Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Ik heb het al regelmatig aangegeven maar ze vergeten het steeds. Maar ik voel me ook wel opgelaten soms. Dan zeggen ze van ja je mag hier gewoon eten pakken, of ik krijg een opmerking van "eet jij niks ofzo". En dan zeg ik steeds dat ik aan het afvallen ben en daarom mn eigen eten mee neem. Maar mensen nemen het niet echt serieus ofzo.
Hoi Dalfx

Als ik jou was zou ik me daar niks van aantrekken. Een vriendin van mij is inmiddels 15 kilo afgevallen. Op haar werk (klein kantoor) waren de (in mijn ogen rot-) opmerkingen niet van de lucht. 'Ow ben je weer aan de lijn? Lukt je toch nooit.' Ze is hier nooit op ingegaan.

Ook weigerde ze taart, koek en snoep als het teveel werd.

Ze heeft ze nu, een half jaar later, een poepie laten ruiken. Overigens kan er van de desbetreffende opmerkingmaker geen compliment vanaf, maar dat terzijde.

Wat jij in je mond stopt is geheel aan jou. Daar hoef je niemand verantwoording over af te leggen. Zal een gekke boel worden als je die controle zelf niet meer hebt.

Nee doe het lekker op jouw manier.

A year from now you will wish you had started today!
Haha die laatste zin, dat denk ik elk jaar

Ik heb er inderdaad ook wel veel mee te maken dat ik veel kritiek krijg. Vooral door mn familie. Ik had dit weekend een paar bonbons op en kreeg gelijk weer een hele preek van mn moeder terwijl ze zelf aan de koek zit. Dan denk ik echt jeeeeetje. Sommige mensen vinden het lekker om even iets af te zeiken ofzo omdat ze vinden dat het een geldige reden heeft. (Jij bent aan de lijn dus als je iets verkeerds eet ben je fout)
Hahahahaha ja die laatste zin, geniaal!

Mensen maken sowieso rare opmerkingen. Hier ook, toen ik aan gaf in spetember dat ik ging lijnen om van die toenmalige 86 kilo af te komen waren de opmerkingen:

- je blijft toch wel gezellig he?

- je krijgt toch geen anorexia he?

- je doet het toch niet voor je vriend he?

Echt, alsof ik alleen gezellig ben als ik me volgooi, alsof opletten met eten betekent helemaal niks meer eten en ik zo beinvloedbaar ben. Overigens maakt het mijn vriend niks uit, die kijkt naar hele andere dingen dan gewicht.

Ik heb me er niks van aangetrokken maar jammer blijft het wel ja.

Judith hoe reageerden de kids? En heb je nog uitgedeeld?

Er is zoveel geschreven ondertussen dat op alles reageren nu niet lukt.

Ik heb wat tips van jullie opgevolgd vandaag: ontbeten met fruit, ook fruit mee als tussendoortje op het werk en nu inmiddels water ipv koffie aan het drinken. Trek heb ik nog niet gehad. Nu volhouden en zien hoe de avond gaat.

Meer mensen met blessures zie ik. Ik heb onverklaarbare last van mjn linker kuit, lijkt een beetje op een rusteloos been, maar belet me wel het sporten.

Iedereen succes weer!
De brocolli-nasi was echt belachelijk lekker. Ik heb alleen veelste grote porties geprept. Bij elkaar is deze maaltijd dan ook 800 kcal maar ik zit nu wel zo vol dat ik zeker tot het avondeten geen trek meer heb. Ik merk sowieso dat ik het best prettig vind om smiddags warm te eten (i.v.m. de energie die ik er dan uithaal) en dan savonds een klein maaltijdje van 200/300 kcal omdat ik dan vaak al amper trek meer heb door een grote lunch.
Dalfx is ook een groot voordeel dat je er dan op door kan gaan tot de volgende maaltijd . ik eet ook graag grote hoofdmaaltijden.
Evda welkom terug.

Judith Jeetje wat heftig.

Heb nog niet alles bij gelezen maar Jeetje wat is er een hoop geschreven. Brrr wat is het hier koud zeg. Heb een heerlijke trip naar valencia gehad. Ik zal nu ook even weer strenger voor mezelf zijn. In Spanje lukte het me niet altijd. Na het ontbijt wel een vol gevoel maar verder de hele dag niet.
Heb je een recept van die bloemkoolnasi Dalfx? Ben wel benieuwd, heel erg fan van nasi!

Ik kom er hier achter dat ik mijn eetmomenten liever anders indeel. Mijn ontbijt (havermout met fruit en kwark) houdt me eigenlijk prima vol tot de lunch dus het fruit dat ik normaal 's ochtends eet, pak ik nu rond 2 uur, dan rond 4u iets van groente en rond 6u avondeten. 's avonds geen trek dus dan neem ik niets meer. Werkt veel beter want normaal vond ik de middagen zo lang duren en gilde ik van de honger als ik thuiskwam (en dan wilde gaan sporten) dus dat werkte eigenlijk niet. Maar omdat ik dacht dat ik om de 2u MOEST eten deed ik het eerst anders maar dit werkt beter voor mij Luisteren naar je lichaam, zo lastig hoeft dat helemaal niet te zijn! :P
Het nadeel van om de twee uur eten is ook dat daardoor je bloedsuikerspiegel weer omhoog schiet steeds. ...
Het liefst zou ik zonder tussendoortjes leven maar met drie flinke maaltijden .. maar in de praktijk is dat me nog niet gelukt, want mijn dag begint al om 6 uur...
Het zal wel effect hebben op je bloedsuikerspiegel hebben als je om de 2u eet maar ik heb er nooit 'last' van gehad. Zal misschien ook liggen aan wat je eet?
Ik heb wel altijd last van de beruchte bloedsuikerspiegel. Hoe meer eetmomenten ik heb hoe meer trek ik krijg. Heel raar. Als je om 6 uur begint is het logisch dat je het niet volhoudt op 3 maaltijden. Ik kan op mijn werk eten, dus ik ontbijt meestal rond 9 uur, dan tussendoortje rond half 11, lunch om half 1/1 uur en dan tussendoortje rond half 5 (maar vaak heb ik niet eens honger dus dan neem ik niks. Anders iets kleins) en dan avondeten rond half 7. Ik eet ook het liefst grote maaltijden dus en probeer mn ontbijt iets uit te stellen zodat ik gedurende de dag minder honger heb.
Ook ik red het niet hoor, de hele dag met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Dus sla ik altijd veel fruit in. Appels mandarijnen en sinaasappels nu. Dan maar 2 extra op een dag. Werkt bij mij heel goed. Ik wil namelijk mijn hongegevoel niet negeren.
Dalfx: Wat ontzettend stom!!!

Hamaika: OMG ja! Nare mensen of "Zorg je dat er nog wel wat overblijft?" - terwijl er echt nog ZAT is.

Het tegenovergestelde is dan vaak ook negatief;

"Joh, dat eet jij toch helemaal niet?" "Oh nee, pas op dat je niet dik wordt hoor" - bij bijvoorbeeld een HALF stukje taart (omdat ze echt altijd heel irri van die advocaat taartjes hebben als er iemand trakteert en ik die dus niet kan weerstaan :P)

Als ik dan uitleg hoeveel ik eet geloven ze het vaak ook niet, dat ik daarin dan ruimte maak VOOR dat stukje, snappen ze nog minder haha.

De kids reageerde heel lief (maar ik had vandaag ook alleen maar lieve eerste klasjes) - morgen heb ik die rotklas weer... Blegh.

Ik red het niet zonder tussendoortjes, maar ik hou dan ook niet van 'vol' zitten, daar heb ik echt last van (vroeger niet, maar nu ik zo weinig weeg zwelt mijn buik echt extra op - nouja, wrs. niet, maar omdat m'n buik nu nagenoeg plat is, valt het gewoon meer op)

Het is inderdaad wel waar dat het ligt aan wat voor tussendoortjes je neemt - snelle suikers zorgen voor een piekje, maar ook daar heb je gradaties in.

Zo geeft een banaan langzame suikers en heb je die piek niet, maar met een ananas o.i.d. juist een hele hoge. Appel is een klein piekje, maar ook niet extreen. Bewerkte suikers (koek e.d.) weer wel, trage suikers (volkoren iets) weer niet.

Beste is dan nog iets zonder suikers (groente, rauwkost, ei etc.) - want dan heb je helemaal geen piek.

Overigens, 'leuk' feitje; buikvet komt niet van het eten van vet, maar juist vooral van suikers (geen excuus om alleen maar vet te eten btw, want daar wordt je ook gewoon 'dik' van!

Dat heb ik pas geleerd, voor mij een eye-opener, want ik had juist echt zo'n buikrol die maar niet weg ging - (niet natuurlijke) suikers beperk ik nu extreem (haha) en m'n buikje is echt een stuk platter (terwijl mijn bovenbenen, borsten en kont nog wel aanwezig zijn :P)

Haha ik heb in het hele afvalproces echt gevreesd voor m'n curves - gelukkig zijn die er nog ;)
Haha jaaaa mijn buik is ook een stuk platter geworden sinds ik mn suikers voor 3 kwart heb geschrapt En het ziet er zo mooi uit. Ben er ook echt blij mee haha.. had een mooi lingeriesetje gekocht bij de H&M. Voelde me er zo zelfverzekerd in dat alleen die leuke man nog miste
Dames ik worstel nog steeds met honger met een hoofdletter H. Word er gek van. Vooral in de namiddag en avond. Willen jullie nog eens meekijken naar mijn lijstje voor vandaag?

Ontbijt: 150gr banaan met 50gr havermout en 150ml amandelmelk (gezoet)

Tussendoor: 1 grote jonagold appel

Lunch: 2 stevig spelt boterhammen (90gr) met sambal manis en 1 plak oude 30+kaas (37gr)

Tussendoor: 100gr snoeptomaatjes en 100gr worteltjes

Tussendoor: 3 surimi sticks (53gr)

Avondeten: Tortilla van 2 eieren, 100gr groene asperges en 150gr corgette, 115gr aardappelen gebakken in een theelepel olijfolie geserveerd met 1 stevig spelt boterham (45gr) met philadelhia light (20gr)

Tussendoor: 200gr halfvolle yoghurt met 200gr peer

Volgens myfitnesspal is dit 1.620 kcal en als ik mijn BMR bereken zou ik 1890 kcal mogen eten om op gewicht te blijven. Dus veel hoger moet ik volgens mij niet gaan zitten in kcal. Toch?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Nou ik heb eindelijk weer eens een avondje voor mezelf en zo heb ik een beetje bij kunnen lezen. Wat is er een hoop geschreven in de tussentijd.

Judith wat een heftig verhaal. Dat heb je al vaker gehoord natuurlijk maar ik denk dat ik zoiets heel moeilijk zou kunnen verwerken. Ben op dat vlak wel een gevoelig typje en kan me dus goed voorstellen dat je er na zeven jaar nog last van kunt hebben hoor. Ik vind het trouwens erg knap dat jij op je streefgewicht beland bent.

Las ook iets over op opmerkingen van familieleden etc. Ik heb niemand gezegd dat ik ging lijnen of dat ik op dieet ben. Denk misschien dat ik daarom ook geen opmerkingen heb gekregen. Ik heb destijds voor mezelf besloten dat ik een andere richting op wilde met mijn gezondheid. Ik sla koekjes en snoep bij veel situaties af maar voor de rest durf ik alles gewoon te eten. Ik drink overigens alleen maar water en koffie. Wel een caffe latte omdat ik gewone koffie niet lust maar alles zonder suiker. Inmiddels ben ik 37 kilo kwijt en ik zie mensen soms wel raar kijken als ik op een feestje toch chips of kaasblokjes neem.

Wat ik wel merk is jaloezie of afgunst, ik weet het niet.... misschien zie ik dat verkeerd maar zo lijkt het soms wel. Of misschien durven mensen er ook niet over te beginnen ofzo. Een kennis zei een tijd geleden vol trots dat ze het roer ging omgooien. Ze ging werken bij een bedrijf wat met shakes werkt en prees het de hemel in want ze was al vijf kg kwijt. Ik vertelde dat ik ook wat kilo's kwijt was maar het maar gewoon op mijn eigen manier bleef doen. Ze stond vol ongeloof te kijken toen ze me na een jaar weer zag maar ze zei helemaal niets! Een paar maanden later vroeg ik haar of ze nog bezig is met afvallen en vertelde ze me dat ze uiteindelijk na eerst af te zijn gevallen weer was aangekomen en uiteindelijk nog steeds vijf kilo kwijt was. Ik was toen inmiddels al 30 kg kwijt. Ze durfde me toen te vragen of ik niet stiekem een maagbandje had genomen.... >-DIk kom maar een keer of drie per jaar in Nederland dus ze kunnen die 37 kilo toch niet meer over het hoofd zien, zou je denken :hihi::hihi:
quote:boannan schreef op 15 november 2016 @ 18:30:

Dames ik worstel nog steeds met honger met een hoofdletter H. Word er gek van. Vooral in de namiddag en avond. Willen jullie nog eens meekijken naar mijn lijstje voor vandaag?

Ontbijt: 150gr banaan met 50gr havermout en 150ml amandelmelk (gezoet)

Tussendoor: 1 grote jonagold appel

Lunch: 2 stevig spelt boterhammen (90gr) met sambal manis en 1 plak oude 30+kaas (37gr)

Tussendoor: 100gr snoeptomaatjes en 100gr worteltjes

Tussendoor: 3 surimi sticks (53gr)

Avondeten: Tortilla van 2 eieren, 100gr groene asperges en 150gr corgette, 115gr aardappelen gebakken in een theelepel olijfolie geserveerd met 1 stevig spelt boterham (45gr) met philadelhia light (20gr)

Tussendoor: 200gr halfvolle yoghurt met 200gr peer

Volgens myfitnesspal is dit 1.620 kcal en als ik mijn BMR bereken zou ik 1890 kcal mogen eten om op gewicht te blijven. Dus veel hoger moet ik volgens mij niet gaan zitten in kcal. Toch?Het hangt er denk ik van af wat je gewend was te eten. Ik vind bovenstaand lijstje best veel en heel veel eetmomenten. Ik zou zeker geen honger hebben als ik dit at. Misschien at je hiervoor heel veel? Ik eet soms rond de 1350 calorieën zonder honger te hebben. En drink je wel genoeg water? Dorst kan je verwarren met honger.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat een lef joh, vragen of je een maagband hebt genomen.... daarbij moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik het veel knapper vind als mensen op eigen kracht afvallen dan een maagband. Ik weet dat je er niet over mag oordelen maar tegenwoordig lijkt het een hype te zijn geworden.. iedereen kent wel 2/3 mensen die dat hebben laten doen. Tja... en moet ook eerlijk bekennen dat ik zelfs jaloers kan zijn op die mensen, als ik me de poten uit me lijf aan het lijnen bent en zij hebben binnen een jaar een maatje 36 komend van een maat 56. Ik weet ook heus wel dat een maagverkleining alles behalve "pretty" of makkelijk is. Maar TOCH. Soms kan ik me er wel over verbijten.

@boannan

Ik vind persoonlijk dat je dag heel veel gevuld is met koolhydraten en suikers en ik denk oprecht dat je minder honger zult hebben als je meer eiwitten/vetten toevoegd aan je dag. Ik zou het niet vol kunnen houden op jouw eetlijstje, terwijl ik wel meer eiwitten/vetten eet en rond de 1500 kcal zit. Snap je wat ik bedoel?
Eens met zowel Bladora als Dalfx, voor mij zou t meeeeer dan zat zijn, maar inderdaad wel veel koolhydraten. Ik heb vandaag 1230 kcal op en ik zit rammetje vol terwijl ik er 1450 mag. Heb zelf een uur krachttraining gedaan maar daarna mijn avondeten genomen dus qua herstelmaaltijd zit het wel goed. Kan nog 2 rijstewafels met houmous pakken, dan zit ik wel aan mijn max kcal, want vind 1230 zo weinig! Maar in principe niet per se trek ofzo.. Wat zouden jullie doen?
En die opmerking die die persoon maakte over of je een maagband hebt genomen is echt ONBESCHOFT! Ja daar kun je zeker superveel mee afvallen maar met 'gewoon' lijnen ook alleen duurt het wellicht wat langer. Ik sta er qua maagband/gastric bypass hetzelfde in als Dalfx, zie het niet als een eenvoudige way out, maar vind om heel eerlijk te zijn dat je het eigenlijk op eigen kracht moet doen. Je lichaam laten aanpassen vind ik zo extreem in een dergelijk geval.. En zeker als ik dan verhalen hoor van mensen die alsnog heel veel ongezonde dingen blijven eten, maar dan gepureerd en in kleine hoeveelheden zodat ze het binnenhouden gaat bij mij echt het licht uit. Dan ben je echt heel slecht bezig met je lijf.
Boannan, ik vind het ook best veel qua eten.

Heb je nog honger met wat je eet? Of eet je dit omdat je honger hebt? (dan kunnen we je beter sturen)

Hoeveel drink je op een dag?? Wat Bladora zegt inderdaad; dorst kan hetzelfde voelen als honger.

De keuzes die je maakt qua voeding zijn inderdaad ook best vol koolhydraten en suikers - suikers kunnen honger ook voeden (soort van verslavingseffect; je MOET steeds meer)

Ik eet ook meestal 'maar' rond de 1300-1500 kcal - maar eet veel rauwkost/groente, dat zie ik bij jou ook terug, maar ook in grote hoeveelheden.

Eet je dit in 1x? Hoe lang doe je erover? (Snel eten = onverzadigd gevoel = honger, je hersens ontvangen pas veeeeeeeeeeel later het seintje dat je eigenlijk gewoon genoeg op hebt)

Eiwitten mis ik ook heel erg, wat Dalfx zegt

Csesa: Mijn familie heeft overgewicht. Iedereen. Allemaal vinden ze me ook 'veeeeeeeeeeeel te dun' en 'veel te overdreven' als ik niet mee drink/snoep/vreet - Mijn tante en vader hebben diabetes type 2 of zitten er tegen aan (ik heb type 1, ben er mee geboren) - mijn tante heeft een maagband gehad, maar alles ging in de blender, of ze ging aan de zoete cocktails - waardoor de maagband dus niets helpt. Nu krijgt ze een maagverkleining, maar aan haar eetgewoonten verandert niets.

Vind het zoooooo apart dat mensen die MOETEN afvallen zich vaak zooo druk maken als mensen afvallen, maar totaal niet inzien dat ze zelf wellicht ook wel wat kwijt moeten.

Ik merk dat ik mijn doel heb gesteld naar max. 59 - de 58 klinkt heel mooi, maar ik ben echt bang dat ik dan een plankje wordt en toch opeens m'n vormen kwijt ben haha. Misschien een beetje stom, maar ik ben echt nog NOOIT dit gewicht geweest - ja toen ik 10 was ofzo. Ik moet er erg aan wennen hahaha.
Beach: Als je geen trek hebt, zou ik niets nemen. Niet puur om maar 'aan het aantal kcal' te komen. Kcal zijn niet bindend ;)

Kun je beter voor de spierherstel nog wat eiwitten nemen, luister naar je lichaam
quote:longwalksatthebeach schreef op 15 november 2016 @ 18:57:

Eens met zowel Bladora als Dalfx, voor mij zou t meeeeer dan zat zijn, maar inderdaad wel veel koolhydraten. Ik heb vandaag 1230 kcal op en ik zit rammetje vol terwijl ik er 1450 mag. Heb zelf een uur krachttraining gedaan maar daarna mijn avondeten genomen dus qua herstelmaaltijd zit het wel goed. Kan nog 2 rijstewafels met houmous pakken, dan zit ik wel aan mijn max kcal, want vind 1230 zo weinig! Maar in principe niet per se trek ofzo.. Wat zouden jullie doen?Als je geen honger/trek hebt zou ik niks nemen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Oke dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven