Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo afvallen start 02 januari

28-12-2019 12:33 758 berichten
Hoi,

Ik ben 1.79 m en weeg momenteel 74 kilo, graag zou ik een aantal kilo's willen afvallen.

Wil je ook een aantal kilo's kwijt raken, kom dan gezellig mee schrijven!
Dan kunnen we elkaar motiveren! :cheer2:

Graag zelf je gewicht bijhouden .
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 23:23
69.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Startgewicht blijft 93.5 kilo wat ellendig ben gewoon na de zwangerschap 13.5 kilo aangekomen in 8 maanden tijd.

*gewone frisdrank de deur uit gedaan. Wel light versie gehaald voor het geval dat het water mij de neus uit komt en dat ik een glaasje kan pakken.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok echt even van de weegschaal gisteren... Ik hoop stiekem dat dat hoge getal mede werd veroorzaakt door vocht vasthouden, door de snacks en drankjes die ik had genuttigd rond de jaarwisseling. Ach ja... Dat zal dan volgende week wel blijken bij het volgende weegmoment denk ik (hoop ik :A: )
Ik doe niet echt een specifiek dieet. Ik probeer gezond en gevarieerd te eten en snacks te laten staan, en daarnaast veel te bewegen. Ook drink ik amper alcohol. Sinds ongeveer 6 weken sport ik weer fanatiek, samen met mijn man. We zijn net gestart met een nieuw trainingsprogramma (fitness; voornamelijk krachttraining icm met cardio).
Verder heb ik ook MyFitnessPal gedownload. Ik woon niet in Nederland, en de app blijkt tot mijn verrassing lokale voedingsmiddelen te herkennen enzo. Lijkt tot nu toe ideaal. Nu ook nog afvallen en dan ben ik helemaal blij haha :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
03-01-2020 09:12
Startgewicht blijft 93.5 kilo wat ellendig ben gewoon na de zwangerschap 13.5 kilo aangekomen in 8 maanden tijd.

*gewone frisdrank de deur uit gedaan. Wel light versie gehaald voor het geval dat het water mij de neus uit komt en dat ik een glaasje kan pakken.
Frustrerend hè, als je zo ontzettend baalt van je gewicht. Hopelijk vinden we in dit topic steun en motivatie bij elkaar om er wat aan te doen.

Het is in mijn geval echt helemaal mijn eigen schuld, bleh. Ik heb 5 maanden niet gesport (en wel gegeten alsof ik dat nog wel deed) en wat slechte gewoontes er weer in laten sluipen. Ik ben daardoor zo'n 10 kg aangekomen. Hier zijn ook alle gewone frisdranken de deur uit.
Ik ben trouwens eigenlijk gewend om altijd op zaterdag te wegen. Nu is het vakantie en vond ik donderdag prima, maar mag ik voortaan het op zaterdag doorgeven? :shame:
Foxtrot ik wil niet streng overkomen, maar ik wil eigenlijk alleen op donderdag en vrijdag de tabel aanpassen (donderdag weegdag, uiterlijk vrijdag voor diegene die vergeten is te wegen) omdat er best veel mensen in staan en ik anders door de bomen het bos niet meer zie.
Anders krijg je snel van: "oh vergeten te wegen, wil je het nog aanpassen?" en dan ben ik uiteindelijk de hele week de tabel aan het bijhouden.
Heb dit in andere topics gezien.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik dus zeg: donderdag of vrijdag gewicht doorgeven en anders wordt het niet meer aangepast. :shame:
Je kunt wel op een andere dag wegen en gewicht onthouden. Maar graag alleen op donderdag of vrijdag doorgeven :)
Als je dit vervelend vind, misschien kijken of er een groep is die wel op zaterdag weegt?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames! Ik ben na 3e Kerstdag begonnen. Plan: minder eten (lees: vreten ;-P). Doel: kilo of 5/6 eraf.

Het lijkt leuk om elkaar hier wat te motiveren en te steunen.
Kan ik nog als reserve onder de tabel? Zo ja; lengte 179 cm, huidig gewicht 74 kg streefgewicht 68 kg.
theepoes schreef:
03-01-2020 19:54
Goed bezig dames! Ik ben na 3e Kerstdag begonnen. Plan: minder eten (lees: vreten ;-P). Doel: kilo of 5/6 eraf.

Het lijkt leuk om elkaar hier wat te motiveren en te steunen.
Kan ik nog als reserve onder de tabel? Zo ja; lengte 179 cm, huidig gewicht 74 kg streefgewicht 68 kg.
zeker theepoes, je staat erbij!
Veel succes! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen VIP plaatsje voor mij gereserveerd? :proud:

Wil nog steeds 5 kilo afvallen...
Ik ga echt niet braaf in de rij wachten hoor. Ik kom wel over een tijdje terug als je het niet zooo druk hebt!

Succes allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Heel gezond avondeten gehad met veel groente.. En toen veel te calorierijk toetje genomen :facepalm: hebben jullie nog goede tips tegen die zoete craving na het avondeten?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
03-01-2020 20:02
zeker theepoes, je staat erbij!
Veel succes! :high5:
Thanks! :hello:
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
03-01-2020 20:50
Heel gezond avondeten gehad met veel groente.. En toen veel te calorierijk toetje genomen :facepalm: hebben jullie nog goede tips tegen die zoete craving na het avondeten?

Geen toetjes in huis halen en fruit na diner. Is dat een optie?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
03-01-2020 20:50
Heel gezond avondeten gehad met veel groente.. En toen veel te calorierijk toetje genomen :facepalm: hebben jullie nog goede tips tegen die zoete craving na het avondeten?
Is gewoon minder nemen ook een optie?
Ik had gisteren trouwens hetzelfde. Uit eten geweest. Op zich best iets lichts van kaart gekozen. Maar dat toetje, hmmmm, dat kon ik echt niet weerstaan. Maar ach, soms is dat best oké toch? Als het maar niet elke dag is.
(En dat sloop er hier wel in; elke avond chips, soms zelfs een patatje oorlog met een snackje 's avonds, terwijl we ook prima avondeten hadden gehad. Dus nu écht de rem er weer even op!)

Hier alleen maar yoghurt in huis. Dus toetje is een paar lepels yoghurt met lijnzaad. Voor de kinderen soms wat limonade erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Is er ook behoefte aan nog een topic? Ik zie dit topic nu pas, maar deze is wel erg vol. :)
Hoi Jane :bye:
Jane-Ice schreef:
03-01-2020 20:47
Heb je geen VIP plaatsje voor mij gereserveerd? :proud:

Wil nog steeds 5 kilo afvallen...
Ik ga echt niet braaf in de rij wachten hoor. Ik kom wel over een tijdje terug als je het niet zooo druk hebt!

Succes allemaal!
Jane jane blijf!. Voor jou maak ik een reserve extra.
En ik hou de reserve gewichten ook bij hoor.
Wij doorgewinterde jojo'ers weten toch dat de helft afvalt. Letterlijk en figuurlijk :)
Kom maar op met je gegevens
_melon schreef:
03-01-2020 21:01
Is er ook behoefte aan nog een topic? Ik zie dit topic nu pas, maar deze is wel erg vol. :)
Jane moet hier blijven!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik blijf wel anders blijf je maar zeuren.
Morgen meer info!

Laterssss! :hello:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ah. Ik zou ook wel graag in een topic meeschrijven eigenlijk. :$
Melon jij mag ook meeschrijven hoor, als die make up monsters :biggrin: vinden dat ze elkaar mogen voortrekken bepaal ik hier bij deze dat ik dat dus ook mag want ik ben ook een make up monster :biggrin: dus bij deze: schrijf mee!
:lol:
:thumbsup:
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 22:09
15.12% gewijzigd
stokbootje schreef:
03-01-2020 20:50
Heel gezond avondeten gehad met veel groente.. En toen veel te calorierijk toetje genomen :facepalm: hebben jullie nog goede tips tegen die zoete craving na het avondeten?
Mijn gouden tip (die ik zelf ook weer moet gaan naleven ) is om je tanden te poetsen na het avondeten. Dan heb je minder zin om nog te snaaien want het smaakt niet. En je kunt sneller je bed in rollen zodra je moe bent en wilt slapen = win-winsituatie!
Alle reacties Link kopieren
Goede tips, bedankt! Niet in huis halen is lastig omdat mijn vriend het wel graag eet. Ik neem zelf denk ik vooral een toetje omdat ik de smaak van het avondeten niet lang in mijn mond wil hebben, dat vind ik niet fijn. Dus dan zou fruit of tanden poetsen ook moeten werken. Ik ga het eens proberen!

Yogurt zou ook een goede zijn, want ik eet eigenlijk wat weinig eiwitten. Maar iets zuurs heb ik dan weer niet zo'n zin in 's avonds. Ik ga gewoon wat dingen uitproberen denk ik.

Mijn zondig-toetje was trouwens een speciaal kersttoetje dat nu 50% korting was.. dus moeilijk te weerstaan (wel erg lekker trouwens!)
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
03-01-2020 22:07
Melon jij mag ook meeschrijven hoor, als die make up monsters :biggrin: vinden dat ze elkaar mogen voortrekken bepaal ik hier bij deze dat ik dat dus ook mag want ik ben ook een make up monster :biggrin: dus bij deze: schrijf mee!
:lol:
:thumbsup:
Hahaha okay thanks!

Voor de reservelijst dan;

_melon, 1.63, 84,9 kilo op 02-01.
Streef: Geen idee, eerst onder de 80!


En ik schrok daar enorm van. Ik ben 3 jaar geleden ruim 20 kilo afgevallen en was op m'n lichtste 58 kilo. Ik voelde me echt super. Toen raakte ik zwanger in en in de eerste weken (eerlijk waar, zonder heel gek te eten) kwam ik 6 kilo aan. Die zwangerschap ging mis. Daarna raakte ik zwanger van dochter, weer in de eerste weken kwam ik veel aan, 8 kilo. Gelukkig werd dat later wel stabiel, maar ik kwam alsnog veel aan. Twee dagen na haar geboorte in 2018 was ik 75 kilo en dat bracht ik terug naar 72. Stiekem aan zo in 2018 en begin 2019 kwam er wel eens een kilootje bij. In augustus 2019 raakte ik weer zwanger, weer een miskraam. Direct weer zwanger en ook kwam ik weer een paar kilo aan. Helaas moesten we na enkele goede echo's ook afscheid nemen van dat kindje, maar de kilo's bleven plakken. En er kwamen ook nog wel 2 bij, want ik heb me wel getroost met wat goed voer na die miskramen.
Anyway, nu is de knop om. We zitten volop in de onderzoeken waarom ik op relatief jonge leeftijd al 3 miskramen gehad heb en nu mag ik de komende tijd niet zwanger raken. Ik kan dus net zo goed ervoor zorgen dat ik een aantal kilo's kwijt raak en qua gezondheid straks weer een streepje voor heb.

Jeetje wat een verhaal nog geworden. Sorry! @(
_melon wijzigde dit bericht op 03-01-2020 22:24
1.37% gewijzigd
Hobbelster schreef:
03-01-2020 22:07
Melon jij mag ook meeschrijven hoor, als die make up monsters :biggrin: vinden dat ze elkaar mogen voortrekken bepaal ik hier bij deze dat ik dat dus ook mag want ik ben ook een make up monster :biggrin: dus bij deze: schrijf mee!
:lol:
:thumbsup:
:rofl: . ik trek niemand voor ... O_O .
Niemand hoeft te weten dat Jane mijn beste forumvriend was, het contact op een laag pitje is gekomen maar ik haar nog steeds heul erg lief vind
Melon geef je gegevens maar hoor.
Ook al kom je nou onder de tabel, ik hou de resultaten gewoon bij.
_melon schreef:
03-01-2020 22:19
Hahaha okay thanks!

Voor de reservelijst dan;

_melon, 1.63, 84,9 kilo op 02-01.

En ik schrok daar enorm van. Ik ben 3 jaar geleden ruim 20 kilo afgevallen en was op m'n lichtste 58 kilo. Ik voelde me echt super. Toen raakte ik zwanger in en in de eerste weken (eerlijk waar, zonder heel gek te eten) kwam ik 6 kilo aan. Die zwangerschap ging mis. Daarna raakte ik zwanger van dochter, weer in de eerste weken kwam ik veel aan, 8 kilo. Gelukkig werd dat later wel stabiel, maar ik kwam alsnog veel aan. Twee dagen na haar geboorte in 2018 was ik 75 kilo en dat bracht ik terug naar 72. Stiekem aan zo in 2018 en begin 2019 kwam er wel eens een kilootje bij. In augustus 2019 raakte ik weer zwanger, weer een miskraam. Direct weer zwanger en ook kwam ik weer een paar kilo aan. Helaas moesten we na enkele goede echo's ook afscheid nemen van dat kindje, maar de kilo's bleven plakken. En er kwamen ook nog wel 2 bij, want ik heb me wel getroost met wat goed voer na die miskramen.
Anyway, nu is de knop om. We zitten volop in de onderzoeken waarom ik op relatief jonge leeftijd al 3 miskramen gehad heb en nu mag ik de komende tijd niet zwanger raken. Ik kan dus net zo goed ervoor zorgen dat ik een aantal kilo's kwijt raak en qua gezondheid straks weer een streepje voor heb.

Jeetje wat een verhaal nog geworden. Sorry! @(
Ach arme Melon! :hug: Ik heb hetzelde meegemaakt. Ik ben 7 keer zwanger geweest (2 kinderen uit geboren) En steeds weer aankomen tijdens zwangerschappen.
Stokbootje ik kan na het avondeten eigenlijk geen yoghurt of fruit of andere zuren eten, ik heb dan de hele nacht last van maagzuur. Dus dat is vrij makkelijk te laten staan.
Chips en chocola gaat trouwens prima :P

Maar als ik echt nog trek heb in de avond en het is geen weekend (want in het weekend mag en eet ik gewoon chips en chocola) dan neem ik meestal 2 dunne vezelrijke crackers van Wasa met bijv kaas en komkommer of met sandwich spread of magere smeerkaas. Soms 1 van de 2 met wat Nutella als ik echt de Soete craving wil sussen.

Zoals gezegd wil ik niet te streng zijn voor mezelf omdat met een goede aanpassing van mijn leefstijl ik met dit eetpatroon prima op gewricht zou moeten kunnen blijven. Dus die afweging maak ik dan per keer en ook afhankelijk van de dag(en) ervoor of het oké is om die cracker te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven