Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Twilight: Ik heb van die flessen met gewoon alleen eiwit. Het eigeel is lekker, maar ook gelijk het vetste, terwijl ik voor de proteïnes wil gaan Ik vind het vooral gewoon lekker makkelijk haha (en je kan dan grotere hoeveelheden gebruiken wat betreft eiwit, dan als je het geel er ook hebt - qua kcal ) maar an sich is het niet slecht nee, gewoon een keuze

Woeffie wat mooi!!! Goed hoor!

Oh ja, gister op m'n werk een bruin pistoletje op met gekookt ei, en 1 met brie (jaaaaaaa zo vet1) met honing en walnoten. Dat vind ik zooooooooooooo lekker. Maar goed, vanochtend 65,4 - ha, niet veel minder, maar toch :p Ik heb toch hoop voor de maandag nog <65 maar we shall see.
Ah zo duidelijk!

Pffff ik probeer mezelf al een uur naar de sportschool te slepen. Lukt nog niet echt....

Ding is tot 14uur open, dus ik zal straks echt wel een keer moeten....
Hup twilight je kan het. Nu zou het waarschijnlijk toch niet zo heel druk zijn en heb je de hele middag nog voor jezelf. Als je er maar bent valt het vast reuze mee.
Go Twilight, go twilight!

Als jij gaat... Sport ik ook nog even vandaag ;)

EDIT:

Afgelopen maandag begonnen met het bewaren van m'n lancetten, naalden en test strips. Dit is dus van 5.5 dag. Vond het best bizar om te zien- Het plan was om deze pot een maand te vullen en dan te gaan tellen, maar gaat denk ik niet eens passen.

Ik moet van mezelf ook meer bewegen. En jullie hebben allemaal van die leuke thuis workout. Dus eigenlijk wil ik wel eens weten welke jullie doen. Ik heb geen gewichten of andere apparaten.
Evien oh die wijntjes he hahahahaha. Ben daar ook gek op. Zelf haal ik ze maar niet in huis maar als ik met mijn beste vriendin ben drinken we zo twee flessen leeg...... erg......

Waar woon jij als ik vragen mag?

Zowel jij als Twilight dus geen goede dag gehad. Ik ook niet, heb me na deze hele week ellende getroost met een kapsalon en daar nu zo een spijt van.... Maar ja.... Ik vond het niet eens echt lekker....

Twilight ben benieuwd met de boterham in de kleine pauze. Hoe laat hebben jullie die? En wat goed die wc haha, zo wil ik de hele dag wel gaan!!!

Tailormade dank je wel.

Hoe is je wortelkanaalbehandeling ellende afgelopen?

Judith OMG die buren zeg... jezus..... Nee ik kan dat ook niet, laat thuiskomen ne dan gelijk naar bed, Was het evengoed wel gezellig? Oh ne brie met honing en walnoten, ik snap je!!!!

Jane-Ice hoe gaat het met je oog? Haha wel mooi voorlopig resultaat!

Woeffie ja dat had ik dus gisteren ook met die kapsalon . Ik mocht van mezelf ook ff emo eten als ik me maar weer herstel en de komende 2 weken staan er geen verleidingen op de planning. Maar toch wel super vanochtend op de schaal meis! En je kan altijd je gewicht van bijvoorbeeld zaterdag op maandag doorgeven toch?

Goed hier dus ook even een cheat day gisteren maar ok, als ik alleenj met die kapsalon zondig en er dan niet of weinig af is ook niet zo erg na die 2,2 kilo van vorige week

Zodirect naar mijn beste vriendin (wijntjes Evien hahahahaha) en dan morgen netjes even balansen. Thuis is alles blijven liggen door alle ellende van deze week dus workout morgen: stofzuigen, soppen, boodschappen etc.

Goed weekend allemaal!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:40
17.45% gewijzigd
Nou Judith begin maar vast! Ik ben gegaan!

Met cardio in ieder geval 365 calorieën verbrand. En dan ook nog 20 minuten kracht gedaan. Maar daar zitten natuurlijk geen metertjes op. Toch blij dat ik gegaan ben!

Nu zo mijn omelet met prei en paprika maken. Ben benieuwd..

Hamaika ik zag de namen wel staan, maar dacht dat het misschien schuilnamen waren ofzo. Slim dat je ze weg haalt! En proost voor straks
Goed gedaan twillight. Ik ben nog steeds al m'n moed bijelkaar aan het verzamelen om te gaan wandelen. In de bergen, dat is hier behoorlijk zwaar maar wel goed om de calorietjes te verbranden.

Gisteren was m'n eetlijstjezo goed. Helaas heb ik 'S avonds een paar wijntjes genomen.

Vanavond zal het niet veel beter gaan want we gaan uit eten en daar hoort een wijntje bij.

@hamaika ik woon in het zelfde land als jou ex. Wel toevallig dat je dat vraagt. Veel plezier met je vriendin en salut
Pfoeeeeee twilight, ik heb het gedaan hoor, en hoe.

Eerst de Latin Fat Burn Sizzle van Keaira LaShae (6 min.), daarna de Squat Challenge van Danielle Peazer (6 minuten) en toen nog de Brazilian Booty Burn Workout Keaira LaShae (11 minuten) - zo nog even 9 minuten hoepelen, en dan vind ik het wel weer prima geweest hihi (Woeffie, deze zijn te vinden via youtube met die titels eventueel)

Verder doe ik, zoals ik al eerder heb aangegeven vooral wall sits, steppen (op zo'n keuken opstapje), hip thrusts (dit hoeft niet per se met gewichten, begon hier met een gevulde fles, en zelfs een plantenpot gebruikt, nu wel kettlebel - en dan de glute bridge, ik had hier eerder links van gepost van hoe je dat doet.

Verder squats voor m'n bovenbenen en planken.

Hamaika: Ja, echt hè haha. Geniet van de wijntjes met je vriendin

Evien: Lekker zeg, Spanje. Nog gewandeld?
Wie heeft er verstand van aankomen/afvallen als je extra beweegt?

Ik ga bijvoorbeeld morgen 100 minuten duurlopen. Daarmee verbrand ik zo'n 1000 kcal. Ik eet ervoor veel koolhydraten (koolhydraten stapelen) en erna eiwitten voor het spierherstel..

Volgens mijn logica zou k dan minimaal 2600 kcal morgen eten. We doen ook nog een warming up en cooling down.

Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk 2,5 uur achter elkaar kan duurlopen voor de halve marathon, Dat zijn dan minimaal 1500 kcal. We voeren elke week de lopen met 10 minuten op, dus over ruim een maand zit ik er al. Verder ga ik nog extra krachttrainen voor core en beenspieren. Daarmee ga ik ook extra verbranden. In het verleden kwam ik dan aan, ik denk door vocht en spieren.

Ik weet nu niet waar ik wijs aan doe. Elke verbrande kcal erbij eten, of wellicht de helft? Bij de sportschool werd ik niet wijzer en als ik Fajah Lourens met haar Killer Body moet geloven, zou ik dit met 1250 kcal moeten doen

Lees graag jullie meningen.
Bedoel dit:

http://www.jan-magazine.n ... -onzin?utm_source=website
Als je meer beweegt kun je meer eten om je gewicht op peil te houden, wil je aanvallen is het handig om niet de verloren kcal aan te vullen, maar gewoon je normale standaardbehoeften vol te houden - ben je intensief aan het bewegen kun je wel 100-300 kcal extra nemen.

Als je de kcal die je verbrand weer aanvult met eten heb je gewoon 'genoeg' kcal, je hebt een tekort nodig om af te vallen, dit kan variëren van 100 tot 500 kcal onder je behoeften te gaan zitten.

Ik zou (1500 is nu wat je neemt?) niet minderen in wat je nu eet, en met intensieve dagen zou je 160-1800 kunnen proberen.

Wat Fajah zegt dat je bij een actieve/sportieve lifestyle maar 1350 nodig hebt, en als je wilt afvallen maar 1200 of zelfs 1000 zoals ze in haar interview bij Jinek zei... dat is niet waar. Ja je valt af, maar je komt 10x zo hard weer aan als je weer normaal gaat eten.

Je valt best veel af per week vind ik - dus ik zou de kcal ophogen (zodat je rond de -400 gram p/w zit) maar dat is mijn mening.
Femme gewoon 500 calorieën minder eten dan dat je verbrand.

Wat je per dag verbrand is uit te rekenen

Bereken je BMR (wat je verbrand met totaal geen beweging) en alles wat je beweegt komt erbij.

Zo simpel is het.

En Fajah is gek!
Pssst Evda, hoe gaat het met jou?

Fajah's boek heeft wel duidelijke uitleg voor oefeningen en lekkere, magere recepten, maar alles qua kcal en de macro's die zij opgeeft e.d. moet je niet naar kijken haha.
Haha Judith, ik ben stilletjes hè, dat valt toch zeker niet op

Met mij gaat het goed! Gisteren en vandaag gewerkt, huishouden, ff druk dus.

(En zwaaaaar ongesteld, veeeeel honger, eet nog redelijk gezond maar ff niet met de lijn bezig...Volgende week weer)
Met jou?
Dank Judith en Evda,

Dus als ik het goed begrijp zegt Evda: BMR is 1500+1000 trainen = 2500 - 500 = 2000 op een duurloopdag.

Judith zegt: 1600-1800 op een intensieve dag. Als ik het gemiddelde van 1600 en 2000 neem, kom ik op 1800 op een intensieve dag
Haha ja enorm Evda hihi. Hier gaat het wel, ben nu maar wat kleding maat 38 aan het bestellen.

Femme; ik ging hierbij uit dat je bedoelde dat je nu 1500 op een dag at. Nu zou ik dat niet doen hoor!

Ik zou vooral blijven doen wat je doet, of nog net wat meer eten, zoals ik daarnet al zei, zodat je afvallen ook niet zo hard gaat (dit omdat als je meer dan 0,5kg afvalt dit suggereert dat je een te groot tekort hebt, en dit je op lange termijn gaat tegenwerken (kom je sneller weer aan e.d., of ga je in spaarstand en wordt alles omgezet in vet)
Ik zou op een duurloop dag voor 2000 kcal gaan..

Je verbrand ook nog met andere dingen he.

Het is wel heel intensief sporten wat je doet, dus met 2000 zou je gemakkelijk nog af kunnen vallen..
Euh, sorry Judith. Ik kan je niet volgen. Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest.

Ik eet nu idd 1500 per dag en beweeg gemiddeld 1 uur per dag.

Straks ga ik het dubbele bewegen en mijn vraag is hoe ik dat ga compenseren. Zo duidelijker?
Niet leuk een andere maat Judith,maar misschien wel slim..

Vaak kom je sowieso weer een paar kilo aan als je je streef hebt gehaald.

Ik was vorig jaar afgevallen naar 71 kg, heb dat maar een maand vast kunnen houden en daarna heel lang 73,5.
Ha, had ik het toch goed Femme. Ik zou (nu helemaal duidelijk hoe het zit) uitgaan van 2200 op de intensieve dagen, en dan afzakken naar 2000/1900 op rustige dagen, omdat je nu met 1500 al eigenlijk 'hard' afvalt.

Maar dat is een indicatie, vooral kijken naar wat je lichaam doet en hoe het reageert. Beste indicatie is max. 400 gram per week afvallen, bij meer, meer eten

Evda: Mja... Ik ga er vanuit dat ik met het extra bewegen wat ik doe toch wat verschil ga maken. Ik snap wel wat ze zeggen hoor, de artsen, en dat het erbij hoort en ook geen nut heeft als het aan m'n schildklier ligt, dat dat alleen met pillen te veranderen is, en bij de overgang hoort het ook nog.... en bijnieren kunnen ook nog de oorzaak zijn. Dus... Nog 13 dagen en dan hoor ik wat, maar ik hoop dan wel weer op de 63 te zitten. Potdikkeme.

Dat je wat aankomt snap ik, was ik van uit gegaan (58 was leuk, maar ging er vanuit dat het zo oplopen naar 61-62) maar de +7 heeft niets met voeding te maken, en dat maakt het echt mega vervelend.

Maar... ik blijf de goede hoop vasthouden. En doet het niets, word ik in ieder geval strakker, toch?

Wachten is op de uitslag, maar ik ga het tot die tijd niet zo maar accepteren (dan ook niet hoor, maar met medicatie kun je dan meer en gaat het weer 'zoals het moet')

Ik eet super gezond nu (echt, bizar :p) en beweeg minimaal 30 min. per dag (voor mij nieuw) intensief.

Moet toch 'iets' doen hahaha, maar ja. Nu heb ik maar 2 dingen die ik 'goed' pas (en die leuk zijn voor in het openbaar), dus... 2 jurkjes erbij, en een broek.
Nee 7 kg er zo snel bij is echt niet leuk en realistisch Judith..

Bedoelde eigenlijk meer dat het sowieso moeilijk is om die maat 36 vast te houden, daarom verstandig om wat kleren te kopen.

maat 38 is ook nog prachtig!

En ik denk dat die 7 kg echt niet vet is hoor, komt vast weer goed Judith.

BTW wat duurt die uitslag lang zeg
Dank dames voor de informatie, ik ga ermee aan de slag.

Lijkt me heel lastig om te wachten op zo'n uitslag, sterkte.

Ik ga nu naar bed om morgen fit te zijn! Was net bij vrienden, toch weer 2 wijn gedronken, hoop dat ik er morgen niet te veel last van heb.
Goedemorgen,

Mijn eetlijstje van gisteren

1 getoast sneetje met komijnenkaas,1 met rookvlees.

1 wasa sesam met rookworst, 1 met humus.

Salade met feta.

Zeer weinig, had het druk en ook geen trek.

Mijn oog is nog steeds ontstoken en zie ook wazig, heb echt zo een piratenooglap

nodig...ik zie er niet uit. Grrr.

Hou het nu even kort, probeer bij te lezen...

Fijne dag! Ciaooooo!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven