Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Karen wat vervelend van je werk!

Jij doet zo je best en dat wordt niet gewaardeerd.

Kan me voorstellen dat dat wringt.

Misschien proberen om jezelf wat minder verantwoordelijk te voelen?

Gewoon je werk naar behoren doen maar net niet dat stapje extra zetten?

Vaak is men hart en zakelijk en krijg je niet wat je verdiend.
Hier hetzelfde advies meiden: ondanks dat het KUT dagen zijn, laten we het gewoon maar even zo noemen, we moeten niet opgeven. Als we de schade beperkt proberen te houden in elk geval rondom de kerstdagen dan hoeven we die extra dingen er ook niet af te werken nadien. Zo zit ik er tenminste in op het moment.

Het is fucking moeilijk, het is de moeilijkste tijd van het jaar. Maar laten we onszelf niet gek maken en ook niet keihard afstraffen als het ff tegenzit. En dan zeker niet losgaan. Zoals ik altijd tegen mijn vriend zeg die een verslaving probeert te overwinnen: 3 STAPPEN VOORUIT EN 1 STAP TERUG IS NOG ALTIJD 2 STAPPEN VOORUIT. Kom op ladies!

Evda ik vindt jouw eetlijstje heel netjes hoor.

Woeffie hele dikke knuffel voor jou en dan ook net deze dagen.

Karen knuffel ook voor jou, wat een rotsituatie op je werk. Probeer je voor zover het kan af te sluiten, je doet wat je kan en dit ligt niet aan jou.

Judith sterkte met dat gesprek, hopelijk is het geen vervroegde overgang. Dat nachtzweten lijkt me vreselijk ja. Sterkte meis.

Twilight lekker zo de vakantie voor de deur! Geniet er alvast van!

Ik zit helemaal juist in een goede flow moet ik zeggen, hopelijk helpt dat jullie ook een beetje!
Goed zo Beach! Lekker dan!

Ik ga morgen ook weer wegen, even kijken hoe de schade nu is (na de maandelijkse periode)

Karen wat ontzettend naar! Zie het hier op het werk ook heel veel. Ik ben zelf helemaal niet van het niets doen en afwachten, maar je hebt mensen.... En oh jee als je kritiek hebt! Al breng je het positief is het nooit oké lijkt het wel. Jij bent in ieder geval een toppertje!

Ik zie allemaal doelen, dan stel ik de mijne ook maar weer op terug naar de 58 hihi.

Hamaika, zo is het!! Die stap terug heb ik vandaag gehad - heb daarnet een vies zoet stuk taart op (van maar liefst 400kcal wtf :P) - baal er altijd van op die momenten, want vind het eigenlijk niet eens lekker, maar kan dan toch die suikerbehoefte even niet weerstaan.

Stomme is dat ik tijdens het eten en er na echt niet van heb genoten, en vaak nog last ervan krijg ook.

Haha ik heb mijn vraag vandaag niet gesteld, maar heb er dus wel spijt van.

Ach. De rest van de dag zat ik wel heel braaf aan rauwkost, mager vlees, sla, ei etc. dus nou ja... Hoe ik het vanavond doe hangt af van m'n gesprek zo.

Gelukkig heb ik nog maar voor 1 glas wijn - en dan is het klaar met de alcohol (ha, goede timing Judith, zo voor de feestdagen- nee dus, met eerste en tweede kerstdag mag ik of 1 wijntje + toetje, of 2 wijntjes)

Goed... Ik heb over 20 minuten het gesprek. Vreet mezelf op. Stom, want er hoeft niet per se direct wat uit te komen, maar toch. Zo bizar, maar ik vind het echt erg. Niet omdat ik nog heel graag kinderen wil (heb zelf niet echt een kinderwens, en ben nu 28 dus denk ook niet dat dat nog komt...) maar ook door alle problematiek die het kan veroorzaken (zoals botontkalking e.d.) - Blah!

Bij goed nieuws eet ik sla, bij slecht nieuws wordt het een patatje.

Erg. Want ik mag mezelf eigenlijk niet met eten troosten (vind ik) - maar heb er dan even poep aan. Dan maar cheat dagje en morgen weer gezond verder - tot zondag (haha)
Ow hopelijk valt het hartstikke mee! We denken aan je en duimen mee!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Helaas. Het is vrijwel zeker de overgang, nu doorverwezen omdat hij wel denkt dat dit kan komen door een auto-immuunziekte (wat dan weer komt vanuit mijn diabetes, en ook andere consequenties kan hebben) dus bloedmetingen en andere onderzoeken volgen. Zucht.

Ik merk dat ik een soort emotioneel wrak ben nu.

Even overal klaar mee. Ik voel me genaaid door m'n lichaam.

Vanavond weer een kerstgala - nu het VWO- maar ik ga niet. Ik ga lekker in mijn dikke pyjama en badjas op de bank hangen met een glas wijn om een heerlijk potje te gaan huilen - tsja, kan er allemaal maar uit zijn hè?

Wel positief: Toch zo aan de salade, met een kop soep.
Jeetje Judith, wat KUT! Tja, een mooier woord is er niet voor, snap dat je je door je lijf in de steek gelaten voelt. En jij mag absoluut lekker in je meest fijne kleren op de bank kruipen, zo'n gala is wel het laatste waar je je nu beter door voelt. Supergoed dat je wel een verstandige keuze hebt kunnen maken met eten!

Ik wens je heel veel sterkte en succes en hoop van harte dat de onderzoeken meevallen en je uiteindelijk een andere oorzaak te horen krijgt welke niets te maken heeft met de overgang.. Ik denk aan je!!
Jezus Judith meis., pffff....... wat enorm heftig zeg dit....... Dikke knuffel..... En helemaal gelijk om de boel even de boel te laten hoor, dit slaat toch in als een bom met 28 jaar... Jezus....

Heel veel sterkte meid met alles, en ik leef met je mee
Jeetje Judith wat heftig. Helemaal op die leeftijd. Dikke knuffel voor jou.

Ahhh ik word gek hier. Heb ex een app gestuurd en weet zelf niet eens waarom. Nu helemaal in de paniek.
Dank jullie

Woeffie had je iets heel ernstigs gestuurd? In ieder geval niet in paniek raken, daar schiet je niets mee op. Het geeft je hoe dan ook wrs. duidelijkheid

Ik kan verder je niet echt steunen hierin denk ik, ik ben echt de blije vrijgezel en ben helemaal niet van de relaties en dingetjes... maar hopelijk schiet je er wat mee op
Shit Judith dat is niet leuk om te horen!

Maar het is nog niet zeker toch?

Kan hij dat zo beoordelen?

Ach woeffie let him go!

Een lijn met breuken krijg je nooit meer recht zei iemand ooit tegen mij toen ik maar aan mijn ex bleef hangen
Judith Sterkte!!
Vandaag een beter dagje. Dit soort dagen zijn fantastisch op het werk; de kids zijn zo lief. Mevrouw, fijne dagen, mevrouw ik ga u missen, mevrouw, mag ik u een knuffel geven? Kijk mevrouw, voor u een kaartje. Alstublieft mevrouw, ik weet dat u van pitaya's houdt - zelfs een olifantje gekregen (soort van verzameldingetje) - ik voel de liefde haha, en daar doe je het toch voor als docent.

Probeer verder niet te veel bij het nieuws stil te staan. Ja het is zo, nu op 4-1 weer onderzoek; kijken of ik een auto-immuunziekte heb, of dat er misschien ook iets speelt met m'n schildklier - vanuit m'n diabetes blijkbaar veel meer kans op andere 'afwijkingen' zijn ze recentelijk achter gekomen.

Van de huisarts moet ik nu non-stop de pil doorslikken om zo met de hormonen de overgangssymptomen te verminderen (je gaat er nog steeds door, maar hebt minder klachten, zoals het zweten)

---- Ik heb besloten het er verder niet over te hebben. Ik word er depri van, en merk dat het me dwarszit.

Vanochtend woog ik 60 o_O Ik hou nog wel veel vocht vast, en heb last van een verstopping (dit is de derde dag) - daarvoor nu weer stoelgang thee gekocht, dat doet het altijd wel goed, dus maak me er niet te druk om, maar toch nooit leuk haha.

Verder weer alles gezond in huis. Neem zelfs m'n eigen boodschappen mee naar mijn ouders (blijf daar van kerst t/m nieuwjaarsdag) om zo niet slecht te moeten eten bij gebrek aan betere opties.

Stiekem daar best trots op.

Nou niet meer snoepen en alleen nog beperkt alcohol drinken. Hop hop.
Hier gaat het goed! De weegschaal was mijn beste vriend vanochtend hehe, hij was hartstikke lief ondanks mijn vreetdag van afgelopen week. Hopelijk houdt ik het vol tot zondag, dan mag ik weer wat meer.

Moet wel sporten, maar daar heb ik dus echt totaal de motivatie niet voor. Het is te donker en vaak ook te koud en wandelen telt niet echt als sporten.

Komt wel goed Judith. Je mag best ook even down zijn, het is even wat te verwerken. Daar reageert je lichaam ook op.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Wat vervelend dat de meesten van jullie het zo zwaar hebben. Sterkte en knuffels voor jullie vanuit Zuid Frankrijk.

Hier gaat het goed. Heb in Parijs alles wat ik normaal gesproken met de metro doe, te voet of op de fiets gedaan. Heel veel bewogen dus.

Hier in Les Landes is het 15 graden, heerlijk hardloopweer dus. Vanmiddag gelopen en wil het elke dag gaan doen. Mijn nichtje is met een full body work-out programma bezig. Ze heeft zelfs haar gewichtjes meegenomen. Ik heb afgesproken om mee te doen. Ze is ultra slank, past 2 keer in mij. Maar ze vindt dat ze uitdijt Ach, zo was ik ook op m'n 20e.

Heb zin in het kerstdiner van zaterdag en doe het tot die tijd rustig aan met eten, 1600 kcal per dag en veel bewegen dus. Maandagmiddag ben ik weer thuis, net op tijd voor de maandagweging.
ps, Judith, ik heb hetzelfde al jij (of nog niet zeker voor jou) snap dat je het er niet over wil hebben.

Maar leef wel met je mee. en wens je bon courage!
Femme; klinkt goed daar in france

En klinkt ook heel goed, 1600 calorieën en veel bewegen..Niet crashen, toch afvallen! Perfect!

Judith, fijn hoor zulke lieve leerlingen, zo krijg je ook echt waardering voor je werk

Hier gaat het ook redelijk; gezonde keuzes vandaag gemaakt (op 2 kerstkransjes na) en veel bewogen: stukje hardgelopen met zoontje, hele dag huishouden en gevoetbald met zoontje.

Gisteren met mijn zoontje 7 km gefietst, zo trots op hem!!

Verder allemaal goede dingen gedaan: op de koffie bij de oma van mijn man van 88 en vanmiddag alle inkomsten en uitgaven berekend en een spaarplan voor mezelf gemaakt voor volgend jaar (best trots op want heb gat in mijn hand en dat wil ik anders)
Karen, dat is ook zo inderdaad

Femme dat soort momenten moet je aangrijpen inderdaad, het helpt zo als iemand je even steunt in het bewegen, zo'n persoon mis ik wel haha.

Evda, goed zo, goed bezig!

Ik moet zo met m'n kids gaan schaatsen in de Uithof. Grrr. Ik haat kou en sneeuw en ijs. Vandaag wordt hel. Ik ga overigens niet de baan op, maar moet rondlopen om foto's te maken. Yay.

Eetlijstje:

O: 2 beschuitjes met chocovlokken + grapefruit & glas soja drinkyoghurt

T: x

L: appel, boterham met rookvlees, boterham met kaas

T: appeltaart (tsja)

D: zuurkoolstampot

T: komkommer/wortel/tomaat/rookvlees
Succes Judith! Hier ook haat aan kou, sneeuw en ijs!! Ik ga echt nooit schaatsen.. ik vind er geen klap aan, net als wintersport.

Jakkes ben misselijk en rommelt in buik..Er heerst hier overal buikgriep...Wil echt geen buikgriep met kerst.

Verder was bij mij de weegschaal ook lief vanmorgen, ondanks mijn niet altijd zo'n nette eetstijl... Ik woog 75.8.

Als ik maandag in de 76 weeg na 1e kerstvreetdag kan ik daar echt wel mee leven.
@Judith, Sterkte!!

@Woeffie, ik herken het! Ik zou zeggen, vergeef het jezelf dat je het gestuurd hebt (dat is menselijk), en focus je op iets anders

Ik woog vanochtend 80.2 kg, dus ik ben 800 gram afgevallen

M.b.t. de feestdagen ben ik het er volledig mee eens dat 3 stappen vooruit, 1 achteruit nog steeds 2 stappen vooruit is!

Liefs!
Judith fijn dat het weer wat beter gaat deze dagen en wat lief, die kids! En als je je effe kut voelt, laat het ook gewoon toe he? Het is niet niks!

Woeffie hoe gaat het nu met jou? Laat die eikel los meis, je verdient veel beter dan zo eentje.

Karen ik sluit me bij jou aan. Ik heb gisteren een slechte eetdag gehad (een heel pakje van die kaas-bieslook soesjes gegeten bij een film) maar was gelukkig zo misselijk erna dat ik ze wss nooit meer haal. Maar goed, 1 dag los gegaan en verder hele nette week dus ik zet me er maar overheen. Ik was vergeten me de vraag te stellen Judith.... Over spijt en die had ik erna echt.

Femme oh lekker zeg daar in Parijs en dan ook nog 16 graden. Geweldige stad ook! Goed bezig ook daar!

Yamkela netjes hoor ook! En leuk dat ik daar mijn motto lees haha

Haha Evda ik las je verkeerd met de oma van mijn man van 88 hahaha. Ben nog niet helemaal wakker. Jij ook goed bezig meis en fijn dat de spirit weer een beetje terug lijkt. En zo is het, gelukkig valt het weegmoment tussen eerste en 2e snertdag dus hebben we niet de schade van 2 dagen in het weegmoment.

Ik moet vandaag thuis wachten op maar liefst 3 pakketten varieerend van een kadopakket tot een garderobekast met van die lekker ruime bezorgtijden. Nou ja kom de dag wel door haha. En vanavond wat drinken met een oud-collega. Gezellig.

Goed weekend vast allemaal.
Jeetje met al die gewichten die worden doorgeven dacht ik bijna dat het weegdag is.

Ja wel goed. We hebben na het appje contact gehad en de ruzie tenminste uitgepraat. Lucht echt op want hou helemaal niet van ruzie. Verder erna nog wat contact gehad en verder zie ik wel hoe dat weer gaat lopen.

Al weet ik dat jullie gewoon gelijk hebben hoor.

Gisteravond nieuwe kleren gekocht. 2 tassen vol terwijl ik voor 1 ding naar die winkel moest. Oeps.

Fijne feestdagen allemaal.

Ow judith ik zou dat juist geen straf vinden schaatsen.
Iedereen fijne kerst!

Hier ff druk met laatste dingen....kids nu wel 2 weken vakantie.

Veel te veel lekkere dingen in huis ook...dus ben benieuwd wat de schade is na kerst haha
Ugh het was hel. Zo koud!

Gelukkig kregen we budget, dus genoten van een lekker kopje thee.

Evda hoop dat je je inderdaad beter voelt met de kerst!!

Yamkela wat goed!

Hamaika dat had ik ook veel deze week, alles gebracht door een ander haha!

Woeffie fijn dat er in ieder geval geen ruzie meer is tussen jullie.

Jua dat is altijd afwachten hè? Haha!

Vandaag de verjaardag van mijn nichtje. Ze hebben slagroomtaart. Maar ik neem niet, ik weet dat we morgen chocoladetaart hebben, en dat vind ik dan toch veeeeeeeeeeeeeeel lekkerder haha. Geniet ik liever daarvan! (ja ja, we doen ons best hier)

Ik moet zo nog de cranberrysap gaan halen, maar wil dat eigenlijk helemaal niet. Zo druk :( Maar het is vergeten, en anders trek ik het niet haha - voor mij de beste vervanger voor een wijntje

Ik woog wel weer zwaarder, maar hou gelukkig ook volgens de weegschaal veel vocht vast haha, dus dat scheelt. Gelijk maar weer selderij meenemen ook, als ik toch moet ;)
Stand voor kerst 91.4. Hopelijk niet teveel erbij na kerst
Fijn bloempie!

Goedzo Judith, alleen eten als je er echt zin in hebt ipv gedachteloos eten om het eten.

Hier gaat t weer beter, het weeïge gevoel in maag is over.

Gisteren was zo irritant, contant een misselijk (honger) gevoel en als ik wat at was het even over (goed excuus zei mijn man, maar was echt zo) kennen jullie dat? Dus hele dag door veel te veel gegeten omdat ik van dat vervelende gevoel af wilde.. ook nog eens totaal geen gezonde dingen omdat ik me ellendig voelde.

Nu ben ik stuk fitter en geen weeïg gevoel meer... Vanmorgen 2 eierkoeken op en nog geen honger nu (met al 4 uur ertussen en nog niks gegeten) ... Over uurtje ga ik pas eten.. dus al met al verwacht ik een goede dag vandaag ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven