Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Nou hier wel een mooie min maar een minder grote min dan ik eerder deze week zag, Ben gisteren ongesteld geworden en dan hou ik altijd vocht vast.

Maar toch mooi resultaat, deze week - 0.7. en nu dus 76.2

Maureen klopt hoor, ik ga er zeker niet teveel energie in steken bij haar. Ik hoop alleen dat een tegenslag nu eens een keer bij haar haar weer eens met beide benen op de grond zet. We gaan het wel zien. Van een oud-collega ga ik afscheid nemen, daar hoor ik soms maanden niets van en dan gaat het alleen maar over hemzelf zonder de vraag hoe het hier gaat, Ik heb geen zin meer om in dat soort mensen nog energie te steken.

Goed besluit om de zomervakantie even vakantie te laten zijn, ook voor haar. Heel knap van haar dat ze aangaf beter in haar vel te zitten op een niveau lager. Grenzen aangeven is altijd belangrijk en wat knap dat ze dat zo jong al heeft geleerd. Lijkt me echt n stoere meid!

Daev83 balen wat erbij bij jou, maar ook ongesteld dus wel verklaarbaar. Snaaimoment was maar eenmalig gelukkig ja Zo heel af en toe gebeurt het, maar meestal heb ik het ook gewoon niet in huis.

Ben benieuwd bij iedereen!
Aurorus ook al ongesteld, jeetje! Maar wel heel netjes die halve kilo er af! Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Super resultaat Auores en Hamaika.
Ondanks ongesteld toch nog afvallen!!

Ik baal wel dat ik zwaarder ben.. maar heb wat slechte dagen gehad en gisteren veel zout gegeten (uiensoep) en vaak houd ik dan vocht vast.
Hoop op een goed resultaat volgende week :).

Heb gisteren wel 6,5 km hardgelopen zonder te wandelen :).. in 40 min.
Best trots!!
Begin april begonnen met steeds 1 minuut hardlopen en weer wandelen en nu al 40 min aan één stuk.
Zo leuk dat je dat zo snel opbouwt.

Op de één of andere manier is het nu veeeeel lastiger om af te vallen dan toen ik nog 84 woog..
Was echt een strijd om onder die 80 te komen en ik sta nu al maanden stil..
Maar het moet kunnen, 10 jaar geleden woog ik 10 kilo lichter dan nu.
Goedemorgen dames,

Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad!

Mijn weegschaal was lief vanmorgen. 90,2 kg Er is dus 2,3 kg af. Veel, dat besef ik. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er goed mee begonnen ben weer. En dat geeft in het begin een groter resultaat meestal...
Ik hoop het wel zo voort te kunnen zetten.

@ Hamaika, jeetje meis. Ik begrijp goed dat je je zo voelt wbt je vriendin. Ze was inderdaad geen fijne vriendin voor je de afgelopen periode. Ik hoop inderdaad dat ze hierdoor gaat inzien hoe fijn het is als er wél een goede vriendin is die je steun en dat met begrip reageren veel prettiger is!
Ik begrijp dan ook goed dat je die tijgernoten hebt aangevallen en de zak hebt uitgeschakeld! Ze zijn dan ook té lekker! :P

Maar je hebt toch fijn een min zie ik! Top! Hoe was je etentje zaterdag?

@ Maureen, dankjewel! Dat teveel moeten is iets waar ik nog steeds veel last van heb, blijkt steeds weer. Dan zitten we in gesprek met een behandelaar bij ons thuis en word ik weer "op mijn vingers getikt" dat ik teveel moet doen... Dat ik echt een tandje minder mag/moet...
Dus daar moet ik nog echt meer balans in vinden...
Het is inderdaad wat je zegt, lange termijnwerk. Maar dat maakt soms wel dat die eindstreep niet meer in zicht is en het daardoor uitzichtloos kan lijken...
Anyway, we pakken het weer op :-)

Wat een kl*tezooi dat er geen alternatief is voor de operatie zonder narcose... Maar eerst even gewoon vakantie! Ik hoop dat dat jullie ook lukt! En je mag schrijven over je dochter! Dat houdt je nu (heel logisch) erg bezig en dat mag je hier kwijt :hug:

@ Daev, Dankjewel! Balen, ongesteld! Hopelijk deze week een mooie min voor je!
En het zou zeker vocht kunnen zijn. Klinkt best logisch.
Wel knap om zo'n stuk aan één hard te lopen! En de opbouw doe je goed, zo te lezen.

@ Aurorus, een min! Lekker!
Een dagje weg moet je ook van kunnen genieten. Hopelijk heb je het wel leuk gehad!


Hier gaat het even wat minder. Maar ik weet goed waar het door komt. Ik heb vanaf donderdag best veel gedaan. Bij een vriendin eindelijk eens weer een avondje bij wezen praten (al maaaanden niet gezien), werd laat uiteraard. Verjaardag bij ex schoonzus, wat inwendig voor spanning zorgt door de familie omstandigheden, maar waar ik enige druk voelde om er toch heen te gaan (niet de goede reden, dat weet ik, maar ik kon het niet afzeggen om de een of andere gevoelsreden..) Verder elke nacht slecht slapen nu en gisteren een uitje met een deel van het oude sportteam van zoon als een afsluit uitje. Heel gezellig, maar ook weer iets "moeten".
Nu dus moe door het slaapgebrek en geestelijk uit balans.
Vanmiddag hebben we evaluatie van de thuistherapie. En dan donderdag als het goed is de laatste keer thuis. Dan gaan we, als het goed is, buurtteam hulp aanvragen.
Verder vanavond mijn reguliere groepstherapie. Ondanks dat ik er "zin" in heb, zie ik er ook tegen op, omdat ik zo moe ben...

Qua eten, ik heb tot gisteren kha gegeten, gisteren lukte me dat niet en heb ik er bewust voor gekozen even "normaal" te eten. Dat was makkelijker en zorgde voor minder extra druk... Ik heb zelfs patat gegeten bij de snackbar met het uitje!

Ik ga weer verder, moet zo met mijn man naar de huisarts. Hij is afgelopen weekend gebeten door 1 van onze katten omdat hij per ongeluk op haar staart had gestaan. De wonden op zijn enkel zien er, ondanks ontsmetting e.d. behoorlijk ontstoken uit en gaan dat even laten nakijken.

Later weer verder! Fijne dag!
Daev83 ja kan zeker vocht zijn na zout eten. Zeker knap dat je het zo hebt opgebouwd al dat je 40 minuten red zonder te wandelen. Goed bezig!

En ja dat afvallen... dat ging in het begin zeker sneller, ik schommel nu ook al maanden tussen de 75-77........ echt absurd.......

Polkadot wat een ontzettend mooi resultaat! En ja klopt, ik hoop dat ze nu ze zelf een moeilijke tijd tegemoet gaat ze wat meer begrip gaat krijgen voor mensen bij wie het ook tegenzit. En dat ze daardoor wat doet aan haar veroordelende houding naar alles dat niet in haar straatje past. Nou ja we gaan het wel zien. En ja die tijgernoten zijn uitgeschakeld! Er leeft er niet 1 meer haha.

Etentje was heel erg leuk zaterdag en ook het strand was erg gezellig, lekkere kleur alvast opgedaan! Heerlijk!

Wat fijn om te lezen dat je weer dingen oppakt, zoals ook bij die vriendin bijkletsen. Maar inderdaad wel een heel vol schema met veel 'moeten' zoals die verjaardag waar toch sociale druk is om te komen en dat sportteam van je zoon. gelukkig zijn dat wel dingen die zich niet te vaak herhalen, maar toch.... en helemaal als je zo moe bent. Goed dat je voor jezelf even de druk van de ketel hebt gehaald qua eten. Is ook helemaal niet erg als je af en toe een dagje de teugels even laat varen omdat je het anders niet trekt.

En jeetje zeg wat bizar van je man, die kattenbeet...... Hopelijk valt het mee en is het alleen een kwestie van ontsmetten. Succes ermee en ook vanavond bij de groep. je bent goed bezig!


Waar is de rest trouwens??????
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even snel mijn gewicht doorgeven, dat was vanochtend 81,3, dus -2 kilo. Vooral vocht denk ik, maar toch leuk!

Sorry dat ik nog amper heb meegeschreven. Mijn vader is deze week met spoed opgenomen in het ziekenhuis, dus mijn aandacht was even ergens anders. Wat er aan de hand is, is nog niet helemaal duidelijk, dat wordt nog onderzocht.

Morgen ga ik even jullie berichten bijlessen!
Hakuna matata!
Alle reacties Link kopieren
Deze week = vorige week
Hakuna matata!
Ik kom ook even snel gewicht doorgeven, ik zit er qua mindset goed in!
Vanochtend woog ik 83,8 en dat met een lekker dagje sauna en een avondje spareribs. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. ;-)

Excuses voor het egoïstische bericht, ik schrijf snel als ik meer tijd heb!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!

Mijn gewicht vanmorgen was 85,5. Anders gezegd: AaaaaaaHhhhhh ik ga weer ff aan de slag! :whip:

Ik had vorige week een heel bericht gtyped en dat was ik toen weer kwijt. Ik word daar zo chago van! Ik reageer later even op de rest... sorry voor mijn ego berichtje
Wat super netjes Mufasa en Krokusdruifje! Goed bezig!

Mufasa heel veel sterkte met je vader. Hopelijk komt het goed allemaal.

Zwaantje pfoe dat is pittig qua gewicht.... Hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op.

Jua ik heb jou uit de tabel gehaald want het is inmiddels al n aantal weken geleden, Ik hoop dat jouw afvaltraject verder ook goed zal gaan.

Juul, Sasky, hoe gaat het bij jullie?

Hier ga ik vandaag horen of mijn vakantie naar Valencia wel of niet doorgaat in september. Dat heeft met het gedoe bij mijn vriendin te maken. Mocht het niet doorgaan dan ga ik waarschijnlijk nog een keer met mijn moeder naar Ermelo, want zo kort van te voren nog een hele nieuwe reis naar het buitenland uitzoeken en boeken zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zelf zou ik het trouwens niet zo heel erg vinden als het niet doorgaat. Ben erg benieuwd.
Goedemorgen,

@Hamaika,
Wat fijn dat je het leuk hebt gehad met het etentje en op het strand. Die zon doet ook goed!
Het veel "moeten" heb ik inderdaad gemerkt. Nog steeds ben ik er niet helemaal van bijgekomen.... Maar ik heb gelukkig alleen donderdagochtend nog thuistherapie staan, en voor de rest geen therapie mee deze week! Wel nog met zoon naar de laatste les v.d. weerbaarheidstraining.
Oh, en straks ga ik voor een uurtje of 2 max. naar mijn werk. Vorige week was ik op gesprek geweest, bespreken hoe het gaat en of er al sprake kan zijn van evt via de bedrijfsarts weer wat gaan werken. Afgesproken dat we dat over een paar weken gaan opstarten als het lukt.
Alleen kreeg ik gisteren een appje van wg. Degene die mij vervangt moet iets uitgelegd worden en hij is niet op kantoor ivm afspraken. Of ik wellicht in de gelegenheid zou kunnen zijn dat te doen.
Ik heb toegezegd daarvoor vanmorgen erheen te gaan. Mijzelf al voorgenomen om niet meer dan maximaal 1 uur uitleg te geven, mits ik überhaupt zolang nodig heb. En dan ook nog max. 1 uur bijpraten met collega's.
Voor de rest hoef ik dan vandaag en morgen niets en kan ik rusten.

Gisteren had ik dus 2x therapie, en het was beide keren behoorlijk intensief. Ik reed 's avonds, na de groep, naar huis. En bedacht dat ik echt behoefe had aan wat comfortfood. Dus ik heb voor man en mij een McFlurry gehaald. En ik had maar van 1 ding spijt. Dat 'ie al zo snel weer op was...

Ik was met man nog mee geweest naar de huisarts. Bleek dat we voor een kattenbeet gewoon de HAP hadden moeten bellen in t weekend. Er moet hoe dan ook antibiotica worden gegeven. Wisten wij veel...
Maar is hij nu mee begonnen gelukkig.

Ik ga even relaxen nog voor ik zo weg moet!
Fijne dag!
Nou ik heb gisteravond inderdaad de vakantie naar Valencia moeten annuleren. Ik vind het niet eens heel erg, want zag er al n beetje tegenop vanwege onze ongemakkelijke vriendschap van de afgelopen maanden. Dus het kwam eigenlijk wel goed uit, ook financieel.

Ik ga nu dus nog een keer met mijn moeder naar Ermelo 5 dagen in september Ze zullen wel raar opkijken in dat hotel, dat we daar binnen 3 maanden weer een week zijn.
Wel jammer dat er nu dit jaar geen buitenlandvakantie in zit maar goed, volgend voorjaar is mijn plan naar Thailand te gaan dus dan komt dat ruimschoots goed.

Polkadot zorg ervoor dat je goed je grenzen bewaakt op je werk, zelfs al is het maar een paar uurtjes. Hopelijk is het gisteren goed gegaan.
Logisch dat je na 2 intensieve sessies behoefte had aan even wat comfort food. Herkenbaar ook. Af en toe een keer zo n momentje kan geen kwaad en je hebt dit ook niet elke dag. Ik heb gisteravond na het annuleren van de vakantie ook mezelf even op een patatje getrakteerd om dezelfde reden.

Van die kattenbeet had ik ook niet geweten hoor. Hopelijk herstelt hij er wel snel van. Hoe gaat het nu tussen jouw man en de kat?

Nou fijne dag weer allemaal, Ik mis nog heel wat updates, waar is iedereen????
Alle reacties Link kopieren
Hier mijn update: 71,9 dus -0,2
Maandag probeerde ik het al maar het gedeelte ‘reactie plaatsen’ was verdwenen...!?
Vanochtend op de laptop kon ik niet inloggen dus nu maar even op telefoontje. Klein minnetje dus. Het gaat even niet zo lekker. Straks naar een vriendin, ook weer eten. Maandag was mijn man jarig dus ook teveel gegeten, gisteren met de kinderen voetbal gekeken mèt......vanalles
Krijg t even niet voor elkaar, ik reageer morgen op jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook een klein snaai momentje gehad.. één flinke hand gezouten nootjes en paar zoute stengels.
Niet de bedoeling.
Vandaag wel 42 min aan één stuk hardgelopen. 6,5 a 7 km.
Vandaag en morgen nog proberen om gezond te eten.
Vrijdag zoon jarig dus taaaaart (wel hele dag in Efteling wandelen, dus misschien compenseert dat wat).
En zaterdag BBQ, maar heb geleerd om me in te houden met BBQ.. misschien 1,5 stukje vlees, beetje stokbrood en salade en dan zal de schade toch wel iets meevallen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mij late reactie. Ik ben 1.2 kg aangekomen. En ik weet heel best waar het door komt. Ik snoep en snaai echt veel. Lijkt wel of ik er niet mee stoppen kan. Ik moet mezelf echt eens een flinke trap onder mijn kont geven.

Daev, lekker bezig met hardlopen!

Hamaika, jammer van de vakantie, maar vast een goede keuze.Met je moeder op pad wordt vast leuk.

Polkadot, heftig die therapie. Laat je niet opjagen op je werk, hoor. Jij gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet makkelijk Suikerbroodje en blijft ook regelmatig mijn valkuil..
Compenseert het hardlopen niet, normaal gesproken?
Waarschijnlijk heb je er geen 1,2 kg aan gegeten hoor, zal wel vocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
@hamaika: vervelend dat je nu geen buitenlandtripje hebt maar gezien de situatie wel beter ja... jammer dat dat nog steeds niet beter gaat met je vriendschap. En ja was flink schrikken ja! Vanmorgen weer 84,0 dus dat gaat weer de goede kant op.... voordeel is het gekkenwerk is bij mijn nieuwe baan dus ik vergeet te snacken tussendoor. Nu wel ongesteld geworden dus dat zal ook invloed hebben..

@polkadot; die therapie is belangrijk en zwaar dus neem inderdaad je rust ook als je werk anders van je vraagt. Goed je grenzen aangeven!!
Alle reacties Link kopieren
Daev, wat ben jij goed bezig met hardlopen! Dat zou ik ook weer op moeten pakken. Een klein plusje voor jou dus, Wel goed bezig, dat je nu al bedenkt wat je bij de bbq gaat eten. En de Efteling, ja daar loop je de hele dag dus dat scheelt ook. Wel leuk vooruitzicht! Veel plezier alvast!
Aurorus, Netjes! Mooi minnetje!
Hamaika, heerlijk toch, weer naar dat fijne hotel! Een mooi minnetje ook, goed bezig! En af en toe een patatje moet kunnen ja anders hou je het niet vol
Polka, Zooooo, netjes hoor zo veel afgevallen, hoop dat je het weer op kunt pakken als je meer rust hebt, zo werkt het bij mij. Ik probeer vaak 'willen' ipv 'moeten' te zeggen, voelt al meteen heel anders. Hoe gaat het met je zoon? Heeft hij wat aan de training gehad? En knapt je man alweer op? Wat een gedoe zeg. Wist ik ook niet van die antibiotica.
Mufasa, heel veel sterkte met je vader!! Hoop dat t meevalt. Mooi afgevallen zeg!
Krokusdruifje, heerlijk de sauna! En goed bezig, nu volhouden! En die spareribs....lekker hoor!
Zwaantje, ja balen die problemen met het forum, ik snap niet hoe dat kan, nu gaat het weer prima. Een plusje dus, maar nu weer een dalende lijn? Lastig hè....succes!
Suikerbroodje ook een plus dus, ik heb op dit moment het zelfde, ik eet alles wat los en vast zit haha. Nee, het is wel balen. Laten we proberen weer wat gezonder te gaan eten, succes!!!

Gisteren dus naar vriendin en veel gegeten daar, lekker in de tuin, hapje, drankje, je kent het wel. Op een één of andere manier hoort er bij gezelligheid ook wat lekkers, heel fout eigenlijk. Maar het was zeker gezellig en ik kon even mijn verhaal kwijt. Als mijn dochter erbij is blijf ik toch heel optimistisch maar de moed zakt me eigenlijk in de schoenen. Op dit moment slaapt mijn dochter heel slecht, enerzijds vanwege de gebeurtenissen denk ik maar het is ook een bekende bijwerking van de medicatie. Balen!! Ik heb zo'n zin in even een zorgeloze periode, even echt genieten, maar dat is al lang geleden.. Straks wel op vakantie maar dan neem ik toch mijn zorgen mee, er is geen ziekenhuis daar in de buurt bijvoorbeeld. Balen! Vanochtend weer begonnen met een gezond ontbijtje, straks lekker het bos in een stuk wandelen. Ik voel me ellendig, maar ik geef er niet aan toe, doe wel rustig aan, het huishouden kan wel even wachten bijvoorbeeld. Ik hoop door gezond te eten en wat meer te bewegen dat ik me daardoor ook weer beter ga voelen, want toegeven aan chocola en pizza levert uiteindelijk niet veel op, alleen gewicht haha.
Fijne zonnige dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd Maureen.. uiteindelijk levert dat slechte eten je niks op.. sterker nog, vaak levert je het een slecht gevoel op.

Maar heel herkenbaar, ik ben ook echt zo`n emotie eter en kan soms echt snakken naar slecht eten en soms ook echt sagerijnig worden als ik het niet eet
Alle reacties Link kopieren
Zie dat ik uit de tabel ben. Helemaal logisch en terecht.
Ben op vakantie en ff niks aan te doen.

Lees nog wel mee met jullie als dat mag
Zo daar ben ik ook weer even.

Gisteren een heftige dag geweest. Ik heb een vriendschap beëindigd met een oud collega. Ik kende hem al 10 jaar en we waren altijd enorm hecht maar de laatste paar jaar al kwam de klad er enorm in. Eigenlijk sinds ik daar ben weggegaan. Steeds meer tijd ertussen, steeds minder inhoudelijk contact. Begin dit jaar hebben we daar n keer over gepraat en vorig jaar ook al n keer. En nu was ik er wel klaar mee, toen er na 2 maanden opeens n mega lange app kwam over allemaal familieruzies daar. Zonder ergens de vraag hoe het inmiddels met mij ging na alles met mijn ex etc.

Ik heb hem dus gisteren gesproken en gezegd dat ik het niet meer voel, en dat het voor mij wel op is nu. Maakte me wel zorgen om zijn reactie, want het was n besluit voor mij en niet iets waarover nog te praten viel. Maar hij reageerde er vrij goed op, hij ervaarde hetzelfde zei hij en we hebben elkaar dus bedankt voor de mooie tijden en het allerbeste gewenst. Voelt wel gek, 10 jaar is lang maar tegelijk voelt het voor mij ook echt wel goed want het was er gewoon niet meer. En ik kijk naar hoe dingen zijn, niet naar hoe dingen ooit waren. Maar respectvol afsluiten vond ik wel belangrijk en is gelukkig gebeurd.

Qua afvallen zit ik helaas nog op hetzelfde gewicht als maandag. Vanavond kaartavondje en zondag barbecue dus verwacht er niet te veel van maandag. Morgen wil ik wel beetje balansen dus wie weet n kleine min. Maar het zou n wonder zijn denk ik.

Maureen wat bizar dat reactie plaatsen was verdwenen maandag. Ook n minnetje zie ik, netjes hoor met alles dat speelt.

En zo denk ik ook ja, af en toe een patatje of biertje / cheatmomentje moet gewoon kunnen. Het moet geen straf worden want het is toch de rest van ons leven dat we anders moeten gaan eten. En als ik dan die vriendin zie die nu de rest van haar leven alleen maar ongekookte groente en fruit wil ggaan eten en alleen maar water of thee drinken dan denk ik pfff..... Dat hou je toch je leven lang niet vol zo? Los van alle voedingsstoffen die je gaat missen. Maar goed, ieder zijn keuze. Voor mij is het credo heel simpel: meer bewegen, minder en gevarieerder eten en meer water drinken. En niet dat soort extreme eetpatronen.

Herkenbaar hoor, voor mij hoort dat bij gezelligheid ook echt wel. Daarom heb ik het zelf doordeweek ook allemaal niet in huis en gun ik het mezelf op zo n borrel of bbq in het weekend wel even. Ik denk dat het ook niet per se goed of fout is, we leven ook om genietmomenten te hebben, zo lang we het maar doseren.

Fijn dat je ook je verhaal even kwijt kon daar. Ik hoop voor jullie ook echt dat er nu eens n zorgeloze periode aankomt want dit duurt nu al zo lang allemaal. Knap dat je er niet aan toegeeft en het is ook zo dat goed voor jezelf zorgen meer energie geeft waardoor je de andere dingen weer iets beter aan kan. Je kan het wijffie. :hug:

Daev83 ook n snaaimoment gehad dus. Maar ook weer veel gesport dus ik denk niet dat de schade er maandag nog is. Veel plezier in de efteling vandaag! Ja daar maak je wel kilometers haha. En ook n barbecue dus dit weekend? Jij ook succes alvast!

Suikerbroodje meis wat ontzetend K die toename :hug: Zijn het bepaalde momenten of eigenlijk gewoon de hele dag door? Hopelijk kan je jezelf weer herpakken want het is zo zonde, je was zo enorm goed bezig. :whip:

Ja van de vakantie is echt balen, maar het enige juiste om te doen in dit geval. En het haalt bij mij ook wel andere onrust weg want ik zag erg op tegen uitgaan en uit eten samen daar vanwege haar nieuwe extreme raw vegan eetpatroon. Dus daarover hoeven we het nu niet te hebben vooraf. hoe we het doen met(de rekeningen etc). Zeker zin in weer n midweekje naar hetzelfde hotel als afgelopen maand maar ook wel gek haha. We zijn er immers net uitgecheckt :)

Zwaantje ja het is wel beter dat we niet gaan, sowieso vanwege de situatie bij haar maar ook omdat de vriendschap ook vaak niet lekker loopt. Volgend jaar zal ik echt weleens n weekendje met haar weggaan maar n hele vakantie zit er voorlopig even niet in en dat is een opluchting.

Goed dat je alweer de 84 zag, het was wel echt heel veel meis. Hopelijk krijg je de smaak weer te pakken. Het is zo zonde. Ongesteld zijn heeft zeker impact. Bevalt je nieuwe baan wel goed?

Jua ik had nergens gelezen dat je op vakantie zou gaan. Daarom staat ook in de OP de vraag om het even te laten weten als je langer afwezig bent zodat ik je dan niet uit de tabel hoef te halen. Laat maar weten wat je wilt, dan zal je alleen wel je gegevens even opnieuw moeten doorgeven. Maar dat laat ik aan jou.

Nou meiden, goed weekend allemaal. Ik ga zo naar de kapper en dus vanavond een avondje leren pokeren bij een vriend thuis. Ben niet zo n kaartgek zelf maar veel van mijn vriendenkring hebben zich opgegeven (we zijn met 9) dus ga ik ook. Kan ik ook wel ff gebruiken na alles de afgelopen week.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika wat naar dat een vriendschap soms zo moet eindigen.
Helaas gaat dat inderdaad vaak zo dat men uit elkaar groeit . Heb dat al met meerdere vriendschappen gehad.. vroeger erg leuke tijd gehad maar daar is dan nu niks meer van over.
Ik snap nooit dat het zo moet lopen, heb dan toch een hele leuke tijd met iemand gehad..maar ja, helaas loopt het soms wel zo ..

Hier niet zo'n beste week ook..
Ook al was ik dat wel van plan.
Heb denk ik maar 3 goede en gezonde dagen gehad.
Hardlopen lukt ook maar 2x deze week helaas.
Ik denk geen min maandag , hoop op een gelijke stand.
En nu volgende week maar echt eens beter mijn best doen.
Daev83 ja het blijft erg naar, we waren toch 10 jaar vrienden. Bij mij is het vooral hard gegaan de afgelopen anderhalf jaar, sinds het met mijn ex voorbij is. Alsof mensen niet kunnen omgaan met de nieuwe, vrijgezelle ik ofzo.... Het is een terecht besluit maar wel heftig om iets dat zo lang deel uitmaakte van je leven dan te moeten opzeggen. Jij die ervaring dus ook al een paar keer gehad. Net als jij snap ik dat ook nooit nee. Bij jou waren het ook langdurige vriendschappen?

En nee het wordt hem niet hoor maandag. Het lukt me nu al maanden niet echt om weg te komen rond die 76 kilo. Dat frustreert soms behoorlijk. Natuurlijk heb ik ook mijn cheatmomenten maar dan denk ik jezus, met 1 x per week cheaten en bijna elke dag gezond eten en sporten zou er wel wat meer mogen gebeuren.... Ik heb dit ook rond de 82 kilo gehad, ook tijden op stil gestaan.

Ik heb afgelopen week uitgerekend dat als ik vanaf maandag streef naar elke week 0,5 eraf, dat ik dan op 31 december precies op mijn streefgewicht zou moeten uitkomen. OP zich een redelijk realistisch doel. Maar ja... dan moet die halve kilo er ook wel echt elke week af.....

Ik sluit me aan bij jouw idee over maandag, In ieder geval gelijk en dan vanaf maandag er echt voor gaan om die 0,5 kilo per week er af te krijgen., Toch nog iets beter opletten dus hier met cheaten en misschien wat vroeger avondeten want ik eet soms best laat.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika echt klote inderdaad.
De herinneringen blijven.
Ja bij mij ook vriendschappen verbroken.
Één die ik langer dan 10 jaar had .
En een vriendschap van 2 jaar recent nog verbroken en nu ook ruzie .
Gelukkig ook nog goede vriendschappen :).

Jaaaa maandag moeten we er echt voor gaan.
Heb niet veel verjaardagen/ feestjes/ BBQ op de planning staan volgende week.

Gisteren in Efteling veel gelopen en niet veel gegeten maar wel precies de slechte dingen.
Stukje taart, broodje hamburger, s'avonds uit eten. Met uit eten gekozen voor klein stukje zalmfilet (zooooo lekker) 4 aardappelkroketjes en beetje sla.
Misschien / hopelijk compenseert het vele wandelen en de kleine hoeveelheden van de maaltijden wat .
Maar gewichtsafname hoef ik maandag echt niet op te rekenen dus ik hoop voor gelijk.
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 14:00
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mezelf maandag ook weer even een regel opleggen:

* Doordeweeks niet snoepen, snacken etc.. alleen gezond eten.
In weekend eet ik wel weer af en toe wat lekkers maar met mate.
Het weekend begint niet al op donderdag :facepalm:

* 3 x in de week hardlopen.. (1 intervaltraining van 4 a 5 km, 2x 5 tot 7 km)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven