Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn sommigen van jullie al veel afgevallen. Geweldig hoor!

Ik doe voornamelijk krachttraining, daarnaast fiets ik elke dag naar het werk. Ik heb overigens wel besloten om het echt lijnen los te laten. Wat mijn aanpak nu is, ik zeg tegen mezelf: vanavond neem ik één wijntje met 3 toastjes of 2 koekjes of chocolaatje ofzo. En daar probeer ik me dan aan te houden. Ik wil echt af van dat alles of niets gedrag en meer balans vinden.

Dikkerdjedap en hamaika
Wat vervelend van jullie rugklachten. Zou het nooit meer kunnen worden zoals het was, dmv behandeling?
Alle reacties Link kopieren
Milady, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven.

Maureen, ik loop met mijn honden. Niet slenteren, ik stap lekker door, zo'n 6km per uur. Ik doe dat iedere ochtend, de ene keer wat vroeger dan de andere keer. Meestal ga ik rond 7 uur, soms om half 9.

Dikkerdjedap, wat zet jij gigantisch veel stappen! Ik heb vandaag zo'n 13 km gelopen en dat zijn ruim 21000 stappen. Dan loop jij dus nog meer. Knap!

Maandagochtend ging ik op de weegschaal staan. De weegschaal zei dat mijn gewicht lo was. Dat vond ik wel vriendelijk van hem! :-D Klopt alleen natuurlijk niet. Gisteren dus nieuwe batterijen gehaald. Vanmorgen weer gewogen en mijn gewicht was 75,5 kg. Dat is -0,8 kg Fijn!
Alle reacties Link kopieren
@dikkerdjedap Zoveel stappen? o_o Ik ben al blij als ik een hele week elke dag boven de 5000 stappen uitkom..

@Suikerbroodje fijn resultaat hoor!
Alle reacties Link kopieren
suikerbroodje jij zit al op mijn streefgewicht! En qua lengte en startgewicht nagenoeg gelijk. Dus dat motiveert wel. Hoe lang ben je al bezig? En elke ochtend lopen, dan kom je ook wel direct aan je beweging.

Ik had gisteren een beetje een off day. Ik werk op een afdeling in de groot bedrijf en de laatste tijd verloopt de communicatie echt bagger. Een aantal nieuwe teamleiders, die mails en medewerkers aansturen op een belerend toon. Zat er even doorheen en normaal snaai ik dan echt niet altijd direct, kan dat over het algemeen wel loskoppelen van eten. Maar gisteren wel wat teveel gegeten. Ik let dit weekend wel extra op, aangezien we maandag wegen. Ik hoop onder de 85 te zitten, had dit ook als startgewicht doorgegeven, maar zat eigenlijk wel tegen de 86. Dus balans houden dit weekend.
Zo weekend!!! En een vol weekend ook nog eens. Morgen een concert en zondag mijn verlate verjaardagsetentje. Zal dus wel niet veel bijzonders zijn maandag op de weegschaal haha. Maar ja is niet anders.

Milady83 nee mijn rugklachten zullen door dat ongeluk nooit meer helemaal verdwijnen. Ik zal ermee moeten leren leven, alleen het pijnlevel moet beperkt worden maar verder is dit helaas chronisch. Inmiddels loop ik er ook al bijna 10 jaar mee al is dit jaar wel het aller ergste.

Goed van jou die krachttraining en het fietsen. Ja alles of niets herken ik wel ja, Dan gaat het open en moet het op. Ik haal het daarom meestal maar niet, maar zoals nu heb ik zondag een huis vol visite en ligt er nu van alles dus. Zie daar maar eens af te blijven. Wat een gedoe op je werk zeg, snap dat je daar ff goed van baalt ja. Worden die dingen wel bespreekbaar gemaakt? Hier op het werk ook n roerige tijd gehad en nu gelukkig wel rustig en ok, maar werkstress is echt killing ja.

Suikerbroodje wat netjes doe 0,8 er af. Hahahaha en wat een lieve weegschaal ja, gewicht is 'lo ' :-D

Hier streef ik naar gelijk blijven, dat zou ik al heel wat vinden, 2 uitjes op rij dit weekend en dan maandag wegen..... Maar hierna ff een aantal weken niks gepland, Vanavond ook nog sporten, dat wel.

Goed weekend ladies!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden. Vrijdag alweer het gaat zo idioot snel allemaal..... Druk geweest ook en dat wordt niet zoveel beter vrees ik.

Eergisteren wilden we uit eten maar toen bleek manlief naar de kapper te moeten dus maar niet gegaan natuurlijk. Verder veel gegeten en zondag weer een etentje. Bah. Maar goed, komt wellicht wel weer goed.

@hamaika: balen die rug he? Ik wil even werken aan de computer voor een klant maar ik kan nauwelijks zitten. Ik baal er echt van, Gisteren bij de manueel therapeut geweest maar volgens mij deed het helemaal niks

@suikerbroodje: LO lijkt me ook wel wat :-) Gisteren had ik een dag met veel autorijden. Heel klote voor mijn rug maar ook voor de stappen. Ik kwam net aan 10.000 helaas. Vndaag zit ik al boven de 15.000 maar dat is dus nog niet zoveel. Ik ga nog wel lekker met de hond wandelen voordat het donker wordt dus er komt nog wel wat bij. Vooral als ik buien bezig ben erbij gaat het snel. Je loopt je rot hier :-0

@aurorus: ik merk wel dat ik echt mijn best een beetje doe als ik merk dat ik weinig buiten kom. Maar ik heb een hond en dat scheelt natuurlijk ook!

@milady: helaas niet, wordt alleen slechter :-( snif

Ik ga even de hond eten geven en dan verder aan mijn klus. Kijken hoe ver ik kom. Ik heb zin in een koekje maar die zijn al op :-(
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames. Allemaal weekend?
Ik wil en moet maandag gewoon iets minder dan 85 kilo doorgeven, al is het maar 100 gram.
Vandaag en morgen dan toch maar even de wijn laten staan, en gezond eten.
Dikkerdjedap ja snep gaat het he? Weer n week voorbij en alweer november... Jij ook een etentje dus vanavond? Ik ook en gisteren zijn we ook al uit geweest met te veel bier dus het zal morgen niet best izjn ben ik bang. Vanmiddag voor het etentje krijg ik ook nog n huis vol visite omdat we mijn verjaardag verlaat vieren. Ik ben bang voor een serieuze plus morgen.

Jij dus ook echt pittig last van je rug zeg. Hier ook, en het lijkt ook niet minder te worden wat ik ook doe. Ik heb ook al van alles gedaan, bed n aantal keer aangepast, aantal vormen van therapie geprobeerd..... En nog steeds.... Ben soms echt bang dat ik er niet meer vanaf kom.

Milady ooi streven, onder de 85 morgen Laten we het hopen! We gaan het zien morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend 86,2 en ja, dat is zwaarder dan de 85 kilo die ik had opgegeven, maar was vorige week eigenlijk rond de 86 en heb vrij zout gegeten dit weekend. Ook genoten van wijn en chips enzo.
Maar ik vind wel dat ik overwogen keuzes heb gemaakt, heb ook veel laten staan en gekozen voor iets gezonders.
Deze week in ieder geval even geen wijn door de week. Ik ga 3 x sporten en even de focus vandaag op veel water drinken.
MiLady83 wat balen meis. Maar fijn dat je wel op zich een goed gevoel hebt over deze week verder en het zal ook niet elk weekend zo gaan denk ik. Goede voornemens heb je voor deze week in elk geval.
Ik heb dit officieel op je startgewicht gezet, laat maar weten of dat Ok is.

We kunnen elkaar een hand geven, hier ook zoals verwacht een dikke plus. 74,2 dus dat is ook + 0.7 kilo. Hier ook veroorzaakt door het weekend en het verlate verjaardag vieren. Zaterdag de hele nacht uit geweest en dat was bier en friet. Gisteren mijn verjaardag thuis gevierd en uit eten bij de Mexicaan. En was ook bijna de hele week ongesteld, Dus nou ja het is maar ff een week zo. Nu de knop weer om vanaf vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hier 72,4, dus gelijk gebleven met de vorige keer. Het was een week met veel uitersten. Ben heel enthousiast bezig met een eigen winkeltje opzetten, geeft veel energie. Maar ook trammelant met mijn broer, wil graag jullie mening daarover, maar heb nu helemaal geen tijd. Hoop vanmiddag bij te lezen en dan horen jullie meer van mij. Ik moet nu gaan, tot later!!
Goedemorgen ladies,
Weer een nieuwe week! Allereerst mijn gewicht maar doorgeven. Mijn weegschaal leek even niet zo lief te zijn, hij leek uit te slaan naar iets in de 92, maar corrigeerde dit toen snel naar 90,9 kg.
Dit is over 2 weken gezien niet zoveel, maar met in mijn achterhoofd dat ik de eerste van die 2 weken wel 3 cheatdagen achter elkaar had met friet e.d. en deze week ook een cheatdag ivm dagje weg, is het zo slecht nog niet.

@Dikkerdjedap, amai, wat een stappen!!! Ik mag al blij zijn als ik elke dag 6000 haal. Ik heb heel lang 10.000 als doel gehad, maar door o.a. depressie lukt me dat echt niet. Dus uiteindelijk mijn doel maar bijgesteld, eerst naar 8000, maar zelfs dat lukte me echt niet. Dit doel is een stuk haalbaarder en daar voel ik me dan ook goed bij.
Vervelend dat ook jij zoveel rugklachten hebt. Het lopen is natuurlijk erg goed wel daarvoor. Ik loop zelf bij een Cesar therapeut voor mijn rugklachten. Ben al jaren klant bij de fysio. Het zal ook altijd een dingetje zijn, maar ik hoop dat de Cesar therapeut (ga ik pas sinds kort heen) echt voor verandering kan zorgen.

@Milady, 86,2, niet wat je gehoopt had. Maar je weet hoe het komt, je kunt het relativeren, en nog belangrijker is dat je er ook achter staat waarom het zo is! Super toch! Wat knap van jou als je kan zeggen, ik neem 1 koekje en niet meer.
Ik kan dat niet, dan gaat het pak leeg, een bakje chips word al heel snel de hele zak. En meer en meer… Dus dat werkt helaas niet voor mij…
Ik weet niet of ik eroverheen heb gelezen, maar wat voor sport doe jij?

@Suikerbroodje, ook jij stapt aardig wat af zo! Knap zeg! Wat heb jij een lieve weegschaal, lo hahaha! Je had afgelopen week een mooie min, ik ben benieuwd naar je nieuwe resultaat.

@Hamaika, wat balen van je plusje. Maar je hebt een goed weekend gehad, zo zie ik het maar  Naar welk concert ben je geweest? Oh, zou je mijn startgewicht kunnen aanpassen? Ik heb hem zelf in mijn eigen documentatie op 92,2 kg staan van mijn doorstart. Die houd ik liever aan, als dat kan.

AMaureen, gelijk gebleven is geen plus :-). Wat leuk, een eigen winkel. Wat voor winkel gaat het worden?
Ik ben benieuwd ook naar de onrust omtrent je broer :hug:

@Hier, dus een min die absoluut meer had kunnen zijn. Maar ik heb daarvoor niet de juiste keuzes gemaakt. Ik hoop dat me dat nu weer wat beter gaat lukken.
Qua weekend heb ik het heel rustig aan gedaan. Ik ben vrijdag enorm verkouden geworden en dat lijkt nu gelukkig weer wat af te nemen. Maar ik heb daardoor weinig kunnen doen qua bewegen.
Wel heb ik gisteren weer eea gebakken op kha gebied. Op voorraad, maar ook om te proberen of t wat is. Ik heb speculaasbrokken gemaakt, die mogen echt veel zoeter en ook wat dikker. Nu zijn ze iets te hard.
Verder heb ik een heerlijk toetje gevonden/gemaakt. Lijkt sprekend op vanillevla en vanmorgen heb ik dat gewoon als ontbijt kunnen eten!
Deze week heb ik een heel erg drukke week. Elke dag heb ik minimaal 3 dingen staan waardoor mijn hele dag eigenlijk wel is gevuld. Ik verwacht weinig mee te kunnen schrijven, maar ik zie het wel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hier vanochtend 70.5, dus -0,3. Dat had ook absoluut meer kunnen zijn, maar ik had een slecht weekend met chocolade, pizza, hamburgers en wraps met een heleboel kaas. Eigenlijk valt het me nog mee dat het geen plus is.

Ik lees later even bij, moet nu weg!
Aurorus, yes! een min :-) ook al heel goed!

@ Hamaika, sorry, ik heb tiepgriep denk ik... Ik bedoelde 93,2 kg... te snel getiept denk ik...
Zo Aurorus jij gaat lekker! 13 kilo in totaal er af al en ook deze week n minnetje. Goed bezig! En dat ondanks jouw eveneens snaaiweekend haha.

Polkadot ten eerste beterschap! Ik heb het stratgewicht ook aangepast voor je. Valt inderdaad ook best mee ja na de cheatdagen.

Het concert was een coverband van Limp Bizkit. Niet helemaal mijn muziek maar was met n gezellig clubje mensen en vind het ook niet vreselijk dus vooral n leuke avond uit met vrienden. In maart wordt n ander verhaal, dan komt mijn lievelingsband aller tijden naar Paradiso, Spiritualized, daar ben ik al sinds 1992 fan van. Toen ook regelmatig gezien ook in Engeland. Dus daar heb ik gelijk kaarten voor gekocht.

Be benieuwd naar jouw ervaringen met de Cesar therapie trouwens. Zelf nog steeds zoekende naar iets dat echt werkt. Deze paar dagen gaat weer iets beter maar ja..... het wisselt veel teveel, de pijnklachten.

Maureen gelijk gebleven dus, Een heftige weke dus met hoogte en dieptepunten. Als we iets voor je kunnen doen dan horen we het wel, al is het maar je hart luchten. :hug: voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer tussendoor zo weinig mogelijk op de weegschaal te gaan staan, maar vanochtend kon ik het niet laten. Ik had al het idee dat mijn gewicht gisterochtend wat hoger was door mijn snaaiweekend en dat bevestigde mijn weegschaal vanochtend ook. Het stond er echt: 69,8 kilo :cheer2:

Helaas moet ik over een paar dagen ongesteld worden, dus het zal wel weer omhoog gaan en maandag misschien zelfs een plus opleveren. Maar toch leuk om voor het eerst een getal op de weegschaal te zien dat onder je streefgewicht is :)
Alle reacties Link kopieren
:applause:
Aurorus, wat goed!
Nu ben ik wel benieuwd, hoe lang ben je al bezig en wat heeft echt voor jou gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Eerst even reageren, want ik loop achter ;)
@Suikerbroodje wow wat sta jij vroeg op, ik deed dat vroeger eigenlijk ook, maar nu zijn er altijd pubers die nog wakker moeten worden, waarvoor iets geregeld moet worden of die ik gewoon wil uitzwaaien
@Milady ook 10 kilo eraf dus, sport al goed dus, klinkt goed, meer balans en van tevoren afspraken maken met jezelf. Balans balans balans, daar draait het allemaal om...
@Sasky kinderen van 2 kunnen erg puberaal zijn ja, heel vermoeiend! Balen van je plus vorige week, hoe gaat het nu met je zoontje? Heb je ook af en toe tijd voor jezelf?
@Aurorus ook overgeslagen vorige week, toch een min deze week, goed bezig hoor, onder de 70! :cheer2: Je bent een topper, lekker gevoel zeker?
@Polkadot autopech, veel geld, wat balen zeg. Ik kreeg gisteren een boete, 8 km te hard gereden op een ringweg, waar het bijna onmogelijk is langzaam te rijden, flauw en zonde van de 63 euro....Hoe gaat het met de kat? Balen van verkoudheid, voel je je alweer beter? Speculaasbrokken, zonder suiker dan als het kha is...?
@Dikkerdjedap, ook een rugpijnklant dus, maar jij wandelt veel zeg! Nee hoor, ik doe geen bootcamp hahaha, ik probeer voorzichtig leren rennen, maar het mag eigenlijk geen naam hebben.
@Hamaika verjaardagsetentje, oeps, had ik je al gefeliciteerd? Wanneer was je jarig? Geen idee meer, maar dan alsnog gefeliciteerd!!! Was het leuk/lekker? Een plus dus. Dat is dan minder.... Wel een heel leuk vooruitzicht, naar Paradiso, alleen de sfeer daar al!

Tja, ik had dus de laatste weken veel positieve energie omdat ik weer voor mezelf van alles doe en leuke plannen heb. Probeer de zorgen voor mijn dochter bewust wat los te laten. Voor degenen die nog niet zo lang mee schrijven, heb best een pittige periode achter de rug met ziekte en overlijden van mijn vader (en erfenis ellende) en daarna het ziek worden van onze dochter. Had lange tijd weinig energie en zin om iets op te pakken, dus was blij met de positieve stemming. De relatie met mijn broer is al langere tijd minder goed. Mijn vader had een persoonlijkheidsstoornis en mijn broer heeft dat volgens mij ook. Gevolg is dat ik altijd op mijn tenen moet lopen en altijd aardig moet blijven. We hebben nu al veel maanden heel weinig contact, ik vind dat lekker rustig, niet meer die buien van hem en het afreageren op mij. Hij wilde een half jaar geleden (precies toen het met mijn dochter begon) een gesprek om mij op mijn gedrag aan te spreken. Het gaat dan om hele kleine dingen, zoals: toen lachte jij, lachte je mij uit, toen zei jij dit wat bedoelde je daarmee, de meeste dingen kan ik oprecht niet eens meer herinneren. Hij gaat dan een 'keiharde' discussie aan die hij wil winnen. Ik heb daar geen zin meer in en dat ook gezegd. Krijg ik hele mails dat ik harteloos ben etc. Gaat hij bij mijn moeder uithuilen dat ik hem aan de kant zet. Hij komt dan heel zielig over maar ik zie dat niet meer zo, heb al vaak genoeg medelijden gehad. Mijn moeder zit er tussen in en wil graag dat ik met hem ga praten, dan kan hij zijn gal spuien en doet hij weer tijdje normaal. Mijn moeders verjaardag komt eraan en ze wil dat het dan weer goed is. Ik ben dan weer, gek genoeg, degene die het probleem in stand hou omdat ik niet wil praten. Mijn broer is heel populair bij de familie want hij komt heel charmant over, maar zij kennen zijn andere kant niet. Ik heb er geen zin meer in, heb verder met niemand problemen en wil me focussen op mijn eigen leven en gezin. Maar voel me toch weer schuldig. Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt. ps hij heeft ook maar 1x met mijn man gebeld over mijn dochter en paar appjes over de technische kant van het verhaal, ik heb geen steun gevoeld. Ik heb het liefst 'oppervlakkig contact', gewoon vriendelijk en respectvol blijven tegen elkaar (doe ik trouwens altijd) maar hij wil een diepgaande discussie over mijn functioneren (hij noemt het feedbackgesprek) en anders geen contact. Adviezen welkom, later delete ik dit verhaal weer denk ik voor wie er mogelijk meeleest....?
Alle reacties Link kopieren
Pffff heftig hoor Maureen. Omdat ik net meeschrijf weet ik niet zo goed wat voor advies ik moet geven. Mijn man en ik hebben in de familie ook te maken met een persoon met gedragsstoornissen. Dus dat herken ik wel en dat getouwtrek van afstand nemen of de band behouden. Erg moeilijk iig.
Belachelijk trouwens dat hij jou constant van feedback wil voorzien en geen enkele zelfreflectie heeft.

Ontopic: Balans houden en maat houden, daar ga ik mee aan de slag. Weet zelf ook eigenlijk wel dat daar het probleem in zit. Een wijntje en bakje chips kan echt wel in het weekend, maar hoeft niet 3 dagen helemaal los te gaan en dat doordeweeks dan weer streng te moeten compenseren.
Houden jullie verder kcal bij? Ik af en toe een dag om weer even wat inzicht te krijgen.
Ik probeer zoveel mogelijk hetzelfde dagmenu aan te houden. Yoghurt met lijnzaad, fruit, soms havermout, soms muesli voor ontbijt.
Voor lunch vaak 3 boterhammen met beleg, eitje soms, beker melk en rauwkost.
Tussendoor vaak crackers met kipfilet of pindakaas, ook rauwkost, fruit. Kipfilet met augurk, gekookt eitje.
Het snoepen probeer ik zoveel mogelijk te bewaren voor iets lekkers in de avond en het weekend.
Het meeste uit balans zijn mijn weekenden.
anoniem_346259 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 18:46
Reden: Kleine aanvulling
4.47% gewijzigd
Aurorus goed bezig meis! Laten we hopen dat je menstruatie niet teveel roet in het eten gooit. Maar voor nu :cheer:

Maureen Dankjewel! Ik was al een maand terug jarig, toen ik op de minicruise was met mijn broer. Heb toen wel die week n borrel gegeven voor vrienden maar uit eten gaan kon wegens drukke agenda's pas afgelopen weekend. We zijn naar de Mexicaan geweest, was erg gezellig. Gelukkig klikte het ook tussen al mijn gasten want niet iedereen kende elkaar al. Dus dat vond ik wel spannend.

Ja ik heb echt superveel zin in Paradiso. Jarenlang ging ik er met mijn broer regelmatig naar concerten, soms wel 3 x per week. Maar dat was begin jaren 90 voor het werkende leven begon. Sfeer en zaal is super ja! En nu dus mijn favoriete band aller tijden die daar komt spelen.... laattse keer dat ik ze live heb gezien was in 1997, ben echt heel benieuwd.

Wat een enorm pittig verhaal van je broer zeg....... Hij lijkt dus erfelijk belast met die persoonlijkheidsstoornis. Kan je het contact met met hem niet tot het noodzakelijke minimum blijven beperken? Ik vind het echt respectloos hoe hij zich naar jou toe gedraagt en ook not done dat de hele wereld zich blijkbaar aan hem moet aanpassen want anders... Ik gebruik het woord niet graag maar lijkt ook nogal een narcist om wie de wereld draait. Ik vind dat jij het goed doet, door afstand te houden van hem. Dat oppervlakkige respectvolle contact lijkt mij ook het juiste hier. Maar goed, dit is mijn mening en ik spreek ook uit persoonlijke ervaring (niet mijn broer trouwens) dus wellicht is mijn mening ook wel gekleurd daardoor. Maar dit is wat ik er van vindt.

Laat maar weten als je het weer delete, dan delete ik het advies ook. Sterkte ermee lieverd. :redrose:

Milady balans houden inderdaad is hier ook het ding. Gisteren ook MOEST dat bakje chocopindas leeg. Had er ook best 3 dagen mee kunnen doen. Ik hou globaal bij wat ik binnen krijg maar tellen vind ik teveel gedoe. Hier ook de vrije dagen het meest uit balans, doordeweek gaat het wel redelijk meestal.

Hier gaat het weer omlaag na het ongesteld zijn en zonder nieuwe etentjes in het vooruitzicht. Hopen maar dat er na 3 weken weer eens een min staat maandag.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 11:38
17.08% gewijzigd
Hamaika, dankjewel! Ik voel me niet fit, maar het zet ook niet echt door. Hopelijk snel weer wat beter. Gisteren ben ik wel naar Pilates gegaan, maar de Zumba die ik normaal doe heb ik maar overgeslagen.
Je hebt het dus leuk gehad met het concert. Maar meer door de mensen met wie je was. Limp Bizkit is ook niet helemaal mijn ding. Spiritualized ken ik niet. Maar wat leuk dat je daar dan weer heen gaat!
Mijn ervaringen met Cesar therapie. Eh ja, heel erg op de mindset gericht nog steeds. Het gaat om hoe druk ik ben in mijn hoofd, ontspanningsoefeningen, overzicht maken van drukke momenten.
Verder gaan we nog niet dan dat. Maar ik moet zeggen dat ik al wel minder klachten ervaar. Dus dat is fijn!

Aurorus, wat fijn dat de weegschaal toch iets minder aangaf nog! Ach, en dat mogelijk plusje volgende week. Dan weet je in ieder geval waar dat door komt.

Maureen, he, wat balen zeg. Van die boete… zo zonde inderdaad. Kat voelt zich alweer een stuk beter en wil weer lekker naar buiten! Ik voel me nog steeds beroerd, maar het zet niet door. Dat is best rot… De speculaas was echt niet zoet genoeg. Ik maak ze met zoetstof, maar ik ben daarin nog steeds zoekende hoeveel er steeds in moet… Vaak doe ik dan veel te weinig helaas. Maar van de week maar weer een nieuwe poging doen!
Wat een verhaal zeg, van je broer!
Wat vervelend dat hij alleen contact met je wil indien hij “feedbackgesprekken” over jouw gedrag met je kan hebben. Klinkt als erg dwingend, totaal niet flexibel.
Ik zou daar niet zomaar in meegaan. Zeker omdat daar jouw behoefte absoluut niet ligt en jij juist oppervlakkig contact wil hebben. Ik hoop dat je daar je weg in kan vinden, hoe hij zich nu gedraagt en opstelt is niet correct en niet netjes! :hug:

Milady, Je eetlijstje ziet er best netjes uit. Wellicht zou je meer kunnen variëren?!
Ik tel zelf geen calorieen, maar ik houd wel bij wat ik eet via de app mijneetmeter. Daar heb ik dan ook zicht op koolhydraten, eiwitten en vetten. Deze probeer ik wel bij te houden omdat ik koolhydraatarm eet.

Hier, ik merk dat het weer wat minder goed gaat. Ik heb een overvolle agenda waardoor ik geen overzicht heb en overloop.
Ik wil hier wel mee aan de slag en ga dat ook bij mijn begeleiding aankaarten deze week.
Ik merk dat dit heel erg veel weerslag heeft op mijn eetgedrag. Gisteren en eergisteren toch weer flink aan het niet koolhydraatarme eten gezeten… Dan is het me teveel en voel ik mij zielig. En dan ga ik naar de chocola en de koekjes…
En uiteindelijk voel ik mij daar heel erg rot over.
Vanmiddag bij de begeleiding in ieder geval het agenda/planningsprobleem maar aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
@Milady, inderdaad, als je zo iemand in de familie hebt is het steeds een keuze tussen afstand en contact. Als hij geen familie was zou ik geen contact willen. Nee, calorieën tel ik niet meer. Bij mij maakt weekend of doordeweeks niet uit eigenlijk. Ik probeer wel te kijken wat ik al op heb die dag. Vanochtend bijvoorbeeld een gebakje, dan probeer ik de lunch wat minder te doen. Maar mijn balans is dus weg zodra de emoties oplopen..... ik probeer dan mezelf ook wel toe te spreken, want je hebt er niks aan. Blijft lastig!
@Hamaika, wat fijn toch dat je zo'n broer hebt, geniet er maar van! Wat jij schrijft over mijn situatie is precies zoals ik erover denk. Hij gaat nu dreigen dat hij helemaal geen contact meer wil als we hem niet te woord staan. Misschien dat ik hem nog 1x bel. Als er dan weer allemaal verwijten komen stop ik ermee. Dan kan ik tegen mijn moeder zeggen dat ik het voor haar doe, het bellen. Die slachtofferrol die hij aanneemt, het zielig doen en alles heel dramatisch voorstellen, ik ben er zo klaar mee...... bedankt voor je reactie!
@Polka, inderdaad dwingend ja, dat is het goede woord en fijn dat je zegt dat het mijn behoefte helemaal niet is, het lijkt wel of het inderdaad alleen maar om zijn behoefte gaat, terwijl: ik ben er ook nog. Dat is hij niet gewend, dat ik ineens niet meer mee ga met zijn gedrag. Pffff.....heel vermoeiend en toch ben ik er weer meer mee bezig dan ik wil. Jij hebt dus ook dat je meer gaat eten als je het druk hebt. Tijd en aandacht geven aan jezelf tussen alle bezigheden door is lastig hè. Hoop dat je wat kan met planningstips. Ik blijf het lastig vinden, het wordt bij mij gauw chaotisch in mijn hoofd, dan moet ik weer even nieuwe lijstjes maken, de boel ordenen en vooral keuzes maken, je kan niet alles. Hoop dat je het snel wat rustiger krijgt, dat is goed voor alles...

Meiden, bedankt voor het 'aanhoren', het helpt echt om het even te uiten en te lezen dat het niet normaal is zoals hij doet, want hij kan zo overtuigend zijn dat ik aan mezelf ga twijfelen soms. Ik probeer me weer te richten op mezelf en mijn gezin, gezond leven en zorgen voor mezelf, hoop dat het lukt en hoop dat het jullie ook lukt met alle verleidingen om ons heen :biggrin:
Polkadot balen dat je je nog niet fit voelt. Hopelijk gaat dat snel weer beter. En inderdaad het was vooral het gezelschap zaterdag hahaha. kende ook maar 1 liedje van Limp Bizkit en dan sta je daar tussen allemaal die hard fans. Mara we hebben wel erg gelachen.

Spiritualized is een ander verhaal, dat is dus al mijn hele leven mijn favo band en hun zanger was mijn allereerste echte idool. Toen zat ik nog op de HAVO haha, nu ben ik inmiddels 42. We hebben toen na die concerten ook met hun gepraat, zou leuk zijn als dat in Paradiso bijna 25 jaar later nog n keertje kan. Gaan het wel zien!

Ik heb advies gevraagd aan de huisarts over mijn steeds maar erger wordende rugklachten. Hij heeft me nu n magnesium paardenmiddel voorgeschreven om mijn spieren te ontspannen. Dat ga ik straks ophalen en 14 dagen aankijken. Anders wil ik switchen naar manuele therapie of een chiropractor. Cesar therapie heb ik meer over gelezen en is niet de meest geschikte vorm voor mijn specifieke klachten. Cesar betreft meer houding terwijl het bij mij vooral extreme spierspanning is. Fijn dat jouw klachten wel afnemen!

Maureen ja ik ben zeker gezegend met mijn broer. Wij zijn altijd al enorm hecht geweest, ook omdat we nadat mijn ouders zijn gescheiden in 1980 altijd samen waren en we schelen ook erg weinig in leeftijd. Hij 40 ik 42. het enige waar we mega in verschillen is dat ik ontzettend georganiseerd en netjes ben en hij een ongeorganiseerde chaoot haha.

Ik vind het echt absurd van jouw broer, dat dreigement, dat is echt afdwingen wat hij doet. Een laatste keer bellen zou ik alleen doen als je daar echt zelf volledig achter staat. M.i. heb je al redenen genoeg om die energiezuigende negativiteit buiten te sluiten en jouw moeder weet ook hoe de situatie is. Ik zou zelf, maar dat is persoonlijk wellicht, denk ik eerder mijn moeder nog n laatste keer de situatie uitleggen en daarbij ook begrip voor haar tonen maar wel duidelijk voor jezelf kiezen.

Zoiets denk ik, en anders is mediation wellicht een optie. Dat is wel aan de prijs, maar soms wordt dat vergoed vanuit rechtsbijstand. Ik heb zelf vorig jaar zomer nadat ik het contact met mijn moeder had verbroken (ook uit zelfbescherming) een mediator ingeschakeld en bij ons heeft dat na een aantal heftige gesprekken (eerst individueel, later gezamenlijk) onze band wel genormaliseerd. Het zal nooit meer helemaal worden zoals het ooit was maar we zijn wel gewoon weer on speaking terms en kunnen bv ook weer n weekendje weg met elkaar. Maar wat er allemaal gebeurd is zal ik nooit helemaal kunnen vergeten, ik heb alleen n manier gevonden om ermee om te gaan. Maar goed, hopelijk kan je hier wat mee meis. Al is het natuurlijk helemaal mijn persoonlijke ervaring.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 11:40
12.78% gewijzigd
Waar is iedereen? Wat is het stil geworden, jammer....... Hopelijk voor iedereen een mooie min morgen.
Nou dit was wel weer eens een goeie afvalweek!!!!!

Vanochtend 73.3, dus dat is deze week -0.9
Het helpt dus echt zo wel een paar weken zonder eetdates. En ik heb nog 4 van dat soort weekends zonder uitjes (noodgedwongen omdat ik die bijna 1000 euro revisierente moest betalen en de hovenier ook nog 200 euro kreeg). Dus als dit zo door blijft gaan qua gewicht is dat mooi meegenomen :)

Mijn doel nu is om volgende week maandag voor het eerst sinds 2012 onder de 73 kilo te komen. Ben benieuwd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven