Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Evda, misschien niet strak aan de slankie? Misschien heb je de behoefte aan snoep/suikers door een tekort aan stoffen?

Extra stuk fruit proberen? Of bv. 1/2 zuurtjes o.i.d.?

Hamaika+Evda: Hihi dat doe ik ook vaak inderdaad, hup, troep weg.

Twilight: Hoe gaat het nu met je red bull verslaving? Je bent lekker bezig zeg!

OMG, ik ben echt dood - spierpijn, stem naar de klote (hahaha kan zo bij een sekslijn gaan werken met deze stem) en het ergste van alles; ik had leerlingen die hun mondeling (examenklas) moesten inhalen... Komt er maar 1 van de 6 :( Zit ik hier met mijn goede gedrag bijna 45 minuten te nietsen (en daarna nog een tussenuur, dus in totaal anderhalf uur.

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff had nog gewoon in bed kunnen liggen.

Vanavond is het kerstgala van de bovenbouw, mijn collega's willen heel graag dat ik kom (ja, logisch toch, life of the part hahahaha)... maar... mijn enige examenklas gaat bijna geheel niet... Dus denk dat ik hem lekker skip (anders moet ik toch weer op zoek naar een outfit hihi)

Heb toch ook maar gewogen. 59. Kan niet zeggen of het vocht is of vet haha.

Ik doe deze week sowieso even weer wat strenger, dan hoef ik niet zo op te letten met de feestdagen zelf (niet dat ik dan volledig losga hoor, maar toch)
Haha groot gelijk dat je skipt Judith.

Ik ben de koningin skipper!!

Was het wel gezellig gisteren?

Balen dat je nog had kunnen slapen.

Ik wil er echt weer voor gaan, misschien inderdaad verstandig om wel wat minder streng met de slankie te doen...Maar het is bij mij altijd beetje alles of niets...

Ik zat de afgelopen weken echt in een negatief spiraal en werd er somber van ook...

Steeds niet lekker in vel, snoepen en vervolgens weer niet lekker in vel door het snoepen.

Ik wil uit die negatieve spiraal...

Sporten was ik ook mee gestopt.

Ga straks lekker een lange wandeling maken en hoop dat ik weer wat vrolijker wordt.
Judith snap ik goed ja dat je die liever overslaat vanavond. Gelijk hebje, ook met zoveel nutteloze tijd wahcten op zo een dag. Lekker avondje voor jezelf nemen.

Twilight ja ik zal me gedragen met kerst hahahahaha. Heb wel 2 etentjes maar daar ben ik zelf bij met wat ik opschep. Ongesteld is gelukkig weer voorbij dus zakken maar weer hahahaha. En de dagen ervoor (en erna) gewoon rustig aan!

Evda voor jou gewoon even

Mijn nieuwe weegschaal belavt goed, hij meet ook BMI dus hoef niet meer steeds op zo een suffe app te kijken hahahaha.

Fijne dinsdag allemaal!
Thanks Hamaika

Wbt de feestdagen, ik ga twee dagen gourmetten en stop als ik vol zit maar ga dan even niet op de lijn letten die twee dagen, dat doe ik voor en na de kerst wel vanaf nu
Hoi!

Femme veel plezier in la France!

Wat zag je er prachtig uit Judith! Jammer dat je je nunzo klote voelt.

Ik woog vanmorgen 72.1 en heb een bmi van 23.5 nu. K vind het wonderlijk want ik heb al in geen 2.5 week gesport.

Ik denk dat ik er tot het nieuwe jaar mee stop. Ik moet m'n baan vieren , ga veel vriendinnen zien, familie gaat hier komen voor brunches en diners, kortom ik wil gewoon nergens op hoeven letten. Ben voor nu ook wel tevreden met m'n gewicht. 9 januari begin ik met m'n nieuwe baan en dan zal het weer veel rennen en vliegen zijn zoals ik gewend ben, denk dat de kilo's er in de eerste weken af zullen vliegen. Nu ik heb gezien dat ik,als ik de controle houd, best makkelijk kan afvallen is mijn doel om in 2017 weer 65 te gaan wegen. Daar wil ik dan weer mee beginnen als ik goed en wel gesetteld ben in Amsterdam.

Trouwens, als iemand nog iets weet, hoort, of ziet over een leuke kamer/studio in Amsterdam, houd ik me aanbevolen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hihi Evda het was heel gezellig, de DJ was heel goed, draaide het type muziek waar ik normaal ook op dans bij het uitgaan dus moest wel echt geconcentreerd in 'docent' modus blijven.

Ook vandaag me gerealiseerd dat de spierpijn in mijn bovenbenen niet van het dansen komt, maar van het steeds naar beneden zakken om met de ieniemienie brugklassertjes te kunnen praten (en ze te verstaan) haha!

Ik had vandaag een flut dag met eten, de ochtend pauze gemist, middagpauze snel een appel, en toen een leerling met ernstige problemen... Toen klaar, maar allerlei afspraken... dus net gewinkeld en zooi gekocht (zoals oreo koekjes en patat)

Nu al besloten (want we gingen morgen toch kerst vieren met m'n mentorklas) dat ik de oreo koekjes meeneem en uitdeel. Handig voor m'n portemonnee dit soort acties.

Ik snap je modus volledig Evda, zit er geloof ik nu zelf ook in (waardoor ik toch weer overweeg wat strakker kha weer te eten, maar wellicht wacht ik ermee tot na mijn maandelijkse periode & de feestdagen)

Hamaika ga ik doen! Zit stiekem al lekker in m'n oversized zachte wollige jurk.

Handig die weegschaal!

Bladora wil je in de tabel blijven? Of misschien er uit maar mee blijven schrijven? Kijk maar wat goed voor jou werkt! In ieder geval heel veel succes bij het starten met de nieuwe baan (en de bijbehorende verhuizing) - Amsterdam schijnt duur te zijn, maar ik zal m'n ogen open houden voor je

Je kan ook op kamernet kijken (https://kamernet.nl/huren/kamers-amsterdam) - niet alleen voor studenten Weet veel kennissen die zo een kamer of zelfs studio/appartement hebben gevonden- voor niet heel veel geld.
Ik ga morgen wegen. Was even niet zo actief ineens weer een dip dat ik ex mis en hem terug wil. Al zoekt hij totaal geen contact.

Alsnog een kerstpakket gekregen. Vv bon en een dapper fles. Kijkt daar kan ik iets mee.
Dat is balen Judith, als je smorgens slecht eet krijg je inderdaad vaak later op de dag een dip

.. inderdaad misschien beter even rustig met koolhydraten

Ach woeffie wat naar nog die liefdesverdriet ..

Ik geef het op hoor, vandaag weer een kerstpakket (man heeft zakelijke relaties) met chocola en kerstkransen etc.

Ik ga even niet meer opletten hoor en kom me 1 januari weer melden, dan weeg ik waarschijnlijk wel weer 78, dus dan kan ik er weer tegenaan.
Hier ook slecht gegeten. Eerst stuk slagroomtaart, veel te groot maar echt superlekker. Daarna nog koekjes gekocht (ja waarom nou hè) dus die ook nog op en daarna stamppot op het werk, de ongezonde variant en wat kransjes. Ook nog kerstmarkt gehad dus met chocola mee naar huis. Vandaag is maar mijn cheatdag. Eigenlijk zou ik ook even pauze willen, maar denk dat ik straks wel baal als ik weer twee kilo ben aangekomen, dus ik probeer zo lang mogelijk goed te gaan.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Super goed Karen dat je het weer op gaat pakken!

Ik heb al 2 weken elke dag cheatdag en lijk er maar niet meer uit te komen.
Ja liefdesverdriet is zeker naar. En dat terwijl we officieel niets hadden. Hij wou nog geen relatie. Daarna zat er zoveel spanning en frustratie tussen ons. Dat het gewoon niet meer ging. Hij besloot het contact te beëindigen. En het aan hem over te laten. Inmiddels na 8 week niets gehoord. Toen we uit elkaar gingen vond een collega hem ook leuk, en hadden ze al eens afgesproken. Terwijl hij met haar ook niets wou maar uiteindelijk kon het wel iets worden.

Laatst een appje van hem gehad die niet voor mij was waarin hij het contact met iemand verbrak. (Wat ik wel knap vind als je elkaar zo lang niet spreekt en dan per ongeluk appt)

Ergens hoop ik zo dat hij zich meld. Hoe stom het ook klinkt. Zit ook telkens te kijken of hij online is en denk dan weer ow hij heeft al een ander. Bah moest het even kwijt sorry.
Woeffie, je verdient beter dan zo'n flapdrol. Misschien hem blokkeren en dan zelf die keus maken om het contact te verbreken?

Evda niet doen, dadelijk krijg je weer spijt. Gewoon genieten, maar bewust blijven van wat je in je mond stopt en vergeet niet; suikers voeden je trek in suikers.

Karen, goed zo! That's the spirit

Ik heb vandaag niet zo'n leuke dag. Ik wilde het eigenlijk niet delen, maar het zit me dwars. Ik zit misschien in de vervroegde overgang, vandaag daarvoor gesprek bij de huisarts, maar dat kon pas 15.20 - dus een dag vol stress (en stress = eten in mijn geval, wat dat betreft echt jaloers op mensen die dat juist tegenovergesteld hebben. Ik heb mezelf bewapend met gezonde snacks; 2 rundergehaktballetjes, rosbief, komkommer, selderij met pindakaas, en ben de dag begonnen met een groot ontbijt (balans cruesli met rijstmelk, ei met paprika en selderij en een grote kop thee)

Verder probeer ik er niet te veel aan te denken, maar dat lukt dan niet helemaal.
Ohhh Judith wat toevallig! ik heb dat vermoeden bij mezelf ook.

Waarom denk je dat als ik vragen mag?
Super veel sterke vandaag!
Voor woeffie
Vrijwel geen bloedverlies, dunner wordend haar, futloos, opgezette buik, plotseling heel warm krijgen, nachtzweten (steeds regelmatiger. Sinds vorige week woensdag 6x in de nacht compleet doorweekt wakker worden. Van de 30 genoemde symptomen heb ik er 28.
Oeeffff dat zijn heel veel symptomen! Hoe oud ben je?

Heftig hoor, sterkte bij de dokter!

Woeffie sterkte met je liefdesverdriet, lekker laten gaan deze kerel!

Karen goed bezig dat je weer door gaat zetten!

Evda: gewoon lekker mee blijven schrijven joh! En probeer je gewoon enigszins in te houden. Of gewoon heerlijk veel eten (doe ik ook), en daarnaast proberen wat extra te bewegen.

Iemand vroeg hoe het met mijn red bull staat: Ehhhh vraag maar niet Toch wel weer een blikje of 4/5 in de week...... Ik doe het volgens mij ook echt wel voor het effect. Merk ook echt dat ik aan vakantie toe ben!

Nou ja nog 3 halve dagen! Bijna zover!
Mijn gewicht 90.3kg vanmorgen. Denk dat dit gewicht graag wil blijven ofzo. En wil zo graag 90 of minder wegen met kerst.

Ik weet wel het met hem helemaal niet leuk klinkt. Maar heb een onwijs leuke tijd met hem gehad. Ontzettend goede klik en voelden elkaar goed aan. Wat is loslaten dan moeilijk. Ben er gewoon niet zo goed in. Misschien wel een idee om het laatste appje te verwijderen dan heb ik niets meer en kan ik ook niet kijken. Hoopte alleen dat hij wel terug kwam.

Jeetje Judith dat klinkt helemaal niet leuk. Sterkte.

Kom op Evda die periode heeft nu wel weer lang genoeg geduurt. Het is voor ons allemaal straks lastig met de kerstdagen maar we zijn al zo lang en zo goed bezig dat we dat ook overleven.
Oh dat is wel heel herkenbaar Judith. Ik dacht het laatst nog over mezelf. Nu ben ik ooit geopereerd aan een knobbel op mijn schildklier en daarna heel lang bepaalde klachten gehad die niet meetbaar op mijn schildklier konden worden teruggevoerd. Wel altijd gedacht dat het dan toch daaraan zou liggen en aan mijn overspannenheid die nooit echt goed is opgepakt. Maar ik ben zo ontzettend moe, lusteloos, vet koud, algeheel verdrietig gevoel, moet overal om huilen (ook op het werk), heel vaak een warm hoofd soms met verhoging soms niet, veel haaruitval (niet perse dunner maar ik heb krullen dus dat zie je niet, echt met bossen komt het eruit) zweten maar niet warm zijn en nachtzweten heb ik ook en drie weken van de maand een gezicht als een krater??? Eigenlijk dacht ik hier verder niet over na, zit ook niet goed in mijn vel dus komt vast daardoor, maar als ik ongesteld moet worden voel ik altijd heel duidelijk mijn eisprong en die heb ik al twee keer niet gevoeld. Nu laatst dacht ik inderdaad dat ik misschien geen eitjes meer heb?? En aan de vervroegde overgang. Als ik jouw verhaal lees denk ik wel even ow. Is dat meetbaar?

Kan ook door het afvallen komen he? Je bent toch vrij snel afgevallen, misschien moet je lijf een soort resetten. Ik hoop dat je de dag goed doorkomt
Overigens ga ik een goede poging doen hoor, wil niet zeggen dat het me lukt Gisteren een slechte dag gehad en voel me dan echt niet fit ofzo, maar merk wel dat ik steeds zin heb in iets lekker maar niet weet wat en dus gewoon maar van alles eet.
quote:judith1107 schreef op 21 december 2016 @ 07:33:

Vrijwel geen bloedverlies, dunner wordend haar, futloos, opgezette buik, plotseling heel warm krijgen, nachtzweten (steeds regelmatiger. Sinds vorige week woensdag 6x in de nacht compleet doorweekt wakker worden. Van de 30 genoemde symptomen heb ik er 28.

Ahjjjj wat naar!! Hopelijk is het niet zo.

Ik heb juist een opvallend kortere cyclus siinds een half jaar en meer bloedverlies
Ik durf het bijna niet meer aan mezelf te beloven, maar ik doe weer een poging met je mee Karen (gisteren vergeet ik even voor het gemak) .. bij mij gaat het vaak na het avondeten fout (trek in van alles) ..En er hangt hier gewoon chocola in de boom (thanks to mum)

Je hebt gelijk woeffie, we hebben allemaal wel onze eigen stress momenten maar we moeten het geen excuus meer laten zijn.

We can do IT!

Twilight ik heb alweer nieuwe spirit, bedankt voor de peptalk... Je hebt helemaal gelijk!! Zeker verstandig om niet te weinig te eten, dan houden we het het beste vol.

Zal weer eens een lijstje plaatsen

O magere kwark met havermout en rozijntjes, gedroogde mango en zaden/pitten mix

T plakje ontbijtkoek

L 3 boterhammen met 1 plakje kaas en met kipfilet

T appel

D maaltijdsalade + cup a soup

T cracker met slankie
Kom op meiden, niet afhaken nu! Ik vind t ook lastig maar ik heb jullie nodig! ;) Deze week goed opletten en lekker bewegen en verstandige keuzes maken met de Kerst en lekker wandelen met de familie ofzo, dan kun je het best binnen de perken houden. Ik zat vanmorgen weer 'in' de 71 en zoals gezegd wil ik die 72 nooooooooit meer terugzien! (tenzij ik ook zwanger word ofzo natuurlijk :P) Je moet af en toe jezelf even een tik geven en niet toegeven aan je cravings. Niet makkelijk maar je voelt je wel beter daarna! En als je dat gevoel vasthoudt kun je het ook volhouden
Goedzo Evda! Al proberen we het en hebben we goede dagen er tussen zitten om te compenseren voor de slechte dagen, het is nog altijd beter dan straks de 78 weer op de weegschaal zien en die extra kilo's er weer vanaf moeten.

Ik zit er echt even een beetje doorheen op het werk. Iedereen doet hier maar wat en loopt er behoorlijk de kantjes vanaf met als gevolg dat een klein deel van het team het zwaarder heeft om dit op te vangen, zo zwaar dat ik de afgelopen tijd best op mijn tandvlees heb gelopen. Ik heb dit al meerdere malen aangegeven bij mijn leidinggevende, evenals de andere collega's die het hierdoor ook zwaarder hebben. Er is zelfs bewijs van. Er wordt alleen helemaal niets aan gedaan en het frustreert zo enorm. Nu laatstelijk toch maar weer een gesprek gehad en nu ben ik ineens de boeman... nou lekker dan. Voel me even niet gewaardeerd terwijl ik echt keihard werk en alles goed op orde heb. Kennelijk mag er vooral niets gezegd worden/geen kritiek gegeven worden (wat ik echt nog netjes heb gedaan, ook al werd ik echt afgeblaft). Ben druk aan het solliciteren maar dat lukt voor geen ene meter. Gelukkig heb ik wel lieve collega's, dat helpt enorm. Pff moest ik echt even kwijt.
quote:longwalksatthebeach schreef op 21 december 2016 @ 11:37:

Ik zat vanmorgen weer 'in' de 71 en zoals gezegd wil ik die 72 nooooooooit meer terugzien! (Ik ga dat met de 63 doen, zit deze week hoog in de 62 maar ga echt mijn best doen om onder de 63 te blijven, dat wordt mijn grens. Gelijk even strikt ofzo als ik er weer overheen ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven