Afval Challenge
maandag 24 oktober 2016 om 15:46
En we gaan weer door!
(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")
Één plek vrij
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")
Één plek vrij
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
maandag 14 november 2016 om 16:59
Nou, ik heb in ieder geval wel dikke respect voor je dat je na die wijn nog kunt sporten. Ik lig dan als een aardappelzak op de bank.
En inderdaad, heel heftig wat je hebt meegemaakt... daarbij rouw je misschien ook nog om het verdriet van in die periode? Dat je toen zoveel verdriet ervaarde dat dat gevoel weer bovenkomt..
Ik heb een luie dag gehad. Boodschappen gedaan, wortelfrietjes gemaakt en foodprep. Brocolli-rijst (nasi) met kip en zelfgemaakte pindasaus van pindakaas. (Scheelt echt zooooveel koolhydraten met kant en klare pindasaus!) Bij de albert heijn kan je tegenwoordig brocolli rijst, bloemkoolrijst, courgette pasta en wortel tagliatelle halen. Ik zie het niet zitten om een hele bloemkool etc te raspen i.v.m. zooi dus ik betaal liever iets meer voor zo'n klaar bakje haha. Maar het is echt heerlijk, kan het jullie aanraden!
En inderdaad, heel heftig wat je hebt meegemaakt... daarbij rouw je misschien ook nog om het verdriet van in die periode? Dat je toen zoveel verdriet ervaarde dat dat gevoel weer bovenkomt..
Ik heb een luie dag gehad. Boodschappen gedaan, wortelfrietjes gemaakt en foodprep. Brocolli-rijst (nasi) met kip en zelfgemaakte pindasaus van pindakaas. (Scheelt echt zooooveel koolhydraten met kant en klare pindasaus!) Bij de albert heijn kan je tegenwoordig brocolli rijst, bloemkoolrijst, courgette pasta en wortel tagliatelle halen. Ik zie het niet zitten om een hele bloemkool etc te raspen i.v.m. zooi dus ik betaal liever iets meer voor zo'n klaar bakje haha. Maar het is echt heerlijk, kan het jullie aanraden!
maandag 14 november 2016 om 18:53
Jeetje Judith, wat heftig meis..... . En dat geeft toch helemaal niks dat je er zoveel moeite mee hebt, ten eerste zijn het de data en ten tweede staat daar geen tijd voor. Heel veel sterkte meis....
En je hebt helemaal gelijk hoor, er af is er af ja. En twee kilo per maand is ook 24 in een jaar.
Drukke dag gehad op het werk dus nog niet alles bij kunnen lezen.
Had vanavond zullen gaan sporten maar heb erg veel last van mijn linkerbeen sinds het weekend dus ga nu woensdag zwemmen. Frustrerend is het wel.
Succes allemaal weer deze week!
En je hebt helemaal gelijk hoor, er af is er af ja. En twee kilo per maand is ook 24 in een jaar.
Drukke dag gehad op het werk dus nog niet alles bij kunnen lezen.
Had vanavond zullen gaan sporten maar heb erg veel last van mijn linkerbeen sinds het weekend dus ga nu woensdag zwemmen. Frustrerend is het wel.
Succes allemaal weer deze week!
maandag 14 november 2016 om 18:58
Ik kom net van de fysio die mijn kuitspieren heeft behandeld met dry needling. DAT WAS NIET LEUK! Megaraar gevoel, ik wist niet wat me overkwam.
Ik mag qua cardio nu alleen zwemmen deze week, fietsen raadde ze af omdat dat ook wel flink je kuiten kan belasten. Volgende week terug en mag dan ook weer rustig proberen hard te lopen. Heel blij mee!
Ik mag qua cardio nu alleen zwemmen deze week, fietsen raadde ze af omdat dat ook wel flink je kuiten kan belasten. Volgende week terug en mag dan ook weer rustig proberen hard te lopen. Heel blij mee!
maandag 14 november 2016 om 20:09
Jezus, Judith wat triest Sterkte.
Evda, leuk dat je weer terug bent
De rest heb ik wel gelezen, maar dat is wel erg veel om op te reageren. Ik las over 0.5 kilo per week afvallen. Voor mij is dat altijd mijn streven, meer hoeft helemaal niet. Deze week zal ik niet afgevallen zijn hoor, maar dat zie ik morgen wel.
Gisteren:
O:-
L: 2 volkoren boterhammen met fricandeau
T: geroosterd brood met pesto
D: bruine baguette met roomkaas en kiwi/sinaasappel smoothie
T: paar biertjes
Vandaag:
O: croissantje, chocoladebroodje, kwark met jam en muesli, roerbakei, jus d'orange (ik hou van ontbijten in hotels)
L: 2 volkoren boterhammen met kaas
D: andijviestamppot met spekjes
T: mandarijnen
Evda, leuk dat je weer terug bent
De rest heb ik wel gelezen, maar dat is wel erg veel om op te reageren. Ik las over 0.5 kilo per week afvallen. Voor mij is dat altijd mijn streven, meer hoeft helemaal niet. Deze week zal ik niet afgevallen zijn hoor, maar dat zie ik morgen wel.
Gisteren:
O:-
L: 2 volkoren boterhammen met fricandeau
T: geroosterd brood met pesto
D: bruine baguette met roomkaas en kiwi/sinaasappel smoothie
T: paar biertjes
Vandaag:
O: croissantje, chocoladebroodje, kwark met jam en muesli, roerbakei, jus d'orange (ik hou van ontbijten in hotels)
L: 2 volkoren boterhammen met kaas
D: andijviestamppot met spekjes
T: mandarijnen
maandag 14 november 2016 om 20:27
Dalfx: Is de broccoli-rijst beter te doen dan de bloemkool rijst? Vind de bloemkool altijd erg sterk proeven in gerechten, dan is het bv. echt nasi die naar bloemkool smaakt met pindasaus :p
De courgette pasta maak ik zelf met zo'n spirelli ding, ideaal (en goedkoop haha) - dit is op zich niet zo veel werk (in verhouding tot de bloemkool rijst)
De wortel variant wil ik binnenkort eens proberen, misschien koop ik dan ook gewoon zo'n pakkie.
Csesa: Gefeliciteerd
Hamaika: Thanks Ik ga het morgen met m'n leerlingen delen, misschien zorgt het voor een soort 'wij zijn deze week extra lief' sfeer... en geeft ze een beter beeld van waarom ik niets van ze kan hebben op het moment.
Evda: Mijn dipjes zijn meestal van korte duur gelukkig, morgen ga ik naar de zonnebank, even mijn momentje rust en warmte pakken.
Haha dat 'ik kan het beter niet kopen' herken ik wel - al moet ik zeggen, net die zak kruidnootjes opengemaakt, maar het smaakte helemaal niet. Morgen uitdelen aan m'n mentorkids ofzo haha.
Isabella: OMG <3 jouw ontbijt vandaag <3 klinkt heerlijk!! Mijn cheatmomentje dit weekend ((oooh nog zo ver weg)) wordt een croissantje met aardbeien, een jus d'orange en een gebakken ei
Daar ga ik de rest van de week echt naar uitkijken haha.
De courgette pasta maak ik zelf met zo'n spirelli ding, ideaal (en goedkoop haha) - dit is op zich niet zo veel werk (in verhouding tot de bloemkool rijst)
De wortel variant wil ik binnenkort eens proberen, misschien koop ik dan ook gewoon zo'n pakkie.
Csesa: Gefeliciteerd
Hamaika: Thanks Ik ga het morgen met m'n leerlingen delen, misschien zorgt het voor een soort 'wij zijn deze week extra lief' sfeer... en geeft ze een beter beeld van waarom ik niets van ze kan hebben op het moment.
Evda: Mijn dipjes zijn meestal van korte duur gelukkig, morgen ga ik naar de zonnebank, even mijn momentje rust en warmte pakken.
Haha dat 'ik kan het beter niet kopen' herken ik wel - al moet ik zeggen, net die zak kruidnootjes opengemaakt, maar het smaakte helemaal niet. Morgen uitdelen aan m'n mentorkids ofzo haha.
Isabella: OMG <3 jouw ontbijt vandaag <3 klinkt heerlijk!! Mijn cheatmomentje dit weekend ((oooh nog zo ver weg)) wordt een croissantje met aardbeien, een jus d'orange en een gebakken ei
Daar ga ik de rest van de week echt naar uitkijken haha.
maandag 14 november 2016 om 20:57
Ik laat het je morgen weten of de brocolli rijst lekkerder is! Ik neem normaal bloemkool, maar die was uitverkocht haha :p. Heb het morgen als lunch. Courgetti maak ik inderdaad ook met een spirelli! Alleen dat is me een klein beetje tegen gaan staan omdat de courgette altijd zo nat en slap wordt. Bak ik het dan gewoon te lang denk je? Tips?
maandag 14 november 2016 om 21:03
Ja, het moet echt heeeeeeeeeeeeeeel kort mee, hoe korter je hem mee kookt, hoe knapperiger hij is (dat is wel als je het vers doet, als je het prept en dan invriest, dan weer opwarmt, heb je inderdaad ook het natte/slappe - ik doe ook meestal dit: saus klaar, 1/2 courgette in de spirelli. Saus in bakjes (voor in de vriezer) + 1x saus in de pan, daar gooi ik dan nog even mijn portie courgette slierten door, heel kort verwarmen (meestal doe ik 1 a 2 minuten max) en dan smullen.
Voor mij werkt 1/2 courgette goed als 'portie' de andere half snijd ik dan in plakjes en gaat de oven in als chips
Voor mij werkt 1/2 courgette goed als 'portie' de andere half snijd ik dan in plakjes en gaat de oven in als chips
maandag 14 november 2016 om 22:51
Jeetje wat heftig zeg Judith! Sterkte en verwen jezelf maar een beetje deze week.
Dalfx, ik ben ook benieuwd naar je ervaring met de broccoli rijst!
Mijn lijstje vandaag: (beetje raar, maar ik moest vanavond naar een training)
O: zuurkoolschotel kliekje, was wel pas om 11.30 hoor!
L: opkikker met tomaat, bleekselderij en ui, volkoren boterham met pikante hummus
D: twee boterhammen met sla, kaas, komkommer en een gebakken ei, handje snoeptomaatjes en worteltjes.
Ik heb ook eindelijk een manier gevonden waarop ik kwark lekker vind! Ik eet dat dus nooit omdat ik het met muesli te zoet vind voor ontbijt, en ik houd niet van zoet. Van het weekend heb ik er dus gewoon tomaat, komkommer, lente-ui, peterselie, peper en zout, citroensap en een paar lepels pompoen en zonnebloempiitten doorheen gegooid. Klinkt gek maar was lekker! Dus vanaf nu daarmee ontbijten zodat ik toch m'n zuivel binnenkrijg.
Dalfx, ik ben ook benieuwd naar je ervaring met de broccoli rijst!
Mijn lijstje vandaag: (beetje raar, maar ik moest vanavond naar een training)
O: zuurkoolschotel kliekje, was wel pas om 11.30 hoor!
L: opkikker met tomaat, bleekselderij en ui, volkoren boterham met pikante hummus
D: twee boterhammen met sla, kaas, komkommer en een gebakken ei, handje snoeptomaatjes en worteltjes.
Ik heb ook eindelijk een manier gevonden waarop ik kwark lekker vind! Ik eet dat dus nooit omdat ik het met muesli te zoet vind voor ontbijt, en ik houd niet van zoet. Van het weekend heb ik er dus gewoon tomaat, komkommer, lente-ui, peterselie, peper en zout, citroensap en een paar lepels pompoen en zonnebloempiitten doorheen gegooid. Klinkt gek maar was lekker! Dus vanaf nu daarmee ontbijten zodat ik toch m'n zuivel binnenkrijg.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
maandag 14 november 2016 om 22:53
quote:Dalfx schreef op 14 november 2016 @ 22:45:
Ja ik deed ook een halve! Oke maar inprincipe kan je het dus halfrauw eten? Want ik vind dat zo'n raar idee om het maar heel kort mee te garen. Ik ga het van de week nog eens proberen! Lekker met carbonara saus hahaha sleeechttt Vind ik ook het lekkerst hoor, roer de courgette echt pas op het laatste moment door de saus. Soms combineer ik het met volkoren spaghetti en dan roer ik het door de warme spaghetti na het afgieten.
Ja ik deed ook een halve! Oke maar inprincipe kan je het dus halfrauw eten? Want ik vind dat zo'n raar idee om het maar heel kort mee te garen. Ik ga het van de week nog eens proberen! Lekker met carbonara saus hahaha sleeechttt Vind ik ook het lekkerst hoor, roer de courgette echt pas op het laatste moment door de saus. Soms combineer ik het met volkoren spaghetti en dan roer ik het door de warme spaghetti na het afgieten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 15 november 2016 om 07:17
Ik gooi altijd extra veel groente ook door de saus, daardoor vult het beter en heb je minder 'echt' saus.
Maar inderdaad, ik doe het echt heel kort, ik vind de bite juist lekker, voor courgette geldt hoe langer je hem mee verwarmt hoe slapper het wordt
Hahaha Bladora, die zuurkool als ontbijt! Ik zat echt zo: toen ik het las, gelukkig las ik erna dat dit pas om half 12 was, dat mag
Oh... En... Ik woog vanochtend 59,7 - ik ga gewoon heel asociaal dat nog aanpassen in de tabel hahahaha
Maar inderdaad, ik doe het echt heel kort, ik vind de bite juist lekker, voor courgette geldt hoe langer je hem mee verwarmt hoe slapper het wordt
Hahaha Bladora, die zuurkool als ontbijt! Ik zat echt zo: toen ik het las, gelukkig las ik erna dat dit pas om half 12 was, dat mag
Oh... En... Ik woog vanochtend 59,7 - ik ga gewoon heel asociaal dat nog aanpassen in de tabel hahahaha
dinsdag 15 november 2016 om 07:44
... Hahaha ook precies die .7 die ik zei he Judith....
Ik heb altijd zo chocola trek als ik ongesteld ben... Kan dan niet alles negeren dus vanmorgen onbeteten met beetje hagelslag.
O: 1,5 eierkoek met beetje hagelslag
T: banaan
L 3 boterhammen met kipfilet
D (vroeg) maaltijdsalade + Cup a soup
T: appel en worteltjes
Ik heb altijd zo chocola trek als ik ongesteld ben... Kan dan niet alles negeren dus vanmorgen onbeteten met beetje hagelslag.
O: 1,5 eierkoek met beetje hagelslag
T: banaan
L 3 boterhammen met kipfilet
D (vroeg) maaltijdsalade + Cup a soup
T: appel en worteltjes
dinsdag 15 november 2016 om 09:00
Goed zo Judith
Bladora, je hartige kwark klinkt echt lekker. Ik deed al weleens kwark met komkommer en een vleugje knoflook 's avonds. Jouw variant ga ik ook eens proberen.
Vanmorgen gewogen: 79.8.
Dat is deze week bijna een kilo erbij. Nou ja, ik weet hoe het komt: ongesteld (en dat kost me altijd minstens een kilo) en een ongezond weekendje. Dat is er zo weer af, dus ik maak me er niet druk om.
Bladora, je hartige kwark klinkt echt lekker. Ik deed al weleens kwark met komkommer en een vleugje knoflook 's avonds. Jouw variant ga ik ook eens proberen.
Vanmorgen gewogen: 79.8.
Dat is deze week bijna een kilo erbij. Nou ja, ik weet hoe het komt: ongesteld (en dat kost me altijd minstens een kilo) en een ongezond weekendje. Dat is er zo weer af, dus ik maak me er niet druk om.
dinsdag 15 november 2016 om 09:40
Evda: Haha inderdaad
Lekker eetlijstje overigens!
Isabella: Dat is dan in principe gewoon tzatziki toch? Of iig een soort van?
Het was overigens maar 0,7
hihi maar inderdaad, dat heb ik ook altijd, soms zelfs 2 :p
Eetlijstje voor vandaag:
O: cruesli balans (die met noten vind ik vies, dus weer gewoon naturel) + rijstmelk
T: appel
L: pakje pinda crunch
T: 1/2 komkommer
D: boerenkoolstamppot (met dank aan mams)
T: mandarijn
Isabella: Dat is dan in principe gewoon tzatziki toch? Of iig een soort van?
Het was overigens maar 0,7
Eetlijstje voor vandaag:
O: cruesli balans (die met noten vind ik vies, dus weer gewoon naturel) + rijstmelk
T: appel
L: pakje pinda crunch
T: 1/2 komkommer
D: boerenkoolstamppot (met dank aan mams)
T: mandarijn
dinsdag 15 november 2016 om 10:18
Ik moet vandaag op mijn werk eten met 2 kids. Nu heeft moeders een pak knorr borrito's eruit gelegd, ze heeft er geen rekening mee gehouden dat ik nog steeds aan het afvallen ben. Is het brutaal als ik een salade haal bij de supermarkt en deze gewoon eet? En de kinderen borrito's geef? Ik heb als lunch tenslotte ook al warm eten (brocolli nasi) Ik vind het dan ook weer genant dat die kids er vast commentaar op zullen hebben dat ik wat anders eet en dat ik de ouders misschien een opgelaten gevoel geef omdat ik hun eten niet "eet". Maar goed, boeiend... toch??
Eetlijstje van vandaag:
O: 250 gram appel/kaneel kwark optimel
T: zelfgebakken stukje proteïne cake
M: brocolli nasi met kipsaté en gebakken ei (is een groot portie)
T: iets van rauwkost of niks.
A: Hollandse slaschotel van de hoogvliet en opkikker soepje.
Ik kom uit op 1521 kcal.
Eetlijstje van vandaag:
O: 250 gram appel/kaneel kwark optimel
T: zelfgebakken stukje proteïne cake
M: brocolli nasi met kipsaté en gebakken ei (is een groot portie)
T: iets van rauwkost of niks.
A: Hollandse slaschotel van de hoogvliet en opkikker soepje.
Ik kom uit op 1521 kcal.
dinsdag 15 november 2016 om 10:25