Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou da's toch hartstikke mooi? Nog een doel voor komende week?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee Matisse, goed bezig hoor. Leuk dat je mee leest en af en toe een update geeft :D



Pinaco, wow, je moet wel heel goed voelen, wat een afstanden! Super! Wanneer is de vierdaagse zelf eigenlijk?



Floorfaberfan, ik zou ook gaan wandelen als ik jou was. Het verbrandt calorieën, maar het vermindert ook stress, wat ook goed is voor je stofwisseling, en je in het algemeen iets fitter laat voelen waardoor je steeds actiever wordt En het is beter vol te houden, wat echt heel belangrijk is! Beter consequent wandelen dan onbetrouwbaar sporadisch hard trainen (om af te vallen). Als je eens per week met PT sport en daarnaast 5x per week een uurtje wandelt, ga je denk ik wel resultaat zien. Wandelen doet echt wonderen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal, ik wil een wandel challenge doen en dacht misschien wil er wel iemand meedoen!



Ik luister een podcast over vet verbranden en daar hebben ze het soms over de 30/30 chalenge. Je gaat dan 30 dagen achter elkaar 30 min wandelen. Voor de beginner dus, of als je het weer even kwijt bent zoals ik.



Het moeilijke zit m in de 30 dagen achter elkaar, zonder excuses. Ook op feestdagen, bij slecht weer, drukte, met een kater, etc etc. Geen excuses, elke dag 30 min! (En als je een dag mist moet je eigenlijk weer opnieuw beginnen haha)



Wil iemand meedoen? Ook voor mensen die al veel wandelen is dit misschien wel leuk
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik wandel elke dag minstens een half uur met de hond (tegenwoordig op vier tot vijf dagen van de week anderhalf uur). Dat kun je ook geen dag overslaan. Voor mij is dat dus geen challenge.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sapo; leuke challenge, succes! Ik heb zelf de Vierdaagse gelopen en sindsdien loop ik bijna niet meer, sport wel 3 x in de week en dat is voor mij even genoeg



Fijn weekend iedereen!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb even wat ruimte gemaakt in de tabel voor komende weken.



Was alleen vergeten een backup te maken, hoop niet dat iemand daarmee zit. Heb nog wel een screenshot gemaakt, maar kan hier geloof ik geen eigen plaatjes uploaden...
Ha, ik wil hier ook wel meeschrijven! Ik schrijf ook in een ander topic mee, maar daar is het nogal stil. Ik ben 1 april begonnen met gezond eten en voldoende bewegen.



Mijn gegevens: lengte 1.69, startgewicht 78.6, streefgewicht 70.0

De stand: op 17 april was ik 77.1. Morgen weer wegen.
anoniem_324575 wijzigde dit bericht op 23-04-2017 15:21
Reden: Niet 71,1 maar 77,1...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Fossa. Leuk dat je meeschrijft. Begrijp ik het goed dat je in 16 dagen 7,5 kilo bent afgevallen??? Of was je al eerder bezig? Hoe dan ook, mooi dat je al zoveel afgevallen bent!
quote:Wandelen_afvallen schreef op 23 april 2017 @ 14:52:

Welkom Fossa. Leuk dat je meeschrijft. Begrijp ik het goed dat je in 16 dagen 7,5 kilo bent afgevallen??? Of was je al eerder bezig? Hoe dan ook, mooi dat je al zoveel afgevallen bent!

Oeps, foutje! Wishful thinking ofzo...

Ik ben in 16 dagen 1,5 kilo afgevallen. Dat klinkt logischer, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aha, ik dacht al... Toch mooi. Iedere week een halve kilo is al heel wat, zonder honger te lijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sapo ik loop ook meer dan 30 minuten per dag maar ik wens je veel succes!



Vandaag 38,5 km gelopen in 7h30! Dus ik verwacht goede cijfers morgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Knap gedaan Pinaco!



Leuke challenge Sapo. Ik ga met je meedoen. Sowieso loop ik elke dag wel een rondje, woon vlakbij een bos. Maar het structureel elke dag 30 minuten doen is misschien nog wel beter. Misschien kan ik het ook gaan doen in mijn middagpauze als ik verder weinig tijd heb. Mijn collega's gaan altijd zonder uitzondering samen lunchen, maar een frisse neus halen is wel veel lekkerder dan in een muffe kantine hangen. I'm in!
anoniem_108958 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:55
2.82% gewijzigd
Wauw Pinaco, je stapt lekker door! Voor mij zit veel meer dan 30 minuten per dag wandelen er nog steeds niet in. Ik was met Pasen ziek geworden. Het ziek zijn heeft maar een paar dagen geduurd, maar ik ben nog steeds niet fit. Heel snel moe.



Gewicht was vanochtend 76,9. Slechts 2 ons eraf, terwijl ik heel netjes eet. Misschien heeft het met het gebrek aan beweging te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beterschap, Fossa. 2 ons is toch weer 2 ons. En inderdaad scheelt bewegen een slok op een borrel. Een wandeling van een half uur verbrandt al snel 200 kcal en dat is - als je het elke dag doet - in een week 2 ons.



Mijn gewicht staat op 82,9. Vorige week om en nabij de 83,5. Toen op de 'oude' weegschaal, nu op de nieuwe digitale. Kan dus nu ook tot achter de komma bijhouden.



Veel succes iedereen. Vooral de 30/30 wandelaars, marathonlopers en 30-50 km lopers (echt een prestatie!).
Alle reacties Link kopieren Quote
A leuk Matisse, wanneer zullen we beginnen? Morgen? Voor mij is het een uitdaging omdat ik nog steeds niet ben opgekrabbeld van de terugreis van mijn vakantie :/ Maar ik mis het wandelen wel, dus dit leek me een leuk opstapje. Desnoods wandel ik heeeel langzaam :p



Ondanks gebrek aan consequente beweging en de paaseitjes blijf ik afvallen... Deze week 66.6 kg! Das weer een halve kilo minder, en een hele kilo sinds 2 weken geleden. Het lichaam is een wonderlijk mysterie.. ;) Het kan niet alleen spieren zijn, want mijn taille en buikomtrek is verminderd.



Denk dat het toch komt door kriebels/emoties/stress door nieuwe vlam. Het zou me ook niets verbazen als dit er ook zo weer aan zit, dus hoewel het een leuk cadeautje van de weegschaal is, blijft mijn doel om mijn routines van voor de vakantie weer te herstellen. Ben wel weer begonnen met workout opbouw voor m'n ontbijt, maar ben weer helemaal terug bij af, doe nu het eerste filmpje en ben afgelopen week weer gestart bij 5 min. Zit nu op 9 min, en vind het heel fijn om te doen.



Sorry voor deze ego post, reageer snel weer op iedereen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat super dat iedereen zo goed is afgevallen!

En welkom Fossa!



Ik woog 81,0. Er is dus -0,7 af. Heel blij mee. Als ik onder de 80 kilo zit mag ik een nieuwe sportbroek kopen. Maken jullie ook zulke afspraken met jezelf? Ik merk echt dat het werkt bij mij.
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha ha MQ11, nee dat doe ik niet. Kan 't me wel voorstellen. Mijn beloning zie ik elke dag in de spiegel. Wonderbaarlijk om mijn middelbare school lijf weer terug te zien komen. Ik had nooit gedacht dat ooit weer te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen wijziging tov vorige week!



Goed bezig allemaal, super
Alle reacties Link kopieren Quote
Fossa, heb je aan de tabel toegevoegd. Heb je ook pb gestuurd met ww zodat je zelf de tabel kan aanpassen. Maar weet niet of t gelukt is. Staan je instellingen zo dat je berichten kan ontvangen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelen_afvallen: Dat werkt ook zeker, beste beloning die er bestaat!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een goede resultaten allemaal! Knap hoor!



Ik had vorige week vakantie. En ik had zoooo geen zin meer om mij steeds in te houden met eten. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik ben een paar keer uit eten geweest en ik heb veel gesnoept. Resultaat: meteen weer een kilo zwaarder....



Maar sinds gisteren ben ik weer in het gareel. Mijn eerste doel: weer terug naar de 74,5 kg. Die 2 ons moet kunnen toch!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sapo: leuke challenge! Maar ik zie voor mezelf wel een bezwaar van elke dag moeten lopen. Bijvoorbeeld komende woensdag, dan ga ik vanuit mijn werk meteen de stad in. Ik zou niet weten wanneer ik dan moet wandelen. En op competitiedagen heb ik ook wel genoeg gesport, dan hoeft daar ook geen half uur wandelen meer bij.



Ik denk dat ik de challenge nog wel een keer aanga als de competitie voorbij is. In juli ofzo.



Voor jou en Matisse: succes!
quote:Sapo schreef op 24 april 2017 @ 17:31:

Fossa, heb je aan de tabel toegevoegd. Heb je ook pb gestuurd met ww zodat je zelf de tabel kan aanpassen. Maar weet niet of t gelukt is. Staan je instellingen zo dat je berichten kan ontvangen?Yep, ontvangen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Koolmeesje kan in je pauze een blokje om gaan?



En "op competitie dagen heb ik wel genoeg gesport"... 30 minuten wandelen is amper sport te noemen toch
Ik heb al dagenlang 's avonds zo'n zin in marshmallows (of ander snoep met heel veel suiker erin)... Ik verzet me ertegen en neem dan maar weer een appel of zo, maar het zou wel fijn zijn als deze cravings eens wat af gingen nemen...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven