10 kg was afgevallen! Wat zonde dat die er weer aan zitten. Blijft toch gek, het is makkelijker om het eraf te krijgen dan het eraf te houden!



Ik zal de tabel nog even bijwerken en daarna ga ik weer aan de studie! Met een grote bak thee en ver weg van de paaseitjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo mede-lijners (geen mede-lijders )

Vandaag op de weegschaal gestaan. 83.5! deze week. Vorige week 84. Dat gaat dus prima. Ik wandel nog iedere dag een uur op dagen dat ik niet golf, squash of Pilates doe. Dat scheelt.



Omdat ik benieuwd was naar mijn metabolisme, ben ik de laatste tijd in de wondere wereld van de calorieën gedoken en heb ontdekt dat ik voor mijn gewicht en leeftijd een wat trager dan gemiddelde stofwisseling heb. Mijn BMR ligt rond de 1700, terwijl dat gemiddeld zo'n 1800 zou moeten zijn. Met al het sporten en bewegen kom ik op een verbruik van 2400. Nu sta ik mezelf toe om gemiddeld rond de 1800-1900 kcal te eten en dat vind ik best veel. Op sportdagen doe ik wat meer, op andere dagen wat minder. Dat bevalt goed.



Wel heb ik problemen met mijn gebit, waar - ondanks poetsen en poetsen - nog steeds gaatjes in vallen. Ik vermoed dat ik te veel eetmomenten heb (soms wel acht op een dag) en heb besloten om die terug te dringen tot vijf. Dat valt me tegen. Ondanks grotere porties tijdens de maaltijden krijg ik al na een uur of twee weer trek. Vermoedelijk gewenning, dus ik geef er niet aan toe. 's Nachts is het nog moeilijker, want ik word dan rond een uur of vier met honger wakker. Ook hier geef ik niet aan toe, maar dan lig ik wel even wakker. Maar goed, het is voor het goede doel.



@Plukkie wat een rollercoaster. Geweldig die hele marathon! En dan daarna een hele hoop chocolade-eitjes. Ups en downs. Geniet je wel van het sporten (los van de calorieën die eraf gaan)? Soms focussen we ons te veel op het resultaat in plaats van het plezier in het doen.



@sapo leuk die nieuwe date! Brandende liefde zou bij jou wel eens heel letterlijk kunnen zijn . Succes met het terugkrijgen van je gezonde eet/leefpatroon.



@pinaco ik hoop dat het je lukt met het matigen van alcohol en snaaien. Erg belangrijk, heb ik zelf ook gemerkt. Als ik de getallen in mijn eetdagboek zie, wordt mijn snaaibehoefte snel minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig, Sapo en W_A! En Plukkie, wat goed dat je de marathon zo goed hebt volbracht!! Dat minder snoepen komt inderdaad wel weer, stapje voor stapje.



Ik woog vandaag 73,8 kg! Onder de 74 dus erg tevreden mee.



Nu gauw weg naar paasvisitie...ik schrijf later deze week meer. Succes allemaal weer deze week en een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,



Plukkie Wat ontzettend goed van je. Knap hoor en dat in die hitte, respect! En je hebt je ook een mooi doel gesteld.



Wandelen_afvallen, heel herkenbaar, ik eet ook meerdere momenten per dag en probeer dat nu aan te pakken, kost even tijd denk ik want ik zit soms ook echt met een rommelende maag. Wordt er niet wakker van, soms eet ik een banaan voor ik ga slapen. Dat vult goed en je schijnt er moe van te worden...



Koolmeesje Mooi onder de 74, super! Veel plezier bij de paasvisite.



Ik heb me vandaag even niet gewogen, gister woog ik 74,4. Heb het hele weekend al last van een opgeblazen buik, heb een vol gevoel, denk door de wijntjes dit weekend en beetje gek gegeten, veel tapas en zoetigheid. Niet zo goed opgelet helaas.... Nu maar even veel thee drinken en fruit en groente eten.

De knop moet weer om!

Wil de hele week niet op de weegschaal staan, maar maandag pas weer. Iedere dag flink sporten / bewegen en dan hoop ik dat ik maandag op 73 uitkom.



Een fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw goed zo iedereen! Ik woog vanochtend 81,7 wat betekend dat er -0,3 af is. Ik had stiekem iets meer gehoopt maar ben er wel tevreden mee.



Plukkie80; mooie doelen! En je kan het inderdaad per dag bekijken, misschien houd je het wel vol tot donderdag!

Sapo; Aah geniet van je nieuwe liefde! En goed van die 0,5. Lekker positief bekijken

Wandelen_afvallen; wat vervelend van je gebit. Ik hoop dat je honger minder wordt, maar als het aanhoudt zal ik er wel aan toegeven hoor, je lichaam vraagt er niet voor niks om..

Koolmeesje123; Goed bezig, veel plezier bij de paasvisite!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Floorfaberfan: Dat klinkt als een goed plan. Deze week gezond en dan volgende week maandag weer wegen. Ben benieuwd hoeveel je dan weegt.



MQ11: Bij jou is er ook wat af! Ookal had je iets meer gehoopt, het kunnen ook schommelingen zijn en misschien is er volgende week opeens weer meer af. Maar ook als dat niet zo is ben je goed bezig toch. Langzaam afvallen heeft volgens mij een grotere kans op blijvend resultaat.



Sapo, mogen we jouw Date zo langzamerhand wel jouw Vriend gaan noemen?? Leuk hoor, geniet ervan. Met gewichtsverlies als bijkomend voordeel!



Sophiepapa, hoe gaat het bij jou? Heb je de inloggegevens ontvangen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het gisteren erg gezellig gehad op paasvisite. Bedankt voor de goede wensen allemaal



Wel veel gegeten met het uit eten gaan (en erg van genoten, dus de moeite waard), dus vandaag ga ik wel weer een uur wandelen. Morgen en overmorgen sporten.



Ik wil eens even aanhaken bij de opmerking van W_A over het hongergevoel. Toevallig was ik daar de afgelopen tijd ook mee bezig. Een paar dagen geleden had ik een keurige dag achter de rug qua eten en toen ik 's avonds in bed lag had ik echt erge zin om iets te eten. Ik zei tegen mijn vriend: nu zou ik wel chips lusten! En hij was helemaal verbaasd: hij moest daar niet aan denken. Hij wilde helemaal niets eten. En dat opende wel even mijn ogen.



Ik ben het zo langzamerhand gewend dat als ik op een dag gezond eet, en dus niet teveel, dat ik dan ga slapen met een leeg gevoel in mijn maag. Ik zou dan met gemak nog vanalles op kunnen (in een ander topic zag ik een pizza voorbij komen; ik kan mij daar dus alles bij voorstellen. Ik zou 's avonds laat ook wel een pizza lusten). Ik heb mij aangeleerd om dat te negeren en de volgende dag is het hongergevoel weer voorbij.



Maar ik kan daar wel van balen. Zou dat nou altijd zo blijven? Ik eet niet te weinig, want ik blijf de laatste weken op ongeveer hetzelfde gewicht. Maar op deze manier is het toch wel behoorlijk hard werken om dat gewicht te behouden. Dagelijks geef ik niet toe aan het feit dat ik wel meer zou lusten. Maar anderen hebben dat dus blijkbaar niet, dat lijkt me zo fijn en makkelijk! Zou er dan toch iets 'verpest' zijn in mijn hoofd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee Koolmeesje,

Haha, nee Date is voorlopig nog Date, heb namelijk pas 7 dates gehad, in 2,5 maand tijd! Doen het erg rustig aan dus, maar ben nu wel op het punt dat ik denk dat het wat kan worden. Moet m nog wel echt beter leren kennen. Maar als ik hem wat stuur en hij reageert te lang niet (bijna altijd, wat dus niks betekent) ben ik wel steeds even onzeker. Terwijl als het mn Vriend was zou me dat (hopelijk!) niets uitmaken. Normaal stort ik me veel sneller op een leuke man en dat crasht dan altijd binnen een maand, dus ben wel blij dat ik het dit keer zo relaxed aan doe.



Back to the subject:

Ik denk persoonlijk dat het veel belangrijker is WAT je eet dan hoeveel je eet. Tenzij je 3000 kcal aan zaden en vette vis weg werkt ;) En honger hoort echt niet bij een gezond leven. Van gezond, voedzaam eten zit je veel sneller en vooral langer vol dan van loze calorieën, zoals suiker, eenvoudige koolhydraten en alcohol. Ik zou die dus mijden 's avonds maar als je honger hebt kun je echt nog wel een snack van groenten, yoghurt, een eitje, of zelfs wat vetters zoals een halve avocado of klein handje noten nemen. Ik zou dat dan op tijd nemen, voor negenen ofzo. Dan heb je vast geen honger als je in bed ligt. Ik eet als snack wel eens kalkoenfilet (vleeswaar) met cottage cheese, rauwe spinazie en wat nootjes, dan maak ik daar een rolletje van Koolhydraatarm, vrij mager en super voedzaam! Of een smoothie met bessen en wat spinazie.



Ben benieuwd wat je hierover denkt. Ik denk namelijk niet dat er wat mis is met je honger-signalen. Ik heb ook honger in bed als ik minder gegeten heb. Eerst ging ik dan laat nog snacken zonder voorbereiding (want kon er niet van slapen!), ging ik een boterham met kaas eten ofzo. Maar nu zorg ik dat ik gewoon genoeg eet, dus soms betekent dat ook later op de avond nog wat, maar dan wel iets met veel eiwitten en/of groenten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee Koolmeesje en Sapo, ik herken veel in wat jullie schrijven. Ook ik ben altijd bezig geweest met beperkt eten en had daardoor altijd een leeg gevoel in mijn maag. Recent heb ik ook ontdekt dat het er inderdaad vooral om gaat wat ik eet en niet alleen hoeveel. Nu heb ik via het voedingsdagboek daar veel meer inzicht in en eet ik anders/meer, sport meer en val af. Heel mooi!



Toch is er die 'lege' maag, inderdaad. Nu met dat tandarts-gedoe. Vooral 's avonds en 's nachts. Het 'pizza-gevoel' herken ik. Voor mij kwam het inzicht toen mijn dochter laatst zei dat ze na het eten eigenlijk altijd nog meer wilde eten, ook als ze een volledige maaltijd op had. Ik ben daar toen op gaan letten en inderdaad heb ik dat gevoel ook van door willen eten, niet willen stoppen. En dat terwijl je weet dat je geen honger meer hebt!



Voor mezelf ben ik nu aan het uitzoeken wanneer ik ECHT honger heb of wanneer ik gewoon trek heb. Het gaat dan om hoe lang geleden ik heb gegeten, hoeveel ik tussendoor heb gesport/bewogen, of ik me verveel, moe ben of op de bank hang voor de TV. 's Avonds gaat het al beter, maar 's nachts vind ik lastig. Vannacht bijvoorbeeld werd ik om drie uur wakker met een hongerkramp in mijn maag. En dat terwijl ik die avond rond 9 uur nog een eitje met een plakje kipfilet had gegeten. Ik ben er niet uitgegaan en heb erg onrustig geslapen. Ik wil het aantal tussendoortjes echt beperken, want ik heb zo geen zin meer in de tandartsboor... Ik hoop nu dat het hongergevoel na verloop van tijd weggaat en ik weer doorslaap. Anders ga ik er toch maar aan toegeven en wat minder tussendoortjes overdag eten. Vanmorgen heb ik als probeersel royaal ontbeten (notenmix, banaan met magere yoghurt en een volkoren boterham), ik zat echt vol. Dat heb ik tot een uur of twaalf volgehouden tot de lunch. Dat scheelt weer een tussendoortje. Zo houd ik het toch bij vijf, ook al is er dan een 's nachts.



Maar goed, ECHT honger of GEWOON trek, dat is de vraag. En er is niemand die dat beter weet dan wijzelf. Dus Koolmeesje, die chips voor het slapen gaan kan echt honger zijn geweest of trek. Je vriend had er geen zin in, maar dan nog kan het bij jou echt honger zijn. Geen mens is hetzelfde. En inderdaad is het frustrerend om mensen te zien die in het geheel niet met eten bezig zijn. Maar goed, die hebben misschien weer moeite met iets anders (werk, drank, seks, relaties, etc etc).
Alle reacties Link kopieren Quote
Sapo en Wandelen_afvallen, bedankt voor jullie reacties! Erg interessant om te lezen.

W-A, wel heel erg vervelend dat je er 's nachts zelfs wakker van wordt! Dat heb ik gelukkig niet, maar ik val niet zo snel in slaap als ik naar bed ben gegaan, en dan lig ik dus wel een uur aan lekkere dingen te denken, haha.

Het lijkt me inderdaad wel een goed idee om eens te bedenken of de tussendoortjes anders kunnen. Ik eet vaak kwark als tussendoortje, dus dat is ook al eiwitrijk. Maar misschien 's avonds eens vervangen door een gekookt eitje met wat kaas, groente of vleeswaar, het valt te proberen.



Voor het ontbijt heb ik de boterhammen al afgeschaft en vervangen door kwark. Misschien kan ik voor de lunch een of twee boterhammen ook vervangen. En tja, het kan natuurlijk ook gewoon lekkere trek zijn, en dan doe je er niet zoveel aan, he.



W_A wat je schreef om eens kritisch onder de loep te nemen of datgene wat je doet, wel iets is dat je echt leuk vindt, dat vind ik ook een goeie. Als ik zin in chips krijg het werk even wegleggen en iets leuks gaan doen! Of gaan slapen: soms ben ik 's avonds gewoon moe en dan wil ik gaan snoepen. Gewoon naar bed gaan dan!



En inderdaad, iedereen zal wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie wat een prachtige prestatie, gefeliciteerd!



En WA nog steeds een dalende lijn, heel goed.



Koolmeesje ook positief nieuws, fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb gister even met een kennis gebeld die diëtiste is.

Ze gaf aan dat ik i.p.v. lichte maaltijden wel gewoon brood moet eten.

Ontbijt, lunch en tussendoor gewoon brood met licht beleg zoals kipfilet, smeerkaas light, sandwich spread en als tussendoortje fruit en groente en dan s avonds ook gewoon een stukje vlees, vis, en groente.

3 keer per week sporten en dan kwam ik al een heel eind zei ze........



Ik merk dat ik het sporten gewoon heel lastig vind. Sport nu 1 keer per week met een personal trainer, wat echt afzien is... maar daarnaast ga ik zelf nog veel te weinig de deur uit voor sport.

Hoe doen jullie dat? Ik wil gewoon meer bewegen, het is nodig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga iets doen wat je leuk vindt!!!! Dus geen sportschool, bootcamp oid... maar een sport die je leuk vindt het afgelopen jaar heb ik gebokst, wielrennen, schaatsen en nu dan trainen voor de vierdaagse. Afwisseling is key voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou meer gaan wandelen, floorfaberfan. Een uur per dag, 5-6 km/u, levert 400-500 kcal op. Je hoeft niet af te zien, bent in de buitenlucht en voelt je moeiteloos fitter en lichter. Zo doe ik het en afvallen viel me nog nooit zo licht.



Inderdaad eet ik ook 3-4 sneetjes volkoren brood met mager beleg (kipfilet, rookvlees, appelstroop, niet sandwich spread want daar zit toegevoegde suiker in) en daarmee krijg ik gezonde voedingsstoffen en vezels binnen. Voor eventuele tekorten slik ik een supplement.



Ik zou eens op https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/dashboard/eetmeter/ het bewegingsdagboek invullen. Je zult verbaasd staan hoeveel je verbruikt met simpele activiteiten (trap lopen, wandelen, schoonmaken ). Je hoeft niet af te zien om voldoende te bewegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Floorfaberfan, goed om te lezen dat de dietiste het wel goed vindt om gewoon brood te eten.



Drie keer per week sporten is volgens mij alleen te doen als je het ook echt leuk vindt. Wat Pinaco zegt dus! Ik vind fitness bijvoorbeeld weinig aan, dus daar ging ik in de praktijk bijna nooit heen. Ik heb inmddels mijn sportschool opgezegd en ik wandel nu vaker. En ik tennis. Dat vind ik allebei wel leuk dus dan is het niet moeilijk om dat te blijven doen.



Wat zijn sporten of soorten beweging die je wel leuk vindt? Een balsport, of wandelen, of zwemmen? Dansen? Fietsen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco, lukt het je om deze week geen alcohol te drinken en minder te snoepen? En hoe ging de 50 km??
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel een biertje gedronken, maar thats it! Ik ben steeds vrijwillig Bob (normaal noooooit), dat maakt het makkelijker vanavond naar een concert, dan bob ik ook!



Eten is beter gegaan deze week. En de 50 hebben we gered! Was absoluut geen pretje, maar het is gelukt. M'n lijf was naderhand aan gort & heb dagen bij moeten komen. Wel 2400 kcal verbrand



Morgen gaan we 40 km lopen! Jullie nog plannen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi iedereen!

Ik kom weer even uit lurk-modus. Heb een erg drukke periode en vind het fijn om hier te lezen, maar schrijven en reageren op iedereen lukt niet altijd.

Herken jullie verhalen heel erg m.b.t. door willen eten terwijl je eigenlijk genoeg hebt gehad. Ik las eens ergens dat het eigenlijk ook een vorm is van onrust bestrijden. Je verwart een (te) volle maag dan met comfort. Buiten dat, denk ik dat ik gewoon te veel van eten houd en mij daardoor er meer mee bezig houd. Superslanke vriendinnen van mij stoppen gewoon met eten als ze genoeg hebben gehad. Ik zou daarentegen gewoon nog een keer kunnen opscheppen omdat ik geniet van de smaken. Een overvol gevoel neem ik dan voor lief.



Omdat ik niet veel tijd heb om te sporten, probeer ik meer te bewegen en wat minder kcals te consumeren. Mijn dagmenu bestaat nu uit ongeveer 1500 kcal. Ging best wel goed tot Pasen. Toen had ik wat gezellige eetmomentjes waardoor het daarna weer lastig was om strikter te eten. Nu wel weer op de goede weg. Weeg momenteel 64 kg, dat is alweer 2,5 kg minder dan pakweg een maand geleden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven