Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo afvallen start 02 januari

28-12-2019 12:33 758 berichten
Hoi,

Ik ben 1.79 m en weeg momenteel 74 kilo, graag zou ik een aantal kilo's willen afvallen.

Wil je ook een aantal kilo's kwijt raken, kom dan gezellig mee schrijven!
Dan kunnen we elkaar motiveren! :cheer2:

Graag zelf je gewicht bijhouden .
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 23:23
69.77% gewijzigd
Haha oeps.
Maar ik snap je pijn van zwaar ongesteld zijn. Hoewel een beetje beweging mij dan achteraf wel goed doet. Kan je niet een blokje om gaan lopen vanavond? Je moet ergens beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Ha dames..
Leuk een tabel.
Zal even wat meer info geven.
Was vroeger normaal-hoog qua gewicht. Toen (2010 ongeveer) 10kg afgevallen naar de 58kg. Was toen wel erg mager eigenlijk. Dat een aantal jaar vast gehouden. Nu toch stiekem alweer heel wat erbij. Ik schommel al een jaar ofzo tussen de 65 en70kg maar wil nu toch echt doorzetten en terug naar de 62kg (en erna misschien 60kg, maar lager niet) want wij gaan over een jaar trouwen!
Inmiddels al paar kilootjes kwijt, maar nog een weg te gaan.
Ik eet low carb, veeeeel groenten en ik heb een lopend beroep en 2 honden dus beweeg volop.
:cat:
-
Ik doe graag mee! :)

Ik merk dat de kilo's er langzaam maar zeker bijkomen (vooral afgelopen jaar) en dat ik een gezond gewicht wil houden. Ik weeg nu 66 kilo en zou graag 61 kilo wegen. Sporten is een must en vaker alcohol laten staan.

Ik ben 168 lang.
Alle reacties Link kopieren
Happy New Year! Ik zit in een andere tijdszone en bij mij is het al 9uur smorgens 1 januari dus begin vandaag aan mijn goede voornemen om 6 kg af te vallen.

Mijn start gewicht is 66.5 kg. Kan dit nog aangepast worden in de tabel?

Ik ben de dag goed begonnen met een ocean swim en ga zo ontbijten. Mijn maaltijden zijn over het algemeen gezond maar ik snack veel tussen door ben een echte zoetekauw. Kwa drinken neem ik alleen water, thee en alcohol. Drink niet heel erg vaak maar zou best minder kunnen. Probleem is dat het hartje zomer is en er veel feestjes zijn.

Geniet van jullie oliebollen!
Gelukkig nieuwjaar allemaal en moge wij in 2020 allemaal ons streefgewicht bereiken én behouden!

B-)
De beste wensen!
Vanmorgen de dag gestart met een oliebol :facepalm: en een rondje hardlopen van 4.5 km = de oliebol verbrand .
Morgen begin ik dan ook echt met gezondere eetkeuzes.
Morgen ook weegdag. Ik zie jullie gewicht graag tegemoed en dat zal ik dan aanpassen als huidig gewicht en dan gaan we echt beginnen he :high5: .
Op naar "strak in bikini in 2020" en "strak met blokjesbuik in bikini in 2021" :D
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik te laat ben voor de tabel maar wie weet komt er nog ruimte..

Ik ben enkele weken geleden al begonnen met een eiwitdieet, alleen krijg ik dat helemaal niet op, er wordt teveel honger weggenomen dus dat idee is alweer gesneuveld. Ik heb wel nog spullen uit het pakket dus die ga ik wel gebruiken maar in mindere mate.

Mijn probleem zit het in het niet kunnen sporten, wandelen is het hoogst haalbare. Dat doe ik 1 avond in de week samen met iemand op een vaste dag, meer zou beter zijn maar alleen ben ik niet zo gemotiveerd om alleen te lopen, zeker niet in het donker/winterweer. Daarnaast heb ik een te grote liefde voor patat, pasta en pizza en weinig zin in winterse kost.

Mijn voornemen: braaf dagelijks mijn portie groente (fruit is niet zo'n probleem), weinig koolhydraten en ontbijten met een goedvullende eiwitshake. Lunch vind ik lastig, op het werk is er weinig ruimte/tijd voor goed en rustig te eten, het moet allemaal snel snel.

Ik woog een paar maanden geleden 87 kilo, nu 84 en ik wil graag naar 78, dat vind ik prima bij mijn lengte. Een gezond gewicht zou bij mij volgens de bmi berekening tussen de 61 en 81 kilo zijn. Maar bij 73 kilo heb ik al last van uitstekende botten dan is 78 ook prima lijkt mij.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar! Vandaag maar een dagje afkicken en dan ga ik morgen echt beginnen. Heb me gisteren vreselijk laten gaan met oliebollen, appelbeignets en chocolade. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Quinta, ik ben voor een ander eetpatroon op dagen dat er niets te vieren valt, juist zodat er op feestjes wel iets gegeten kan worden. Mijn 84 kilo was ook inclusief het 2 persoons sushi menu dat ik gisteren met liefde opgegeten heb ;)
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Bij 2 opeenvolgende weken geen gewicht doorgegeven (alleen gewicht doorgeven op donderdag of vrijdag graag) maak ik plaats in de tabel voor een ander.
Wie reserve wil graag even onder dit bericht je gegevens, dan maak ik een reservelijst in de volgorde van diegene die onder dit bericht zn gegevens doorgeeft.
Graag max 5 personen reserve ivm overzicht.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen de beste wensen en dat we genoeg doorzettingsvermogen hebben om ons doel te behalen :cheer2:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel op de reserve lijst.

186m
94kg

Doel eerst 88, dan het liefst 85.
Thuis is het niet zo moeilijk. Op het werk wel. Wekelijks taart. Altijd snoep...Maar ik ga er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag op de reserve lijst.

Lengte: 1.81m
Huidig gewicht 84 kg
Streef gewicht 78 kg
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Jullie staan op reserve onder de tabel :).
Als mensen deze week op do of vrij en volgende week op do en vrij geen gewicht doorgeven komt er een plaats vrij :)
De ervaring leert dat er helaas vaak wel afhakers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me gisteren ook aardig laten gaan en nu last van mijn maag.. Zo'n directe feedback op meuk eten helpt wel als motivatie om deze maand echt goed te letten op gezond.

Ik wil vooral bewuster eten, niet gedachteloos. Iets lekkers mag best, maar dan omdat ik er heel erg veel zin in heb, niet omdat het toevallig beschikbaar is. Dat is mijn plan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had me wel opgegeven maar sta niet in de lijst. Kan ik dan nog als reserve mee?
Sorry classytiger. Kreeg zoveel aanmeldingen dat ik het niet meer kon volgen.
Geef je gegevens maar hoor dan kun je erin zodra er 3 plaatsen zijn.
Classytiger schreef:
01-01-2020 15:15
Ik had me wel opgegeven maar sta niet in de lijst. Kan ik dan nog als reserve mee?
Idem!

Maar ik schrijf gewoon sowieso lekker mee :D ik ben goed gestart vandaag.
Ik was volgens mij sowieso al te laat voor de tabel trouwens :) hier nogmaals mijn gegevens, als je me reserve kunt zetten zou dat heel fijn zijn!

Ik weeg nu 66 kilo en zou graag 61 kilo wegen. Ik ben 168 lang.
Done :) .

Net nog een cornetto weggewerkt met het idee, nu mag het nog.
Morgen ga ik echt beginnen.
Zo, vandaag geen avondeten gemaakt maar wat van de de hapjes, toastjes en dergelijke van gisteren gegeten. Een deel daarvan is ook in de prullenbak verdwenen, de vette kaasjes en dergelijke. Ik ben volgens de weegschaal een kilo bijgekomen, tikte net niet de 80 aan vanmorgen :"-( ik wil die 80 ook echt niet meer zien dus het is afgelopen met het vele snoepen dat ik in de vakantie heb gedaan tot nu toe.
Vandaag ondanks de milde kater een wandeling van zo’n 45 minuten gemaakt. Morgen weer, en dan ook weer wegen om het juiste startgewicht door te kunnen geven :lol:
Eviva1983 schreef:
01-01-2020 20:03
Done :) .

Net nog een cornetto weggewerkt met het idee, nu mag het nog.
Morgen ga ik echt beginnen.
Heb je er van genoten? Mindful enzo :P
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de tabel werkt!

Eviva1983, ik heb je een PB gestuurd.

Hier is nog de info die Classytiger stuurde voor de reservelijst.
[ b]Classytiger[/b] 165 cm Huidig 61 kg Streef: 57 kg

(Een spatie weghalen tussen '[' en 'b' en dan wordt het dikgedrukt.)
Alle reacties Link kopieren
Stokbootje huidig gewicht: 67 kg

Mijn weegschaal gaf vanochtend 67 kg aan. En ik hoop dat hij snel naar beneden gaat, want het is een tijd geleden dat ik dat heb gezien en erg blij werd ik er niet van :-?

Ik heb gisteren nog behoorlijk ongezond gedaan, dus vandaag is echt mijn startdag! Vaak heb ik na de feestdagen een melancholisch gevoel, maar dit jaar voelt het veel meer als 'klaar voor een frisse start', vooral vanwege mijn werk maar dat komt hierbij ook wel goed van pas!
Hobbelster huidig gewicht 79,8 kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven