After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:24
Vandaag een receptje voor een proteïnerijke lunchwrap geprobeerd, was erg lekker.
In de blender: twee eieren, half bakje cottage cheese, een beetje geraspte kaas, peper, zout en andere kruiden naar smaak.
Uitgieten op een bakplaat met bakpapier, beetje in een ronde vorm strijken en zorgen dat het vrij plat is. Ongeveer 25 minuten in de oven. Na een paar minuten afkoelen kun je het zo oppakken van het bakpapier. Ik heb het bestreken met een beetje curry en er sla, halve tomaatjes en stukjes gerookte kip op gelegd. Oprollen. Doormidden snijden en klaar. Vult ontzettend goed.
Morgenavond ga ik er nog twee maken, om maandag en dinsdag mee te nemen naar mijn werk voor de lunch.
In de blender: twee eieren, half bakje cottage cheese, een beetje geraspte kaas, peper, zout en andere kruiden naar smaak.
Uitgieten op een bakplaat met bakpapier, beetje in een ronde vorm strijken en zorgen dat het vrij plat is. Ongeveer 25 minuten in de oven. Na een paar minuten afkoelen kun je het zo oppakken van het bakpapier. Ik heb het bestreken met een beetje curry en er sla, halve tomaatjes en stukjes gerookte kip op gelegd. Oprollen. Doormidden snijden en klaar. Vult ontzettend goed.
Morgenavond ga ik er nog twee maken, om maandag en dinsdag mee te nemen naar mijn werk voor de lunch.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:33
Ik heb weleens eens met hüttenkäse gebakken in de oven. Ik vond het wel te eten maar erg zout. Ik gebruik vrijwel geen zout misschien komt het daardoor.Itsnojoke schreef: ↑30-08-2025 15:24Vandaag een receptje voor een proteïnerijke lunchwrap geprobeerd, was erg lekker.
Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 30 augustus 2025 om 17:07
Wat leuk, zo'n extra motivatie topic. Ik lees en deel graag mee.
Na mijn vakantie gestart, dat is nu een maand geleden. Wonderbaarlijk was ik tijdens de vakantie niets aangekomen. Ik denk doordat ik meer bewogen heb (kantoor baan, dus veel zitten). Op vakantie veel gezwommen, veel gelopen.
Mijn focus ligt dus vooral op meer bewegen. Ik sport niet buiten de deur, wel thuis met youtube, sinds een maand nu. Langere wandelingen met de hond helpt ook.
Startgewicht 79.4 kg, nu na een maand weeg ik 77.3, dus ruim 2 kilo eraf.
Streefgewicht 69 kilo (ik ben 1.70) hoop ik tijdens kerst te halen.
Verder hou ik mijn kcal bij in Myfitnesspal, eet tussen de 1200 en 1600 kcal.
Na mijn vakantie gestart, dat is nu een maand geleden. Wonderbaarlijk was ik tijdens de vakantie niets aangekomen. Ik denk doordat ik meer bewogen heb (kantoor baan, dus veel zitten). Op vakantie veel gezwommen, veel gelopen.
Mijn focus ligt dus vooral op meer bewegen. Ik sport niet buiten de deur, wel thuis met youtube, sinds een maand nu. Langere wandelingen met de hond helpt ook.
Startgewicht 79.4 kg, nu na een maand weeg ik 77.3, dus ruim 2 kilo eraf.
Streefgewicht 69 kilo (ik ben 1.70) hoop ik tijdens kerst te halen.
Verder hou ik mijn kcal bij in Myfitnesspal, eet tussen de 1200 en 1600 kcal.
zondag 31 augustus 2025 om 06:58
Oh, Lucy, ik heb ondertussen deze week qua afvallen ook opgegeven. Ik ben een weekend weg met vrienden in Limburg. Daar hebben we eerst vlaai gegeten (natuurlijk!). Vriendin had restaurant gereserveerd, en dat bleek ook een luxe plek met een 5 gangen verrassingsmenu. Daar moest natuurlijk ook nog een aperitiefje en wijn bij. Het was heerlijk, maar past niet helemaal bij mijn doel. Maandag weer nieuwe kansen

zondag 31 augustus 2025 om 09:19
Ik vind dit zo leuk, voorheen sneed ik voor mijn zoon van ruim anderhalf een stukje fruit voor hem 's morgens; nu heb ik voor hem een leertoren voor in de keuken gekocht (wilde ik al heel lang want hij is zo'n lekkere wijsneus) en maken we elke ochtend samen een fruit salade.
Fruit benoemen, kleuren, proeven (natuurlijk!) en hij zelf snijden met zijn kindproof messen. En daarna natuurlijk samen smullen.
Fruit eten is echt in mijn ritme aan het komen en op deze manier is het ook nog gezellig.
Ohja, de weegschaal gaf een goede mindering aan! Zo blij mee. Fijne zondag allemaal!
Fruit benoemen, kleuren, proeven (natuurlijk!) en hij zelf snijden met zijn kindproof messen. En daarna natuurlijk samen smullen.
Fruit eten is echt in mijn ritme aan het komen en op deze manier is het ook nog gezellig.
Ohja, de weegschaal gaf een goede mindering aan! Zo blij mee. Fijne zondag allemaal!
zondag 31 augustus 2025 om 09:24
Wat klinkt dat leuk Daphne!! Ik kan me daar nu al echt op verheugen, mijn zoontjes zijn bijna 9 maanden oud.
Hier een lastig weekend, mijn man is nogal dol op koken en stond net pannenkoeken als ontbijt te bakken. Heb er 2 gehad, de rest van de dag proberen rustig aan te doen met eten. Gisteren wel het speciaalbiertje afgeslagen dat mijn man me aanbood, en in plaats daarvan een kopje thee. Ik had eigenlijk sowieso meer zin in thee maar toch vind ik het lastig als hij met bier of wijn voor mijn neus staat...
Weekenden zijn altijd moeilijk hier, vandaar dat ik me het liefst weeg op vrijdagochtend
Hier een lastig weekend, mijn man is nogal dol op koken en stond net pannenkoeken als ontbijt te bakken. Heb er 2 gehad, de rest van de dag proberen rustig aan te doen met eten. Gisteren wel het speciaalbiertje afgeslagen dat mijn man me aanbood, en in plaats daarvan een kopje thee. Ik had eigenlijk sowieso meer zin in thee maar toch vind ik het lastig als hij met bier of wijn voor mijn neus staat...
Weekenden zijn altijd moeilijk hier, vandaar dat ik me het liefst weeg op vrijdagochtend

zondag 31 augustus 2025 om 10:35
@kwikstaart ik snap je helemaal met de weekenden. Die vind ik ook lastig en zijn vaak ook druk met borrels, etentjes of dagjes weg.
Vandaag hebben we familie time. We gaan met z’n alle lunchen en borrelen en wellicht dat we ook blijven eten.
Ik heb gisteren een heerlijke appelkruimel cake gemaakt en mijn vriend gezonden Turkse pizza.
We zouden eerst op het strand lunchen maar helaas door omstandigheden gaat het niet door.
Maar voor komende week zijn de boodschappen in huis echt 90% gezond en 10% borrel voor vanmiddag. Zin om komende week te knallen.
Vandaag hebben we familie time. We gaan met z’n alle lunchen en borrelen en wellicht dat we ook blijven eten.
Ik heb gisteren een heerlijke appelkruimel cake gemaakt en mijn vriend gezonden Turkse pizza.
We zouden eerst op het strand lunchen maar helaas door omstandigheden gaat het niet door.
Maar voor komende week zijn de boodschappen in huis echt 90% gezond en 10% borrel voor vanmiddag. Zin om komende week te knallen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in