Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sanseveria87 schreef:
10-01-2018 08:31
DAMES
OMG
Ik ben in SHOCK!!!!

Ik heb een positieve zwangerschapstest in handen, na zoveel jaren proberen, na de malemolen, gewoon natuurlijk zwanger!!!
Gefeliciteerd, dat is zeker goed nieuws en best een shock dan!!
Alle reacties Link kopieren
Sanseveria, wat een fantastisch nieuws. Gefeliciteerd!!

Maureen, ik gebruikt een app voor op mijn telefoon. 5k runner heet die ik gebruikte. Ik vond deze erg fijn, maar na een paar trainingen moet je wel een paar euro betalen voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
Wauw even inbreken hier.

Sanseveria van harte gefeliciteerd! Wat super fijn dat het nu gelukt is! !!

Hier gaat alles prima. Ik zit inmiddels weer over de 85 kilo.
Begin december: 86.8
Vanochtend: 84.4
Dus dat gaat lekker
Sanseveria, wauw!!! Wat een fantastisch nieuws! Van harte gefeliciteerd.
Bedankt dames!
HCG was goed voor deze termijn, ergens tussen de 4 en 5 weken ben ik...

Afvallen zal nu wel op een lager pitje komen te staan! Ik mag niet meer lijnen van de dokter, maar moet wel gezond blijven eten. Vandaag had ik al veel honger en heb gezonde tussendoortjes genomen.

Ik mag iets van 7 kg aankomen, liefst niet meer.

Het dringt nog niet echt door, pas na de eerste echo denk ik!
Sanseveria wat fijn dat je nu ook weet hoe ver je bent en dat alles er voor nu goed uitziet. Nogmaals van harte meis.

Laat maar weten of je wel wilt blijven meeschrijven evt zonder gewicht door te geven of dat je uit het topic wilt.

En duurt wel ff denk ik ja voor dat besef er is, het is ook super plotseling!!

Hier gaat deze week best goed, zowel qua sporten als ook qua eten. Gelukkig maar haha, mag ook wel weer eens na 3 weken gesnaai!

23 jan heb ik mijn beoordelingsgesprek op het werk. Ik hoop dat ze dan ook al vertelt of mijn contract vast wordt, maar dat mag ze ook nog in februari doen. Dus wss doet ze het dan pas. Maar laten we duimen dat ik het nieuws al met mijn beo krijg.
Sanseveria87 schreef:
10-01-2018 08:31
DAMES
OMG
Ik ben in SHOCK!!!!

Ik heb een positieve zwangerschapstest in handen, na zoveel jaren proberen, na de malemolen, gewoon natuurlijk zwanger!!!
OMG, ben ik even niet in forumland geweest en ben je gewoon ZWANGER!!! Wat fijn meis, echt enorm gefeliciteerd!!! :redrose: :heart:

Dit gun ik jullie zo graag! Ik ga nu even verder lezen ;-)
hamaika schreef:
10-01-2018 08:03
Polkadot ik word er gewoon echt boos om als ik lees hoe weinig die school nu doet om het pesten van je zoontje tegen te gaan. Ze hebben dus geen protocol of niks? Een tekening ja? Ik voel echt plaatsvervangende schaamte.
Dat schriftje is misschien nog wel n goed idee, mar ja, dan is het al gebeurd als hij er iets over schrijft. Wel goed dat hij weer naar school gaat. Een andere school is geen optie denk ik? Weerbaarheidstraining is altijd goed natuurlijk al blijft het natuurlijk best heftig dat een kind dat gepest wordt op weerbaarheidstraining moet gaan omdat ene ander knd zich niet weet te gedragen.

Jua fijn om te lezen dat je dat vertrouwen wel hebt dat je bij je streef op gewicht kan blijven. Ik heb dat ook wel, nu alleen de streef eerst nog halen dit jaar!

Strandbal mijn aanpak lijkt erg op de jouwe. Ik ben ook een broodfreak en tel ook niet, kijk meer op gevoel over de hele dag en dat heeft altijd wel gewerkt. Ik vind het persoonlijk allemaal teveel gedoe met tellen en apps invullen en ben dan juist zelf sneller geneigd de handdoek in de ring te gooien. Ik moet gewoon minder bestellen en minder grote porties opscheppen. Afwisseling bij stilstaan doe ik inderdaad ook, want ik had ook te weing variatie vaak en stond dan weken stil.
Herkenbaar dus allemaal!

Maureen jij dus ook ervaring met een gepest kind lees ik, Verschrikkelijk ook. Is dat nu wel voorbij bij haar? En balen dat je ziek bent geworden meis. Beterschap!
Netjes ook jouw doel van een pond per week. Je kan het! Bij mij is het in totaal iets meer dan een jaar, vnaf oktober 2016, maar had nog beter gekund. Alleen allerlei prive ellende gehad begin vorig jaar (relatie voorbij en tijdelijk contact met mijn moeder verbroken) waardoor het een aantal maanden even niet zo goed lukte als emo eter.

Hier gaat het redelijk, kan nog beter mar verwacht wel een minnetje maandag. Sporten heb ik gisteren wel even overgeslagen, rustdagje voor mijn spieren haha. De eetdate van de 20e is ook verzet naar 10 feb, dus voorlopig 3 weken geen eten buiten de deur, dus hopelijk nu gewoon weer ff knallen haha.

Hamaika, je hebt helemaal gelijk! Ik merk dat ik ook sneller akkoord ga met dingen die worden gezegd dan mijn man. Ik ben echt niet assertief genoeg bemerk ik hierdoor. Ook iets wat ik in mijn individuele therapie ga aankaarten. Zien hoe we daarmee aan de slag kunnen gaan.

Voor nu, ik ben aan het uitzoeken wat de school verder qua protocol precies heeft en hoe we verder kunnen handelen.
Het klopt ook wat je zegt dat het schriftje is voor als er al wat is gebeurd, maar zoon geeft het vaak heel laat of niet aan (dan moeten we het via vriendjes horen) We hopen op deze manier te kunnen triggeren dat hij er sneller mee komt en het dus sneller en efficiënter kan worden aangepakt.
Ook is het zo dat weerbaarheidstraining inderdaad heftig is, omdat juist hij gepest wordt. Er zou eigenlijk een training/verplichte cursus oid moeten komen voor kinderen (en volwassenen ook trouwens) die pesten!
Maar ik hoop dat het zijn zelfvertrouwen omhoog kan krikken en dat hij zelf wellicht ook wat makkelijker dingen kan negeren. Hij trekt zich dingen wel snel aan namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Zwaait naar @twilight84 Jij ook goed bezig dus!!

@Sanseveria87 nu inderdaad maar goed voor jezelf zorgen, wel gezond eten maar niet gaan lijnen. Niet te veel aan die max 7 kg denken ook hoor. Vaak als je overgewicht hebt komt je ook niet zo veel aan ( schijnt)
Duim voor een erg mooi echo binnenkort!!

@hamaika nog steeds onzekerheid op je werk dus.....spannend dan. Heb je het verder wel nog naar je zin?

@Polkadot28 schriftje is mooie eerste stap maar je zoon zou toch wat assertiever moeten worden, ook eerder gaan zeggen. Mijn ervaring met weerbaarheidtraining is juist dat het voor kinderen die daar niet zo goed in zijn en (ook) gepest worden is.
Ze hebben er vaak toch echt wat aan om wat sterker te worden. Alle kinderen in zon groep hebben daar problemen mee.

Ik vind persoonlijk wel dat er ook een belangrijke rol bij school ligt, zij moeten de kinderen ook goed voorlichten over wat pesten is. Gezamelijk met de klas er over praten. Bewustwoording bij alle kinderen, zowel pesters als gepeste

Hier, kan het niet laten vaker op de weegschaal te gaan....ik weet het beter 1 keer per week. Vanmorgen 78,4 dus dat maakt mij blij maar ja....misschien wordt ik maandag weer teleurgesteld
Ondertussen weer eens ziek aan het worden. Ben ik ook zo zat. Al jaren en jaren een probleem en men weet niet hoe dat kan ( heb bijna 20 jaar geleden de diagnose ME gekregen maar ja dat zegt zo weinig)
Ben ook al een tijdje met B12 te kort bezig maar door zelf veel bij te slikken is bloedonderzoek niet heel betrouwbaar. Nu ruim 7 mnd niks geslikt maar ff " vergeten" dat ik vleesvervanger ook erg veel B12 wordt toegvoegd.
Maandag maar weer naar de huisarts, er waren andere waarden die evt een opname probleem kunnen aangeven. maar goed....het zal wel praten als brugman worden weer.
Zou zo fijn zijn als er eens een oplossing is....

genoeg gezeur van mij , fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Sanseveria: gefeliciteerd en wat geweldig! Hier ook de malle medische molen gedaan (met IVF uiteindelijk blijvend zwanger) dus ik weet er alles van. Wat geweldig dat het gewoon natuurlijk gelukt is!
Tijdens mijn zw-schap probeerde ik niet te snoepen (niet altijd gelukt) en 5 maanden post-bevalling was ik op m’n laagste gewicht in jaren omdat ik enorm af viel van borstvoeding. Misschien dat het voor jou ook kan werken.

Ducktales: ik herken de relatieproblemen omtrent de molen ook heel erg, wat verdrietig dat je huwelijk erop stuk liep. Hoe is het verder gegaan, je hebt wel kinderen toch?

On topic:
Ik woon in **Zwitserland** en hier is alles gewoon verkrijgbaar. Albert Heijn is iets verder met dieet-producten maar soms kan je er ook in door slaan denk ik.

Ik denk dat KHA voor mij het beste past, heb er wat meer over gelezen en dank voor jullie tips.
MyFitnessPal werkt prima en ik kan producten gewoon inscannen en opzoeken.
Ik moet gewoon echt stoppen met gedachteloos snoepen, kan iemand mij een schop onder de kont geven?
Alle reacties Link kopieren
Oh en buikspieroefeningen wil ik weer regelmatig gaan doen want dat helpt echt snel bij mij. Planken enzo even niet (of met 1 arm?) maar situps enzo moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hierbij de schop selectia

Oh dus niet een wereldvreemd land dus. Geen last van alle sneeuw?

Man heeft op zijn whishlist om naar Oostenrijk te verhuizen.

Exman heeft met zijn nieuwe vriendin spontaan een kindje gekregen (het probleem lag bij hem) en ik heb met mijn man twee kinderen. Nog wel heel goed contact met exman en komen nog vaak bij elkaar over de vloer.

Ik zit tegen heug en meug te eten vandaag. Merk dat ik echt een wekker moet zetten om te eten. Alles is overigens ook gewoon echt lekker! Als ik het maak denk ik nou... maar als ik het dan eet denk ik: dat gaat op het lijstje.

Ik eet overdag veel meer dan dat ik deed dus echt wennen. Wordt er een beetje angstig van omdat ik zo vol zit voel ik me ook echt dik. Maar ik krijg dus echt een heel stuk kcal minder binnen dan normaal en wel van alle groepen goede hoeveelheden.

Nou ja misschien een luxe probleem?

Spannend hamaika ik duim voor je dat je een vast contract krijgt!!

polkadot wat enorm triest voor je zoontje! Dat is wel 1 van de grote angsten die ik heb als dochter naar school gaat straks. Ze is heel rustig en lief en soms ook wat naief. Heel erg tegen opvoedkundige regels in zeg ik dat ze terug moet duwen als ze geduwd wordt al is het maar om haar iets weerbaarder te maken.

Zoon daar en tegen is echt 1 met een eigen wil en laat dat ook duidelijk merken op een fysieke manier en hij is ook nog eens behoorlijk sterk. Hij wilde laatst dat een vriendinnetje van dochter (4 jaar oud, hij is 2) naast hem kwam zitten en hij sleept haar letterlijk over de grond aan haar arm mee naar de bank. Nu is het nog kinderlijke onschuld naar zeker iets wat ik goed wil begeleiden.

Als hij zijn zus duwt in een spel dan ligt ze nog net niet 6 meter verder op...
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik zit te wachten op bezoek van de verzekering lees ik hier dat sanseveria zwanger is! VAn harte!!!! wat een mooi begin van het jaar!

Vanavond kom ik me weer even melden hoor, heb nu weinig tijd :)
Zo nieuwe werkweek overleefd! Ik moet zeggen dat ik best goed in de flow zit weer. Gemiste sportsessie ingehaald de afgelopen dagen en ook qua eten gaat het redelijk goed. Ik verwacht dus wel een minnetje maandag eigenlijk.

Polkadot goed dat je gaat kijken wat de school aan protocollen heeft over het pesten. En inderdaad als hij er normaliter pas laat mee komt is dat schrijftje wel een stok achter de deur ja. Hoe gaat het nu met hem inmiddels?

Jua ja nog steeds onzekerheid maar daar moet gelukkig wettelijk gezien volgende maand een einde aan komen. Maar ik hoop eigenlijk dat ze het de 23e al laat weten tijdens mijn beoordelingsgesprek. Ik heb het wel goed naar mijn zin ja, het betaalt goed, werk is op 10 min lopen van huis en werk is ook leuk inhoudelijk. Zij is een draak maar heb nog maar 2 dagen per week last van haar. En elders weet je ook niet wat je krijgt. Dus ik hoop gewoon op een vast contract hier.
Heb ook geen zin om weer ergens anders opnieuw te moeten beginnen. Ik ben nu 41 en dat geschuif met banen en contracten ook wel een beetje zat ondertussen. Dus we wachten het af!

Vaker wegen zou voor mij niet werken omdat ik nogal gevoelig ben voor wisselingen. Ik kan me echt kut voelen als er wat bij is dus kijk echt van maandag tot maandag. Soms kijk ik ook weleens een keertje extra middenin de week, maar vooral in de gevoelsmatig goede weken. Meer niet want het maakt mij alleen maar chagrijnig en gevoelig om op te geven als het slecht nieuws is. Maar das voor iedereen anders natuurlijk. Ik snap ook mensen wel die vaker wegen om een soort voortgant te weten, maar dan hoop ik wel dat ze schommelingen kunnen negeren. Anders is mijn advies toch echt: niet doen.

Hoe gaat het nu meis? Hopelijk niet echt ziek geworden?

Ducktales: Ik moest lachen toen ik las dat jouw man op zijn wishlist ene emigratie heeft. Heb jij die ook? Dat hoop ik wel dan haha. Vervelend dat je je er echt toe moet zetten om te eten. Heeft dat een oorzaak? Of was dat alleen gisteren?

Bijzonder dat je kinderen zo verschillen qua karakter. Ik had dat ook met mijn broer vroeger maar dan andersom. Ik kwam ook altijd voor hem op en als er wat gefixt moest worden deed ik dat. Kwam niet aan mijn broertje haha., Nu is dat gelukkig wel gelijkwaardiger, ik ben rustiger als volwassene en hij is ook veel sterker in zijn persoonlijkheid .

Hier gaat het dus wel aardig deze dagen. Dit weekend en volgend weekend ook niks gepland staan dus mooi ff een paar weken om in het gareel te blijven. Vanaf het laatste weeeknd van januari wachten er wel weer n paar volle weekends maar das voor dan

Fijn weekend allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Suikerbroodje schreef:
10-01-2018 12:45
Maureen, ik gebruikt een app voor op mijn telefoon. 5k runner heet die ik gebruikte. Ik vond deze erg fijn, maar na een paar trainingen moet je wel een paar euro betalen voor de rest.
bedankt! Volgende week proberen als ik weer beter ben!
Alle reacties Link kopieren
@Jua, hoop dat het weer beter gaat! Lichamelijke klachten hebben veel invloed op je 'gemoedstoestand' en bij mij dus ook op mijn eetpatroon..
@Hamaika, hoop dat je de 23ste positief nieuws krijgt!! Spannend hoor
Ik begin mezelf wel zielig te vinden met zoveel keelpijn. Gisteren even in de tuin gewerkt, want het weer was best mooi en ik wilde er even uit, maar was eigenlijk teveel. Had graag een actieve week gehad, maar ik moet niet zeuren, heeft even tijd nodig. Passieve week dus, máár heb nog niet gesnoept en me aan mijn plan gehouden. Op zaterdagochtend gaan we altijd naar de bakker voor iets lekkers (lees: gebakjes), ik pieker me suf: gewoon blijven doen 1 keer per week of iets 'verstandigs' bij de koffie nemen? Wat doen jullie in het weekend?
Verder merk ik dat als ik me minder voel, dus echt wil eten. Vandaag een tegenvaller gehad en dan merk ik dat ik geneigd ben mezelf te trakteren op iets lekkers. Niet gedaan!
Vandaag:
O: smoothie
T: ontbijtkoek plakje
L: Vers gebakken Spelt/zaden broodje met ene helft huttenkase en andere helft rookvlees
T: appel
A: vanavond (vrijdagavond is bij ons pannenkoekavond) neem ik 1 pannenkoek
s'avonds neem ik liever niks (alleen thee), misschien glaasje wijn omdat het vrijdag is.
Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
@Maureen: bij de bakker een eierkoek à la Sonja? Of een lekker broodje met vruchtjes, rozijnen, noten? Dat laatste is waarschijnlijker calorierijker dan de eierkoek, maar nog steeds alternatief voor een gebakje.
Of je man en kinderen sturen en voor jezelf even iets leuks kopen bij Kruidvat ofzo? 😀
Denk dat ik zelf de verleiding niet zou kunnen weerstaan... top als het je wel lukt.
@ducktales: qua levensklimaat zou Oostenrijk ons ook heel erg trekken, we gaan er ook altijd skien. Mijn man zegt dat we er gaan wonen als we met pensioen zijn. Ik ben pas 36 trouwens.

O: 2 eieren met fruitsmoothie (ook wortel erdoor)
L: tomaten pompoensoep met scheutje room, 2 manderijnen
T: 2 rijstwafels
D: kip tandoori staat in de marinade en ik wil voor t eerst bloemkoolrijst maken.
Nu honger trouwens, straks met mijn zoontje een avocado mee-eten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Skieen is de reden dat hij wil verhuizen. Het liefst naar italie (dolemiten) maar dat is nogal duur?

Hij wil ook als hij met pensioen is maar ik ben 15 jaar jonger dus gaat hem niet worden :facepalm:

Nu gaat hij elk jaar een paar keer daar heen om te skieen dat is goed genoeg gelukkig want ik zie het voorlopig niet zitten om te emigreren
Dank je wel dames voor alle gelukswensen.
De afgelopen dagen zijn een beetje een waas. Ik wil wel nog blijven meeschrijven om gemotiveerd te blijven om gezond te eten.

Maar misschien kan er bij mijn naam staan dat ik even pauze neem, ik hoef niet uit de tabel.

Polkadot, jeetje, wat erg dat het pesten nog niet is opgehouden. Hopelijk grijpt de school voldoende in. Dan breekt je hart wel ja, want je kan niet zomaar iets doen om het weg te nemen...

Selectia, jij ook al een hele weg afgelegd om zwanger te worden. Ik hoor er toch veel. Ik hoop ook borstvoeding te mogen geven. Wil het toch wel proberen althans.

Hamaika, hopelijk krijg je snel dat vast contract, zodat je wat zekerheid hebt. Fijn dat je je mojo hebt teruggevonden! Ik duim voor je dat je een mooi getalletje hebt maandag.

Ducktales, jeetje lijkt me niet gemakkelijk als hij wil emigreren en jij liever hier blijft. Maarja, mijn man heeft ook soms wilde ideeën en dan komt het er nooit van. Dromen mag hé, misschien is dat ook zo.

Selectia, lekker en gezond lijstje!

Maureen, een passieve week is toch niet zo erg? Zo lang je maar gezond hebt gegeten en dit niet elke week gebeurt, is dit oké toch?

Zo, qua eten gaat het wel goed. Niet misselijk ofzo, maar wel meer honger. Probeer gezonde tussendoortjes te eten. Ik lust totaal geen koffie meer, wat smaakt dat nu chemisch? Vind ik wel jammer, want ik genoot zo van mijn twee kopjes koffie per dag. Verder nog geen cravings of iets, maar het is ook nog veel te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de eerste brood (heel veel brood) en appelsap.

Bij de tweede niets.

Lust nu wel satesaus dat kreeg ik voor mijn zwangerschap niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Hier gister grieks gegeten (schoonmoeder at mee en recent een gebeurtenis geweest waardoor ze heel verdrietig is)

Zij was hier voor afleiding en wilde graag grieks eten. Aangezien ik gezond eet maar niet lijn eet ik dat wel als het zo uit komt en zoek het niet zelf op en zo moet het ook altijd zijn wil ik niet weer aankomen.

Alleen vanochend baal ik dan zo weer misschien ook wel goed want is een goede motivator 🙂

Gister met kinderen naar een koffietentje geweest met gebakjes (dochter moest plassen) alleen een kopje thee genomen (normaal had ik een broodje en taartje genomen) dus dat is wel weer positief
Maureen ja laten we het hopen ja, de 23e goed nieuws en niet pas het horen in februari. Als ze er zelf niks over zegt de 23e vraag ik het gewoon tussen neus en lippen door. Ben benieuwd. Als ik mijn vaste contract heb kan ik ook het eea aan andere dingen in gang zetten dus ik wil het graag zsm weten.

Balen dat je keelpijn maar aanhoudt. Heeft inderdaad even tijd nodig, maar ik snap je gevoel goed dat je gewoon iets wilt doen. Wat betreft het weekend, ik gun mezelf altijd 1 cheatdag per week waarop zoiets mag. Een gebakje of bijvoorbeeld patat. Dat houdt het voor mij ook vol te houden. Ik moet alleen leren om het dan ook echt bij die ene cheatdag te houden haha

Ducktales goed dat de oplossing voorlopig zo is, hij een paar x per jaar daar skieen en dan jij voorlopig verlost van de emigratieplannen. Slim gedaan zo! En lekker de Griek gisteravond. Lief om je schoonmodere mee te nemen en even afleiding te geven.

Sanseveria prima en gezellig dat je mee blijft schrijven. Ik zal bij jouw naam idd pauze zetten. Snap goed ja dat deze dagen echt een grote waas zijn. Duurt vast nog wel ff voor het geland is ja! Fijn dat het eten wel goed gaat overall en ja dat van die koffie hoor je vaak ja. Lijkt me best bizar, iets waar je altijd van genoot dat je dan opeens echt tegenstaat.

Hier gaat sporten heel goed en eten gaat redelijk. Ik verwacht weleen minnetje weer eens maandag. Zal geen grote sprong omlaag zijn haha maar weg is weg.

Ik ga nu richting de kapper en de rest vh weekend niks gepland. Heerlijk!!!

Fijn weekend dames!
Hoi allemaal,

Hier even een mindere dag. Ben erg moe en snel emotioneel.
Ik heb afgelopen donderdag eindelijk mijn poortfolio ingeleverd op school. Dat was echt de uiterste datum voordat het mij geld zou kosten... Ik had al 2x kosteloos verlenging aangevraagd. Puur omdat ik bleef uitstellen.
Nu heb ik het dus af en is het ingeleverd. Met heel veel gestress vooraf uiteraard... Het kan zomaar zijn dat ik daardoor nu even een soort van ontlading heb?!

Verder heb ik dus het kha eten weer volledig opgepakt. Vandaag voor het eerst weer een keto teststrip gebruikt en ik zit volop in ketose! Ik ben benieuwd wat mijn resultaat zal zijn maandag, ik houd me in ieder geval nu netjes aan wat ik kan en mag eten.

Gisteren was ik op de sportschool, ik heb een schema laten opstellen. Mijn doelen zijn: sterker worden, spieren trainen, ook om mijn gewrichts/bindweefsel klachten beter op te kunnen vangen. Betere conditie EN ik wil mij uiteindelijk heel graag kunnen optrekken. Ik wil liefste, einde van het jaar, minimaal 5 pull ups kunnen doen! Dat lijkt me zo gaaf!
Gisteren dus voor het eerst volgens dat schema getraind, maar damn... Ik heb nu al spierpijn in mijn bi- en triceps, en ook borstspieren. Goed teken dus!

Qua zoon. Ik vind het lastig allemaal. Schriftje was gisteren mee naar huis. Staan fijne dingen in, niets over pesten, hij zegt dat dat ook niet was gebeurd afgelopen week (Gelukkig!!!).
Zoeken moet ik nog doen, hoofd zit echt te vol om dat te doen nu. Komende week maar even tijd voor vrij maken.
Nu lukt me dat echt niet. Ik houd vandaag een rustige dag en hopelijk kan ik morgen wat aan de huishouding doen en de boodschappen.

Ik zal van de week proberen om weer wat bij te lezen, nu heb ik dat ook gedaan, maar ik sla het niet echt op... Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Polkadot, goed van je om even rust te nemen! Hopelijk voel je je snel weer beter en fijn dat het wat beter gaat met je zoon, laat t huishouden en boodschappen maar even zitten, dat doe ik ook! Zo te horen ben je heel goed bezig!
Ik ben nog steeds ziek, voel me heel slap, maar ben er trots op dat ik het wekelijkse gebakje heb overgeslagen;) Heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf volgende week wel weer neem als ik het goed volhou tenminste!
Polkadot wat rot dat je even een mindere dag had gisteren. Kan goed zijn hoor, de ontlading van dat je eindelijk van die opdracht af bent nu.
Wat supergoed van dat schema in de sportschool, en gelijk al begonnen ook! Inderdaad goed teken de spierpijn. Hopelijk ga je je doelen bereiken en helpt het ook als uitlaatklep. Goed bezig!!
fijn om te lezen dat er in het schriftje niets staat over pesten. Wel is het natuurlijk te hopen dat hij als het wel gebeurt het ook echt opschrijft zodathet geen vertekent beeld wordt. Laten we hopen dat het echt niet zo is en dat hij weer met meer plezier naar school kan.
Met zoveel aan je hoofd is een dagje rust ook helemaal niet erg toch? Je moet ook aan jezelf denken en de andere dingen komen wel weer. :hug:

Maureen nog ziek dus, bah. En knap dat je van het gebakje bent afgebleven! Hopelijk ben je snel weer beter en op de been.

Bij mij gaat deze week boven verwachting. Gisteren even flink schoongemaakt en naar de kapper geweest. En gevochten tegen de drang vette hap te halen en dat gelukkig weten te weerstaan.

Gisteren ook gesport en ik heb besloten dat ik vanaf maart wellicht weer ga zwemmen. Ik heb een paar jaar elke week banen gezwommen maar dat sloot qua OV sloot niet lekker aan. Fietsen erheen is geen optie omdat ik s avonds laat niet langs een donkere busbaan ga fietsen. Dus op zeker moment ging ik vaker niet dan wel en heb ik mijn abo opgezegd.
Nu hebben wij hier sinds december een nieuwe busmaatschappij en die komen daar op betere tijden langs. In maart heb ik weer geld voor het abo dus overweeg dat weer op te pakken 1 x per week. Ik vond het altijd wel erg fijn om te doen. het wordt dat weer banenzwemmen of aqua fit of iets in die richting.

Daarnaast heb ik ook besloten dat ik wss of eind april of met de feestweek in augustus contact ga zoeken met mijn ex. Ik heb al mijn boosheid en woede en verdriet redelijk verwerkt en heb dat laatste stukje afsuiting nog nodig voor mezelf. Ik moet alleen nog nadenken over de vorm. Kortom, dit jaar wordt idnerdaad een jaar van antwoorden en duidelijkheid, eerst natuurlijk het werk volgende maand en dus ook hopelijk ergens het streefgewicht.

Ben benieuwd morgenochtend. Ik verwacht zelf wel een min. maar goed heb er vaker naast gezeten hahaha. Suc6 allemaal vast meiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven