Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Hier op het werk weer alles gegeten wat los en vas zit ... allemaal chocola hier...

ongesteldheid en dieeten gaat hier niet samen geloof ik.
quote:judith1107 schreef op 15 november 2016 @ 19:05:

Boannan, ik vind het ook best veel qua eten.

Heb je nog honger met wat je eet? Of eet je dit omdat je honger hebt? (dan kunnen we je beter sturen)

Hoeveel drink je op een dag?? Wat Bladora zegt inderdaad; dorst kan hetzelfde voelen als honger.

De keuzes die je maakt qua voeding zijn inderdaad ook best vol koolhydraten en suikers - suikers kunnen honger ook voeden (soort van verslavingseffect; je MOET steeds meer)

Ik heb nog honger met dit lijstje. Nu ook een uurtje na het eten en dan heb ik veel eiwitten gegeten. Ik eet toch niet heel suiker? Alleen suiker uit fruit. 3 stuks fruit is misschien wel wat veel.

Dorst lijkt me sterk. Ik drink veel. Vandaag ongeveer 1 liter groene thee en ongeveer anderhalve liter water en dan nog 4 kopjes zwarte koffie.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Evda wat balen zeg al dat lekkers op je werk en dan ongesteld en dus trek. Balen meis dat je zo een dag had. Hopelijk morgen beter.

Judith wat erg dat je familie je zo overdreven vind zeg. Ik denk dat ze gewoon stikjaloers op je zijn . En dat herken ik ook wel ja, dat het commentaar vaak van de mensen komt die zelf ook niet al te mager zijn.

Boannan ik sluit me aan bij de andere meiden en vind het niet weinig. Is je sterke hongergevoel al lang? Kan het ook niet zijn dat je lichaam nog moet wennen aan een nieuw eetpatroon en dus nog op de oude manier om voedsel vraagt?

Csesa achteraf had ik ook beter mijn mond gehouden ja vanwege al het commentaar. Ik denk ook voornamelijk jaloezie, maar toch verre van leuk. Wat een K opmerking van die maagband. Maar dat is duidelijk ook weer ene opgever die niet gelooft dat je ook op eigen kracht veel kan bereiken.

Apestaartje wat jij doet doe ik ook, ik neem nu fruit mee tussendoor en dan maar 1 of 2 meer.

Mijn dag was OK. Ik heb ontbeten met fruit en een grote koffie en op het werk netjes 2 pistoletten magere kipfilet gegeten rond half twaalf. In de middag 3 grote glazen water en wat grote mandarijnen. En net als avondeten een normale (!) portie stamppot met melk. Omdat ik nu zo door de dag heen vaker heb gegeten moest ik er echt niet aan denken om nu weer een grote berg avondeten op te scheppen. Vanavond mag ik nog een schaaltje yoghurt. Ik heb de hele dag al geen hongergevoel, totaal niet.

Ben erg tevreden over vandaag en dat is ook dankzij jullie tips! Nu volhouden!
Fruit, de halfvolle yoghurt (wat er mist aan vet wordt aangevuld met suiker), de gezoete amandelmelk.

Bij elkaar een hoop suikers, tel daar nog de koolhydraten uit het brood bij op - brood bovenop de aardappels.

Koffie kan juist voor dorst zorgen, ook al is het vloeistof

Om welke tijden eet je wat? Heb je veel beweging/sport?

Met welk doel eet je het brood? Heb je echt honger (naar/misselijk/bibberig) of heb je trek?

Hoe eet je? (Bv. eet je aan tafel/van een groot bord/voor de tv/snel naar binnen/goed kauwen?

Toen ik begon at ik namelijk zelf voor de TV op de bank van gewoon een dinerbord en was het echt binnen 10 minuten weg (nou ja, iig heel snel)

Ik zat toen nooit vol.

Ik ben gegaan naar gewoon aan tafel zitten, geen tv, 20 keer kauwen per hap, vaak een ontbijtbordje - optisch zit je dan sneller vol (schijnt ook te gelden voor de kleuren van je bord, maar daar merk ik niets van)

Ipv de gezoete amandelmelk zou ik gaan voor ongezoet, ipv de halfvolle yoghurt voor kwark of ongezoete soja yoghurt.

1x fruit (de banaan is goed, langzame suikers, dus geen suikerpiek) of 2x max.

Ook zou ik kijken naar of/of - nu had je bv. aardappelen al in je tortilla, maar ook nog brood ernaast. Waarom niet bv. een salade ernaast? Dan voedt je jezelf, maar heb je minder koolhydraten.

Hou er erg in dat een 'te veel' aan koolhydraten ook tot honger kan leiden.

Door een grote hoeveelheid koolhydraten maakt je lichaam meer insuline aan, maar door die schommeling krijg je juist een extreme behoefte aan koolhydraten en dus honger, waardoor je weer wilt/gaat eten.
En toch zorgen fruitsuikers ook wel voor een piek. Tenminste, ik spreek voor mezelf hé! Ik heb meer honger als ik wel fruit eet op een dag dan dat ik het niet doe. Dat is ook een beetje reden dat ik het niet meer vaak eet.. heel soms nog een banaan omdat ik dat heel lekker vind maar that's it. Is overigens ook niet heel goed hoor! Maar voor mij werkt fruit niet. Het vult voor mij ook totaal niet. Dan liever wat rauwkost. Ik denk dat je het voor je bloedsuikerspiegel het beste bij 1 stuk fruit per dag kan houden. Probeer het gewoon! Wie weet geeft het wel heel veel verschil. Als tussendoortje misschien blokjes kaas of een bifi worstje? En als je nou eens probeerd om eens een brood te halen wat lager is in koolhydraten? Is overal te krijgen tegenwoordig. Ik zeg niet dat je dit erin moet houden, maar proberen kan geen kwaad en als het werkt waarom niet? En yoghurt vervangen door magere kwark? Kwark bevat namelijk veel meer eiwitten en vult beter. Of een handje ongebrande noten tussendoor...
Ik ben het helemaal eens met judith. Vooral suiker krijg je echt ongemerkt heel veel binnen omdat het in bijna alles zit.. eigenlijk is het gewoon bizar.
Ja, zelfs in veel vlees(waren) (dextrose en shizzle)! Ik ben ook echt zo'n muts die bij elk pakje de voedingswaarde bekijkt hahahaha (maar gelukkig eet ik veel groente en veel hetzelfde dus daarbij hoeft het niet (meer) :p
Ik heb mn lijstje voor morgen al klaar:

O: 225 gram griekse stijl vanille van optimel (halve bak)

T: Clean proteïne bar van body en fitshop (goddelijk)

M: 3 rookkaas crackers met een halve avocado en huttenkase. Opkikker tomaat

T: Bifi worstje

A: 1 kippenpoot, 250 gram wortelfrietjes uit de oven met olijfolie, 30 gram geraspte kaas en kruiden.

T: -

Ik kom uit op 1462 kcal en 33 gram koolhydraten. Morgen wordt dus (onbewust) een koolhydraatarm dagje haha :p
Haha ik net ook die van mij!

O: 25gr cruesli balans, 20gr pittenmix + 150 ml rijstmelk

T: appel

L: pakje pindacrunch, 2 kleine low-carb proteïne pancakes, flesje smart protein

T: augurk met rookvlees, mandarijn, cup-a-soep

D: 2 rosbief a la minute lapjes (omg net biefstuk maar een stuk cheaper haha) + ei met asperges en wat kaas + witte bonen + snijbonen

T: mandarijn

Ik zit op de 1300 kcal, maar heb hier echt genoeg aan (sport ook niet morgen, dus minder nodig) - wat meer koolhydraten (want ik wil nu nog maar geleidelijk iets kwijt en voornamelijk op gewicht blijven) - volgens MFP zit ik op 87gr koolhydraten (maar slechts op 28gr suikers - 10 daarvan van de appel, 10 van de mandarijn, maakt dus ook geen verschil in wat voor suikers) - dit is eigenlijk NOG minder, omdat de pancakes hierbij uitgaat van het 'normale' recept met gewone melk, maar ik ongezoete amandelmelk gebruikt heb, dus daadwerkelijk zit ik op 50gr koolhydraten

Hiernaast drink ik 3 ltr water.
Ohh jouw lijstje ziet er ook lekker uit!! Jeetje haha. Ik ben ook dol op rosbief.. maar dan wel meer de vleeswaren. Ik had laatst een salade gemaakt en er een pakje rosbief overheen gegooid met een pesto dressing . Dat was echt zó lekker. Net alsof je in een restaurant een salade zat te eten haha lijkt best wel op carpaccio ook.

Weet je wat ik ook zo relaxt vind aan dit topic? Niemand zeikt elkaar af, niemand heeft kritiek op hoe je eet en in plaats van kritiek wordt er ook echt advies gegeven. De sfeer hier is zo prettig! Ik ervaar hier op het viva forum best vaak venijn als het gaat om onderwerpen wat mensen echt aan gaat. (En eten is zo'n onderwerp natuurlijk..) zelfde als op die koolhydraatarme facebookpagina. Mensen kunnen zo lelijk doen tegen elkaar. Maar dat het hier zo leuk gaat motiveerd echt!
Er is veel geschreven... heb geen tijd gehad om alles te lezen.. sorry

Ik heb een pijnlijke tong, pfff alsof die in brand staat... wat bultjes erop.. en mijn smaak is ook weg... iemand ervaring mee? Leef ik misschien niet gezond genoeg...?
quote:Floor34 schreef op 15 november 2016 @ 21:30:

Er is veel geschreven... heb geen tijd gehad om alles te lezen.. sorry

Ik heb een pijnlijke tong, pfff alsof die in brand staat... wat bultjes erop.. en mijn smaak is ook weg... iemand ervaring mee? Leef ik misschien niet gezond genoeg...?https://www.gezondheidsne ... ertelt-over-je-gezondheid

Hier staat veel informatie!
Rosbief a la minute is een goed idee! En vleeswaren rosbief door de salade ook! Thanks dames voor de ideeën

Ik vind het ook leuk dat het hoer gezellig is! Schrijf niet zo actief mee maar vind het leuk telkens even bijster lezen.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 125 gram magere kwark met tomaat, komkommer, ui, peterselie, peper, zout en twee eetlepels pompoen- en zonnebloempitten, halve grapefruit

T: pindacrunch reep van zonnatura

L: linzensalade met tomaat, komkommer, lente ui en geitenkaas.

D: vegetarische orzo met courgette, paprika, tomaatjes en kikkererwten.

T: opkikker tomaat met tomaatjes, glas rode wijn

Haha als ik het zo terug lees lijk ik wel een tomaat verslaafde. ach, er zijn ergere dingen om verslaafd aan te zijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Weten jullie, ik besef me net dat ik nog niet één pepernoot heb gegeten en nog niet één speculaasje gehad heb dit jaar . Nu ben ik al niet zo'n zoetekauw maar ik merk ook dat ik door nooit meer iets zoets te eten (behalve af en toe een grapefruit dan) de behoefte om zoet te eten ook verdwijnt. Misschien is dat een motivatie voor sommigen!

Ik eet trouwens erg weinig fruit (vooral in vergelijking met sommigen hier), zou dat slecht zijn? Ik eet wel heel veel groente. Zou dat compenseren?
quote:judith1107 schreef op 14 november 2016 @ 10:10:

Wat een mooie resultaten!!

Beach: Ook niets afvallen is top

Hamaika: Nou inderdaad En 0,3... er af is er af hoor!

Moon: Sap en ontbijtkoek? Wat een hoop suikers! - je kan denk ik beter dit wisselen voor dingen die meer vullen en minder suikers hebben, maar bv. een grotere hoeveelheid (zeker omdat je omschrijft het lastig vol te kunnen houden)

Evda: Hé, iets meer met deze periode is niet slecht Nog steeds gewoon onder de 78.

Alle updates staan er in volgens mij

Ik kies voor volkoren ontbijtkoek en een (klein) glaasje sap. Ik weet dat er suiker in zit, maar dit beetje weerhoud mij ervan een 'vreetkick' te krijgen (:

De hele dag alleen op worteltjes en komkommers leven houd ik hooguit twee dagen vol haha

Ik denk dat het belangrijk is eetgewoonten aan te leren die op de lange termijn vol te houden zijn (:

Wat is jullie ervaring met(toegevoegde) suikers volledig bannen? Is het een beetje vol te houden?
Moongirl, zie hierboven, ik heb totaal geen behoefte meer aan suikers. Ik eet ze gewoon niet en simpelweg daardoor heb ik er geen behoefte aan. Ik heb bijvoorbeeld vorige week een stuk pure chocolade gekocht, voor het geval dat ik behoefte had aan snoepen. Deze ligt nu nog steeds in de snacklade, naast al het snoep dat overgebleven is na Sint Maarten. Zelfs als ik trek krijg 's avonds grijp ik eerder naar een paar snoeptomaatjes of een blokje kaas, zoetigheid hoeft voor mij echt niet meer.
Hier ook een suiker addict moongirl..lastig he ..

Gisteren een vreselijke snoepdip gehad, maar ga er weer voor vandaag

O: magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten

T appel

L 3 boterhammen met kipfilet en 1 met grilworst

D: andijviestamppot

T worteltjes

Succes allemaal vandaag
Judith herkenbaar wat je zegt, zo at ik ook altijd ja. Ik eet nog wel voor de tv maar wel ook van een kleiner bord. En dat scheelt echt ja. Voedingswaardes bekijken doe ik ook ja. En augurk met rookvlees, jammy!!!!

Dalfx bij mjn werkt fruit weer net andersom. Ik ben nu sinds een paar dagen fruit als tussendoortjes aan het eten. Niet teveel inderdaad maar het helft bij mij weer wel tegen trek tussendoor. Eigenlijk moet ik het niet doen maar net na 2 dagen nieuw regime toch even gewogen en gezien dat er alweer een klein beetje af is.

Zijn blokjes kaas nu juist niet weer heel vet?

Wat jij zegt over het topic heb ik ook. We zijn actief, we steunen mekaar en niet dat afzeiken zoals zo vaak gebeurt. In het verleden hier ook weleens zware topic gestart, maar daar ben ik mee gestopt omdat er vaak enorme afzeikreacties kwamen. Ik vind dit een heel fijn topic! En niet weggaan hoor Judith als je straks je streefgewicht hebt, je bent er al super dichtbij!

Bladora hier idem, ik heb ook nog niks van die sinterklaas zoetigheid gegeten en op het werk ook een bossche bol en taart afgeslagen. Was wel trots op mezelf hahaha. En wat jij zegt heb ik ook, ik heb er ook geen behoefte meer aan. Maar snoepen was bij mij al het probleem niet moet ik erbij zeggen, teveel en tevaak opscheppen was dat vooral.

Ik heb een vervelende nacht gehad, het lijkt net alsof mijn zweepslag in alle hevigheid terug is en heb enorme pijn in mijn kuit weer. Voorlopig dus maar even op eten afvallen, had jij dat ook niet zo gedaan Judith?

Sterkte allemaal weer vandaag dames!
Dalfx: Ja, dat vind ik ook fijn in dit topic. Het is ook nooit gemeen/jaloers/demotiverend/veroordelend. Ik gooi ook vaak rookvlees door m'n salade, of kipfilet, haha. Net die extra touch.

Bladora: Hahahaha ja inderdaad een hoop tomaat. Wist je dat als je wat zoetstof op tomaat doet het naar aardbeien smaakt??

Lekker ook hè, die pindacrunch. Vult ook zo goed <3

Moon: Ik eet zelf nu weer wat toegevoegde suikers, meer uit gemak, maar heb een tijd (in het begin) helemaal geen suikers gegeten (alleen ei, vlees en heel veel groente) - het went. Suiker werkt verslavend, net als roken eigenlijk... Je kan als je suiker gaat schrappen ook echt afkickverschijnselen hebben (bibberig, naar, chagrijnig) - ik eet ze nu voornamelijk gewoon uit fruit.

Evda: Goed zo, net eetlijstje ook!

Hamaika: Bizar hè, dat van die kleine dingetjes je eetpatroon zo kunnen beïnvloeden? Ik ga nergens heen hoor, ook niet als ik 'echt echt' op mijn streefgewicht zit. Ik vind dit topic erg fijn, ook om gewoon op gewicht te blijven

Ik ben de 20kg echt kwijtgeraakt alleen door m'n eetpatroon te veranderen inderdaad. 10 daarvan door echt volledig low carb te eten, toen 1 maaltijd met koolhydraten, en nu wat regelmatiger ook uit fruit om te voorkomen dat ik te veel afval.

Nu wil ik wat meer sporten, wat strakker worden en nog beter die spieren zien (begint een beetje te komen, dus wat meer gemotiveerd) - ik denk dat ik dit topic dan ook deels daarvoor gebruik, als een soort 'dwang' tot sporten haha.

Ik ben echt totaal niet sportief, dus voor mij is dat best lastig hihi
Pff, beetje gekke nacht/dag hier. Vandaag deadline voor mijn thesisproposal, vannacht tot half 5 bezig geweest, toen 2,5u geslapen (meer lukte niet ivm adrenaline) en weer door. Had gisteravond na het eten een 2 kopjes koffie genomen om even een extra concentratieboost te krijgen maar ik drink nooit koffie en het waren nogal sterke bakkies dus ik begon helemaal te shaken en mijn hart ging als een dolle tekeer. Maar de concentratie kwam ook dus getikt als een malle ;) Nu is mijn lijf wel van streek, m.n. mijn buik, dus maar even niet meer doen! Gister wel netjes aan mijn kcal gehouden. De rijstwafels zijn er nog wel ingegaan, had om 3u 's nachts wel weer trek, niet heel gek natuurlijk. Gelukkig zijn dit absolute uitzonderingsdagen.

Eetlijstje voor vandaag:

O: Smoothie van kwark, aardbeien, havermout en spinazie (spinazie moest op, dus vandaar deze wellicht bijzondere combi)

T: Sinaasappel

L: Zelfgemaakte thaise erwtensoep

T: Stuk komkommer

D: Zelfgemaakt gele curry met beetje zilvervliesrijst

1271 kcal, plan is om vanavond te zwemmen als ik op tijd klaar ben om een beetje te ontspannen en dan neem ik daarna 2 gekookte eitjes zodat ik op 1400 kcal uitkom. Ik ben nu echt zo gespannen als een veertje. Buh! Calorie-intake is vandaag aan de lage kant maar ik zit alleen maar op mijn krent en ik kan slecht eten door de stress/zenuwen van die deadline dus ik ga het niet tegen heug en meug naar binnen zitten duwen.
Heerlijk hoor met spinazie! Dat deed ik ook wel eens. Ook erg voedzaam en je proeft het niet eens hihi. Goede manier om je groentjes binnen te krijgen.
Ik doe het altijd met boerenkool

Ik kon ook niet slapen vannacht, ook maar 2,5 uur :( - en het was toch echt geen volle maan meer.

De 'rotklas' was vandaag superlief, heb het hen ook verteld, ze waren rustig, leuk... Dat zorgt dan altijd voor zo'n boost :D

Alleen met m'n stomme hoofd m'n pindacrunch vergeten >< Heb besloten dat ik straks m'n kippenkluifjes maak, met broccolli <3 Nu al zin in - grrrr nog 2 uur :(

Schrijven jullie btw nog mee in andere 'afval topics'? Ik was hiermee gestart, maar vond de toon wat negatief en de hoeveelheid mensen onoverzichtelijk.

Vroeg me dit af omdat ik net wat aanmeldingen in een ander topic zag, nieuwsgierigheid.

Vanavond bij m'n nicht op visite, die heb ik al een tijd niet gezien behalve op foto's van FB enzo. Het wordt misschien awkward, zij is juist veel aangekomen (gaat mijn tante achterna) terwijl ik hetzelfde gewicht ben afgevallen.

Wil daar niet snoepen oid. Ik verwacht veel negativiteit, dat ik te dun ben e.d. (familie-eigen) maar ik hou gewoon vast aan wat ik heb bereikt

OMG die kip roept mij vanuit mijn koelkast thuis hahahaha
Inderdaad een goede motiverende sfeer hier. Ik schrijf niet super veel, het gaatwel snel. Maar vind het heel fijn om alles te lezen van iedereen.

Hoe maak je die linzensalade precies bladora? Klinkt lekker
Ik schrijf alleen hier, lees wel eens mee in andere topics maar hier vind ik het t leukste

En Judith, alvast als hart onder de riem, mocht je het nodig hebben bij je nicht vanavond: al die negativiteit is natuurlijk helemaal niet leuk, maar laten we wel wezen, het is de kift. Je ziet er waanzinnig goed uit, je hebt echt een grote prestatie bereikt met afvallen, geheel op eigen kracht en je bent gewoon top! Sorry hoor, maar als vollere mensen kritisch zijn over het afvallen van een ander kan ik me nooit aan de gedachte ontsnappen dat dat jaloezie is, tenzij er nu natuurlijk echt redenen zijn om je zorgen te maken, maar dat is bij jou niet het geval
Ach eerlijk gezegd had ik er niet zon moeite mee dat ze dat vroeg van die maagband. Ik vind het fijner als mensen het eerlijk durven vragen dan dat ze helemaal niets zeggen en het achter mijn rug vertellen dat ik er een heb. Het is wel zo dat ik ooit ook bijna op dat punt heb gestaan maar ik ken inmiddels zo ontzettend veel mensen met een maagband die problemen hebben en ik ken zelfs iemand die tijdens de operatie overleden is. Voor mij was het duidelijk dat dat voor mij geen oplossing was. De knop moest om. Ik had jarenlang een zittend beroep en dat werkte niet mee. Ik heb hier nu heel veel "vrije tijd" en heb een boerderij met veel dieren dus nu heb ik een reden om in beweging te komen. Die vrije tijd is inmiddels wel opgevuld met sporten en hobby's dus het klinkt vreemd om het woord vrije tijd dan nog te gebruiken.

Judith, het lijkt me toch een vorm van jaloezie hoor. Ik vind het ontzettend knap dat jij dit wel kan en wat ze ook zeggen, hou vol! Gewoon negeren. En nee ik lees niet mee op de andere afvalposts omdat ik dit soms al niet bij kan houden.

Mijn maandelijkse periode zit er ook weer aan te komen. Tot nu toe heb ik de vreetbuien allemaal overwonnen. Hiep hiep hoera! Maar het is nog niet zover... Ik haal deze week maar veel fruit en gezonde dingen in huis. Mocht ik dan toch trek krijgen hoop ik mezelf tevreden te stellen met een zoete banaan!

Heb trouwens deze week een gitaar gekocht. Ik had mezelf voorgenomen om weer eens aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Dit helpt soms ook voor de afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven