Lijf & Lijn alle pijlers

Aankomen met te weinig eten

29-02-2012 10:08 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om aan te komen doordat je te weinig eet?



Ik ben best streng voor mezelf nu, maar de weegschaal geeft iedere ochtend weer een paar ons extra aan. Niet echt motiverend natuurlijk. Maar zou dat kunnen komen doordat ik te weinig eet?



Zo ja, wat kan ik daar tegen doen?



Zo nee, wat zou het dan kunnen zijn?
quote:Bergje65 schreef op 29 februari 2012 @ 14:20:

[...]





Tuurlijk is dat ieder voor zich. De discussie die ik hier aan wil gaan heeft echter betrekking op "mensen" die te pas en te onpas roepen dat je bijkomt van weinig eten. Daar ga ik pertinent niet in mee!



Zin om te snaaien om 20.00 uur gaat over als je het een weekje niet doen. Streng zijn voor jezelf zodat je lichaam op een gegeven moment gewend is aan het feit dat er niets meer in komt na een bepaalde tijd. Een soort van bioritme zeg maar.



Het is net als suiker/zoetigheid: de eerste week dat ik dat had geschrapt (door de week) werd ik gek. Ik liep bijna tegen de muur op. Na een week werd het gevoel al minder en na 2 weken denk ik er niet eens aan. Toch neem ik het af en toe hoor, daar niet van!



Daar heb je zeker een punt, ik denk ook dat je lichaam eraan kan wennen. (Hoewel er ook zeker wel mensen zijn die niet afvallen omdat ze te karig eten )Maar juist daarom is het belangrijk dat je lichaam dan wel laat wennen aan gewoontes die je van plan bent blijvend in te voeren! Dus als iemand denkt: even drie maanden een boterham minder bij ontbijt en lunch, even drie maanden geen koolhydraten bij het diner, dan pas ik over drie maanden op de bruiloft van mijn vriendin dat leuke jurkje, komt die persoon daarna drie keer zo hard aan.



Ik lees dat dat Cha-oot over drie maanden iets heeft waarvoor ze afgevallen wil zijn, dan lijkt mij nu een streng eetpatroon aanmeten niet goed, zeker met een zwaar sportief leven. dan gaat ze daarna weer heel erg aankomen.



Ik wil lekker leven, lekker eten, maar niet uitdeien. daarom leuk ik mijn eten op, op een gezonde manier. Niet omdat ik radijsjes lekkerder vind dan overjarige franse kaas.

Mijn advies is dus eigenlijk een vervolg op jouw post: je lichaam went inderdaad aan nieuwe eetpatronen, dus wen jezelf patronen aan die je gewoon in de toekomst denkt vol te kunnen houden!
Alle reacties Link kopieren
quote:cha-oot schreef op 29 februari 2012 @ 14:37:

@ Boerentrientje : Je hebt gelijk. Luisteren naar jezelf is het beste! Misschien dat ik een paar weken achter elkaar op moet schrijven wat ik eet en wat mijn lichaam wil dat ik eet. Daar een gemiddelde van nemen en dat als vast lijstje aan houden. Dan kan ik er altijd nog onder of boven gaan zitten als ik meer / minder doe op een dag!



Mmm.. Das wel een hoop tijd wat er dan in gaat, maar misschien wel een stap in de goede richting?!Als je je aanmeld voor de eetmeter kan je ook bij het overzicht aangeven dat je de gemiddelde over een x periode wil zien. Echt super handig. Dan kan je ook zien of je bepaalde voedingsstoffen tekort komt. (ik zit altijd laag in vit A en ijzer)
Ik zeg: meer eiwitten, minder brood en meer goede vetten zoals zalm, pindakaas, olijfolie en als tussendoortje een klein handje noten (geen pinda's!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 29 februari 2012 @ 15:03:

[...]





Als je je aanmeld voor de eetmeter kan je ook bij het overzicht aangeven dat je de gemiddelde over een x periode wil zien. Echt super handig. Dan kan je ook zien of je bepaalde voedingsstoffen tekort komt. (ik zit altijd laag in vit A en ijzer)Eetmeter van het voedingscentrum? Of ... Snap even niet welke je bedoelt?
Die ja, op de pc he, niet op de BB.



Na 20 uur kun je rustig nog iets eten hoor. Het lichaam vraagt de hele dag voedsel en zegt echt niet om 20 uur: zo, alles wat er nu inkomt sla ik om in vet.



Je moet kijken wat je op een dag, dus 24 uur, binnen krijgt en omdat je vast wel een aantal uur slaapt moet je die kcal over die andere uren verdelen.



Als je 's avonds honger krijgt eet dan iets van eiwit, kwark, stuk kaas of gewoon een ei.

Eiwit verzadigd dus stilt de honger.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 29 februari 2012 @ 15:37:

Na 20 uur kun je rustig nog iets eten hoor. Het lichaam vraagt de hele dag voedsel en zegt echt niet om 20 uur: zo, alles wat er nu inkomt sla ik om in vet.



Ben het niet met je eens. Het lichaam verteert, na 20.00 uur gewoon minder dan overdag, in mijn geval dan.

Overdag ben ik lekker aktief, na 20.00 uur niet meer. Om 22.00 uur lig ik in bed. Alles wat ik in de tussentijd eet wordt bij mij niet meer verteerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 29 februari 2012 @ 15:50:

[...]





Ben het niet met je eens. Het lichaam verteert, na 20.00 uur gewoon minder dan overdag, in mijn geval dan.

Overdag ben ik lekker aktief, na 20.00 uur niet meer. Om 22.00 uur lig ik in bed. Alles wat ik in de tussentijd eet wordt bij mij niet meer verteerd.Het ligt er denk geheel aan wat je na 20.00 uur eet. Als je inderdaad koek en chips eet dan is de kans heel groot dat het blijft plakken. Maar van groente kan je haast niet dik worden toch? Dus als je dat na 20.00 uur eet kan dat prima lijkt me..
Jouw lichaam verbrandt 24 uur per dag. Als beweegt meer, als je slaapt minder maar je verbrandt wel. Je ademt, de bloedsomloop doet het gewoon en de organen werken ook gelukkig gewoon door etc.



Nogmaals het gaat om het aantal kcal per dag en niet voor 20 uur.



Ooit was dat een hype om na 20 uur niets meer te eten want dan zou je aankomen. Als jij netjes het aantal kcal per dag eet wat je nodig hebt is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, moet je even een week in Barcelona rond lopen. Iedereen schuift pas rond 22.00 uur aan tafel!
http://www.voedingscentru ... n-eten-na-20-00-uur-.aspx
Alle reacties Link kopieren
quote:cha-oot schreef op 29 februari 2012 @ 16:04:

En trouwens, moet je even een week in Barcelona rond lopen. Iedereen schuift pas rond 22.00 uur aan tafel!



Italie net zo.



En t mediterrane dieet is hardztikke gezond
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 29 februari 2012 @ 15:50:

[...]





Ben het niet met je eens. Het lichaam verteert, na 20.00 uur gewoon minder dan overdag, in mijn geval dan.

Overdag ben ik lekker aktief, na 20.00 uur niet meer. Om 22.00 uur lig ik in bed. Alles wat ik in de tussentijd eet wordt bij mij niet meer verteerd.Dat lijkt mij echt onzin hoor. Als jij de hele dag actief bent, dan draait dat motortje ook nadat de klok acht keer geslagen heeft nog lekker door.
Zie mijn link boven.
Alle reacties Link kopieren
Tadam! Fabeltje is de wereld uit Het ligt aan wat je eet en niet aan het tijdstip!
Justement
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 29 februari 2012 @ 16:09:

Zie mijn link boven.Jahaaaa
http://www.voedingscentru ... eel-maar-val-niet-af.aspx
Alle reacties Link kopieren
Heb net trouwens 250 gram cherrytomaatjes opgevreten. Zit me toch een partij vol, getver.
http://www.voedingscentru ... orie-n-heb-ik-nodig-.aspx
http://www.voedingscentru ... alorie-n-verbrand-ik.aspx
Hartstikke lekker maar wel heul, heul erghh veul
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 29 februari 2012 @ 16:12:

http://www.voedingscentru ... orie-n-heb-ik-nodig-.aspxMmmm dit neem ik dus niet te serieus. Volgens die tabel zou ik dagelijks 2300 cals moeten hebben. No way.
Ik ook en die heb ik echt wel nodig. Kom met moeite aan de 2100 maar zit niet in de gezonde BMI. Moet ik echt wel meer gaan eten.





http://www.giantpt.com/vo ... eken-jouw-caloriebehoefte



Wel even naar beneden scrollen voor de berekening
Kom ik veel lager uit, slikkk, klopt dus echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 29 februari 2012 @ 16:18:

Ik ook en die heb ik echt wel nodig. Kom met moeite aan de 2100 maar zit niet in de gezonde BMI. Moet ik echt wel meer gaan eten.





http://www.giantpt.com/vo ... eken-jouw-caloriebehoefte



Wel even naar beneden scrollen voor de berekeningGeweldige website. Ik kom aan 3300 kcal als ik in de week sport zoals ik normaal doe. Toch veul te hoog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven