Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.
zondag 5 februari 2017 om 08:26

zondag 5 februari 2017 om 09:45
Zo vanochtend toch stiekem even voor gewogen. Ik denk dat ik morgen gelijk blijf of dat er ietsje af is, maar goed dat valt me alles mee na de valse start van deze week.
Twilight mooi zo een compliment! Kan ook dat je strakker wordt he? Mijn fysio zei gisterochtend hetzelfde tegen mij, dat ze zag dat alles smaller wordt. Dat vond ik ook wel super om te horen.
Evien dus naar familie en vrienden. We wisselen elkaar dus af in Spanje haha.
Judith hoe is het nu? Nee Jumbo op zondag zou ik ook geen zin in hebben haha. Toetsen nakijken ook niet trouwens hahahaha. Succes vandaag!
Ben benieuwd morgen meiden!
Twilight mooi zo een compliment! Kan ook dat je strakker wordt he? Mijn fysio zei gisterochtend hetzelfde tegen mij, dat ze zag dat alles smaller wordt. Dat vond ik ook wel super om te horen.
Evien dus naar familie en vrienden. We wisselen elkaar dus af in Spanje haha.
Judith hoe is het nu? Nee Jumbo op zondag zou ik ook geen zin in hebben haha. Toetsen nakijken ook niet trouwens hahahaha. Succes vandaag!
Ben benieuwd morgen meiden!
zondag 5 februari 2017 om 10:02

zondag 5 februari 2017 om 12:47
Beste meisjes, vrouwen, oma's en taarten,
Bedankt allemaal voor de verjaardagwensen!
Heb echt weinig mee gelezen en niet echt veel terug gelezen dus beetje lastig te reageren en bij te houden op iedereen persoonlijk.
Femme wat een leuk filmpje .. hoe gaat het nu met je? Wanneer kun je weer beginnen te trainen?
Hamaika, gelukkig niet aangekomen wrs!
Jua: haat aan de ongesteldheid, hier morgen of overmorgen weer .. en daarna gaan we voor een 3e super spannend.
Suikerbroodje ik vind het echt heel goed dat je zoveel wandelt!!
Twilight hoe gaat het met jou? Ik ben 85 geworden hoor, niet 86
Judith alles wel?
Jane lig je al op 1 oor?
Nikki af en toe moet je gewoon even uit eten en of lekkere dingen eten, dan kun je er weer even tegenaan.
Taylor en Karen alles goed?
Welkom voor de nieuwen !!
Bijvoorbeeld Incoyable, lees net je laatste bericht maar heb de rest gemist, excuus .
En Evien ook nog te weinig van je gelezen om te kunnen volgen wat jou zoal bezig houdt.
Sorry als ik iemand mis.
Heb dit weekend echt nergens op gelet.. Vanmorgen zelfs ontbeten met een punt kersenvlaai (wel evenveel calorieën als een normaal ontbijt = 300, dus zou het uitmaken?)
Morgen of overmorgen dus ongesteld worden en heb altijd vreselijk PMS
Fijne zondag allemaal!
Bedankt allemaal voor de verjaardagwensen!
Heb echt weinig mee gelezen en niet echt veel terug gelezen dus beetje lastig te reageren en bij te houden op iedereen persoonlijk.
Femme wat een leuk filmpje .. hoe gaat het nu met je? Wanneer kun je weer beginnen te trainen?
Hamaika, gelukkig niet aangekomen wrs!
Jua: haat aan de ongesteldheid, hier morgen of overmorgen weer .. en daarna gaan we voor een 3e super spannend.
Suikerbroodje ik vind het echt heel goed dat je zoveel wandelt!!
Twilight hoe gaat het met jou? Ik ben 85 geworden hoor, niet 86
Judith alles wel?
Jane lig je al op 1 oor?
Nikki af en toe moet je gewoon even uit eten en of lekkere dingen eten, dan kun je er weer even tegenaan.
Taylor en Karen alles goed?
Welkom voor de nieuwen !!
Bijvoorbeeld Incoyable, lees net je laatste bericht maar heb de rest gemist, excuus .
En Evien ook nog te weinig van je gelezen om te kunnen volgen wat jou zoal bezig houdt.
Sorry als ik iemand mis.
Heb dit weekend echt nergens op gelet.. Vanmorgen zelfs ontbeten met een punt kersenvlaai (wel evenveel calorieën als een normaal ontbijt = 300, dus zou het uitmaken?)
Morgen of overmorgen dus ongesteld worden en heb altijd vreselijk PMS
Fijne zondag allemaal!
zondag 5 februari 2017 om 18:33
Hoi meiden, allereerst een dagje te laat; nog gefeliciteerd Evda! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Aan je ontbijt te zien is dat wel gelukt
Beterschap Judith, ik hoop dat je jezelf snel weer beter voelt! Ik begin me langzaam weer wat beter te voelen, kan sinds vanmorgen in ieder geval weer een soort van adem halen door mijn neus.
Wat een leuk compliment Twilight!
Ik heb alles wel gelezen maar ben op m'n ipad bezig en dan is het lastig op iedereen te reageren! Hoop in ieder geval dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en iedereen er morgen weer tegen aan kan
!
Vandaag alleen een afbakbroodje, snoepjes en chips op dus dat gaat niet helemaal goed.. Morgen eerst orde scheppen op mijn werk, ik merk dat ik de drukte sinds kort niet los kan laten en het gewoon te druk heb waardoor ik andere dingen laat versloffen (goed eten, sporten, huishouden). Terwijl sporten me altijd zo goed hielp om mijn hoofd leeg te maken.
Nu m'n bed lekker verschonen zodat deze oma snel de binnenkant van haar ogen kan gaan bekijken
Beterschap Judith, ik hoop dat je jezelf snel weer beter voelt! Ik begin me langzaam weer wat beter te voelen, kan sinds vanmorgen in ieder geval weer een soort van adem halen door mijn neus.
Wat een leuk compliment Twilight!
Ik heb alles wel gelezen maar ben op m'n ipad bezig en dan is het lastig op iedereen te reageren! Hoop in ieder geval dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en iedereen er morgen weer tegen aan kan

Vandaag alleen een afbakbroodje, snoepjes en chips op dus dat gaat niet helemaal goed.. Morgen eerst orde scheppen op mijn werk, ik merk dat ik de drukte sinds kort niet los kan laten en het gewoon te druk heb waardoor ik andere dingen laat versloffen (goed eten, sporten, huishouden). Terwijl sporten me altijd zo goed hielp om mijn hoofd leeg te maken.
Nu m'n bed lekker verschonen zodat deze oma snel de binnenkant van haar ogen kan gaan bekijken
zondag 5 februari 2017 om 19:28
Ik zal mijn zondagse lijstje eens plaatsen:
O: 2 boterhammen hagelslag, beker nesquick
L: 2 boterhammen pindakaas (ik heb 100%pindakaas ontdekt in de winkel )
T: 1 appel
D: kip, woknoodles, prei/paprika/wortel/peultjes, teriyaki woksaus
T: bolletjes vla?
En heb vandaag zelfs nog 2x 20 minuten gefietst. Moest even naar een vriend toe, heb ipv de auto dus de fiets maar een keer gepakt.
Truste oma! haha Fijn dat je je weer wat beter gaat voelen.
O: 2 boterhammen hagelslag, beker nesquick
L: 2 boterhammen pindakaas (ik heb 100%pindakaas ontdekt in de winkel )
T: 1 appel
D: kip, woknoodles, prei/paprika/wortel/peultjes, teriyaki woksaus
T: bolletjes vla?
En heb vandaag zelfs nog 2x 20 minuten gefietst. Moest even naar een vriend toe, heb ipv de auto dus de fiets maar een keer gepakt.
Truste oma! haha Fijn dat je je weer wat beter gaat voelen.
zondag 5 februari 2017 om 19:40
Voel me vandaag iets beter. moet nog 1 stapel toetsen nakijken, maar zo geen zin
Morgen ook nog een stagiaire. Zal mij benieuwen.
Haha Evda, ik denk dat er wel verschil is tussen 300kcal aan taart (suikers en vet) of 300kcal aan gezond voedsel, maar je hebt er van genoten dus ja...
Tailor: Oh die verkoudheid vind ik ook nog het ergste, en dat gehoest. Die misselijkheid en koorts kan ik veel beter mee omgaan haha.
Twilight: Lekker lijstje en sportief hoor!
Mijn eetlijstje is echt vreselijk simpel haha.
O: havermoutpap met cranberry's en bosbessen
T: 2 maiswafels met wat pindakaas
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met gekookt ei, rookvlees en wat sla
T: halve komkommer, mini baby bel
D: havermoutpap met appel en bosbessen <- steeds rond een uur of 16 beginnen de klachten
T; grote kop thee <- nog steeds niet lekker
Ik ga denk ik zo al slapen, misschien zelfs met m'n kruik haha.

Morgen ook nog een stagiaire. Zal mij benieuwen.
Haha Evda, ik denk dat er wel verschil is tussen 300kcal aan taart (suikers en vet) of 300kcal aan gezond voedsel, maar je hebt er van genoten dus ja...
Tailor: Oh die verkoudheid vind ik ook nog het ergste, en dat gehoest. Die misselijkheid en koorts kan ik veel beter mee omgaan haha.
Twilight: Lekker lijstje en sportief hoor!
Mijn eetlijstje is echt vreselijk simpel haha.
O: havermoutpap met cranberry's en bosbessen
T: 2 maiswafels met wat pindakaas
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met gekookt ei, rookvlees en wat sla
T: halve komkommer, mini baby bel
D: havermoutpap met appel en bosbessen <- steeds rond een uur of 16 beginnen de klachten
T; grote kop thee <- nog steeds niet lekker

Ik ga denk ik zo al slapen, misschien zelfs met m'n kruik haha.
It's not always easy, but it's worth it.
zondag 5 februari 2017 om 21:36
Leuk he dames (weet niet meer wie het schreef) complimenten krijgen! Ik hoor het nu ook steeds vaker en geeft echt een goed gevoel.
Reageren op iedereen persoonlijk is niet zo makkelijk met m'n telefoon.
Vandaag weer een makkelijke niet zo gezonde dag gehad met eten. Een hele dag onverwachtse bezoekjes en ook met eten zat er nog visite dus werd de frietboer. Morgen weer een nieuwe start.
Vandaag wel 7 km hard gelopen.
M'n man is net weer vertrokken voor een week. Erg ongezellig maar voor mij wel beter om te lijnen haha
fijne avond nog en voor de zieken beterschap!
Reageren op iedereen persoonlijk is niet zo makkelijk met m'n telefoon.
Vandaag weer een makkelijke niet zo gezonde dag gehad met eten. Een hele dag onverwachtse bezoekjes en ook met eten zat er nog visite dus werd de frietboer. Morgen weer een nieuwe start.
Vandaag wel 7 km hard gelopen.
M'n man is net weer vertrokken voor een week. Erg ongezellig maar voor mij wel beter om te lijnen haha
fijne avond nog en voor de zieken beterschap!

maandag 6 februari 2017 om 07:52
Zo dames even kort voor ik naar mijn werk ga: Toch iets er af uiteindelijk maar niet veel. Maar ben al lang blij dat er af is hahaha.
Gewicht 79.2
BMI 29.4
@ Nikki herkenbaar, dat heb ik nu ook als ik bijvoorbeeld een pizza eet. Dan ben ik vaak gewoon echt misselijk erna. Denk dat ons lichaam begint te wennen aan een ander eetpatroon. Balen dat je man een week weg is meis maar inderdaad, profiteren ervan met lijnen!
@ Evda oh oh kersenvlaai! Fout maar wel erg lekker. En nog ongesteld worden ook dus. Sterkte meis.
@ Tailormade balen zeg van je werk. Kan je niet wat delegeren of het bespreken met jouw baas? Het kan niet de bedoeling zijn dat je zoveel op je bordje hebt. En de ellende is, als je je best doet om alles af te krijgen, al is het teveel, zien ze nooit dat het teveel is. Succes meis.
@ Judith hoe gaat het nu? Zijn je toetsen nog afgekomen? En dan ook nog een stagiaire vandaag....
@ Woeffie balen meis, maar goed had ik vorige week (een kilo erbij) en is ook weer goed gekomen.
Hier met frisse moed aan de nieuwe week begonnen. Erg verrast dat er ondanks mijn valse start toch nog wat af was, dus ben me duidelijk aan het herkappen. Nu op naar de 75!
Gewicht 79.2
BMI 29.4
@ Nikki herkenbaar, dat heb ik nu ook als ik bijvoorbeeld een pizza eet. Dan ben ik vaak gewoon echt misselijk erna. Denk dat ons lichaam begint te wennen aan een ander eetpatroon. Balen dat je man een week weg is meis maar inderdaad, profiteren ervan met lijnen!
@ Evda oh oh kersenvlaai! Fout maar wel erg lekker. En nog ongesteld worden ook dus. Sterkte meis.
@ Tailormade balen zeg van je werk. Kan je niet wat delegeren of het bespreken met jouw baas? Het kan niet de bedoeling zijn dat je zoveel op je bordje hebt. En de ellende is, als je je best doet om alles af te krijgen, al is het teveel, zien ze nooit dat het teveel is. Succes meis.
@ Judith hoe gaat het nu? Zijn je toetsen nog afgekomen? En dan ook nog een stagiaire vandaag....
@ Woeffie balen meis, maar goed had ik vorige week (een kilo erbij) en is ook weer goed gekomen.
Hier met frisse moed aan de nieuwe week begonnen. Erg verrast dat er ondanks mijn valse start toch nog wat af was, dus ben me duidelijk aan het herkappen. Nu op naar de 75!

maandag 6 februari 2017 om 08:09
@hamaika hij is altijd weg van zondag tot vrijdag. Niet gezellig maar ben het gewend en met lijnen is het zeker een stuk makkelijker zeker omdat hij alles kan eten zonder een gram aan te komen haha oneerlijk verdeelt he
Ik denk idd dat je lichaam eraan went.
Ik vanmorgen 72.3 ik sta nog niet in de tabel maar dacht deel het toch even met jullie
Ik ben tevreden op naar de komende week.
M'n eetlijstje
O: havermout muffin
T: banaan
L: 2 koolhydraatarme boterham rookvlees en gekookt ei
T: sinaasappel
D: aardappels boontjes kipfilet
T: ?
Ik denk idd dat je lichaam eraan went.
Ik vanmorgen 72.3 ik sta nog niet in de tabel maar dacht deel het toch even met jullie
Ik ben tevreden op naar de komende week.
M'n eetlijstje
O: havermout muffin
T: banaan
L: 2 koolhydraatarme boterham rookvlees en gekookt ei
T: sinaasappel
D: aardappels boontjes kipfilet
T: ?

maandag 6 februari 2017 om 08:51
maandag 6 februari 2017 om 10:15
Goodmorning,
Mijn gewicht: 60.8
(- 0.1, totaal - 7.1, bmi blijft 23.5)
Hamaika: ik ga vandaag alles op een rijtje zetten en een gesprek aanvragen! Dankjewel Goed dat er toch iets af is, zeker als je het niet verwacht had..
Ach Evda, na je verjaardag en met PMS had het slechter gekund toch..
Wauw Suikerbroodje, jij bent heel goed bezig! Mag je trots op zijn! Femme ook lekker bezig
Hee Nikki die havermoutmuffin klinkt goed, ga ik ook weer eens maken!
Het lijstje van vandaag:
O: Havermout met magere melk, rozijnen en blauwe bessen
T: Magere kwark met stukjes ananas
L: Gemengde sla, cherrytomaatjes, wortel, paprika, fetakaas en pijnboompitten
T: Mandarijn
D: Stampotje van knolselderij, rucola, serranoham en zongedroogde tomaatjes (recept van de foodsisters, ben benieuwd)
T: Eiwitshake
Weer weinig 'vast' voedsel besef ik me nu, vind dat blijkbaar erg lastig..
Al een beetje beter Judith?
Mijn gewicht: 60.8
(- 0.1, totaal - 7.1, bmi blijft 23.5)
Hamaika: ik ga vandaag alles op een rijtje zetten en een gesprek aanvragen! Dankjewel Goed dat er toch iets af is, zeker als je het niet verwacht had..
Ach Evda, na je verjaardag en met PMS had het slechter gekund toch..
Wauw Suikerbroodje, jij bent heel goed bezig! Mag je trots op zijn! Femme ook lekker bezig
Hee Nikki die havermoutmuffin klinkt goed, ga ik ook weer eens maken!
Het lijstje van vandaag:
O: Havermout met magere melk, rozijnen en blauwe bessen
T: Magere kwark met stukjes ananas
L: Gemengde sla, cherrytomaatjes, wortel, paprika, fetakaas en pijnboompitten
T: Mandarijn
D: Stampotje van knolselderij, rucola, serranoham en zongedroogde tomaatjes (recept van de foodsisters, ben benieuwd)
T: Eiwitshake
Weer weinig 'vast' voedsel besef ik me nu, vind dat blijkbaar erg lastig..
Al een beetje beter Judith?

maandag 6 februari 2017 om 12:41
hallo iedereen! mag ik hier beginnen mee te schrijven? Ik heb een tijdje geleden al eens in viva forums meegedaan toen ik wilde afvallen. Dat ging toen best goed. Na de feestdagen heb ik me echter niet kunnen herpakken, waardoor een gedeelte van de verloren kilo's er weer aan is .. Ik wil nu door weer gezonder en bewuster te gaan eten dat weer kwijtraken. Woog vandaag 73,4 kilo en mijn eerste doel is terugkomen op de 69 kilo, die ik woog toen ik hier meeschreef. Toen zat ik goed in mijn vel dus dat lijkt me wel een mooi doel.
Hopelijk mag ik meeschrijven, ik hoef niet per se in de tabel als die vol is
Oh dit is mijn eetlijstje voor vandaag trouwens:
O - yoghurt met eiwitpoeder
T - 2 kiwi's
L - 2 boterhammen met geitenkaas
T - appel met kaneel
D - pompoenchili
T - yoghurt
Hopelijk mag ik meeschrijven, ik hoef niet per se in de tabel als die vol is
Oh dit is mijn eetlijstje voor vandaag trouwens:
O - yoghurt met eiwitpoeder
T - 2 kiwi's
L - 2 boterhammen met geitenkaas
T - appel met kaneel
D - pompoenchili
T - yoghurt
maandag 6 februari 2017 om 13:03
@woeffie ik sport bij basic fit. Ik betaal €19,- per maand en die is veel open. Hier in het dorp zit er ook 1 bijna om de hoek bij me maar daar betaal je €42,- en die is maar 3 ochtenden open en elke avond. Voor basic fit moet ik 15 min rijden maar ik vind het een fijne sportschool. Ik ga meestal 4x per week. In het begin moest ik me ernaartoe slepen nu vind ik het heerlijk om te gaan.
Succes met afvallen desje!
Mooi doel!
Succes met afvallen desje!
Mooi doel!
maandag 6 februari 2017 om 14:04
Hoi dames!!!!!
Wat lees ik hier goede vehalen!!! Zijn sommige aardig goed bezig!!!! .. zo knap dit.
Ik ben zelf nog niet begonnen ofja ik prop me steeds maar vol met dingen ... maar nu merk ik Zodra ik beeje stressig ben ik ga eten met als gevolg ik me zeeeer slecht in mijn vel ga voelen!
Ben ook zo moe door de tweeling en mijn huishouden is zo belangrijk voor me dat deze twee dingen me helemaal opslokken!!
Vanavond ga ik een boodschappenlijstje maken met producten die alleen gezond zijn! En waar ik wel mee kan afvallen hoooop zo dat het me voor mei lukt 10 kilo eraf te hebben!
Iemand nog tips?
Dikke kusssss
Wat lees ik hier goede vehalen!!! Zijn sommige aardig goed bezig!!!! .. zo knap dit.
Ik ben zelf nog niet begonnen ofja ik prop me steeds maar vol met dingen ... maar nu merk ik Zodra ik beeje stressig ben ik ga eten met als gevolg ik me zeeeer slecht in mijn vel ga voelen!
Ben ook zo moe door de tweeling en mijn huishouden is zo belangrijk voor me dat deze twee dingen me helemaal opslokken!!
Vanavond ga ik een boodschappenlijstje maken met producten die alleen gezond zijn! En waar ik wel mee kan afvallen hoooop zo dat het me voor mei lukt 10 kilo eraf te hebben!
Iemand nog tips?
Dikke kusssss