After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
vrijdag 29 augustus 2025 om 18:56
Ik zit echt goed in de flow.
De diëtiste gaf twee weken geleden aan dat ze vond dat ik te laag in de kcal zat dus ik moest wat hoger zitten. Met 1700kcal ben ik 300 gram afgevallen in 2 weken dus gister gaf ze aan dat ik toch wat lager mag zitten.
Wie was er nou 1,86 met 1500kcal?
Nou ja, ik ben 181 en val dus ook niet lekker af met 1700 kcal. Dus ik ga nu tussen de 1500/1600 zitten.
Vandaag prima dagje. Ik ga zo nog een cappuccino nemen en bij de ‘borrel’ (is voor mij gewoon water) straks nog wat galiameloen met rauwe ham en een schaaltje Nibbits. Dan zit ik op 1524 kcal
De diëtiste gaf twee weken geleden aan dat ze vond dat ik te laag in de kcal zat dus ik moest wat hoger zitten. Met 1700kcal ben ik 300 gram afgevallen in 2 weken dus gister gaf ze aan dat ik toch wat lager mag zitten.
Nou ja, ik ben 181 en val dus ook niet lekker af met 1700 kcal. Dus ik ga nu tussen de 1500/1600 zitten.
Vandaag prima dagje. Ik ga zo nog een cappuccino nemen en bij de ‘borrel’ (is voor mij gewoon water) straks nog wat galiameloen met rauwe ham en een schaaltje Nibbits. Dan zit ik op 1524 kcal

vrijdag 29 augustus 2025 om 19:12
Veel plezier Lucy!
Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft na 3 dagen cursus, gelukkig wel gefietst s ochtends en krachttraining gedaan. Als ik niet ben aangekomen ben ik tevreden, hopelijk gaat het weekend beter.
Ik niet @swampi, mijn inname scheelt per dag. Vandaag 80 km gefietst (van cursus naar huis) dus dan ik meer dan op een dag dat ik alleen pilates doe.
Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft na 3 dagen cursus, gelukkig wel gefietst s ochtends en krachttraining gedaan. Als ik niet ben aangekomen ben ik tevreden, hopelijk gaat het weekend beter.
Ik niet @swampi, mijn inname scheelt per dag. Vandaag 80 km gefietst (van cursus naar huis) dus dan ik meer dan op een dag dat ik alleen pilates doe.
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:08
Ik houd het sinds een week weer bij: 1239, 1287, 1379, 1524, 1352, 1288, 1447. Afgevallen deze week, 100 gramSwampi schreef: ↑29-08-2025 18:56Ik zit echt goed in de flow.
Vandaag prima dagje. Ik ga zo nog een cappuccino nemen en bij de ‘borrel’ (is voor mij gewoon water) straks nog wat galiameloen met rauwe ham en een schaaltje Nibbits. Dan zit ik op 1524 kcal![]()

Maar goed, ik ben net geen 1,60 m.
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:35
Dat was ik (maar dan 1.83m).Swampi schreef: ↑29-08-2025 18:56Ik zit echt goed in de flow.
Vandaag prima dagje. Ik ga zo nog een cappuccino nemen en bij de ‘borrel’ (is voor mij gewoon water) straks nog wat galiameloen met rauwe ham en een schaaltje Nibbits. Dan zit ik op 1524 kcal![]()
Wat is jouw streefgewicht?
En het is heerlijk, ik geniet enorm!
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
zaterdag 30 augustus 2025 om 08:38
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:21
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:41
Het was heerlijk, alleen de laatste gang ging er echt niet meer in. Man heeft dus 2 kaasplankje gehad
. Maar het was fijn en gezellig en ontzettend lekker.
Net toch even op de weegschaal gestaan: 1,5 kilo erbij... weeg dus zwaarder dan 2 weken geleden. Nahja, beginnen we maar opnieuw (met vandaag weer een bbq)....

Net toch even op de weegschaal gestaan: 1,5 kilo erbij... weeg dus zwaarder dan 2 weken geleden. Nahja, beginnen we maar opnieuw (met vandaag weer een bbq)....
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:43
Wauw netjes! Ondanks de BBQ heb je het super gedaan.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:43
Komende week iets strakker en dan is de 1,5 kg er zo van af.Lucy schreef: ↑30-08-2025 09:41Het was heerlijk, alleen de laatste gang ging er echt niet meer in. Man heeft dus 2 kaasplankje gehad. Maar het was fijn en gezellig en ontzettend lekker.
Het belangrijkste is dat jullie hebben genoten.
zaterdag 30 augustus 2025 om 10:37
Zoals het uitkomt maar ik noteer niet alles. Ik was van de week ook een keer 300 gram lichter, maar vanmorgen juist weer 2 ons zwaarder dan gisteren. Dat kan ik wel handelen, maar ik zit nu al weken rondom hetzelfde gewicht.
Vandaag ben ik jarig dus ik heb net ontbeten met zelfgebakken wafels. Vanmiddag komt mijn dochter een gebakje eten, dus dit weekend tel ik maar even niet

zaterdag 30 augustus 2025 om 12:13
Ja precies! Ik weeg elke dag en zie dat ik ook al lichter ben geweest dan nu. En als ik zouter eet dan weeg ik de volgende dag zwaarder. Maar dat is dag erna er weer af. Maar als je precies op die ene dag wat zwaarder bent, dan kan dat zo demotiverend zijn.KamilleT schreef: ↑30-08-2025 10:37Zoals het uitkomt maar ik noteer niet alles. Ik was van de week ook een keer 300 gram lichter, maar vanmorgen juist weer 2 ons zwaarder dan gisteren. Dat kan ik wel handelen, maar ik zit nu al weken rondom hetzelfde gewicht.
Vandaag ben ik jarig dus ik heb net ontbeten met zelfgebakken wafels. Vanmiddag komt mijn dochter een gebakje eten, dus dit weekend tel ik maar even niet![]()
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

zaterdag 30 augustus 2025 om 12:16
Swampi schreef: ↑30-08-2025 12:13Ja precies! Ik weeg elke dag en zie dat ik ook al lichter ben geweest dan nu. En als ik zouter eet dan weeg ik de volgende dag zwaarder. Maar dat is dag erna er weer af. Maar als je precies op die ene weegdag in de week wat zwaarder bent, dan kan dat zo demotiverend zijn.
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in