Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu pas weer tijd om bij te lezen en posten. Gisteren de hele ochtend van 8u tot 14.00u kwijt geweest met het chippen van de kat. Het was gratis dus tja, dan krijg je ellendig lange rijen. En het was warm...had niet zoveel warmte en zon verwacht, dus loop nu met een rood/rozig gezicht rond, aangezien ik ben verbrand.
Maar de kat heeft zijn chip! En zo zijn de 4 dieren die makkelijker weglopen of naar buiten gaan wandelen gechipt.
En dat was mijn doel.

Qua voeding, dus een raredag gisteren. Wil kijken of ik vanmiddag op de weegschaal kan gaan staan in de sportschool. :)

En zometeen ga ik bijlezen en reageren op de rest.
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Klinkt als fijne avond vanavond, op het takkeweer na. Maar ach, des te meer reden voor dat lekkere wijntje :-D
En één avond teveel eten kan meevallen als de rest van de week wel 'netjes'was.

@Dikkerdjedap
En nog naar de Yoga gegaan, zo te lezen kon je het best gebruiken. Lastig dat van het hondje, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb iets soortgelijks met mijn hondje, over het meenemen naar NL. Vooral omdat het voor haar, mij en de andere honden(bij mijn tante) ook een hele verandering zal zijn. Ent dat brengt twijfels mee. En het ene moment is het volop ze gaat mee, en het andere moment is het nee, miscien is het beter dat ze hier blijft.

En bloed onderde nagels vandaag halen, doen ze inderdaad enorm goed.

Wat fijna dat er niks lekkers in huis is, dat helpt enorm het snaaien tegen te gaan. En mischien op de 'luie' dagen een stevige maaltijdsalade klaarmaken?

@Maureen2-4
Fijn dat je eindelijk koortsvrij bent, maar balen van de hoesten en vooral het kneuzen van je rib. Dat doen pijn bij niezen,hoesten en soms zelfs bij het lachen. Balen, zeg.
Beterschap toegewenst! En een super verstandig besluit om het gesprek met je broer uit te stellen! Dit soort dingen moet je rustig en kalm doen, niet ziek en geiirriteerd door ziek zijn.

@Chocoladerijstwafel
Welkom! Ik krijg spontaan trek in chocolade van je naam..hahaha

@Polkadot
Goed bezig, en inderdaad gewoon goede begeleiding zoeken voor de studie. Ik weet niet of je het bij een fysieke hogeschool/uni doet of op afstand(LOI o.i.d) maar de hogescholen enUniverstiteiten hebben altijd wel begeleidingsmogelijkheden en anders via je je terapeut eens navragen of ze iets kunnen betekenen.

Enorm goed plan, proberen verantwoord te eten i.p.v. kha of o.id. Want verantwoord is makkelijker en je lichaam kan dan makkelijker het verzadigde gevoel krijgen. Ik heb ook kha geprobeerd maar uiteindelijk at ik mezelf enorm rond omdat ik gewoon met honger bleef.

En tja,mango, banaan...hetis in ieder geval beter dan de oreo's, chips etc.

Ow, ja ik zit momenteel in zuid-amerika, ben hier al net iets meer dan 2 jaar. En kan dus gewoon geen werk vinden. En als ik over een paar maanden geen werk heb is het einde verhaal, en ga ik weer terug naar het vertrouwde kikkerlandje.
Zo daar zijn we ook weer! Het voetbal gisteravond was erg leuk, alleen dat verschrikkelijke weer en die wind erbij....... Afzien! Gelukkig zaten we wel hoog genoeg op de tribune dat we droog zaten maar koud...... In de rust dus een grote cappuccino in plaats van het biertje en na afloop een erg groot glas rode wijn. Dat smaakte zeker goed hahahaha. Nu vandaag en morgen geen eetverleidingen dus hopen op alsnog een kleine min maandag.

Polkadot nee laten we hopen dat dat plateau niet te lang duurt. Gewoon doorzetten dan maar. Ik weet nog niet precies wat ik ga veranderen trouwens, misschien de eettijden of iets want qua eetpatroon zou ik het niet zo goed weten. Ja is wel ff switchen van tropisch Thailand naar regenachtig Engeland hahaha. En dan is ook die brexit datum nog een week ervoor. Ben erg benieuwd hoe alles zal gaan maar wel een lekker zakcentje dus extra met die beloning van het werk.

En ja laat die lente maar snel komen hahaha,
Fijn dat ze je op therapie goed steunen en dat het ook niet raar is waar je doorheen gaat. En best begrijpelijk dat je dan wel wilt opletten maar dan is ook dat snoep van je zoon binnen bereik... Dan moet je wel echt sterk zijn ja, Tellen loslaten is misschien spanend in het begin maar kan ook veel rust geven omdat je daar dan niet mee bezig hoeft te zijn.
Ja die opdracht weet ik nog van vorig jaar ja. Hopelijk lukt het om daar dit jaar wel de tijd voor te vinden want zou wel echt zonde zijn als je daarna er niks meer mee kan en alles dan voor niks hebt gedaan. is er ook geen collega die je wellicht kan helpen? Hopelijk ben je gisteren ook nog wat verder gekomen.

Strawberry zo dat heeft dus nog best wel ff geduurd allemaal met het chippen. Ja gratis komt natuurlijk de hele wereld op af en dan ook nog weer zo warm.... Geruststelling ja dat ze nu allemaal gechipt zijn en dus gevonden kunnen worden
Ja dat heb je natuurlijk ook nog als je in juli naar NL terug zou moeten, al die regelgeving met de dieren. Pittig hoor....... Heb je nog wel iets lopen qua sollicitaties of ligt het nu helemaal stil? Ook een beslissend jaar dus voor jou dit jaar.....

Nou ik ga hier ff koffie zetten en de post halen en verder dus een rustig weekend, ook wel ff lekker! Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Klinkt als een enorm geslaagde avond. En die koffie kan ik me heel goed voorstellen, met zulk weer is koffie en thee enorm verleidelijk.
Inderdaad, vlak voor je reis is het hele brexit gebeuren, maar goed op jou reis heeft mischien minder effect, op het feit na dat het ietwat onrustig kan zijn.


@Hier
Vanmorgen weer sporten, was een leuke WOD, wel enorm moeilijk want de meeste bewegingen doe ik een makkelijkere versie van. Maar op die manier bouw ik wel op naar de volledige beweging, beter dan wanneer je alles al goed kan.
Nu alvast voor morgen aan het koken, lasagne...zondag rustdag en lekker eten dag :-D

Qua sollicitaties heb ik momenteel niks lopen,ik wacht nog steeds op antwoord van de laatste sollicitatie maar de 2 weken responstijd van hunkant zijn voorbij.
De zondag staan er altijd offertes in de krant,en verder blijf ik lekker solliciteren. En ik zie wel, ik heb me in ieder geval al neergelegd bij het feit dat mogelijk binnenkort einde verhaal is.
Want ik heb het hier op het 'werk'gedeelte enorm naar mijn zin, en zou best graag blijven. Maar de lucht ziet er grijzig/zwartachtig uit.
Strawberry oh lekker lasagna!!!! Krijg er gelijk trek in! Ik had gisteravond runderstoof met boontjes en was ook erg lekker. Vanavond weet ik het nog niet, nasi denk ik.

Jij dus ook aan het sporten geweest gisteren, ik ook anderhalf uur conditietraining want merk dat ik af en toe omdat het wat beter gaat met mijn rug oversla terwijl ik juist door moet gaan. Dus gisteren maar gelijk ff flink er tegenaan weer.

Wat ontzettend frustrerend dat ze je zo lang laten wachten op antwoord. Inderdaad gewoon door solliciteren. Lijkt me best wel heftig dat je niet echt lekker vooruit kan plannen omdat je mogelijk terug naar Nederland moet.

En nee klopt hoor, op mijn reis zal misschien hooguit wat vertraging ontstaan op schiphol en terug op de luchthaven van Southampton. Het enige wat ik hoop is dat het niet maatschappelijk onrustig is als ik daar ben. Want dat risico is er wel. Maar we kunnen het alleen afwachten.

Vandaag rustige dag, alleen vanmiddag even langs de masseuse voor triggerpointbehandeling maar verder weinig doen met dit vieze weer.

Tot morgen ladies!
Alle reacties Link kopieren
Even weer een kort berichtje. Ik was vanochtend 74,5, dus +0,1 De motivatie is ver te zoeken, maar ik ben het ook wel zat. Vanochtend maar weer begonnen met een fruitontbijtje. Hopelijk kan ik ook nog wat beweging inbouwen. Nou, als je ons huis zou zien....als ik die weer op orde heb heb ik mn workout wel gehad hahaha. De kinderen hebben goed mee geholpen toen ik ziek was, boodschappen, koken, hond uitlaten, maar poetsen, opruimen, das een ander verhaal. Ga vandaag eens wat gezonde dingen in huis halen, dat scheelt ook. Gisteren hadden we baklava...en ik heb er heel wat op. Nee, dat moet afgelopen zijn. Ik ga er weer voor, succes allemaal deze week!
Goedemorgen dames,

@Maureen, lastig is dat he. Als je niet het resultaat ziet waar je op hoopt. Maar het is gelukkig een heel klein +je. Goed van je om fris te beginnen met een fruitontbijtje.
Wat fijn dat je kinderen in ieder geval mee hebben geholpen met de hond, boodschappen en het koken toen je ziek was. En ach, dat poetsen, probeer ze dankbaar te zijn voor de workout ;)

@Hier
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en hij gaf 95,5 kg aan. Dus gelijk gebleven wbt 2 weken terug. Waar ik blij mee ben. Omdat ik hem vorige week zelf ongeveer een kilo hoger had gezien.

Ik ben dus gestopt met kha. En niet eventjes, maar echt wel voor langere tijd. Het brengt zoveel meer rust om niet elke dag bezig te zijn met wat ik mag hebben, te tellen, boos te worden op mijzelf dat het me niet lukte die dag.
Nu houd ik ook veel minder bij hoeveel ik snaai, maar ik snaai volgens mij ook al minder dan ik deed. Ik pak in ieder geval vaker fruit als tussendoortje.

Qua ontbijt varieer ik voornamelijk tussen:
- Havermout, warm met kaneel en geraspte appel, koud de avond ervoor al bereid met kaneel of met geraspte kokos en frambozen.
- Fruit ontbijt.
- Volkorenpap (een soort bambix).
- Magere kwark/griekse yoghurt met granen/pitten/lijnzaad/chiazaad/fruit.
- 2 boterhammen.
Voor de lunch eet ik vaak brood omdat dat makkelijk is.
Vandaag heb ik bananenbrood. Die heb ik gisteren gebakken. (gisteren kwam ik erachter dat we niet genoeg brood in huis hadden en ik wilde niet weer naar de supermarkt lopen en voor bananenbrood had ik alles in huis)
Vanavond eten we een zuurkool ovenschotel.
De afgelopen dagen waren de avondmaaltijden: rode kool ovenschotel met gekruid gehakt (erg lekker) en pasta met spinazie en spekjes.

Deze week zal ik qua stappen iets hoger uitkomen dan normaal omdat ik een week niet mag autorijden. Ik heb nieuwe medicatie en daarmee mag je de eerste week geen autorijden. Verder hoop ik gewoon 2x naar de sportschool te kunnen gaan.

Qua studie, ik heb afgelopen vrijdag de begeleiding gevraagd of ze me kan helpen en a.s. vrijdag gaan we samen zitten voor een planning en inventarisatie!
Ik wil kijken of ik deze opdracht voor de zomer af kan hebben. dan kan ik me ook ruim op tijd voorbereid hebben voor de praktijkopdracht, het eindexamen.

Verder heb ik een rustige week deze week. Geen therapie, naast werken en begeleiding geen afspraken. Ja, de sportschool natuurlijk.
Ik wil kijken of ik, omdat het zulk mooi weer wordt deze week, meer kan gaan wandelen! Dus ook bvb, één of een paar haltes eerder uitstappen om wat verder te lopen als ik met het ov moet.

Ik heb verder een nieuwe hobby gevonden. Dotpainting. Erg leuk om te doen, ik word er erg zen van en kan er mijn creativiteit volledig in kwijt. Ook is het een goede bezigheid voor iemand als ik met veel last van perfectionisme. Alles moet precies goed staan en compleet symmetrisch! Daar houd ik wel van.

Ik ben benieuwd naar jullie resultaten. Iedereen succes deze week!
Hey meiden even een kort berichtje hier want nogal druk op het werk. Ik had vanochtend geen tijd, door de wekker heen geslapen dus hurry hurry hahaha. Ik weeg dus morgenochtend even.

Maureen balen van je plusje maar goed, 0,1 zou er ook zo weer af moeten kunnen. Succes ook weer deze week, ook met poetsen en opruimen!

Polkadot netjes toch, zeker als je een kilo hoger had gezien. En ja als je niet mag autorijden dan kan je wel meer stappen maken deze week, het wordt mooi weer de hele week dus heb ook zin om te gaan wandelen ja. Fijn ook dat je voor komende vrijdag een afspraak hebt kunnen maken voor je opdracht.

Hier beide dagen in het weekend anderhalf uur gesport en deze week wel 2 borrels maar die zijn morgen en donderdag dus hopelijk niet teveel effect op de hele week. Eerst morgenochtend maar eens zien of ik nu eindelijk weer in de 72 zit zoals ik hoop, of dat ik nog n week blijf hangen......
Nou zojuist gewogen en erg tevreden!

Eindelijk, sinds 10 december, weer onder de 73 na al die weken te hangen op of net boven de 73.

Vandaag woog ik 72.5, deze week dus -0.5 en totaal nu -13.5
BMI is ook weer onder de 27 nu, met 26.9.

Als ik nog een halve kilo afval hoef ik nog maar 5 kilo tot een gezond gewicht bij mijn lengte (67) al wil ik dan nog wel even doorgaan naar 65-63.

Hopelijk is het plateau hiermee voorbij en stijgt het niet weer de komende week :whip:
Alle reacties Link kopieren
@ hamaika: hoera :-) Weg van het plateau. Heel goed. Ik was vanmorgen 78 dus niet ontevreden hoewel er nu echt wel iets af moet gaan eigenlijk. Maar dat komt wel.

@ polkadot: jij ook op de goede weg. Hoeveel stappen zet je gemiddeld?

@ maureen: hou moed :-) Niet uit frustratie gaan eten. Ben je wel weer fit?

@ strawberry: hoop da je snel iets hoort op de sollicitaties. In welke hoek zoek je momenteel?

Hier weinig nieuws. Veel in de tuin gerommeld en ook door anderen. De bomen zijn geplaatst dus dat is leuk. Stap voor stap wat vooruitgang. Er komen er nog meer maar het is nu even rustig. Hondje is hier nog en ik twijfel nog steeds. Het is een lieverd en de training is helemaal prima voor haar natuurlijk. Maar ze is en blijft natuurlijk wel een wildebras en ik weet gewoon niet zeker of dat bij me past. Ik zou haar nooit uit een nest gekozen hebben ook al niet qua uiterlijk. Heb haar als pup ook vastgehouden toevallig dus ik weet hoe ze eruit zag. Maar het is lastig want ik zag een foto van haar zusje en ik had nooit gedacht dat ze er zo uit zou komen te zien eigenlijk. Wat hou ik dan toch van mijn eigen oude lieverd :-0 mooi en lief hahaha.

Gisteren was het prachtig weer ik heb zelfs even buiten gezeten notabene. Vandaag is het koud. Niet zo zonnig denk ik

Ik ga straks Bowen therapie laten doen voor mijn heup. Ik heb enorm last hoewel het ietsje beter lijkt dan gisteren. Echt ruk. Ik deed in de UK vaak Bowen treatment en dat was heel erg fijn. Ben benieuwd of deze dame het ook zo (goed) doet.

Fijne dag meiden
Net als hamaika ben ik ff superdruk met werk. Ga dit weekend naar Drenthe en ben paar daagjes vrij maar daar heb ik nu alleen even een boel stress van. Nog niet gewogen ook en maandag zal er in het vakantiehuis ok geen weegschaal zijn. Dus ik zet mezelf ff op de pauze stand hier. Volgende week lees ik alles ff bij en geef ik mn gewicht weer door.
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika
Wat goed, eindelijk onder de 73 :cheer: Nu nog even doorzetten en die laatste paar kilos wegwerken!!

@Dikkerdjedap
Enorm lastige keus over wel of niet laten blijven van de hond. Is er een ultimatum waarop hij of weg moet of blijft? Of is het gewoon tot de training over is?
Hopelijk helpt de terapie tegen de pijn!

@Sneeuwitje
Alvast veel plezier! En geniet van je daagjes vrij.

@Hier
Op zich wel redelijke dagen qua voeding, sporten en drukte. Hoewel de honden de laatste dagen behoorlijk druk zijn. En ik enorm moe,slaperig mede doordat de menstruatie er weer aankomt en ik heb me dan een slaap de dagen ervoor..niet normaal.

Qua werk zoek ik nu eigenlijk vanalles, schoonmaak, cassiere, vakkenvullen, administratief enz. Alles wat geen ervaring of specifieke studie vereist soliciteer ik op. Maar het is hier enorm lastig, voor iedere vacature zijn er makkelijk 300 a 400 personen...vooral de retail vacatures.

Stiekem heb ik de hoop een beetje opgegeven en ben ik me aan het neerleggen bij het feit dat het zo ongeveer richting einde verhaal gaat.

Maar goed,ik ga gewoon rustig door en maak me er niet druk over. Probeer gewoon van dag tot dag te zien en ondertussen zoveel mogelijk te genieten ;)

Gisteren gewogen en zat op 73.6 en had net een halve liter water + proteineshake weggewerkt..dus op zich wel netjes denk ik.
Zo gisteravond een borrel gehad op het werk en iets teveel wijn en foute hapjes op haha. Was wel echt n leuke avond en de rest van de week heb ik gelukkig niks aan eet- en drinkdates dus hopelijk heeft het iet te veel effect. :-D

Dikkerdjedap ja ben ook blij ermee, nu hopelijk volhouden en niet weer een nieuw plateau hier. Jij ook netjes een halve kilo eraf. Doel is onder de 70 naar de UK, hopelijk lukt het of kom ik er in elk geval in de buurt.

Fijn dat de bomen zijn geplaatst, dan is het ook weer wat voller aanzicht denk ik. Bowen therapie ken ik niet trouwens, hoe is het gegaan?

Sneeuwwitje veel plezier in Drenthe en we lezen je volgende week wel weer!

Strawberry ja we gaan ervoor!!!!! Hopelijk ff een paar weken knallen! Gisteren wel na de borrel nog ff een half uur op de hometrainer geweest haha, een soort compensatiegedrag.

Wat pittig dat je zoveel slaap hebt rond je menstruatie. En dan ook nog die drukke honden erbij. Heftig ook zo enorm veel reacties per vacature, dat is wel heel erg lastig dan om daar tussen te komen. Ook geen mensen in je netwerk die iets voor je kunnen betekenen qua werk? Zal best wel gek zijn en een enorme omschakeling om weer naar Nederland te komen, als dat nodig is. Maar ik duim mee dat je toch iets vindt!

Chocoladerijstwafel kom je wel met ons meeschrijven in het topic of heb je je alleen maar aangemeld? Aangezien je niks meer hebt gepost en ook geen gewicht hebt doorgegeven.

Nou fijne dag allemaal, wat een lekker weer!!!
Hey meiden, weer even een berichtje van mij!
Allereerst moet deze apetrotse moeder even iets van de daken schreeuwen (wat ik niet irl van de daken schreeuw). Onze zoon, in dec. 10 geworden, heeft altijd moeite gehad met zindelijk zijn. Overdag zindelijk zijn (natte broek) was zelfs met 4 jaar nog lastig voor hem. Het poepen in de broek hebben we zelfs een paar jaar terug nog voor bij een poep en plas dokter gelopen, dat gaat beter tegenwoordig. Dat bleek iets medisch te zijn.
Maar 's nachts was hij nog altijd niet zindelijk. Dat was iets wat de arts ook niet zorgwekkend en we moesten maar terugkomen als hij rond zijn 11de/12de er nog last van had.
Hij heeft zelf een aantal jaar geleden uitgeroepen dat hij het wilde verdienen. Dat hij 3 weken zindelijk zijn wilde inzetten voor een prijs. Wij hebben toen overlegd, de arts zag er ook geen erg in. En uiteindelijk is daar €100,- uitgekomen voor 3 weken zindelijk. Hij heeft in het verleden meerdere malen de 2 weken gehaald, maar niet langer. En pas geleden zat hij op 2,5 week. En toen was zijn bed weer nat. Dat was een flinke teleurstelling voor hem.
Nu hadden we vorige week al gezien dat het weer heel goed ging. We hebben het dit x expres niet benoemd bij hem en stilletjes meegeteld en meegehoopt. En vanmorgen mochten we eindelijk dat langverwachte 21ste streepje neerzetten!!!
We zijn zo enorm trots op hem!
Vanmiddag gaan we hem blij maken met het nieuws (hij weet het nog niet), een mooie kaart en het geld. Echt, ik zit zo te jubelen! Heerlijk is dit, weer een mijlpaal!!! :yes:

Oke, en verder.
@Hamaika, Lekker, je plateau doorbroken! Gefeliciteerd!!! :yes: Wat fijn zeg!
Ik heb nu de afgelopen paar dagen al meer stappen gezet dan normaal, dus het gaat lekker!
Ach, je borrel. Het was tenminste gezellig :-) En de rest van de week kan je wat strenger doen.

@Dikkerdjedap, 78 is mooi toch. Dat is toch 0,5 eraf. Prima zo! :)
Mijn dagelijks gemiddelde is slechts 5500 met als dagdoel 6K. Ik wil dat echt weer ophogen. Voorheen zat ik altijd rond de 8K met als dagdoel 10K. Dat wil ik weer halen. Houdt jij ook je stappen bij? Bvb met een fitbit?
Lastig dat je nog steeds niet zeker bent wat je met de pup wilt doen. Twijfels twijfels twijfels.
Wat is Bowen therapie? Dat ken ik niet.

@Sneeuwwitje, Druk met werk lees ik. Maar wel met een heerlijk weekendje Drenthe in het vooruitzicht :) En het wordt mooi weer. Genieten!

@Strawberry, wat vervelend dat het werkzoeken zo moeizaam verloopt en je de hoop daardoor verliest. Ik zag 73,6 en ik wilde terugkijken in de tabel. Maar ik zie je er niet instaan?! Heb ik iets gemist?
Fijn dat het verder lekker loopt.

@Hier, qua eten gaat het redelijk moet ik zeggen. Het wil ook wel dat de medicatie als bijwerking misselijkheid hebben en ik dus minder snaai ;-D
Verder probeer ik nog steeds verantwoord te eten/snacken. Mijn ontbijt vanmorgen was magere kwark/magere griekse yoghurt gemengd, een kiwi in stukjes erdoorheen, een paar dadels erdoorheen in stukjes, wat zoetstof, lijnzaad en chiazaad.
Voor de lunch heb ik mee: bananenbrood, wortel en paprika in reepjes met een yoghurtdip. En vanavond dan wat ongezonder. Friet met frikandel, maar wel uit de airfryer. En sla erbij.
Verder lukt het dus qua stappen redelijk. Ik heb nu, voor vandaag al bijna 3800 stappen gezet :)
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika

Kortom nog even doorknallen en dan red je je doel wel om voor je vakantie onder de 70 zijn. Probeer die motivatie vast te houden.

Werk vinden hier is enorm lastig, en voor mij nog meer. Met een HBO opleiding ben ik hier 'hoog' opgeleid. En voor de simpele banen zoals cassiere, verkoopster enz ben ik te hoog opgeleid. Voor andere banen heb ik geen kennis en ben ik juist te laag opgeleid. En zo gaat het al 2 jaar en economisch is de situatie net uit te houden maar het is alles behalve prettig.

@Polkadot
Wat fijn, het moet enorm motiverend zijn om zulke mijlpalen te halen. :cheer: . En het moeiste is dat je zoon er uiteraard wel mee bezig is, maar niet zo obsessief dat maakt het alleen lastiger.

Qua voeding en beweging goed bezig! En ach die friet vandaag mag wel, jullie hebben tenslotte iets te vieren.

Ow, en ik sta bewust niet in de tabel, ik heb namelijk geen weegschaal ter beschikking en kan dus alleen af en toe wegen.


@Hier
Weer lastig van de hormonen, daardoor gisteren 1 hele zak chips op :facepalm: Ik voelde me echt bizar slecht daardoor. Door de hormonen zit ik ook in een soort van dip, waardoor ik enorm makkelijk triest wordt en neig te snaaien.

Wel een enorm gemotiveerde training gehad, heb mijn maximale gewich van bepaalde bewegingen weten op te hogen van 33 kilo naar 42kilo. En ik was trots..zelfs de trainer gaf me een high five, en de trainer is bijzonder kritisch. Dus mijn ego kreeg een enorme boost.

Nu weer een 'bleh' moment, mede doordat ik moe ben en de hormonale schommeling. Ik kan deze dagen echt om alles janken, en ook een relatiefzwaar gesprek gehad over wel/niet terugkeren naar Nederland en dat brengt ook allerlei emoties omhoog ...die nu dus veel heviger voelen dan ze zijn.

Vandaag proberen weer netjes te eten,zometeen koken. Kip met pasta en groente in de wok. En 's avonds waarschijnlijk proteine pannenkoek maken.

Later vandaag waarschijnlijk even slapen en naar het strand wat ontspannen en genieten en emoties van me af laten vloeien.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Sorry dat ik na mijn aanmelding vrijdag niets meer heb laten horen. Enorm druk geweest en andere omstandigheden.
Wel even snel gelezen tussendoor, maar het is lastig te onthouden wie wie is en een verhaal te koppelen aan een persoon, omdat ik jullie nog niet ken. Dus ik zal m’n best doen :biggrin:

@strawberrie; mag ik vragen waar jij woont? Ik lees dingen over warme temperaturen, moeten solliciteren etc. Snap het ook als je dit voor jezelf wil houden hoor! Maar ik hou van het warme weer, dus je had meteen mijn aandacht. :P (alhoewel ik ook wel echt een wintermens ben en hou van op de bank hangen, dekentjes, thee en.... chocola :roll: )

@polkadot; wat zullen jullie trots zijn! Fijn zeg. Hoe reageerde je zoon? En heeft hij al een bestemming voor het verdiende geld? :heart:
Oh en die yoghurt dip, maak je die toevallig zelf? Lijkt mij ook lekker. Ik eet vaak paprika, komkommer en wortel met humus, dus een keer wat anders kan geen kwaad.

@hier; gister voor het eerst begonnen met een beginnersworkout (aangezet op YouTube op mn tv), matje ervoor en gewichtjes erbij en gaan met die banaan. De workout duurde 20 min en daarna nog 350 x touwtje gesprongen. Kort, maar krachtig. Het zweet liep van mn hoofd en rug af haha. Vorige week toch weer dingen gesnaaid, maar vandaag de derde dag weer dat ik probeer alle snoep, koek, chips, chocola te laten staan. En vooral meer te drinken. Ik pies me een ongeluk. :P

Ik lig nog even te snoozen, maar zal straks ook mijn huidige gewicht doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
helaas, 70,5 kg

Al valt t me nog mee, omdat ik drie dagen geleden ineens nog 71,3 woog.
We gaan er weer tegenaan!
Goedemorgen meiden, hebben jullie ook zo een zin in de lentedagen? Ik wel in elk geval maar ik hou dan ook niet van kou. :)

Polkadot wat goed van je zoon! Dat is zeker een beloning waard ja. Hoe reageerde hij???? Fijn zeg ook even wat goed nieuws voor jullie.
Hopelijk nu volhouden hier ja, dus onder die 73 blijven ook. Heb er ruim 2 maanden boven of op gescharreld. Jij ook goed bezig dus met bewegen. Dat ontbijtje klinkt ook lekker!

Ja borrel was erg leuk en omdat ik verder geen plannen heb dit weekend zal het ook wel meevallen. Maar had wel erge buikpijn gisteren van al die vette hapjes :sick: .

Strawberry ja het wordt pittig, onder de 70 naar Portsmouth maar ik ga er mijn best voor doen! Klinkt wel goed, nog 5,5 kilo tot mijn streef, waar dat er toen ik begon 16 waren. Van de week ook n hoop kleding weer weggedaan en wat leuke dingen in een kleinere maat gekocht.

Wat een rotsituatie met werkzoeken. Ja overgekwalificeerd zijn is net zo lastig als onder. De onrust en niet echt kunnen plannen lijkt me echt heel moeilijk om mee om te gaan. Hormonen versterken alles ja, en dan ook nog zo een heftig gesprek gehad. Maar het is ook niet niks als je na zoveel jaar en eigenlijk tegen je zin in terug moet. :hug:

Chocoladerijstwafel fijn je weer te lezen en ook dat je van plan bent gewoon echt mee te doen. En als je langer meeschrijft komt de kennis van de verhalen vanzelf! :)

Jammer van de 70,5 maar je sport workout klinkt ook goed en touwtje springen helemaal! Ja meer drinken, dat was ook een probleem bij mij qua water. In het begin pieste ik me ook een ongeluk haha maar het lijkt of mijn lichaam er nu een beetje aan went. Moet nog wel vaak maar niet meer aan een stuk door.

Hier een leeg weekend voor de boeg, heerlijk. Volgende week vrijdag krijg ik mijn salaris met bonus dus leuk om vast even na te denken over een paar aankopen. Vanavond misschien wel wat drinken met een ex-collega maar zijn vrouw is ziek dus het kan zijn dat het niet doorgaat. Afwachten maar.

Fijne dag ladies!
Alle reacties Link kopieren
@Chocoladerijstwafel
Toch best netjes, 70.5..bijna 1k verschil in 3 dagen. Wat vond je van de workout, voel je het vandaag een beetje of heb je nergens last van?
Meer plassen is supergoed, maar ook supervervelend..hihi.

Ik geef geen details over de locaatie, maar ik zit in Zuid-Amerika in een land met zo ongeveer alle mogelijke klimaten. Zelf zit ik in het deel met officieel een woestijnklimaat. Maar het weer is enorm raar, alle hoge temperatuurrecords zijn verbroken dit jaar met ongekende warmte. En gisteren had ik het midden in de zomer ineens 'koud' en het begon enorm zacht te miezeren..en het druppelt hier alleen in de winter en zelfs dat is een uitzondering. :-o

@Hamaika
Heerlijk zo'n leeg weekend. En nadenken over aankopen en beetje fantasie de loop laten gaan is heerliljk.

@Hier
Fysiek zit ik weer iets beter in mijn vel, zwaarste is bij als de menstruatie op gang moet komen. Eenmaal op gang gekomen, verdwijnen de klachten beetje per beetje.Ben wel enorm moe, gisterenavond rond 22.00 kwam een familielid onverwachts langs(heel normaal hier) en vrij diepgaand gesprek gehad, want hij heeft borderline en zit momenteel niet goed in z'n vel en wilde praten. En om de één of andere manier vinden mensen hun hart luchten bij mij enorm fijn :-D
Dus lag laat in bed, en werd tussen half 6 en 7 continu gewekt door hongerige katten. En daarna om 7uur door uitgeruste jonge honden :-[

En mede door de menstruatie moet ik zo'n 5 keer uur plassen...ennormaal ga ik hoogui 1x per uur :proud:
Nu is het 11uur hier, dus ik ga ff een serie kijken(big bang theory) en daarna beetje bijslapen denk ik.. :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

@Hamaika; ja héel veel zin in de lente! Gister voor het eerst op een terrasje gezeten (met een broodje en 1 wit wijntje :facepalm: :proud: ), maar het was zulk mooi weer, dat moest natuurlijk even gevierd worden haha. Ik zat vol in de zon, zonder jas. Heeeerlijk! Geniet lekker van je vrije weekend! :sun: dat geldt natuurlijk voor iedereen.


@strawberry; ik snap dat je niet teveel in detail wilt treden hoor, maar het klinkt al heel gaaf. :biggrin:
Mijn vriend woont ook (tijdelijk) in het buitenland. We reizen ongeveer om de drie maanden naar elkaar toe. Het is pittig, maar nog voor maximaal 1 a 2 jaar. Het is ook niet echt om de hoek zeg maar, 11/13 u vliegen.

Mijn workout voel ik wel een beetje in mn bovenbenen, dus dat vond ik genoeg excuus om het gisteravond niet te doen. :-[ vanmiddag maar even doen.

Hopelijk heb je een beetje bij kunnen slapen!

@hier;
Merk dat ik echt enorm veel moeite moet doen om van chocola af te blijven.
Ik haal het gewoon niet meer in huis, maar ik zie het bij andere mensen, in de winkel, op het werk. Ik ben echt chocolade-verslaafd. (Goh, waar zou mn nickname vandaan komen :facepalm: )

Verder wilde ik nog vragen; wegen jullie je echt alleen op maandag? Ik merk dus dat ik geneigd ben tussendoor (lees elke dag) er op te gaan staan. Weet dat dat niet echt slim is, want ik kan het vervelend vinden als ik bijv weer iets aangekomen ben, terwijl dat de volgende dag er weer af kan zijn, door vocht of menstruatie etc. Dus eigenlijk moet ik proberen er ook alleen op maandag op te staan en er niet zo obsessief mee bezig te zijn. Andere kant motiveert het mij ook weer, dus nou ja, ik hoor graag wat jullie doen haha.

Verder komt er vanavond een vriendin borrelen en morgen ga ik een dagje winkelen met een andere vriendin. Heel veel zin in, maar hoop wel dat ik me een béetje in kan houden met lekkere hapjes en etentjes.

Nou dames, een heel fijn weekend gewenst! :sun: geniet van het heerlijke weer.
Alle reacties Link kopieren
Sorry meisjes dat ik zo weinig van me laat horen. Afgelopen maandag is mijn schoonvader gevallen (heup gebroken) daarna is het snel bergafwaarts gegaan (dementerend) en gisteren overleden, a.s. Dinsdag is de crematie en alles moet nog geregeld worden. Familie is over uit het buitenland, dus het mooie lenteweekend gaat een beetje aan ons voorbij. Gelukkig zijn we heel close met de familie en zitten we op 1 lijn. Wel veel uiteten, dus het afvallen staat weer op laag pitje helaas.....
Fijn weekend allemaal!
Zo ladies daar ben ik ook weer even. Ik verwacht morgenochtend wel een min, maar moet ook ongesteld worden merk ik dus ben benieuwd.

Strawberry wat een nacht/ochtend was dat, Hopelijk ben je inmiddels wel een beetje bijgekomen. Zelf zou ik dat niet trekken zo laat op de avond nog een enorm zwaar gesprek maar op die tijd schop ik de visite er ook meestal wel uit haha. Vast een cultuurdingetje inderdaad. :-D

Chocoladerijstwafel klinkt als leuke weekendplannen! Wat wegen betreft, ik weeg op maandag voor de tabel en meestal later in de week op do of vrij nog wel een keer om te kijken hoe het ervoor staat, Maar ik ben zelf dan ook totaal immuun voor eventuele schommelingen. Ik weet dat die er zijn en de maandag is voor mij het leidende getal. Als je er niet door van de wijs raakt is dat ook geen probleem denk ik, als dat wel zo is moet je het jezelf niet aandoen om vaker te wegen want dan raak je van de leg van iets dat biologisch nu eenmaal zo is.

Ook een lange afstandsrelatie dus tijdelijk las ik. Mijn ex woont ook in Spanje, wij zagen elkaar zo elke 6 weken. Meestal vloog ik daarheen voor een weekend omdat dat makkelijk was aangezien ik 4 dagen werk. Bij jullie een stuk lastiger qua afstand en prijs. Hopelijk is hij snel weer terug!

En ja herkenbaar dat als je dan zelf niks haalt je iedereen om je heem met lekkers ziet, tot op tv aan toe. Ik word er ook altijd gek van hahaha, Waarschijnklik valt het ook onbewust meer op.

Maureen jezus meis gecondoleerd...... :redrose: Wat enorm heftig nieuws en wat snel gegaan. Ja dan heb je voor de rest geen tijd, maar schrale troost dat er vast nog genoeg mooie weekends aankomen. Hoe is je man eronder? Veel sterkte voor jullie.

Hier heb ik een erg goede week qua flow en ik voel me ook heel sterk en lekker in mijn vel zitten, Vandaag de vliegtickets geboekt voor Southampton (dichtstbij Portsmouth) en het aftellen is nu begonnen, nog 6,5 week. Heb er erg veel zin in.
Verder op deze voet doorgaan en dan blijft ook het plateau hopelijk weg. Ik heb wel vertrouwen in morgen maar ja ik moet dus ook ongesteld worden....
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies!

Een fijn weekend gehad allemaal? Hier echt genoten van het mooie weer! Lekker was het he?

@Maureen; ik schrijf pas sinds vorige week mee en volgens mij heb ik jou nog niet eerder gelezen. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je schoonvader en alles regelen omtrent het afscheid. :rose: en alvast heel veel sterkte gewenst voor dinsdag natuurlijk.

@hamaika; Oh toevallig zeg! Was hij ook echt een Spanjaard? Mijn vriend is namelijk wel Nederlands, maar kreeg een mooie kans voor zijn werk.
Het is inderdaad pittig, maar het is een investering voor de toekomst en speciaal voor mij komt hij eerder dan gepland weer voorgoed terug. :heart: hij wil ook graag een toekomst opbouwen hier met mij. We zouden op den duur graag kinderen mogen krijgen etc. Dus nog even doorbijten! Maar ach, we maken nu ook heel mooie dingen mee samen. En als we elkaar zien is het altijd weer zó fijn. En dan hou ik mij vast aan de gedachte dat er ooit een dag komt dat ik hem ophaal van Schiphol en hij nooit meer terug hoeft! :flirting:

En jij, ga je op vakantie?

Tot morgen, allemaal. Ik ga zo nog even een 20 minuten workout doen in huis.

Denk ik. :$
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag (hier) dames

@Maureen
Hé, bah, wat vervelend. Heel veel sterkte komende periode voor jou en je gezin. En hopelijk heb je tussen alle drukte door ook nog wat tijd voorjezelf om alles te verwerken. Wel fijn dat jullie allemaal zo close zijn, dan heb je iig veel steun aan elkaar.

@Hamaika
oh, het aftellen kan beginnen! Verder vasthouden die flow en dat gevoel! Dan moet het wel lukken de gewenste kilo's eraf te krijgen voor de vakantie.

@Chocoladerijstwafel
Wat fijn dat je zo'n lekker weekend had. En lastig om van chocola af te blijven...heel herkenbaar..ik heb dat maar met koekjes.Meestal hou ik het enorm goed vol, zo'n 2 weken maar als ik eenmaal weer een koekje op heb moet ik meer hebben haha.

En lange afstandsrelatie lijkt me enorm moeilijk. Wel knap, en ik kan me voorstellen dat als jullie elkaar weer zien dat het enorm fijn en intens kan zijn.

@Hier
Op zich wel goede dagen achter de rug. Ook netjes (normaal) gegeten en gesport. Gisteren was wel zwaar...moest van de coach de gewichten ophogen, want ik maakte het me te makkelijk. En i.p.v. simple unders moest ik dubbel unders doen( dus 1x springen 2xspringtouw over de vloer) en dat kost me moeite en energie pfff.

Vandaag rondje krachttraining gedaan.En nu train ik t/m dinsdag en mischien ook woensdag. Daarna neem ik minimaal donderdag en vrijdag rus(strand) want zaterdag is de wedstrijd en voor zover ik weet wordt het enorm zwaar. En volgende week zondag neem ik dus ook rust.
Zo nou eerst even het goede nieuws hier. Mijn plateau is echt weg nu, ben deze week 0,7 kilo afgevallen en weeg nu 71.8 ! De laatste keer dat ik dit woog was in september 2012 !

Ik heb ook maar eens de rest opgemeten om te zien hoe alles sinds het begin in april 2017 is veranderd.

Startgewicht was 86 en nu dus 71.8 dus 14.2 kilo kwijt tot nu toe,
Vet was 41.7% en nu 34,3% .
Water 37.8% en nu 42,7%
BMI was 30.6 en is nu 26.6
Buikomvang was 93cm en is nu 84 cm.

Het enige wat niet echt veranderd is en waar ik wel echt keihard aan moet werken is spiermassa kweken want die is nog steeds veel te laag. Maar goed, met al het sporten zal dat ook wel stijgen. Ik ben in elk geval erg tevreden hoe het nu gaat en vind mijn lichaam in bepaalde kleding ook echt al mooi worden. Het gaat de goede kant op. Nog 4,8 kilo tot een gezond BMI / gewicht van 67 maar ik wil dus wel wat speling dus zal als ik dat bereik nog wel tot 65-63 willen afvallen.

Volhouden dus! Ben wel ongesteld geworden vannacht dus deze week zal wel anders zijn qua vocht vasthouden.

Chocoladerijstwafel ik had een heerlijk rustig weekend. Een borrel die niet doorging en verder niks gepland dus lekker alles open gehad vanwege het mooie weer en wat series gebingewatched (schrijf je dat zo?) Verder mijn vliegticktes dus geboekt naar Southampton en de helft van mijn bonus uitgegeven aan leuke dingen voor in huis.

Mijn ex is een Spanjaard ja. Ik had hem daar ook leren kennen. Overigens is het vandaag precies 2 jaar voorbij bedacht ik me net. Bizar hoe snel de tijd gaat. Ja kan me goed voorstellen dat je snakt naar die dag dat je jouw vriend definitief ophaalt van Schiphol! Ja klopt hoor, dat had ik ook, omdat je elkaar dan zoveel minder ziet is het wel extra fijn als je dan samen bent, Maar goed, bij ons heeft het helaas niet zo mogen zijn en ik heb daar inmiddels vrede mee. Hoop nu op een leuke vent gewoon in de buurt haha.

Ik ga van 5 tot 12 april naar Portsmouth in Zuid Engeland. Daar ben ik in de jaren 90 en begin van de 00's regelmatig geweest en heb er dus een heel verleden liggen waar ik hele mooie herinneringen aan heb. Daarna ben ik er dus nooit meer geweest vanwege mijn Spaanse relatie en nu wil ik het graag weer oppakken om daar regelmatig heen te gaan en ook mensen van toen weer terug te zien. Ik kijk er erg naar uit al vind ik het ook wel spannend zo een week na de brexit datum naar Engeland te vertrekken :)

Strawberry haha geniaal dat goedemiddag ja hahaha! Nou zoals je ziet zit het met de flow wel weer goed, nu dus volhouden! Het wordt wel haalbaar ja, onder de 70 naar Portsmouth maar ik weet ook hoeveel weken het kostte om deze 2 kilo te verliezen. Maar haalbare kaart is het zeker als alles gewoon loopt.

Jij dus ook nette dagen gehad qua eten sporten, goed bezig! En zaterdag de wedstrijd dus? Alvast heel veel succes!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven