Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, al jullie verhaaltjes wel gelezen, maar lastig om mee te doen omdat het allemaal langlopende verhalen zijn. Sterkte voor wie het nodig is!

Hier eindelijk weer rust! Net 85,1 op de weegschaal, dus hoop dat dat morgen ook zo is!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag met jullie inschrijven als dat oké is?
Ik ben 1.70m en weeg op dit moment 74 kilo! Ik wil naar de 65, voor een gezond bmi want nu ben ik echt te zwaar.

Ik sport meerdere keren per week - of nou ja, dat wil ik dus doen, maar nu het zo donker is kan ik mezelf er gewoon niet toe zetten.
Ik heb geprobeerd af te vallen door te vasten, maar eerlijk gezegd heb ik gewoon echt 0% volhoudingsvermogen :(
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst om te proberen door meer proteïne te eten minder te snoepen, en ook de drank is exit (muv verjaardagen, etentjes, feestdagen.....) dus.... Ik wil wel, maar verslap gewoon te makkelijk!
Er staat nu een bus pringles in de kast en die roept echt mijn naam. ik schaam me daar een beetje voor, dat ik niet gewoon 'nee' kan zeggen, ook niet tegen mezelf.

Ik ben nu 28 jaar en werk op een basisschool, omdat ik in pauzes ook vaak toezicht houdt, of in ieder geval op wat voor wijze dan ook 'bezig' ben, is er ook wel veel gemakzucht geef ik eerlijk toe.
Mijn vriend (woon niet samen) vind 'me prachtig' maar naast zijn afgetrainde lijf voel ik me nu echt wel een proppie.

Ik wil voor de zomer (liefst al in mei, maar in ieder geval voor de zomer) op 65kg zitten, en weer vaker sporten zodat ik ook strak in m'n vel zit.
Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven, als wekelijks 'test' moment. Misschien voel ik zo meer de druk om echt m'n best te doen!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Wat fijn een echte zondag! Ik doe mee :lol:
Tot nu heb ik voornamelijk gewerkt als functioneel beheerder/junior projectmanagement. Mijn doel is weer iets in die trent te vinden. En ik ben pas 2014 afgestudeerd dus ben pas zo'n 4 jaar in het werkveld.

Momenteel zit ik in Chili(zuid-amerika) en werk vinden in de regio waar ik woon is voor mij een ramp, het beste wat ik kan hopen is support medewerker.

@Twilight
Ik duim voor je!

@Hier
Sinds vrijdagmiddag relatief ongezond bezig. Heb denk ik een halve kuchen naar binnnen gewerkt, en gisteren enorm veel carbs bij het eten. Dus vanaf vandaag proberen mezelf weer in het gareel te krijgen.

Vandaag rustig dagje, 's ochtends de dieren(4honden en 2katten) voeren, hokken schoonmaken(voor en achtertuin) en na middageten ga ik met de jongste hond richting het strand. Het is hier 21+ graden en de zon is bizar fel, dus heerlijk om het water in te gaan. En probeer de hond al tijden te laten wennen aan de zee, ze is bang van het water :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het valt me mee : 85.3
Want het was door die bizar drukke week niet een heel gezonde week.
Deze week Sinterklaasweek. Dus wordt ook weer een uitdaging.
Het scheelt de komende 2 weken sowieso geen alcohol of red bull.

Succes weer allen!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika, fijn van die foto’s! Hoe doe jij dat, maak je mapjes? Hou je alles digitaal of laat je ook afdrukken? Ik zie door de bomen het bos niet meer, we leven met zn vijven en iedereen maakt foto’s, af en toe vind ik het wel leuk om een boekje te laten afdrukken, maar het verzamelen van foto’s en selecteren vind ik een enorme klus. Loop dus ook ernstig achter…
@Strawberry, wat avontuurlijk, in Chili! Owwww en dat weer…. Wel balen dat je geen werk kan vinden! Ik duim voor je dat alles goed is met je hond
@Twilight snap ik dat je niet alle verhalen kan volgen, geen probleem hoor. Fijn dat je gewicht meevalt!
@lolaskye, welkom!

Hier sla ik graag een weekje over, ben ongesteld geworden zondag na weken over tijd (dacht dat ik ervan af was, maar helaas). Mijn vriendin heeft gehoord dat het niet uitgezaaid is naar de longen waardoor ze een redelijke kans heeft op genezing. Ben echt opgelucht, we gaan maar van het positieve uit. Mijn man is inmiddels weer opgeknapt na zware hormoonzalf. Hopelijk een rustig weekje voor de boeg en weer beetje het gezonde leven oppakken! Succes allemaal!
Morning all,


Vanmorgen vergeten te wegen. Ik denk dat ik het ook even niet doe deze week.

Ik zit nog steeds slecht in mijn vel. Ik omschrijf het zelf momenteel als matige en hele slechte dagen.
Ik baal ervan dat er vanuit de psych kant verder niet op is gereageerd afgelopen week, op mijn berichten die ik had ingestuurd... Ook tijdens de groepstherapie niet op is gebracht en zelf had ik er niet de kracht voor het toen te doen.
Vanmiddag individueel gesprek. Hopelijk kan ik het dan wel bespreken.

Verder een heel druk weekend gehad, de verjaardag van zoon gevierd. Nu een echt tiener. Wat gaat de tijd snel...

Fijne dag iedereen,
Goedemorgen ladies!

Nou hier helaas een kleine plus van 0.3 maar voelt toch als een min omdat ik vorige week een enorme plus had toen ik ongesteld was. Deze 0.3 zal ik wel wegkrijgen dus ondanks het plusje toch tevreden.

Lolaskye welkom! Natuurlijk kan je meedoen. Wil je ook in de tabel? Als dat zo is geef maar al je gegevens door en dan zet ik je er in.
Wat zijn je concrete plannen om je doel in mei ook echt te gaan halen? Op zich klinkt het wel als haalbaar, maar je zal dan wel echt moeten doorpakken en die dingen die je noemt ook echt daadwerkelijk gaan doen. Ben erg benieuwd wat je nu anders wilt gaan doen waardoor nu wel gaat lukken wat eerder niet lukte.
Nogmaals welkom.

Strawberry wat heerlijk zeg Chili !! Hoe ben je daar ooit beland? Wat leuk dat we dus redelijk in hetzelfde werkveld werken. Hier zijn weinig vrouwen in de IT, in mijn bedrijf wel 2 vrouwelijke functioneel beheerders.
Je had dus een ongezond weekend las ik? nou ja kop op en dan deze week weer knallen. Lekker zeg 21 graden nu!!! En gossie je hond, nou hopelijk went ze toch aan water.

Twilight mini minnetje is ook een min, netjes hoor met zo n week!

Maureen Ja het was een hele klus met die foto's. Ik heb op de pc alle foto's in hoofdmappen verdeeld: Vakanties, foto's waar ik zelf op sta, muziekherinneringen en overig. Daaronder heb ik dan mapjes per jaar gemaakt en daar staat inderdaad alles digitaal in. Natuurlijk wel alleen de foto's die ik wil(de) houden.
En ik heb ook inderdaad al die foto's afgedrukt in fysieke fotoalbums in de kast staan. Foto's afdrukken doe ik altijd, vind het ook leuk om op n zondagmiddag met n pot thee eens n album uit de kast te pakken. Heel soms maak ik ook fotoboeken.

Maar als je dat allemaal niet op die manier hebt of wilt is (als je alleen alles digitaal hebt) dat organiseren (naar jaar of onderwerp of net wat werkt) en dan evt afdrukken of boeken maken van wat je echt wilt hebben natuurlijk ook een goed begin. Het is maar net hoe ver je er voor jezelf wilt gaan er in en wat je ermee wilt.

Prima dat je een weekje overslaat. Klote is dat ja, ongesteld zijn heeft altijd zo veel impact. Hier vorige week ook.
Wat een ontzettend fijn en mooi nieuws van je vriendin meis :redrose: . Een enorme opluchting lijkt me dat en sowieso ook wel echt fijn om eens goed nieuws te hebben in deze moeilijke tijd. Je man dus ook herstellende. Zo zie je maar, de weg naar boven begint toch weer langzaamaan te komen, Goed bezig hoor :hug:

Polkadot jij slaat dus ook n weekje over?
Wat vervelend zeg dat je psycholoog geen moeite heeft genomen om te antwoorden, Dat geeft ook niet echt n gevoel van steun lijkt me. Succes vanmiddag met je individuele gesprek en nog gefeliciteerd met je zoon. Ja hard gaat dat he? Soms gaat de tijd ook wel n beetje te hard.

Dikkerdjedap hoe gaat het met je? Ik heb al n aantal weken geen updates meer gelezen van je gewicht dus laat even weten of je nog mee wilt blijven doen anders haal ik je volgende week uit de tabel.

Fijne week allemaal dames!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 11:27
20.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika; Zeg maar Lola hoor!

Lengte: 1.70
Start 74
Streef 64
Huidig 73,6

Ik heb vooral 0 doorzettingsvermogen, ik start heel enthousiast en ik weet ook wel hoe het moet, maar dan verslap ik en stopt het en ben ik weer terug bij af.
Ik wil nu echt meer proteïne eten, minder drinken en minder snoepen (wil eigenlijk dus gewoon 3 grote maaltijden eten, die verzadigen, ipv toch de hele dag blijven grazen zeg maar.
Wat leuk overigens, die fotografie passie! Ik heb daar wel eens spijt van, omdat ik vaak vergeet foto's te maken. Heb zelfs sommige vrienden waar ik 0 foto's mee heb. Zo stom eigenlijk.

Oh! En ik wil natuurlijk hier mee schrijven, als extra 'how to'


Ik negeer de rest van jullie niet hoor, maar vind het zo gek in (wat ik lees als) best serieuze gesprekken zomaar mee te gaan praten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wegen vandaag overgeslagen, echt een heel slecht weekend gehad. Alleen op het gebied van eten dan.
Ik doe het deze week echt even rustig aan en dan hopelijk volgende week echt onder de 85
Lola je staat er in! Leuk dat je mee komt doen. Jammer dat je na n tijd actief bezig op zeker moment toch niet meer kan volhouden. Wordt dat dan veroorzaakt door iets of is het meer dat het er n beetje in sluipt? Hopelijk gaat het je nu wel lukken! Goed plan om mee te beginnen, 3 maaltijden over de dag.

Ja fotografie vind ik al jaren leuk. Bij mij is het ook pas gekomen toen ik uit huis was trouwens, vroeger thuis werden er amper foto's gemaakt en die zijn er dan ook niet van dingen die toen belangrijk waren. Van mijn diploma uitreiking en beëdiging ooit zijn nooit foto's gemaakt. Ik heb dat zelf altijd erg gemist en ben dus actief gaan fotograferen toen ik het huis uit was. En heb er ook echt aanleg voor (dat hoor ik tenminste haha) dus nu is het echt n passie geworden.

Snap heel goed ja dat je er ook van baalt, dat jij uit je verleden en met sommige vrienden ook weinig tot geen foto's hebt. Maar het voordeel is dat je er elke dag alsnog mee kan beginnen. Dus vanaf nu gewoon gaan doen, als je dat wilt natuurlijk,

En klopt hoor, de meesten schrijven al lang en we weten dus ook veel van elkaars privé. Maar daar groei je vanzelf wel in als je langer schrijft en bij de nieuwe verhalen is het dan ook makkelijker aanhaken, Komt vast goed!

Milady succes deze week meis, en hopen maar weer op hetzelfde deze week. Ik wil onder de 72 en jij onder de 85, we gaan er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar hierbij nog mijn gewicht. Gisteren woog ik 69,7 kilo dus -0,2. Morgen ga ik wederom voor een paar dagen naar het buitenland (met vrienden, dit keer) en verder komen de feestdagen er natuurlijk aan. Hoop dat het lukt om er nog wat vanaf te krijgen deze maand, maar ik ga er maar niet al te veel vanuit.
Alle reacties Link kopieren
@Twilight
Sinterklaasweek, dat is altijd een matige week qua eten en vooral als er kinderen zijn. 2 weken geen alcohol of redbull is best wel wat. Ben je normaal een fanatieke redbull drinker?


@Polkadot
Hopelijk was het individuele gesprek gisteren fijn. Wel genoten van de verjaardag van je zoon?

@Lola
Je moet gewoon inspringen in de gesprekken wanneer je de kans ziet... :)
Dat van 0 doorzettingsvermogen is heel herkenbaar, zelf heb ik dat ook vooral met bewegen daarom sport ik nu in groepsverband(lessen van crossfit) waardoor je gepushed wordt door een 'docent'. Dat scheelt enorm.
Voeding is en blijft lastig maar vooral proberen verantwoord en evenwichtig te kiezen.

@Hamaika
Ben hier terechtgekomen via familie. Heb hier familie en bekenden dus was het relatief snel gedaan. Ik zou zeggen kom hier kijken hoeveel vrouwen er in de IT zijn, bizar weinig. De meeste zijn hooguit recruiter voor het IT vakgebied.
Hier is nog steeds zo van techniek is een mannending.

Mijn hond, is als de dood voor het zeewater, zondag durfde ze niet eens pootjes nat te maken of ze was al aan het spartelen om weg te rennen. Dus ben rustig in de buurt van het water gaan zitten en zo proberen stap voor stap de angstweg te nemen of te minderen. Iedereen moest er wel enorm om lachten :proud:
Terwijl ze thuis af en toe de douche in gaat en dat gaat redelijk...

@Aurorus
Klinkt lekker, vakantie! Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika: Ik ben vrij stressgevoelig, wat min of meer wel betekend dat zodra ik stress heb, ik ga eten - maar ook ben ik eigenlijk gewoon te druk.
Ik word moe dus sport dan niet, verlies de focus en ga voor 'makkelijke' snelle opties, die vrijwel nooit gezond zijn.
Ik ben nu aan het kijken naar kant&klare fitness maaltijden (kip, groenten en rijst) om dat op te vangen.
Ik weet wel waar het aan ligt, en ik weet ook wel hoe het moet, maar het lukt me gewoon niet.

Ik ga eens kijken naar fotografie, lijkt me best leuk. Fotografeer jij van alles?

@Strawberry: Ik ben niet van de groepslessen, maar hou meer krachttraining, maar goed, misschien is het wel een goede methode inderdaad! Ik hou het in mijn hoofd!!
Wat grappig van je hond, wat voor soort is het?
Mijn hond (labrador) vind water ook niets (hoe anti-stereotype!) - zelfs met regen blijft ze het liefst binnen en het strand?! Nou, het zand vind ze leuk om doorheen te rennen, maar daar blijft het bij. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms doet ze een poging en gaan de pootjes erin, maar het water mag absoluut haar buik niet raken!
Alle reacties Link kopieren
@Lola
Mischien een tip die ik twilight laatst gaf voor een makkelijk en snelle maaltijd, bijvoorbeeld een flinke maaltijdsalade met wat kipfilet(erdoorheen of apart). En de salade met bijv. sla, komkommer, tomaat,paprika, nootjes, appel, wortel en dan klein beetje pasta erdoor voor de carbs.

Of blokjes vlees of kip in een zak doen, met wat soya, zout, peper, knoflookpoeder dat in de koelkast lekker half uurtje of meer laten liggen, en dan bakken a la wok(evt met groente erdoor) dus kort bakken met vuur op hoog.

Mijn hond zit tussen een spaanse en portugese waterhond,ze is nu pas 1 jaar. En heb haar ongeveer 3 maanden van straat gehaald. En probeerden een leuk gezin te vinden voor haar, maar uiteindelijk is ze hier gebleven en heb ik haar geadopteerd. Ze is nu rond 1 jaar - en een paar maanden, en ow een enorm actief dier. En ze heeft veel liever de hondenspeeltuin zonder water :biggrin:
Aurorus netjes ook je minnetje! Ja er wacht wel n uitdagende maand nu, december. Ben ook benieuwd hoe we het allemaal gaan doen ja.

Strawberry nou ik zou best ff willen komen kijken hoor in Chili! Lijkt me niet verkeerd. Bij jullie dus ook weinig vrouwen in de IT ? Hier ook dus, zelf heb ik overigens ook altijd in 'mannenberoepen' gewerkt. Nu alweer 12 jaar als software tester, daarvoor 11 jaar als douanier. Maar ben zelf ook het type stoere rockchick dus hier ook wel veel beter op mijn plaats dan in n traditioneel vrouwenberoep.

Gossie je hond, heeft ze dat altijd gehad of heeft ze iets naars meegemaakt met water? Wat een mooi verhaal dat je haar geadopteerd hebt!

Lola stress en emo eten is herkenbaar helaas. Lastig he als je zo druk bent om echt uitgebreid of gezond te koken. Kan je niet bv in 1 x voor meerdere dagen vooruit koken zodat je dan op sommige dagen niet in de keuken hoeft te staan? De tip van Strawberry is ook een goede, van die maaltijdsalade. Hopelijk lukt het je om je patroon te doorbreken.

Jouw hond dus ook al bang voor water? Ah ja, zal ook misschien zijn dat ze het gevoel aan haar buikje niet fijn vindt.

Qua fotografie vooral concertfotografie, sfeerimpressies en het op onalledaagse/artistieke manier vastleggen van alledaagse dingen. Naja beetje lastig uitleggen, Maar bijvoorbeeld geen portretten, mensen, sport/actie of dat soort dingen. Ik zou er best wat meer mee mogen gaan doen met mijn hobby, maar ja tijd....

Hier gaat deze week zozo, de ene dag beter en de andere dag weer minder. Maar dit weekend geen plannen dus hopelijk een minnetje alsnog maandag,
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Ach, als ik het zo lees moet een minnetje wel haalbaar zijn. Want de ene goede dag compenseert de slechte een beetje.

Even ter duidelijkheid ik heb haar nu 3 maanden ongeveer, heb haar in augustus van straat gehaald en arm beest zat onder de teken en vlooien. En de angst voor water, tenminste zee heeft ze altijd gehad. Sinds we haar hebben gaat ze ongeveer 1x per maand in bad nu in de zomer 2x.
En douchen gaat op zich wel gezicht wassen vind ze niet zo fijn, maar verder gaat douchen wel. Maar in zee vind het bewegende(golvende) water doodseng.

Hier qua voeding wel redelijk, alleen ben ik vandaag fysiek best moe. Dus niet echt veel activiteit. Later wel centrum in, moet wat maten van sportschoenen uit zoeken, want mijn ma kan enorm goedkoop in NL paar schoenen en kleding van sportwinkels kopen, dus moet ik vanmiddag een pasronde gaan houden :-D
Alle reacties Link kopieren
Oeps!!! 85.9 2 keer Sinterklaas vieren en niet naar de sportschool gaan is geen goede combi...
Nou hier ook gewogen en totaal niet verwacht maar toch een mini minnetje van -0.1 deze week. Ik rekende echt op een plus, dus ondanks dat het een mini min is ben ik er superblij mee.

Twilight dat is balen meis :hug: . Maar gelukkig is het niet elke dag sinterklaas, dus hopelijk kan je je weer herpakken deze week!

Strawberry zoals je ziet is het mini minnetje dus gelukt haha. Hopelijk bij jou ook n mooi resultaat, Hoe gaat het met je vermoeidheid? En hopelijk komen er n paar mooie schoenen en sportkleding jouw kant op!
Alle reacties Link kopieren
@Polka gefeliciteerd nog met je zoon, ja de tijd vliegt!
@Hamaika, ben ook goed bezig geweest met de foto’s en heb een boekje laten maken bij Albelli, ben benieuwd, is nog niet binnen. Wat super dat je toch weer een min hebt! Fijn hoor!!!
@Lola, ja dat doorzettingsvermogen…..
@Milady succes!
@Aurorus leuke dingen voor de boeg, mag je van jezelf dan ook de teugels beetje loslaten?
@Strawberry, leuk dat je daar mensen hebt die je goed kent, voel je je daar echt thuis? Wat een bijzonder verhaal van je hond, fijn dat je hem geadopteerd hebt. Hoe lang ben je nog van plan daar te blijven of heb je nog geen idee? En als je weer naar Nederland zou gaan, kan de hond dan makkelijk mee?
@Twilight tja, sinterklaas heeft hier ook roet in het eten gegooid haha… en nu komt de kerst er nog aan.

Hier 73,1 +0,5 dus. Ik had gehoopt op gelijk blijven maar het omhoog kruipen van mijn gewicht is nog niet gestopt....en dat heb ik helemaal aan mezelf te danken. Bizar drukke week achter de rug. En daar zit nog geen verandering in. Vandaag naar vriendin die altijd ruim uitpakt met hapjes etc. als ik langskom. En deze week bak ik een enorme lading kerstkoekjes volgens oud familierecept via mijn man. Daar ben ik 2 dagen mee bezig en heb dan 2 schoenendozen vol. Die moeten dan nog 2 weken staan voordat ze op hun lekkerst zijn, maar worden wel voorgeproefd natuurlijk hahaha. De koekjes zijn voor kerst, voor ons feest (25 jaar getrouwd) en ook met oud en nieuw wordt er nog van gegeten. Ook geven we wat weg, maar het is echt veel snoepen de komende tijd. En ik heb qua gewicht geen speling meer. Ik baal er wel echt van want mijn kleding zit gewoon weer strakker. Ja logisch. Ben ook wel weer aan het stressen. We kunnen in januari bij een psycholoog terecht voor een gesprek met mijn broer. Hopelijk gaat dat door en gaat dat wat oplossen. Maar ik zie er wel tegenop. Een goed gesprek gehad met mijn moeder wat wel opluchting geeft. Met mijn zieke vriendin gaat het best goed, heeft wel een zware behandeling voor de boeg. Mijn andere vriendin (waar ik zo heenga) appte gisteren dat haar zoon gaat scheiden. Ik leef altijd zo met iedereen mee, niet altijd handig voor mezelf. Vanmiddag de kerstboom optuigen, we hebben er 1 van 3 meter!!! Dus we hebben een ladder nodig hahaha. Moeilijk om rust te vinden, overzicht te houden en de boel een beetje te organiseren. Maar wel een gezellige tijd vind ik. Ik ga proberen beetje op de calorieën te letten zodat het niet de spuigaten uit loopt. Succes allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
@Strawberry: Ja, en pasta's klaarmaken en mealpreppen, maar eerlijk...ik ben gewoon lui. Zeker zoals nu rond deze tijd veel lange dagen, vergaderingen en gewoon niets willen doen/voorbereiden haha, dit wordt mijn 'oké, maar nu ga ik in ieder geval geen pizza bestellen, want ik kan deze maaltijd gewoon even opwarmen'

@hamaika: Ja, heb nu rijst en kip geprept, dan hoef ik alleen nog groente klaar te maken. Ook al in afgewogen porties in de vriezer.
Gave hobby hoor!

@maureen: Heftig, je maakt zo een hoop mee, ook al is het via anderen, als je meeleeft!

Hier een goede min, woog nu 72,4kg vanochtend! Jeej!
-1,2 dus (al is het grotendeels vocht, mijzelf kennende) - ik merk wel dat ik minder cravings heb nu ik tussendoortjes 'skip'
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden. Sorry dat het zo stil was. Ik ben nog aan het bijlezen. Ik zie ook nieuwe namen. Leuk!

@ hamaika: klopt.... mijn fout sorry. Ik woog vanmorgen 78 en dat viel me mee. Ik denk dat ik ineens doorgeschoten was naar de 80 eigenlijk maar weer in het gareel en 78 waar ik tevreden over was. Nu weer verder zo :-)
Wat leuk van jouw fotografie. Dat doe ik ook. Ik maak fysieke boeken want dat gedoe op de laptop.... van de fietstochten maak ik ook boeken. Maar het kost heel veel tijd. Maar als het klaar is..... Ik heb voor het 50 jarig huwelijk van mijn ouders 5 jaar geleden alle foto's in 2 boeken laten drukken bij Blurb. Heeeeel veel werk (bijna alles scannen) maar geweldig. Er zaten geloof ik 4000 fotos in verwerkt

@ lola: welkom, gewoon veel schrijven en lezen dan krijg je wel inspiratie om beter te gaan eten denk ik

@ strawberry: ik las nog niet ver genoeg terug, las over jouw hond en het wennen aan water. Wat voor ras heb je? Jaaaaaa ik zie het nu een mix met waterhond :-) Leuk!

@ maureen: meeleven is op zich goed maar denk wel aan jezelf. Hoop dat het gesprek wat gaat opleveren dat lijkt me al genoeg stress. Ik heb een hele goede vriendin die ook altijd met anderen in de weer is maar eigenlijk ook weer niet voor mijn gevoel. Dat klinkt gek maar ze praat er vooral enorm veel over en dan zo jankerig soms. Niet als in huilen maar zo drammend alsof ZIJ dingen moet oplossen voor de ander. Dat kan ze niet en ik snap ook niet goed waarom ze er dan zo over praat. Ik kan dat niet goed uitleggen eigenlijk. Maar goed.... wel ontzettend naar van jouw vriendin :-( Maar ik las dat er geen uitzaaiingen zijn dus dat is dan wel weer goed nieuws.

@ polkadot: nog iets gehoord van de psychollog? Zelf nog even gebeld misschien? Altijd lastig dat soort dingen

Ik ben nog veel dames vergeten zag ik.... moet nog verder terug lezen.

Hier gaat alles inmiddels noodgedwongen wat anders dan voorheen. Ik kreeg afgelopen maandag (poeh een week alweer) een nare diagnose. Bovenop alles wat er speelde al. Niet leuk maar voor mij ging toen heel makkelijk het roer om. Inmiddels dus al de hele week geen snoep, veel groenten en fruit etc. Daar ben ik dan echt heel makkelijk in. Zo krijg ik ritmestoornissen van chocolade en ook al ben ik er gek op, dat eet ik dus niet of nauwelijks terwijl ik vroeg makkelijk een hele reep op kon eten. Er liggen dus ook nog chocolade letters die je dan weer krijgt van mensen..... Dat kan ik gewoon laten liggen. Misschien maak ik er mousse van ofzo.

Verder pas ik op een hondje dat ik wat moet trainen. Enorm veel werk en er komt weinig uit mijn handen. Ik zit dus nauwelijk achter de computer. Best goed, weinig zitten. Mijn gemiddelde stappen aantal op een dag is nu ongeveer 25.000 de afgelopen week.....

Fijne week allemaal!
Zo ik lees wisselende resultaten meiden, maar over het algemeen wel goed. Hopelijk brengt deze week ons allemaal weer minnetjes.

Hier begon de dag op het werk hectisch. Collega van mij heeft ontslag genomen, ivm teveel reistijd. Ik zou op zich wel willen doorstromen naar haar functie (heb na 12 jaar mijn werkzaamheden wel behoefte aan n andere stap) maar we zitten nu middenin een fusie dus ik wacht tot dat is afgerond en ga het dan aankaarten bij mijn leidinggevende.
Dan lijntechnisch geen goeie ochtend.... Mijn baas is jarig en per ongeluk toch n saucijzenbroodje gepakt. Doe ik eigenlijk nooit en ik eet hem eigenlijk nog steeds.... Maar ok, rest vd week gewoon opletten :whip: .

Maureen wat superleuk dat jij ook geïnspireerd werd om aan de slag te gaan met je foto's. En ook n fotoboek gemaakt dus, leuk!
Jammer van je plus, is ook een lastige maand en zal ook wel emo eten bij zijn. Wees nu niet te streng voor jezelf. Mooie mijlpaal zeg, 25 jaar getrouwd!!!
Spannend dat gesprek in januari met je broer. Wel goed dat er ook n psycholoog bij is. En fijn dat het gesprek met je moeder heeft opgelucht, hopelijk is er wat meer begrip. Rot van je vriendin en snap goed dat je er voor haar wilt zijn, maar zorg er wel voor dat je er niet zelf weer onder gaat lijden.
Kerstboom van 3 meter hoog ja? Spannend om die op te tuigen!!!! Zeker een gezellige tijd ja, ik vind het ook erg knus, kacheltje en kaarsjes aan, sfeer in huis..... Maar het liefst heb ik toch lente/zomer.

Lola goed van je om zo te preppen en dat je dan alleen maar hoeft op te warmen. Ik woon zelf alleen en kook bv voor 2 dagen en soms als ik n drukke week voor de boeg heb bestel ik weleens maaltijden bij Uitgekookt, die hebben ook normale dagverse gezonde maaltijden en dan verval ik niet in pizza of roti of friet.
Wat een mega fijne min ook bij jou! Lekker bezig!

Dikkerdjedap fijn je weer te lezen! Ik had je bijna uit de tabel gehaald na deze week omdat het leek alsof je ermee gestopt was. Gezellig dat je weer terug bent!

Jij dus ook druk met fotoboeken etc? het is ook echt leuk om iets fysieks te hebben staan ja. Net wat je zegt, het kost ff tijd maar als het dan af is..... Super. Mooie aanleiding ook, dat jubileum. Sowieso ook een hele prestatie, 50 jaar getrouwd. geweldig aandenken lijkt me dat.

Heftig zeg dat je zulk pittig medisch nieuws hebt gehad... :redrose: . Is het wel iets waar mee te leven valt of onder controle te houden is bv met leefstijl of anders? Ja het zet je wel weer even hard in de realiteit. Het kan twee kanten op gaan ja qua reactie en de jouwe vind ik knap. Mag je trots op zijn. :hug: Ook op die 25000 stappen trouwens.

Hier heb ik n paar emotionele pittige dagen gehad. Ik had n extra lang weekend dus teveel tijd om na te denken. Ik ben er heel erg van geschrokken hoe ik mezelf en wat voor mij belangrijk is compleet heb genegeerd tijdens de (achteraf destructieve) relatie met mijn ex. Sommige dingen die zijn nog wel te repareren/ in te halen.

Maar afgelopen weekend kwam ik er bijvoorbeeld ook achter dat iets dat heel veel waarde heeft voor mij in Engeland en waar ik komende zomer opnieuw heen wilde gaan al in mei 2013 (!) is gesloopt...... En dat drukt je wel keihard met de neus op de feiten. Ik heb mezelf beloofd, gezworen om NOOIT MEER mijn eigen leven of wat mij blij maakt on hold te zetten voor wie of wat dan ook.

Tijd die je verspilt door jezelf te vergeten kun je helaas nooit meer inhalen en voor mij is dat een heel hard besef geweest. Ik hoop dat anderen te kunnen besparen.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 11:30
25.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Wat je zegt over tijd die je verspilt door jezelf te vergeten is compleet waar. Ik heb een vergelijkbare situatie gezeten, alleen dan zonder relatie en fysiek geweld.
Het postieve is dat je er niet te laat achter bent. En wat goed, toch een minnetje, ook al is het enorm klein...

@Maureen2-4
Wat een grote kerstboom zeg, tuigen jullie met zijn allen op, of moet je het alleen doen? Het lijkt me wel veel werk.

En wat een drukke periode heb je voor de boeg, en de koekjes bakken wel leuk..maar ook gevaarlijk voor de lijn blijkbaar. Ik zou zeggen,doe deze maand gewoon je best en volgend jaar met frisse moed er weer tegen aan gaan.

Als ik geen werk heb zo rond februari,dan ga ik een begin maken met mijn terugkeer naar Nederland. De hond kan op zich makkelijk mee, moet wel in een kennel in het ruim. En het lastigste is qua rustgevend middel(licht roesje) dat werkt namelijk max. 18 uur, en mijn reis kent een tussenstop. En ik ben al met al makkelijk 1 dag aan het reizen (incl. van huis naar vliegveld en andersom). Want ik moet 2 vliegreizen maken,1 van ongeveer 1,5 uur en een andere van ongeveer 13 uur, en de lange reis kent een tussenstop.

@Lolaskye
Heel herkenbaar het te lui zijn,ik zelf heb een hekel aan koken. Maar ik heb het geld niet om te bestellen of ergens te eten, dus moet wel koken(gelukkig maar 4 dagen per week).

En wat fijn van die grote min...dat geeft je motivatie vast een goede boost.

@Dikkerdjedap
Balen, van de diagnose. Maar wel goed dat je desondanks toch van de snoep af kan blijven. Heel veel mensen neigen juist meer naar snoep.

Hondje trainen, is inderdaad enorm zwaar. Ik heb het met mijn adoptiehond, en het vreet inderdaad veel tijd. Maar meestal krijg je er ook wel plezier in, en dat maakt het beter. Mijn hond heeft inmiddels al 'zit' geleerd, loslopen is een drama, ze volgt ieder spoor en rent binnen 2 tellen weg.

@Hier
Gisteren een relatief rustige dag gehad, 's ochtends wat in huis gedaan beetje opgeruimd en 's middags naar het strand geweest. Vanmorgen bloedprikken voor de controle volgende week woensdag bij de arts vanwege mijn hypotiroidisme. En daar kan ik me dan weer wegen,ben benieuwd.

na het boedprikken gelijk gaan sporten, want de sportschool oftewel box en laboratorium liggen dicht bij elkaar, en woon op ongeveer 30-40 minuten met de bus van beiden vandaan.

Dus heb nu dehele middag voor mezelf,en ben dat niet gewend.

Qua eten gaat het wel goed, behalve vandaag, maar dat komt doordat het middageten(warme maaltijd) te licht was..en ik nu neig naar snaaien.

Verder al meerdere keren complimenten gekregen dat ik behoorlijk ben afgevallen. Ook al merk ik het zelf niet echt. Heb dus echt een luiermiddag(ook klinkt het een beetje raar :proud: ).
Strawberry dat is helemaal waar, ondanks dat het besef heel hard is is het niet te laat . En een ander voordeel van de hele situatie is dat dit harde inzicht vanuit mezelf komt. Ik sta er dus zelf ook volledig achter en dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.

En ja dat minnetje was een verrassing hahaha. Gisteravond ook gewoon gesport want dat saucijzenbroodje moet er weer af. Heb wel de kruitnoten en chocoladeletter uit het Sint pakket op het werk weggegeven / weggedaan. Enige dat ik heb bewaard was n zakje spekkies, en n stuk gevulde speculaas.

Zou je zelf het liefste blijven of kijk je ook wel uit naar een evt terugkeer naar Nederland? Spannende tijden meis. En ja die reis wordt ook nog n heel avontuur.

Lekker zo een middag voor jezelf. Ben benieuwd wat er volgende week uitkomt bij de huisarts en ook wat er uit het wegen komt. Complimentjes zijn fijn he? Ik begin nu ook zelf eindelijk weer vormen te zien hahaha als in een taille etc en dat motiveert ook wel. Halverwege maart wil ik op mijn streef zijn en dan wellicht nog iets speling naar 63-65. 67 is de bovengrens van gezond BMI bij mij.

Nou ladies fijne dag weer!

Bernadette ik heb niks meer van je gelezen qua reacties en ook al n paar keer geen updates gekregen dus ik heb je uit de tabel gehaald. Veel succes mocht je nog bezig zijn. En als je wel echt actief mee wilt gaan doen ben je altijd terug welkom.
Alle reacties Link kopieren
@Lola, wow zoveel afgevallen, lekker hoor!
@dikkerdjedap tja, dat meeleven, bij mij werkt t zo dat ik letterlijk ‘meevoel’ dus dat het net is alsof ik het zelf meemaak, in zekere zin is dat normaal natuurlijk als je veel om iemand geeft maar soms is het wat teveel, misschien ook door de overgang, want ik was altijd al gevoelig maar nu echt overgevoelig, op veel gebieden, heb echt tijd nodig om steeds weer ‘tot mezelf te komen’. Wat akelig een nare diagnose…zit je in een behandeltraject? Jij ook ritmestoornissen dus. Mijn dochter heeft dit best heftig en weer bijwerkingen van de medicatie. Heb nog geen reactie op voedingsmiddelen gemerkt maar dat is wel veelvoorkomend. Goed bezig hoor!
@hamaika spannend, misschien een andere functie, als je wacht tot na de fusie ben je dan niet te laat? Hoop dat je genoten hebt van je saucijzenbroodje? Wat een inzichten heb je gekregen. Het klopt helemaal wat je zegt, ik ga ook alleen nog maar om met mensen die me positieve energie geven, daarom wil ik eigenlijk mijn broer alleen nog op ‘de achtergrond’ in mijn leven hebben. Hij kost mij alleen maar negatieve energie. Hopelijk kan ik dat duidelijk maken in dat gesprek. Ik heb ook aangegeven 1 gesprek, meer niet, waar hij dan weer boos over is, maar ik stel mijn grenzen. Het leven is te kort. Maar de mensen waar ik heel veel om geef (ik heb maar een paar goede vriendinnen) daar leef ik dan wel erg mee mee. Heb jij dat ook, of hou je alles liever iets meer op afstand ten behoeve van je eigen welzijn, ik vind dat lastig.
@strawberry, goed bezig en ja te licht eten is ook weer niet goed, balans, daar draait het om, maar die ben ik even kwijt. Wat een lange reis wordt dat dan zeg, maar je hoopt natuurlijk dat je noog werk vindt of niet? Veel succes! Ja die kerstboom valt wel mee hoor qua werk haha, we zijn hier met zn vijven en ik hang niet ieder takje vol en wat grappig is, er hangen veel dennenappels in dus die tellen ook mee 😊, heb je daar ook een kerstboom?

Hier, is onze middelste jarig, ben een appeltaart aan het bakken en vanavond wil hij graag Chinees eten.......gisteren bij vriendin groot stuk taart op, had ze speciaal bij de bakker gehaald. Tja. Ik kan natuurlijk niet nemen......maar ik geloof niet dat ik zo sterk ben. Wel van plan de hele dag van de taart af te blijven, dan vanavond tjaptjoi (of hoe schrijf je dat) beetje te nemen (veel groenten) en als toetje de appeltaart, rest van de dag dan gewoon gezond eten. De laatste kerstkadootjes bestellen en administratie doen, dat is zo'n beetje mijn dag. Groetjes weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven