Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Even snel doorgeven, want ik moet zo weg. Gewicht was vanmorgen 80,6 Ik heb vanmorgen 5,6 km gelopen in 56 minuten. Steeds wat verder dus! En nu op pad. Fijne dag allemaal!
Oh ja bij Judith snap ik dat zeker wel, volledig zelfs met al die onduidelijke oorzaken. Ze heeft groot gelijk. Maar ik las het al op meer plekken van niet wegen want het zit nu even tegen en dan denk ik 'dat hoort er ook bij'. Maar is persoonlijk, voor een ander kan dat weer heel anders zijn.

Evda precies: oorlog aan de ongesteldheid!

En inderdaad Femme, ik had het erger verwacht na alle heftigheid met mijn relatie, de vele wijn en een week niet sporten. Mijn verwachting is dan ook dat het de week wel weer rechttrekt. Heb mezelf een schop onder de kont gegeven! Sterkte op je werk meis, lijkt me mega klote zo een sfeer met dat nieuws.

Isa balen he, ik heb ook aan de 79 geroken en nu door alles toch weer erboven. Maar we gaan er weer voor dames!
Judith, je mag me uit de tabel halen. Ik ben er nog niet dus ik ga nog door en blijf ook meeschrijven, maar merk dat ik eigenlijk iedere dag er wel mee bezig ben en vind dat ongelooflijk vermoeiend terwijl ik eigenlijk al een prima gewicht heb. Ga dus mezelf nog maar 1 keer per maand wegen en mijn inname ophogen met een 100 kc naar 1700 kc per dag zodat het wat langzamer gaat maar ik het beter vol kan houden.

Even kort, want moe en chagrijnig op het werk succes allemaal deze week!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Goedemorgen allemaal,

De weegschaal gaf hier vanmorgen 60.7 aan (-0,5, bmi 23.4 en totaal -7.2). Onder andere te danken aan de kiespijn en de druk op het werk. Weinig gegeten maar wat ik at was vaak niet echt gezond.. Heb gisteren een goed lijstje gemaakt voor mijn eten deze week en vanmorgen netjes lunch en een tussendoortje gemaakt;

O: Havermout met Amandelmelk en bosbessen.

T: Mandarijn

L: 3 Volkorencrackers met kipfilet en jam, beetje rauwkost.

T: Magere kwark met stukjes ananas

D: Spruitjes met rijst

Heb op de een of andere manier steeds minder trek in vlees, geen idee waar dat vandaan komt.

Ik heb dat soms ook Judith, dat het lijkt of de trek met niets weg gaat en je dus blijft snaaien .. Maargoed soms is het niet anders, wel belangrijk dat het niet dagen blijft voortduren..

@Hamaika, vind 0,4 wel meevallen na alles wat er gebeurd is!

@Femme, succes op je werk! Bij mijn vorige baan ging ik ook echt met tegenzin naar mijn werk, niet leuk! Fijn als je een dagje vrij kan nemen om iets leuks te gaan doen!

@Suikerbroodje, wat actief zo op de vroege morgen! De enige wandeling die ik vanmorgen heb gemaakt is die naar mij auto

Een nieuwe week, nieuwe kansen meiden!
Iedereen geupdate - Karen je bent er uit, jammer! :(

Reageer na m'n werk even op iedereen (nu even druk)

Beach staat op nominatie uit de tabel.
Goedemorgen even een snel berichtje. Ik woog vanmorgen 69 kg. Maar 100 gram afgevallen. Snap er niets van want ik woog een paar dagen geleden nog 68,2.
Hier hetzelfde verhaal. Gelijk gebleven, terwijl ik zaterdag wel een halve kilo minder had. .... nou ja we gaan dr weer voor.

Heel onwennig nu 1 boterham. Heb voor de zekerheid wel 5 boterhammen in mijn broodtrommel gestopt. ...

Vanochtend wel 300 gram magere yoghurt ipv 250 gram.

Vanavond lees ik even verder bij. En reageer ik
Ik ga niet niet wegen als het niet goed gaat, weeg alleen een dagje later... Stond er vanmorgen al op na het ontbijt en ben afgevallen ..Morgen even voor het ontbijt, zoals ik altijd doe..

En al zou ik niet wegen deze week omdat ik 'bang' ben voor een hoger getal (dat was ik inderdaad van plan, maar ik was niet alleen van plan om het gewicht niet door te geven, maar echt van plan om even 2 weken niet te wegen, zodat ik beter gemotiveerd blijf) is dat toch ook prima?...Beter dan iedere dag wegen en daar gedemotiveerd door raken vanwege vocht vasthouden, denk ik dan!!

Vanmorgen toch op de weegschaal gestaan, was te nieuwsgierig maar na ontbijt...
Enne BTW ik heb nog nooit een week wegen overgeslagen sinds juli

En ''niet eerlijk'' het is toch zeker geen competitie... ?
Judith wil je mijn gewicht van 88.3kg van zaterdag toevoegen.

Hier weer contact hem ex scharrel. Hebben wel leuk en luchtig contact. Maar heel rustig aan. Hij wil momenteel ff geen relatie. Ivm verhuizing etc en sowieso hij wou al ruim een jaar niets vast. Maar het kon alle kanten op en gevoel was niet volledig weg voor mij. Hij wist zelf ook nog niet wat hij uiteindelijk wil. En dat snap ik wel maar is soms ook lastig.

Hij heeft ook een gesprek met die collega gehad wat ik vorige week al vertelde en hij wil niet doordat zij een relatie wil en hij niet dat dat ten koste gaat van de vriendschap. Verder niets meer erover gehoord.
Eens met Evda wat betreft een keer overslaan - het scheelt ook om even te bedenken dat ik en Evda al vanaf juli bezig zijn, en dat dus een keer de keus maken om niet te wegen om niet gedemotiveerd te raken of gewoon puur om even niet te 'hoeven' of 'willen' echt niet gelijk niet eerlijk is, maar eerder misschien wel eens goed.

Als je weet dat je gewicht niet klopt - zoals nu in mijn geval, of zoals Evda omdat je erg zout hebt gegeten, ongesteld bent en dus wrs. geen 'echt' gewicht hebt, zie ik het probleem niet om het een week niet door te geven, dan is het afvalproces de weer erop ook niet realistisch - voor wel wegen en een keer niet wegen valt allebei wel wat te zeggen.
karen jammer dat je er mee stopt, maar wel begrijpelijk hoor. Succes.

Tailormade netjes van je toch die halve kilo. En ja ik vind het ook meevallen bij mij +0,4 op basis van de hele week.

Evien, Twilight balen dat het deze week ook niet is gelukt maar we knallen weer deze week.

Evda jeetje meis niet gelijk zo aangevallen reageren hoor. Ik zeg duidelijk overal dat dat MIJN mening is en dat dat voor iedereen anders kan zijn maar dat IK vind dat ook slechte resultaten erbij horen. Ik heb nergens gezegd dat het fout is om dat anders te zien. En niet eerlijk heeft helemaal niks met competitie te maken, dat zeg ik ook helemaal niet. Niet eerlijk naar jezelf toe om de mindere resultaten niet te willen weten. Dat zeg ik. Ik vind het jammer dat je nu zo reageert want ik geef gewoon mijn eigen mening en zeg dat ook meerdere keren. Kom op meis.,,,,

Los daarvan, netjes dat je bent afgevallen.
Judith je verwoord precies wat ik bedoel alleen dan een beetje duidelijker ..

Hoe vaak hebben wij wel niet gewogen waarbij het niet realistisch is...Dat demotiveert enorm!

Het tussendoor niet wegen bevalt me om die zelfde reden dus ook super goed.

Het is iedereen z'n eigen weg naar het doel..Met wel of niet wegen, wat maakt het uit, als het doel maar wordt bereikt..

En als het doel niet wordt bereikt, dan heb je alleen maar jezelf ermee, niet iemand anders..
woeffie fijn dat je ook weer met je scharrel hebt kunnen praten en weer contact hebt met hem. Ik hoop dat na februari ook weer met mijn ex te hebben.

Judith zie mijn commentaar hier boven. Er is geen goed of fout en dat zeg ik ook nergens, ik geef gewoon mijn mening over hoe ik het zie in eenproces en dat dat voor anderen anders kan zijn heb ik meer dan 1 x gezegd ook. Ik heb niemand aangevallen en vind het jammer dat dat blijkbaar zo overkomt.
Hamaika ik voel me niet aangevallen en praat zelf ook in de ''ik" vorm.

Jij zegt jouw gedachte en ik de mijne .

That's all

Ik vind ook niet dat jij me aanvalt (dat heb ik ook niet gezegd), je geeft een mening en dat mag uiteraard, mag ik dan een mening terug geven?

Voel me alles behalve aangevallen, ben het er alleen niet mee eens
Even niet heel actief geweest met schrijven, maar ik qua wegen moet iedereen doen wij zij zelf wilt natuurlijk. Al merk ik wel aan mezelf dat het wel belangrijk is om in een slechte week wel gewoon je gewicht door te geven, anders houd je jezelf voor de gek. Maar een dag/week later ivm met ongesteldheid of zulke dingen is begrijpelijk.

Ik weeg nu 89.0, -0.1 sinds vorige week. Niet veel eraf, maar begin van de week was ik niet goed bezig. Nu goed herpakt, dus prima tevreden hiermee.

Ik heb net ontbeten met lekker zelf gemaakt bananenbrood, moet alleen wel opletten dat ik er niet teveel van eet. Zitten wel gewoon calorieën in van de dadels, bananen en meel
Ik heb echt een lekker lijstje vandaag vind ik.

Komtie:

O magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten

T pakje dunne maiswafels (van AH, is een portie verpakking van 5 dunne wafels= ongeveer 100 kcal totaal en zoooooo lekker, net zoute popcorn)

L 3 bruine boterhammen met tomatenspread en komkommer

D: gewokte garnalen met beetje magere kruidenkaas en sla/tomaat/komkommer beetje dressing en quinoa (alles door elkaar)

T sinaasappel
Ben het helemaal met je eens bloempie .

Maar wat nou als je jezelf voor de gek houdt? Dat geeft toch niet? Dan heb je ook even dat rotgevoel niet van het aankomen.. en kun je er weer met frisse moed tegen.
quote:Evda2016 schreef op 16 januari 2017 @ 11:23:

T pakje dunne maiswafels (van AH, is een portie verpakking van 5 dunne wafels= ongeveer 100 kcal totaal en zoooooo lekker, net zoute popcorn)

l

Die ga ik kopen! Liggen ze bij de crackers?

Heb ook al kaas- en wortel knabbels gekocht (tip van Judith). Die zijn ook goed te doen. Had ze gister mee bij mijn hardloopgroep. Ze moesten er om lachen dat ik babyvoedsel eet.
Femme ze zijn zoooo lekker en liggen bij de crackers.... Gele verpakking.
Ha dat geeft ook niks evda, als je daarna gewoon weer doorgaat inderdaad. Dan mag dat best;)

Hm die maiswafels lijken mij ook lekker.

Ik ga vanmiddag lekker uiensoep eten, zit ook niet heel veel calorieen in.
Ja het is je eigen ''strijd'' bloempie en naar mijn mening is het inderdaad " niet eerlijk" als het een wedstrijd zou zijn... Maar in je eigen strijd dan bepaal je je eigen regels.. en heb je daar (als het goed is) niemand mee.

Lekker uiensoep
Evda
Judith je mag mij ook uit de lijst halen!

Merk dat ik wel lees maar eigenlijk te weinig tijd steek in reageren dus dan kan mijn plekje beter naar een ander!

Totaal -2,4 kilo in 2 weken en weer intensief aan het sporten
Hamaika: Is ook niet zo bedoeld als je het opvat Geef alleen aan wat de andere reden juist kan zijn om het een keer niet te doen, puur als uitleg, niet als commentaar of iets, zoals Evda ook zei; gewoon weergeven wat de reden is om het een keer niet te doen

Iedereen weer toegevoegd.

Maloeke, je bent er uit Hou er erg in dat je als je wilt ook gewoon mee mag schrijven zonder in de tabel te staan, als je dat fijn vind

Ik ben echt een oelewapper.

Helemaal mijn best gedaan op mijn eetlijstje, vergeet ik een vork mee te nemen, dus kan mijn salade helemaal niet eten pffffffffff

Ik merk dat er duidelijk 'iets' aan de hand is in m'n lief, ben zo labiel als wat - kan echt om niets, uit het niets, verschrikkelijk hard huilen. Zowel om positieve als negatieve dingen.

Blue Monday voel ik hier wel, al heeft het niet zo zeer daar iets mee te maken (want speelt al dagen haha)

Ik heb zin in mijn eten.

O: havermoutpap met kaneel en bosbessen, yakult light

T: Atkins cappucino nut bar

L: paprika met rookvlees, flesje smart protein, 5 gedroogde pruimen, appel

T: tonijn/augurk/komkommer/tomaat salade ---- zou het nog goed blijven?? Hmz

D: 2x kipsaucijs (yum), met omelet + kaas + snijbonen + witte bonen in tomatensaus

T: proteïne fluff mango

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven